Zweevteev
Wijs gebruiker
Datura heeft echt enorm veel interesse bij me gewekt door de tientallen tripreports die ik erover gelezen heb. Ik vind het idee van trippen, terwijl je je niet meer bewust bent van dat je tript, echt super fascinerend, maar als ik dan probeer op te zoeken welke dosering in een zaadje van Datura mogelijk zo'n effect zouden kunnen veroorzaken, vind ik iedere keer opnieuw dat dat onzeker is, omdat ieder individueel zaadje natuurlijk de ander niet is. Ik snap dat doseren per zaadje/welk deel van de plant dan ook lastig maakt, maar het zou toch in theorie mogelijk moeten zijn om de psychoactieve componenten scopolamine, hyoscyamine en atropine te extraheren en op die manier een "veilig" extract (in hoeverre je het veilig kan noemen uiteraard) kan creëren dat ook voor een delirische ervaring kan zorgen? Aansluitend hierop vraag ik me af of het extraheren van deze stoffen ervoor kan zorgen dat de dosis die mensen zouden nemen van het gemaakte extract minder tegen een fatale dosis aan zouden tikken dan dat het nu doet, want nu gaan er bijvoorbeeld ook mensen dood aan Datura omdat ze dan overleden aan een overdosis van één specifieke stof. Met andere woorden: is het mogelijk om een gouden ratio te creëren die relatief gezien veel veiliger is dan gewoon random zaadjes te slikken en het er maar op te wagen, of blijft deze "gouden ratio" alsnog heel riskant, vanwege het feit dat je van álle componenten nog steeds bijna een fatale dosis moet nemen, omdat je er anders niet van in een delirium belandt? Geen idee of deze vraag duidelijk is, ben dit half in slaap dompelend aan het typen.
Vind het spijtig dat er vrijwel niets te vinden is over doseringen en verhoudingen van deze 3 stoffen m.b.t. mogelijke deliriumervaringen. Ik heb tot nu toe maar 1 bron gevonden die hier een beetje op in ging en dat was gewoon de psychonautwikipagina, maar ook die pagina verstrekt geen uitgebreide informatie hierover. Momenteel moeten we het vooral doen met anekdotische kennis, maar daar heb je ook niets aan als het aankomt op het verrijken van je kennis m.b.t. veilig doseren, aangezien je nooit weet wat de absolute waarden en verhoudingen waren van die 3 stoffen. Natuurlijk spelen heel wat andere variabelen ook een rol, maar dat geldt voor alle drugs.
Waar dit eigenlijk op neerkomt is dat ik me afvraag of het gebruik van Datura, op chemisch niveau specifiek, nog veiliger gemaakt kan worden en het aantal doden door gebruik van Datura geminimaliseerd zou kunnen worden op de manier die ik net beschreef. Iemand enig idee? Ben benieuwd naar jullie bevindingen.
Vind het spijtig dat er vrijwel niets te vinden is over doseringen en verhoudingen van deze 3 stoffen m.b.t. mogelijke deliriumervaringen. Ik heb tot nu toe maar 1 bron gevonden die hier een beetje op in ging en dat was gewoon de psychonautwikipagina, maar ook die pagina verstrekt geen uitgebreide informatie hierover. Momenteel moeten we het vooral doen met anekdotische kennis, maar daar heb je ook niets aan als het aankomt op het verrijken van je kennis m.b.t. veilig doseren, aangezien je nooit weet wat de absolute waarden en verhoudingen waren van die 3 stoffen. Natuurlijk spelen heel wat andere variabelen ook een rol, maar dat geldt voor alle drugs.
Waar dit eigenlijk op neerkomt is dat ik me afvraag of het gebruik van Datura, op chemisch niveau specifiek, nog veiliger gemaakt kan worden en het aantal doden door gebruik van Datura geminimaliseerd zou kunnen worden op de manier die ik net beschreef. Iemand enig idee? Ben benieuwd naar jullie bevindingen.