De coffeeshop terneuzen

Wacky

Badass junkie
Terug naar hoe het was toen ik op de middelbare school zat en iedereen allerlei vage adresjes vertelde waar je drugs kon halen in de binnenstad. Blij zullen ze toch zijn in die gemeenteraad dat ze die shops gesloten hebben ! :beer:

(ja, ik kan er ook niet over uit, zo belachelijk is dit)

Sgt.Stedenko

Experimenterende gebruiker
Ben ondertussen even naar Middelburg gereden (Sixty-Two). Zat maar 3/4 man binnen :confused:. Heb de weedtop besteld (25 €). Is wel ongeveer 60 km heen en heb nog eens 4.60X2 € moeten betalen voor de tolbrug :confused: Maar ben content dat ik er terug heb. Morgen rijd ik naar Ijsendijke :grin:

Wacky

Badass junkie
Een brug is zon ding dat over het water gaat, het betreft hier dus een tol tunnel :tongueout:
/mierenneukmode

afterx

Newbie
Hello,

Ten eerstste, sorry als mijn nederlands niet perfekt is, maar ik ben franstalig :)
Voor de Miami, Het is waar dat de mensen waren niet altijd zeer vriendelijk, maar soms..er was goeie wiet..niet altijd :(
Iemand weet als de miami nog dicht is? Moet ik naar goes gaan nu of denk je dat de miami zal later open?

Sgt.Stedenko

afterx zei:
Hello,

Ten eerstste, sorry als mijn nederlands niet perfekt is, maar ik ben franstalig :)
Voor de Miami, Het is waar dat de mensen waren niet altijd zeer vriendelijk, maar soms..er was goeie wiet..niet altijd :(
Iemand weet als de miami nog dicht is? Moet ik naar goes gaan nu of denk je dat de miami zal later open?
Miami is terug open sinds maandag (hadden ze toch tegen me gezegd de zaterdag ervoor).

flipkonijn

Bewuste gebruiker
afterx zei:
Hello,

Het is beter als je door rijdt naar goes denk ik, daar heb je een paar shops in Terneuzen enkel de maimi.
De wiet is er niet altijd goed, en van Wallonië (of Brussel) naar maimi om wat grammetjes hasj is ook maar nutteloos!

ZI09

Bewuste gebruiker
flipkonijn zei:
Het is beter als je door rijdt naar goes denk ik, daar heb je een paar shops in Terneuzen enkel de maimi.
De wiet is er niet altijd goed, en van Wallonië (of Brussel) naar maimi om wat grammetjes hasj is ook maar nutteloos!

Meerdere shops in Goes? Informeer me aub?
Ik ken alleen de High Life.

Paddoboy

Belezen gebruiker
Sgt.Stedenko zei:
afterx zei:
Hello,

Miami is terug open sinds maandag (hadden ze toch tegen me gezegd de zaterdag ervoor).

dus... miami is back?
want

ZI09 zei:
floyd zei:
wanneer zou de CP dan weer open zijn?
NIET
Het is over, uit, basta, de koek is op, de kat uit de boom gekeken en de aap zal nooit meer uit de mouw komen.

Terneuzen COFFEESHOP-VRIJ.

:confused:

ZI09

Bewuste gebruiker
Nouja, uiteindelijk wordt Terneuzen coffeeshopvrij.

Maar de Miami is blijkbaar nog open.
Ik zal morgen misschien even checken. Beetje hasj stashen kan nooit kwaad.

CP is in ieder geval WEG.

Rendeo

Belezen gebruiker
ZI09 zei:
Nouja, uiteindelijk wordt Terneuzen coffeeshopvrij.

Maar de Miami is blijkbaar nog open.
Ik zal morgen misschien even checken. Beetje hasj stashen kan nooit kwaad.

CP is in ieder geval WEG.

verspil je benzine niet want ik stond er vandaag alweer voor niets... alleen hun cafe is nog open pff
is er nergens een shopje in sluiskil of philipinne of zoiets?

ZI09

Bewuste gebruiker
Ik kom er langs vanaf mijn werk.
Sluiskil weet ik niks van.

Als je wat weet in Philippine mag je het me altijd laten weten, dat is hier vrij dichtbij.

Rendeo

Belezen gebruiker
ZI09 zei:
Ik kom er langs vanaf mijn werk.
Sluiskil weet ik niks van.

Als je wat weet in Philippine mag je het me altijd laten weten, dat is hier vrij dichtbij.

bij mij ook, goes is voor mij al wat tever, 150 km heen en terug, waarom sluit de miami nu, hun wiet was wel nog goed, je moest alleen goed kijken in de potten welke er goed uitzagen,
en de overlast is grotendeels weg.
:(

afterx

Newbie
Oki, dus, nog dicht.. :(
misschien zal ik goes proberen..maar het is nog verder, en ik denk dat we 2 keer 4.60€ moeten betalen..voor een tunnel denk ik?
meer km + meer diesel + tunnel + wiet.. een beetje duur voor 5gr...maar ja, ik zal zeker naar goes rijden... om te proberen
Als je nieuwe informaties over de miami hebben, laat me het weten MERCCIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIII :mrgreen:

Tot Laterrrrrrrrr :wave:

Paddoboy

Belezen gebruiker
... allé,
waarom zouden ze nu stoppen aangezien dat ze er zoveel geld aan verdiende,
dat ze moeten sluiten voor een periode ,ok
maar gewoon besluiten om niet meer te openen...
weet niet, ik vind het maar stom

Wacky

Badass junkie
De eigenaar van CP is een gewoon een relaxte kerel die helemaal geen gezeik wil. Hij hield zich netjes aan alle regeltjes behalve die van de hoeveelheid voorraad. Hij heeft al meerdere malen gezeik gehad met de gemeente over verkeersoverlast van zijn klanten. Nu hebben ze zijn shop voor een half jaar gesloten en hem een aantal weken of maanden (weet niet precies) vastgehouden. Hij heeft waarschijnlijk ook al meer dan zat geld verdient ermee, ik snap het helemaal dat ie ermee ophoud.

floyd

ik ben gisteren naar Goes gereden...

t'es een stuk verder dan terneuzen.
dure tunnel (2 x 4,60 neuro's) en prima controleplaats voor de flikken.
Goes zelf is een erg klein stadje met een erg kleine (betalende) parking vlak voor de high life.
eens in de shop staat er één iemand die je bedient.
de goedkoopste weed (highlife special) koste 37,50 euro voor 5 gr, wat mij stukken duurder lijkt dan wat je in de CP/miami kan krijgen.
het bord met soorten en prijzen is redelijk onduidelijk.

mijn conclusie is dat Goes de komende lading 'toeristen' helemaal niet aan zal kunnen.
veel te weinig parking, te kleine en dure shop.
ik voorspel dat binnen het jaar hetzelfde zal gebeuren als wat er in terneuzen aan't gebeuren is....

ZI09

Bewuste gebruiker
floyd zei:
ik ben gisteren naar Goes gereden...

t'es een stuk verder dan terneuzen.
dure tunnel (2 x 4,60 neuro's) en prima controleplaats voor de flikken.
Goes zelf is een erg klein stadje met een erg kleine (betalende) parking vlak voor de high life.
eens in de shop staat er één iemand die je bedient.
de goedkoopste weed (highlife special) koste 37,50 euro voor 5 gr, wat mij stukken duurder lijkt dan wat je in de CP/miami kan krijgen.
het bord met soorten en prijzen is redelijk onduidelijk.

mijn conclusie is dat Goes de komende lading 'toeristen' helemaal niet aan zal kunnen.
veel te weinig parking, te kleine en dure shop.
ik voorspel dat binnen het jaar hetzelfde zal gebeuren als wat er in terneuzen aan't gebeuren is....
Het is een beetje een oplossing voor de mensen die toch wel redelijk desperate zijn, maar het is een optie.

Overigens is dat zo een 7-8 euro per gram, en dat is zelfs iets goedkoper dan checkpointwiet (de laatste tijd dan)
Gelijk aan die van Miami, alleen is Goese wiet kwalitatief wel beter.

Verder is er inderdaad geen klote aan. Goes is saai.

Mopsok

Newbie
hoi!

zoals vele anderen hier zit ik met hetzelfde probleem (gent)
ik ben nu uit noodzaak wel al 6 keer naar Goes gereden en zoals anderen hier beschrijven is het niet houdbaar om dat 1 of 2x per week te doen.

Weet iemand nu concreet of miami nog open is?
Ik heb gehoord dat ze wel open zijn maar alleen tot wanneer hun "500gr" op is?
Dan wil ik er s'morgens wel voor de deur gaan staan :mrgreen:
Moet wel zeggen wiet is van veeeel betere qualliteit in Goes, de hoeveelheid ook.
Qua prijs wat duurder: goedkoopste 37,5, meestal paar van 50 en dan de super amnesia voor 65 (zeer lekker :stoned: ) + 2x Tol en tankbeurt. (tip: neem zo veel mogelijk vrienden mee :P )
anyway, hopelijk komt er een oplossing aanwaaien :(
Pm mag altijd! :wink:

grtz

floyd

Ik heb gehoord dat ze wel open zijn maar alleen tot wanneer hun "500gr" op is?/quote]

die 500 gr-regel is idd wel belachelijk
stel je voor: der staan 102 mensen te wachten
100 man krijgt 5 gr mee, de laatste 2 klanten hebben pech!

daar krijg je relletjes van, ben ik zeker.

en precies ofdat de andere shops (goes, vlissingen etc) wel met 500 gr/dag toekomen?

Rendeo

Belezen gebruiker
dat hadden ze mij ook gezegd, ben dan woensdag rond 13u daar toegekomen en was toe, alleen hun cafe nog open :( ook lees ik veel mensen zeggen dat de cp 6 maanden gesloten is en daarna weer open zal mogen, ik heb gelezen dat ze nu 6 maanden sluiten voor de inval van vorig jaar :confused:

Sgt.Stedenko

terug naar terneuzen gereden en jawel, miami dicht (alleen cafe open)
dan maar doorgereden naar 62 in middelburg :grin: maar daar zeiden ze ook dat het binnenkort sluit :'(

Mopsok

Newbie
thanks Rendeo for sending this in PM :wink:

goed nieuws,

TERNEUZEN - De Terneuzense burgemeester Jan Lonink wil een nieuwe gedoogvergunning voor een coffeeshop verstrekken als softdrugswinkel Miami ook de komende weken zijn deuren dichthoudt. De shop verkoopt sinds anderhalve week geen softdrugs meer, omdat het na een grootscheepse controle door het Openbaar Ministerie (OM) geen voorraad meer heeft.

:)

Wacky

Badass junkie
Dus dat was waar het om ging, dat ze nu een vergunning kunnen veilen voor 12 milioen ofzo ?
(dan zullen ze wel geheime afspraken maken dat er een x aantal jaar geen inval komt ofzo voor dat geld i guess)

edit:
Gaat veel waard zijn die vergunning.
verkoop 10kg per dag, (checkpoint verkocht 12 tot 15kg zover ik weet) omzet ~80.000 per dag, bruto winst 40.000 per dag. 150 personeelsuren a 20 euro, 3000 per dag, nog wat stook kosten en huur/afschrijving en weet ik veel wat, 35.000 over per dag. Na belastingen 7mlj netto per jaar ofzo. Zal dus met 12 milioen niet ophouden voor een vergunning :rolleyes:, of word zon vergunning dan geveild voor een jaarlijks bedrag van 5 miljoen ofzo misschien ?

Mopsok

Newbie
Wat ik me ook afvraag is of die vergunning dan voor maimi bestemd is of voor een (nieuwe) andere coffeeshop.

ZI09

Bewuste gebruiker
Ik denk zelf meer dat dit te maken heeft met òf de eigenaar van de panden, òf de christelijke partijen hier in de buurt.
Geld is volgens mij niet zo een heel groot probleem hier in de gemeente.

Wacky

Badass junkie
Lijkt mij dat CP wel zelf eigenaar is van dat pand, gesubsidieerd door de gemeente omdat ze hun oude pand moesten verlaten voor het schelde theater.

En geld is toch overal een "probleem" :)

Rendeo

Belezen gebruiker
ja als ze terug hun voorraad kunnen hebben wel, maar de burgemeester van terneuzen wil proberen dat belgen en fransen niet meer kunnen kopen daar :smilingimp:

afterx

Newbie
Ik heb 2 nieuws gevonden...

1
Code:
 MIDDELBURG - Het voorarrest van de 36-jarige eigenaar van coffeeshop Miami in de Westkolkstraat in Terneuzen is met twee weken verlengd.

Dat maakte het Openbaar Ministerie gistermiddag bekend. De exploitant werd dinsdag opgepakt in verband met de inval van politie en justitie, twee weken geleden. Bij die inval werden de 36-jarige bedrijfsleider en een 34-jarige man, die via de achterdeur het pand wilde verlaten, al aangehouden.

In de woning van de bedrijfsleider en in die van de andere verdachte werden tientallen kilo's softdrugs aangetroffen. De shop zelf bleek zich aan de regels te houden; er was niet meer dan de toegestane voorraad (500 gram) in huis. Miami sloot vervolgens de deuren.

Volgens een woordvoerder is de heropening afhankelijk van de beschikbare handelsvoorraad. Wanneer de deuren opengaan, was gisteren nog onduidelijk. Langer dan een week vergt het vermoedelijk niet

2
Code:
 Burgemeester Terneuzen wil legale coffeeshop terug
Het Zeeuws-Vlaamse stadje Terneuzen wil een nieuwe coffeeshop, als het bestaande Miami niet snel weer hasj gaat verkopen. Dat meldt de Nederlandse krant Trouw. 

Volgens burgemeester Jan Lonink neemt de illegale drugshandel in de stad toe. Daarom wil hij dat softdrugsgebruikers snel weer legaal hun waar kunnen kopen. Justitie ondernam actie tegen coffeeshop Miami na de vondst van tientallen kilo's drugs die volgens de politie bestemd waren voor Miami. 

De burgemeester wil dat coffeeshops kleine hoeveelheden verkopen. Als het aanbod minder wordt, blijven drugstoeristen volgens hem vanzelf weg. (anp/ka)

Dus open of niet? ZI09 heb je proberen?

ZI09

Bewuste gebruiker
Sgt.Stedenko zei:
Mopsok zei:
ZI09 zei:
Ik ga vanavond eens polshoogte nemen.

De hasj is op.

laat ons even weten aub of ik moet morge voor de 8ste keer al naar Goes en daar is mijn salaris niet zo tevreden mee :grin:

Moet je tol betalen om naar goes te rijden (vertrekpunt gent)???
Ja.

Ik ben gisterenavond even langsgeweest, en de SHOP was nog gesloten. Ze zeiden dat ze in de loop van volgende week open gingen.

Ik ga sowieso aanstaande vrijdag erlangs, en misschien kijk ik ook nog wel eerder, ligt eraan tot hoe laat ik moet werken en wat voor weer het is :P .
Ik laat het weten als hij open is.

Mopsok

Newbie
thx om te laten weten !
ik ben dus weeral naar goes gereden, goeie wiet maar het moet nu echt wel eens stoppen :(
op hoop van zege volgende week

ZI09

Bewuste gebruiker
Vandaag Terneuzen gecheckt, nog steeds gesloten.

Donderdag of vrijdag kijk ik wel weer even.

Bovenaan