De benzo crash

De Zandman

DF-koning
Eigenlijk te verwachten, maar toch weerjfoute koek.
De etizolam een week of twee genomen, 1 mg, en nu wil ik stoppen.
Uiteraard plafonddienst vannacht gehad, en nu voel ik me toch al stevig kut.
Energieverlies, nergens geen zin in hebben, hoofdpijn, domweg afkickverschijnselen. Na twee weken al is het mis! Ik wilde een paar nachten goed slapen, en dat ging super goed, en dan zeg je.. o jeeessess ik kan vandaag niet achter het stuur want ik voel me niet bepaald senang als ik moet rijden...dus rijd ik niet, en moet ik er weer vanaf komen en dit kost altijd kruim. Jazeker!
De eerste drie dagen zijn kut. Daarna knap je langzaam op, dat weet ik, hoe dit gaat, en na 6 dagen moeten de nare effecten weer weg zijn.
Tanden op elkaar zetten nu, dus!

Vandaag gaat het weer wat beter, ik heb enkele uren slaap extra gehad en de ontwenning verschijnselen zijn al wat minder.
Kutzooi is het die benzo's, en ik had moeten weten dat je weleens een keer een benzo kunt nemen, maar niet 2 weken achter elkaar.
Anyway
Ik kom weer met beide voeten op de grond zeg maar.
Ja. Gelukkig! Tasja is dat absoluut met me eens.

mitchieee

Wijs gebruiker
gelukkig gaat het nu al wat beter, ik doe gezellig met je mee en slaap vanavond ook weer voor 25% bij mij minderd de ontwenningsverschijnselen ook gelukkig langzaamhand dit is voor mij me eerste keer

we zijn net katten, kome wel op onze pootjes terecht

Neo-Shulginist

Badass junkie
Kutzooi is het die benzo's, en ik had moeten weten dat je weleens een keer een benzo kunt nemen, maar niet 2 weken achter elkaar.
Altijd opschrijven wanneer je een benzo inneemt en hoeveel!

Want je vergeet namelijk dat je het hebt genomen. Dus voor je het weet doe je het meerdere dagen, of weken, achter elkaar. En dan zit je met de gebakken peren inderdaad.

Overigens kun je ook na 1 keer gebruiken best wat bijwerkingen ervaren. Zeker als je een wat hogere dosis neemt. Na die eerste dag zijn de bijwerkingen vaak nog wel lastig op te merken: je voelt je wat onrustig, kunt je wat minder concentreren, hebt niet echt ergens zin in. Een beetje van dat soort vage klachten. Probleem is dat die klachten al snel oproepen om die avond weer ff wat etizolam te nemen om te ontspannen en 'lekker' te slapen. Dat is echt DE valkuil van benzo's in combinatie met het geheugenverlies. Je hebt niet door dat je last hebt van bijwerkingen en dat dat leidt tot de keuze om weer opnieuw een benzo te nemen.

Neo-Shulginist

Badass junkie
Ik was net in een ander topic de enorme waslijst aan bijwerkingen van alprazolam aan het plakken. Dus dan ook nog maar even hier.

Echt holy shit.

More common​

1. Being forgetful
  2. changes in patterns and rhythms of speech
  3. clumsiness or unsteadiness
  4. difficulty with coordination
  5. discouragement
  6. drowsiness
  7. feeling sad or empty
  8. irritability
  9. lack of appetite
  10. lightheadedness
  11. loss of interest or pleasure
  12. relaxed and calm
  13. shakiness and unsteady walk
  14. sleepiness
  15. slurred speech
  16. tiredness
  17. trouble concentrating
  18. trouble performing routine tasks
  19. trouble sleeping
  20. trouble speaking
  21. unsteadiness, trembling, or other problems with muscle control or coordination
  22. unusual tiredness or weakness

Less common​

1. Blurred vision
  2. body aches or pain
  3. burning, crawling, itching, numbness, prickling, "pins and needles, or tingling feelings
  4. changes in behavior
  5. chills
  6. clay-colored stools
  7. confusion about identity, place, and time
  8. cough
  9. dark urine
  10. decrease in frequency of urination
  11. decrease in urine volume
  12. diarrhea
  13. difficult or labored breathing
  14. difficulty in passing urine (dribbling)
  15. difficulty with concentration
  16. difficulty with moving
  17. dizziness, faintness, or lightheadedness when getting up suddenly from a lying or sitting position
  18. dry mouth
  19. ear congestion
  20. environment seems unreal
  21. fainting
  22. feeling of unreality
  23. feeling warm
  24. fever
  25. general feeling of discomfort or illness
  26. headache
  27. inability to move the eyes
  28. inability to sit still
  29. increased blinking or spasms of the eyelid
  30. irregular heartbeats
  31. itching or rash
  32. joint pain
  33. lack or loss of self-control
  34. loss of bladder control
  35. loss of coordination
  36. loss of memory
  37. loss of voice
  38. mood or mental changes
  39. muscle aches, cramps, pain, stiffness, or weakness
  40. nausea
  41. need to keep moving
  42. painful urination
  43. problems with memory
  44. restlessness
  45. runny or stuffy nose
  46. seeing, hearing, or feeling things that are not there
  47. seizures
  48. sense of detachment from self or body
  49. shaking
  50. shivering
  51. sneezing
  52. sore throat
  53. sticking out of the tongue
  54. stomach pain
  55. sweating
  56. swollen joints
  57. talkativeness
  58. tightness in the chest
  59. trouble with balance
  60. twitching, twisting, or uncontrolled repetitive movements of the tongue, lips, face, arms, or legs
  61. uncontrolled twisting movements of the neck, trunk, arms, or legs
  62. unpleasant breath odor
  63. unusual dullness or feeling of sluggishness
  64. unusual facial expressions
  65. unusually deep sleep
  66. unusually long duration of sleep
  67. vomiting of blood
  68. yellow eyes or skin

Rare​

1. Actions that are out of control
  2. attack, assault, or force
  3. chest pain
  4. continuing ringing or buzzing or other unexplained noise in the ears
  5. decreased awareness or responsiveness
  6. deep or fast breathing with dizziness
  7. ear pain
  8. false or unusual sense of well-being
  9. fast, irregular, pounding, or racing heartbeat or pulse
  10. feeling jittery
  11. feeling unusually cold
  12. generalized slowing of mental and physical activity
  13. hearing loss
  14. hoarseness
  15. lack of feeling or emotion
  16. loss of control of the legs
  17. loss of strength or energy
  18. nightmares
  19. numbness of the feet, hands, and around mouth
  20. severe sleepiness
  21. shakiness in the legs, arms, hands, or feet
  22. sleep talking
  23. swelling
  24. talking, feeling, and acting with excitement
  25. thoughts of killing oneself
  26. uncaring
  27. unusual weak feeling
  28. voice changes

Incidence not known​

1. Light-colored stools
  2. upper right abdominal or stomach pain

Symptoms of overdose​

1. Change in consciousness
  2. confusion
  3. lack of coordination
  4. loss of consciousness
  5. sleepiness or unusual drowsiness

More common​

1. Absent, missed, or irregular menstrual periods
  2. decreased appetite
  3. decreased interest in sexual intercourse
  4. decreased sexual performance or desire abnormal ejaculation
  5. difficulty having a bowel movement (stool)
  6. inability to have or keep an erection
  7. increased appetite
  8. increased in sexual ability, desire, drive, or performance
  9. increased interest in sexual intercourse
  10. increased weight
  11. loss in sexual ability, desire, drive, or performance
  12. stopping of menstrual bleeding
  13. watering of the mouth
  14. weight loss

Less common​

1. Blistering, crusting, irritation, itching, or reddening of the skin
  2. change in taste bad unusual or unpleasant (after) taste
  3. cracked, dry, or scaly skin
  4. double vision
  5. feeling of warmth
  6. heavy bleeding
  7. menstrual changes
  8. pelvic pain
  9. redness of the face, neck, arms, and occasionally, upper chest
  10. seeing double
  11. stomach bloating and cramping
  12. sudden sweating
  13. unexplained runny nose or sneezing

Rare​

1. Acid or sour stomach
  2. belching
  3. bigger, dilated, or enlarged pupils (black part of the eye)
  4. change in color vision
  5. difficulty seeing at night
  6. feeling of constant movement of self or surroundings
  7. feeling of relaxation
  8. heartburn
  9. hives or welts
  10. increased sensitivity of the eyes to sunlight
  11. indigestion
  12. redness of the skin
  13. sensation of spinning
  14. stomach discomfort or upset

Incidence not known​

1. Blistering, peeling, or loosening of the skin
  2. red, irritated eyes
  3. red skin lesions, often with a purple center
  4. sores, ulcers, or white spots in the mouth or on the lips
  5. swelling of the breasts or breast soreness in both females and males
  6. unexpected or excess milk flow from the breasts

Spyro

DF-koning
Bizar dat je je al zo voelt na zo’n lage dosering.

Succes ermee!
Ik kap ook even met de benzo’s. Ik slaap niet eens meer op 12 mg Etizolam. 😅

Gelukkig geen afkick ooit ervan gehad.

De Dunne

DF-koning
De Leukste Thuis!
Bizar dat je je al zo voelt na zo’n lage dosering.

Succes ermee!
Ik kap ook even met de benzo’s. Ik slaap niet eens meer op 12 mg Etizolam. 😅

Gelukkig geen afkick ooit ervan gehad.

12 mg?? Dan moet je wel flink tolerantie hebben denk ik… Neem je dat dan in ene in of verdeeld over de dag.
Ik heb max 2 mg genomen een paar x. De eerste paar keer was een halve genoeg en nu hetzelfde effect pas bij 1 á 1,5. Ik denk dat ik echt in coma raak als ik 12 mg zou nemen..,

Spyro

DF-koning
12 mg?? Dan moet je wel flink tolerantie hebben denk ik… Neem je dat dan in ene in of verdeeld over de dag.
Ik heb max 2 mg genomen een paar x. De eerste paar keer was een halve genoeg en nu hetzelfde effect pas bij 1 á 1,5. Ik denk dat ik echt in coma raak als ik 12 mg zou nemen..,
Mijn benzo tolerantie is flink uit de hand gelopen. Ging eerst ook nokkie van 1 mg… Is er echt ingeslopen. Godzijdank nooit lichamelijke afkick gehad… Van bijvoorbeeld 6 mg Flualprazolam voel ik niets. Van een Clonazolam ook niet echt meer. Maar bij Clona vertik ik het om er meer dan eentje ervan te nemen omdat ik de dag erna daar al ongemakken van voel…

De Dunne

DF-koning
De Leukste Thuis!
Van bijvoorbeeld 6 mg Flualprazolam voel ik niets. Van een Clonazolam ook niet echt meer.

Ik heb geen ervaring met die benzo rc’s. Alleen Etizolam en 2 van de echte benzo’s Alprazolam en Temazepam.
Gebruikte je Etizolam elke dag dan een poosje? Of vaak in de week? Gelukkig geen afkick!
Gek dat jij dat dan niet hebt en bv @De Zandman en @Mezelf wel al bij lage dosering.
Ik heb wel eens een weekend het 2x genomen, vrijdags en zaterdags. Had toen al het idee dat de zaterdag minder werkte en ik de zondag wat langer wakker lag zonder Eti.

Spyro

DF-koning
Ik heb geen ervaring met die benzo rc’s. Alleen Etizolam en 2 van de echte benzo’s Alprazolam en Temazepam.
Gebruikte je Etizolam elke dag dan een poosje? Of vaak in de week? Gelukkig geen afkick!
Gek dat jij dat dan niet hebt en bv @De Zandman en @Mezelf wel al bij lage dosering.
Ik heb wel eens een weekend het 2x genomen, vrijdags en zaterdags. Had toen al het idee dat de zaterdag minder werkte en ik de zondag wat langer wakker lag zonder Eti.
Heb het wel langere periodes gebruikt dan zou moeten ja. Ik heb denk ik echt heel veel geluk? Ik snap het ook niet als ik iedereen zijn verhaal lees…

Heb echt 0 bijwerkingen bij hoge dosissen Eti de volgende dag. Ook geen problemen met de klassieke benzo’s… Maar ik hou altijd in het achterhoofd dat het zo kan omdraaien… Blijft een eng goedje. Zou denk ik liever weer verslaafd zijn aan GHB dan aan benzo’s.

De Dunne

DF-koning
De Leukste Thuis!
Heb het wel langere periodes gebruikt dan zou moeten ja. Ik heb denk ik echt heel veel geluk? Ik snap het ook niet als ik iedereen zijn verhaal lees…

Heb echt 0 bijwerkingen bij hoge dosissen Eti de volgende dag. Ook geen problemen met de klassieke benzo’s… Maar ik hou altijd in het achterhoofd dat het zo kan omdraaien… Blijft een eng goedje. Zou denk ik liever weer verslaafd zijn aan GHB dan aan benzo’s.

Ik ken geen afkick van benzo’s of GHB gelukkig! Wel cravings van benzo’s, die heb ik wel al aantal keer gehad. Die waren vervelend maar niet te hevig of zo erg dat ik echt erg vond. Dat was paar x na een stim, wilde geen benzo nemen en niet gedaan maar had wel echt trek en steeds neiging toch Eti te pakken uit de kast. En ene keer na een ontzettende depressieve rot dag ook erge trek! Had het namelijk al eens 1x gebruikt overdag (een halve) tegen stress. Moet zeggen dat ik nu die cravings niet heb en de laatste keer speed en 3mmc ook niet.

Spyro

DF-koning
Ik ken geen afkick van benzo’s of GHB gelukkig! Wel cravings van benzo’s, die heb ik wel al aantal keer gehad. Die waren vervelend maar niet te hevig of zo erg dat ik echt erg vond. Dat was paar x na een stim, wilde geen benzo nemen en niet gedaan maar had wel echt trek en steeds neiging toch Eti te pakken uit de kast. En ene keer na een ontzettende depressieve rot dag ook erge trek! Had het namelijk al eens 1x gebruikt overdag (een halve) tegen stress. Moet zeggen dat ik nu die cravings niet heb en de laatste keer speed en 3mmc ook niet.
Nja, voor GHB weet ik nu heel simpel hoe ik moet afkicken zonder ongemakken. Met benzo’s zou ik te gestrest raken, zou dat niet zelf kunnen denk ik. En mijn dokter zou me nooit helpen dus dan heb ik echt een probleem.

Craving naar benzo heb ik ook wel. Maar voel er de laatste tijd amper wat van dus nu kap ik weer en dat lukt gewoon zonder moeite gelukkig. Die cravings zijn gelukkig maar zo kort, kan ik me snel overheen zetten.

De Zandman

DF-koning
Jazeker! Na ongeveer een halve dag begon dit met irreëele angst om auto te rijden, hetgeen ik 3 dagen heb nagelaten
toen ik dit merkte. Acuut! Ik kreeg de indruk, het gevoel a.h.w., dat ik onder invloed was en dan moet je, zoals we weten, niet rijden.

Rain

Bewuste gebruiker
Eigenlijk te verwachten, maar toch weerjfoute koek.
De etizolam een week of twee genomen, 1 mg, en nu wil ik stoppen.
Uiteraard plafonddienst vannacht gehad, en nu voel ik me toch al stevig kut.
Energieverlies, nergens geen zin in hebben, hoofdpijn, domweg afkickverschijnselen. Na twee weken al is het mis! Ik wilde een paar nachten goed slapen, en dat ging super goed, en dan zeg je.. o jeeessess ik kan vandaag niet achter het stuur want ik voel me niet bepaald senang als ik moet rijden...dus rijd ik niet, en moet ik er weer vanaf komen en dit kost altijd kruim. Jazeker!
De eerste drie dagen zijn kut. Daarna knap je langzaam op, dat weet ik, hoe dit gaat, en na 6 dagen moeten de nare effecten weer weg zijn.
Tanden op elkaar zetten nu, dus!

Vandaag gaat het weer wat beter, ik heb enkele uren slaap extra gehad en de ontwenning verschijnselen zijn al wat minder.
Anyway
Ik kom weer met beide voeten op de grond zeg maar.
Ja. Gelukkig! Tasja is dat absoluut met me eens.
De ene Benzo is de andere niet, ik weet voor mezelf precies wat direct verslavend is: etizolam, Clonazolam. Sommige andere zijn prima om af en toe te gebruiken of om te claperen

Rain

Bewuste gebruiker
Zoals lorazepam en alprazolam bijvoorbeeld?
QUa verslaving: Lorazepam lijkt me niet omdat het een pammetje is, en Alprazolam wel, omdat het een lammetje is? Dat is hoe het werkt voor mij. Maar uiteraard werken alle benzo's anders en heeft het ook andere uitwerkingen op ppl. Zelf heb ik lora en alpra nog nooit gebruikt. Echter mijd ik de LAM. Maar ik denk dat meerdere soorten benzo's wel goed zijn om te claperen.

Zanza

DF-koning
QUa verslaving: Lorazepam lijkt me niet omdat het een pammetje is, en Alprazolam wel, omdat het een lammetje is? Dat is hoe het werkt voor mij. Maar uiteraard werken alle benzo's anders en heeft het ook andere uitwerkingen op ppl. Zelf heb ik lora en alpra nog nooit gebruikt. Echter mijd ik de LAM. Maar ik denk dat meerdere soorten benzo's wel goed zijn om te claperen.
Wat bedoel je precies?

Want in principe zijn alle benzo's even verslavend. Echter zullen die met een korte halfwaardetijd eerder de neiging opwekken om weer te slikken, omdat het sneller en abrupter uit je systeem verdwijnt. Taperen gaat het gemakkelijkst met een langwerkende benzo, om precies dezelfde reden: werkt langer door en sluipt langzamer uit je systeem waardoor de ontwenningsverschijnselen minder op de voorgrond treden dan bij een kortwerkende benzo.

Rain

Bewuste gebruiker
Wat bedoel je precies?

Want in principe zijn alle benzo's even verslavend. Echter zullen die met een korte halfwaardetijd eerder de neiging opwekken om weer te slikken, omdat het sneller en abrupter uit je systeem verdwijnt. Taperen gaat het gemakkelijkst met een langwerkende benzo, om precies dezelfde reden: werkt langer door en sluipt langzamer uit je systeem waardoor de ontwenningsverschijnselen minder op de voorgrond treden dan bij een kortwerkende benzo.
Ik denk dat ik me hier voor een groot deel bij aansluit :) Mooi antwoord. Ik sprak echter uit eigen ervaring, niet uit feiten. Nu heb je dat toch mooi verwoord. Door die verwoording geef je ook direct aan waarom sommige benzo's meer/minder verslavend zijn en waar taperen het beste mee werkt. IMO.. :)

Die slapeloze nacht(en) en daarna de overstap naar valeriaan pilletjes is mijzelf destijds niet slecht bevallen trouwens.

Tijdloos

DF-koning
Tripreporter
Jazeker! Na ongeveer een halve dag begon dit met irreëele angst om auto te rijden, hetgeen ik 3 dagen heb nagelaten
toen ik dit merkte. Acuut! Ik kreeg de indruk, het gevoel a.h.w., dat ik onder invloed was en dan moet je, zoals we weten, niet rijden.
Hey tijd geleden dit topic maar vroeg me af of je nog steeds benzodiazepines vrij bent gebleven? Zie bij het topic welke drugs gebruik je nu geen benzo posts meer van jou.

Kudo's dat je het volhoud. Benzo's zijn een lelijke insluiper maar dat hoef ik je niet te vertellen.

Keep up the good work!

De Zandman

DF-koning
Dank je voor de complimenten!
Op zolpidem na, die straks ook wordt afgebouwd, gebruik ik geen benzo's meer.
Wat een ellendige toestand was dat ooit....
Maar van de pammen, daar ben ik vanaf! alcohol ook vanaf,
Weed ook vanaf.
Nu maar volhouden....

Bovenaan