Dat enorme verschil tussen wietprijzen

Cooper

Bewuste gebruiker
Hej!

Ik vraag me al geruime tijd waarom die prijsverschillen tussen verschillende soorten wiet
zo groot zijn. Ik kan me namelijk niet voorstellen dat die verschillen alleen afhankelijk zijn van sterkte. En als het afhankelijk is van type effect, waarom dan die prijsverschillen? En THC = THC, right? met de nodige CBD...
Dus ehm...waarom?

Ik ben op dit moment onder invloed van...Bubblegum. Sterk, maar
weinig. Dus duur...maar wel sterk! En een hele aparte smaak, heel zoet en gekruid.

Doe me versteld staan van uw antwoorden!

Hellraiser_[NL]

Bewuste gebruiker
kweekers gaan meestal eerder voor de comerciele wiet strain
en gaat niet een of ander duur soortje zomaar neer zetten

daarom zijn de prijzen van somige soortjes wat duurder

Cooper

Bewuste gebruiker
Prachtig antwoord!

Dus de "Amnesia Haze" die twee keer zo duur is dan de sterkste wietjes,
Dat is omdat die Haze zo'n karakteristieke roes verwekt? En niet omdat de Haze
stiekem het sterkste is? Dan zou je voor prijs/sterkte verhouding dus beter kunnen
gaan voor een SnowWhite of Afghaan? En hoe zit het met "Bubblegum", is dat ook echt iets,
of kan het vanalles zijn geweest? De smaak was zeer apart...de wiet felgroen. Daarbij is het
een krachtig kruid, *ruik* zeer kruidig. Wat moet je doen voor de echte THC bommen?
Niet de duurste kopen, neem ik aan? De coffeeshoppers weten het ook niet altijd, want onderling geven ze verschillende adviezen bij dezelfde voorraad.

DrippTone

Badass junkie
Tripreporter
Het heeft te maken met de kwaliteit, de sterkte, de soort. Een soort die weinig voorkomt en bijzonder is word makkelijk verkocht omdat de meeste toch wel iets hebben van oeh wow een speciaal wietje. Dan moet de kwaliteit natuurlijk ook goed zijn, weinig blad, weinig takken, veel thc.

Daarnaast heb je bijvoorbeeld haze soortjes, bij die planten komt minder wiet vanaf dan bij een white widdow of een power plant. Maar wel voor de zelfde ruimte, moeite, geld, risico. Dus is die automatisch duurder. Ook omdat het een heel karakteristiek soortje is met zijn eigen smaak. En het hele imago wat er omheen hangt.

En volgens mij heeft het ook te maken met het aanbod. Hoe meer je inkoopt hoe goedkoper het vaak is, dus kan je de prijs ook lager leggen. Maar als het schaars is gaan de prijzen omhoog.

Allemaal dingen die uiteindelijk invloed hebben op het bedrag wat je er voor neer legt bij de shop/dealer.

Cooper

Bewuste gebruiker
Buitengewoon respons!

Ik heb altijd een beetje in de veronderstelling geleefd dat duur sterk betekende,
maar dat is dan vaak niet zo? Wat is de max, dertig procent THC? Zijn dat dan
niet de allerduursten? Zijn dat dan hele dure white widow? Of plakken ze
daar gewoon een kick-ass naam aan vast?

De "Bubblegum" is inmiddels geheel verstookt in mijn handgemaakt bong.
Conclusie:
een knalgroene "bud" met een mooie laag kristal, buitengewoon sterk riekend
en smakend. Niet onaangenaam, integendeel. Maar vrij weinig voor de prijs van 5 euro.
Ik gok ergens rond de halve gram. Dat is dus tien euro voor een gram.

Wat voor kruid had ik hier te pakken? Een hele sterke en daarom dure, of
een goede speciaalsoort? "Bubblegum" heet het. Het was van een shop, die een eindje af
ligt van het commerciële pad.

DrippTone

Badass junkie
Tripreporter
Het gemiddelde kwa sterkte in 2008 en 2009 was rond de 16% thc in wiet. Onderzoek van het Trimbos-instituut. Volgens mij vind je in de shop ook geen wiet die meer heeft dan 20% thc.

Maar dat een wietje duur is wil niet zeggen dat ie sterk is, maar dat het een goed wietje is. Maakt niet uit in welk opzicht.

Cooper zei:
Wat voor kruid had ik hier te pakken? Een hele sterke en daarom dure, of
een goede speciaalsoort?
Bubblegum is wel een speciaal soortje, gekweekt met oog op een speciale geur en smaak. Mijn ervaring is dat het niet altijd een sterk wietje is. Maar wel lekker. Het word ook niet zoveel gekweekt en dus zal de prijs daarom ook wel wat hoger liggen. Maar 10 euro de gram vind ik wel TE prijzig voor een bubblegum.

Hellraiser_[NL]

Bewuste gebruiker
naamen zeggen bij vel shops niet veel meestal plakken ze er zo een naampje op de weg van de kweker naar de cofeeshop eigennaar is veel groter geworden met veel meer tussen persoonen en zo minder controle over de wietsoort tegenwordig zie je steeds meer shops die voor gekeurde wiet gaan zodat mensen die wiet gebruiken voor bvb pijn precies weten welke ze krijgen en waar hij goed voor werkt

zo ken ik wiet soortjes waarvan ik als ik het voor het slapen ga roken niet kan slapen
en andere val ik zo in slaap de ene verlicht pijn de ander niet

:stoned:

DrippTone

Badass junkie
Tripreporter
Hellraiser_[NL] zei:
naamen zeggen bij vel shops niet veel meestal plakken ze er zo een naampje op
Dat gebeurd wel vaak, maar bij een aantal soorten kun je nog wel redelijk zeggen of het klopt of niet.

Hellraiser_[NL] zei:
zo ken ik wiet soortjes waarvan ik als ik het voor het slapen ga roken niet kan slapen
en andere val ik zo in slaap de ene verlicht pijn de ander niet.
Heeft te maken met het Cannabidiol gehalte, wat in Nederlandse wiet erg laag schijnt te zijn volgens onderzoek van het trimbos-instituut. Cannabidiol is het stofje wat voornamelijk een pijnstillend effect geeft.

Cooper

Bewuste gebruiker
Interessant, Bij diezelfde shop kocht ik uit de voorraad een Shanti, waarvan de jongen zei dat het de sterkste was. De volgende dag of twee kreeg ik de Bubblegum toen ik naar de sterkste vroeg, van een andere man. Zal ook niet meer geweest zijn dan een halve gram. Ook sterk,
maar toch ineens op.

Maar wat moet ik doen om inderdaad de sterkste te krijgen of
misschien zelf te vinden? Waar moet je op af gaan in de shop?

Hellraiser_[NL]

Bewuste gebruiker
mijn mening is dat iedereen een special wietje zal vinden :grin:
ga lekker steeds ander soortje kopen geniet van de lekkere en de minderlekkere jointjes
op een dag zal je je soortje tegen komen

:stoned: die van mij is widow en orange bud & k2

Mind_blowing

Experimenterende gebruiker
't Beste is gewoon testproeven :wink: Wiet heeft een andere uitwerking per persoon, de sterkte kan dus ook verschillen. Wat ik doe in shops is op m'n intuïtie afghaan, beoordeel zelf en laat je niks aansmeren :wink:

PepTalk

Badass junkie
Emeritus Mod
Het verschil in prijzen ligt ook erg aan de bloeitijd van het soortje.
De duurste is niet altijd de sterkste, maar de goedkoopste zal dit nooit zijn.

Verder word je in de shop ook redelijk hard genaaid, aangezien bij 'iemand die niet de shop is' je gewoon voor elke soort ongeveer 5eu/gram betaald. Of het nou WW, PP, amnesia of santa maria is.

Bovenaan