Datura

Zou jij datura overwegen?

• Ja, waarom niet?

Stemmen: 2 4,3%
  • Misschien na wat opzoekingswerk

Stemmen: 10 21,7%
  • Nee, ben je gek?

Stemmen: 34 73,9%

• Totaal aantal stemmers
    46

buzzrider

Wijs gebruiker
Simpele vraag:

Waarom wel? en waarom niet?

Ik denk dat ik het niet zou doen, enkel al voor de mogelijke medische gevolgen.
Heeft hier iemand iets over te zeggen?

DreamerOfDreams

Bewuste gebruiker
ik zal het niet doen omdat ik geen enkele reden kan bedenken om het wel te doen, ik wil niet persé alles, alles gedaan hebben, ik ben tevreden met heel af en toe een bescheiden portie drugs

BlackRobBlunt

Wijs gebruiker
Als ik ooit op een punt kom waar ik zo'n beetje alle psychedelics heb geprobeerd en nog steeds meer wil, dan misschien.

Tot die tijd, hell no :openmouth:

Dumpy

Wijs gebruiker
Tripreporter
Samen met Ayahuasca kan je er wel lessen uithalen, alleen staand lijkt Datura me niks. Veels te donker.

Tripper

Wijs gebruiker
Roken schijnt wel te doen te zijn, maar ik denk dat er toch negatieve effecten blijven hangen en daar gebruik ik geen drugs voor. Ik gebruik om te leren of om te feesten. Zelfs met Ayahuasca niet.

pieter-b

Wijs gebruiker
ik heb ooit zaadjes gekocht bij een smartshop(arnhem). Dit was in de tijd dat ze daar ook paddos in honing verkochten. De zaadjes waren per 10 verpakt, en de handleiding zei dat ze vanaf 10 of 20 per week toxisch zouden zijn en datje dat dus absoluut niet moet doen.
De wijze van gebruik was 1-3 zaadjes door een joint verkruimelen en oproken.
Het effect was een soort ultahigh. van tabakjoints wordt je zegmaar stoned, van een volle waterpijp knetterhigh, maar van een volle waterpijp met 5 zaadjes ben je uuuuren van de wereld :)
maar zeer zeker geen standaard paddo of lsd trip of andere triplike ervaring. Het effect lag in het verlengde van wat maximaal haalbaar is wat wieteffect betreft.
Nu kan ik niet met 100% zekerheid zeggen dat het hier om datura zaadjes ging (maar ik kan me bijna niet voorstellen dat het om wat anders ging...zeker niet na het zien van dit stukje..
http://www.youtube.com/watch?v=Y-qcXCYNr8E )
maargoed..mijn antwoord is dus dat als ik toevallig tegen zon plant aanloop, ik wel met een zaaddoosje thuis ga komen, maar als ikk het al gebruik, zou ik het zeer zeker niet regelmatig gebruiken aangezien het gewoon trippen op gif is..en das toch minder,

pythregius

Bewuste gebruiker
Dumpy zei:
Samen met Ayahuasca kan je er wel lessen uithalen, alleen staand lijkt Datura me niks. Veels te donker.

dit is dus ook iets wat ik ooit zou willen doen onder begeleiding van de juiste sjamanen, een maand weg, ooit over heel veel jaartjes!

magicwasso

Belezen gebruiker
ik heb een keer té van de bloem gehad (een kopje) ik weet niet hoe veel bloemen ze in de te hadden gedaan want ik was er niet bij toen een paar vrienden van me die maakte, maar mss was het niet veel want echt echt halucineren was niet echt lang en heftig (was iets van 6 uur) maar ik kon een week lang niks lezen van dichtbij, ik kon niet scherp zien van dichtbij. Maar voor de rest was wel lachen (niet een super ervaring maar ook niet slecht). dus tja ik hoef het niet weer te gaan doen, maar als ik die voor me heb mss wel.

TrippyShit

Badass junkie
Een trip als datura spreek mij opzich wel aan. Puur nieuwschierigheid. Maar alle (veel te veel) negatieve gevolgen zowel lichamelijk als geestelijk laat mij snel afhaken. Wel ayahuasca een keer proberen, en misschien mescaline :grin:

Drientje

DF-koning
Ik heb nee gestemd. Ten eerste omdat de dosering nogal wat te wensen over laat. In het ene zaadje zit meer psychoactieve stof dan in het andere en overdosering, met eventueel de dood tot gevolg, zit in een klein hoekje.

Ten tweede begrijp ik uit verschillende reports dat datura bijna alleen maar donkere en duistere trips geven. Vaak gaat het over dood en de segmenten die daarmee gepaard gaan zoals, duivels, monsters, geesten en dat soort gespuis.

Nu ben ik net terug van een vakantie in Zweden en de scandinavische landen zijn beroemd en berucht vanwege de vele sagen en legenden. De naamdagen van onze week komen van de Goden van de Noormannen, zoals zoveel andere dingen, waar ik nu even niet op kan komen. Punt wat ik wil maken is: Je voelt de aanwezigheid van entiteiten(ik tenminste)in zulke gebieden veel sterker dan bijvoorbeeld hier in NL. De legenden zijn vaak gebaseerd op waarheden, en die legenden gaan vaak over onverklaarbare dingen, waar ook de dood met zijn geestenrijk een grote plaats inneemt.
Zo weet ik bijvoorbeeld zeker dat er een entiteit in ons gehuurde huisje zat. Dat geeft mij de kriebels. Ik kan en wil geen contacten leggen met deze energieën en dus heb ik het huisje gereinigd met wierook en hymnen.
Dit klinkt misschien heel hekserig maar voor mij gaf het rust.
Ik ben niet iemand die het donker op zoekt, ik hou van het licht, dat geeft overzicht. Mocht ik me nu toch willen storten op de duistere kant van het trippen dan denk ik dat ik het anders aan zou pakken. Dan zal ik eerst beginnen met me te omringen met duisterheid, denk aan duistere magie en veel dark thoughts. Dat zal op zich wel genoeg zijn om een trip een andere kant op te sturen en je het zelf net zo duister kan maken zoals je zelf wil.

Datura staat niet op mijn to do list, onder geen beding. Ook niet als ik zou weten dat ik nog maar een week te leven had. Ik geloof in 'leven' na de dood. Je energie blijft over en de lessen die je in dit leven geleerd hebt zijn essentieel voor waar je na toe gaat als je dood gaat. Heb je niet de juiste spirituele overlevingskracht op gedaan dan gaat je energie verloren. (Dit is mijn theorie en dus geen waarheid, het is mijn waarheid omdat ik erin geloof en voor mij is het dus waar). Ik denk dat duistere spiritualiteit niet de juiste is en hou me er dus verre van.

X

mattskovic

Wijs gebruiker
nee danku! heb teveel trip reports er over gelezen en die gingen allemaal 100% fout . is er egenlijk wel een report waar het een soort van goed mee gaat?

dosering is ook al moeilijk. en nee danku niets voor mij.

greetz M.

buzzrider

Wijs gebruiker
mattskovic zei:
nee danku! heb teveel trip reports er over gelezen en die gingen allemaal 100% fout . is er egenlijk wel een report waar het een soort van goed mee gaat?

dosering is ook al moeilijk. en nee danku niets voor mij.

greetz M.
zoals ik hierboven al zei, kijk eens op erowid bij glowing experiences, daar staan er wel enkele goeie.

joni43

Belezen gebruiker
vriend van me heeft een week in het ziekenhuis gelegen door datura, hij was wel zo dom om 2volledige zaadbolsters te eten:confused: ik zelf heb vorig jaar een thee gedronken van een datura blad en een bloem.ik kon had geen evenwicht meer en heb 2dagen niet meer goed kunnen zien, ik kon niet meer lezen enz

niet doen!

jcutter

Badass junkie
Mwa, ik geniet nu van het leven.
Wanneer ik besef dat het leven geen zin meer heeft voor mij of het komt binnen een bepaalde tijd, tot zijn einde; dan wil ik sterver als een man, die aan zijn einde kwam met ziekelijke hoeveelheden LSD, datura en heroine in zijn bloed. Wel met een erectie uiteraard :sunglasses:

Bovenaan