De dinsdagdepressie

Komeetman

Belezen gebruiker
Goeiemiddag

Ik heb nu al van verscheidene personen gehoord & op enkele forums gelezen, dat je er iets is als een dinsdagdepressie als je XTC genomen hebt.

VB: je neemt de zaterdag xtc, je voelt je de dinsdag down, depressief.

Ik heb dit nog maar 1x gehad, maar ik vraag me eigenlijk af: Is dit echt zo of is dit gewoon een hoax? Het lijkt mij echt zeer onwaarschijnlijk...

-spaceman-

Badass junkie
Ik heb dit enkel de eerste paar keren gehad dat ik xtc/mdma gebruikt had... Daarna nooit meer, eigenlijk helemaal niks meer van een kater..

De laatste tijd ben ik fitter na een avondje x dan een nuchtere avond :openmouth: :confused:
(overdijvingsfactor 50%)

sannetjuh

Belezen gebruiker
bij mij ligt het eraan hoe ik mezelf voel..
zit ik lekker in me vel heb ik geen last van kater..
voel ik me kut kan ik goed de hele week mezelf kei depressief voele

Klanzus

Newbie
Ik heb eigenlijk altijd alleen de dag erna zeg maar, niet pas 3 dagen later, maar als je dat wel heb moet je gewoon op donderdag nemen, ken je zondag lekker chillen :wave:

Lektroluv

Bewuste gebruiker
De dinsdag-dip ja...

Ik ben eigenlijk pas woensdag weer helemaal tip-top..

Daarvoor ben ik niet SUPER verrot, maar gewoon wat down.

De day after is vaak wel drama

Provenzano

Experimenterende gebruiker
Bij mij is het de 2e en 3e dag altijd het ergst. Nu ook nog steeds een leeg en licht somber gevoel na het slikken van donderdagavond/nacht :P Paar dagen lang 2 tryptofaantjes voor het slapen gaan helpt gelukkig wel een stuk :sunglasses:

Als ik 4 pillen (van rond de 65 mg p.s.) of minder heb geslikt dan is er meestal helemaal geen kater, afgelopen donderdag waren het er echter 7 á 8 en dat is toch iets teveel van het goede... Heb nu 5x geslikt in totaal en ben tot de conclusie gekomen dat die 4e pil nog wel euforisch effect heeft, maar alles daarna niet zo heel veel zin meer heeft. Je gaat dan nog wel strak staan, maar zo heel bijzonder lekker voel je je nou ook weer niet.

Goeie les voor de volgende keer (sowieso pas over meer dan 2 maanden): na ongeveer 5 uurtjes spacen (rond de 4 pilletjes) moet je er vrede mee hebben dat het mooie avondje voorbij is en niet meer bijslikken! :grin:

El Retro

Wijs gebruiker
Kheb dinsdag altijd een depressie, das gewoon mijn kutdag van de week :). Heb er meer last mee als de maandag.

Little Monk

Day after, roze bril beetje moe
een of twee dagen daarna (afhankelijk van mijn stemming): down, moe en sjag meestal wel weer over binnen een dag daarna...

L-Trytofaan is de oplossing...

TrippyShit

Badass junkie
heb hier ook nooit echt last van, dag daarna ben k nog aardig wappie maar maandag ben k weer de ouwe en dinsdag ook nergens last van..

Everio

Bewuste gebruiker
ik idd ook alleen dag erna beetje kater... hoe meer gezond ik eet en actief bezig ben hoe minder, alhoewel ik geen zin heb om te eten dus dat wordt toch pas tegen 5-6 uur met tegenzin :P

miss heb ik de "dinsdag dip" wel en merk ik et niet :P

toch eens op letten, als ik et weer eens doe... momenteel trekt et me niet meer :wave: why? dunnow :smoke:

Freezing

Bewuste gebruiker
Als ik zaterdag gebruik, en ik slaap zondag, voel ik me maandag beetje brak, dinsdag gewoon waardeloos :P

Miss J

Bewuste gebruiker
Ligt er een beetje aan hoeveel ik gebruik.
Als ik niet teveel neem (voor mijn doen) dan heb ik nergens last van behalve slaapgebrek....

Maar als ik wel teveel neem voel me wel down en kan ik wel een paar dagen last hebben van m'n maag, duizeligheid en zweten.

Maarja, iedereen doet het zichzelf aan dus niet zeuren :wink:

royallicious

Belezen gebruiker
jaa ik had er ook last van 2 weken geleden en niet zo'n beetje ook...
Die week afgewezen door meisje (vond haar erg leuk), kennis lag in het ziekenhuis op ic.
Naja zaterdag avond ws wel weer heel goed door X de zondag viel mee.
Maandag werdt het iets erger voelde me down enzo, maar dinsdag was het helemaal drama nergens zin in en had het gevoel dat het leven geen zin meer had enzo....
maarja nu gaat het wel weer lekker en doe ik eventjes rustig an met die X :wink:

oldskool

tegenwoordig neem ik geen XTC meer

maar heb het vroeger een lange tijd ieder weekend gedaan en idd op dinsdag had ik er meeste last van...

en nog vele die ik ken hadden hetzelfde...

acidboy

Badass junkie
Nooit echt last van hele erge katers ofzo... de dag erna wel een dipje, maar ik weet nooit zo goed onderscheid te maken tussen alle andere dagen.
Alhoewel, laatste tijd zou dat me beter afgaan.

royallicious

Belezen gebruiker
Ik heb nu wel zoiets na jaartje intensief gebruiken dat ik wel opzoek ben naar iets nieuws.
En dat is het gevaarlijke van drugs :wink:.
Beetje off-topic maar dat blijkt maar weer dat het niet alles is :wink:.

YourePrivateDj

Belezen gebruiker
Als ik de zaterdag neem,ligt dat ook vaak aan hoeveel ik neem.3a7pilletjes:tongueout:

en jah dan heb ik meestal dikke kaakjes(2daagjes dik)kappot gebeten?(4daagjes genees tijd:tongueout:)

De zondag ben ik dan slaperig,nergens trek in,droge mond,drinken smaakt vies.

De maandag ietsje beter 70% zeg maar:)

Dinsdag ben ik weer tip top:wink:

Dus Dinsdag Dip?Een zondag dip ja:tongueout:

hallotje

Bewuste gebruiker
Met drugs heb ik nooit last van depressie en ook niet met xtc... Wel de week erna losse tanden en pijn met eten... Gelukkig heb ik er stuk minder last van met mdma kristallen :)

Osi`

Bewuste gebruiker
Kheb soms helemaal geen XTC kater. Maar meestal heb ik de dag erna gewoon een kater als er een kater is hé. Maandag natuurlijk iets beter en dinsdag dip? Nooit gehad, heb dan zelf ook nooit meer dan 4 bollen geslikt.
Zou dat niet eerder door het weer komen? Als het schoon weer is benk ook gewoon blij en als het grijs/grauw weer is (met mss regen) benk gewoon depri aan't worden als er geen warmte te vinden is in de buurt.

Bestaan er geen middeltjes om dat te voorkomen?

-spaceman-

Badass junkie
Osi` zei:
Kheb soms helemaal geen XTC kater. Maar meestal heb ik de dag erna gewoon een kater als er een kater is hé. Maandag natuurlijk iets beter en dinsdag dip? Nooit gehad, heb dan zelf ook nooit meer dan 4 bollen geslikt.
Zou dat niet eerder door het weer komen? Als het schoon weer is benk ook gewoon blij en als het grijs/grauw weer is (met mss regen) benk gewoon depri aan't worden als er geen warmte te vinden is in de buurt.

Bestaan er geen middeltjes om dat te voorkomen?

L-Tryptofaan en 5-HTTP
Hier maakt je lichaam weer serotonine van, het hormoon wat je lichaam zoveel verbruikt als je onder invloed bent van xtc/mdma...

serotonine soort voor: regulatie van slaap, stemming, eetlust, enz

erg belangrijk dus!

Ook is het belangrijk om zoveel mogelijk ander vitamines en mineralen binnen te krijgen... Eet dus veel groente, fruit, vezels! Gooi er ook meteen een multivitamine pil tegen aan (centrum van a tot z)

Wiggy

Newbie
Beste wa ge kunt doen als ge u down voelt, is een glas warme melk drinken voor het rottig gevoel een beetje te niet te doen (eigen ervaring) en gewoon chille met uw eigen favoriete muziek en niks aantrekken van iemand, ook helpt het om je niet te snel op te jagen aan dingen die normaal geen kwaad kunnen :P ik ken sommige mensen die zelfs nog niet eens een gunst willen doen als ze in hun afkick zitten

YourePrivateDj

Belezen gebruiker
L-Tryptofaan en 5-HTTP
Hier maakt je lichaam weer serotonine van, het hormoon wat je lichaam zoveel verbruikt als je onder invloed bent van xtc/mdma...
[/qoute]

idd:wink: Kan je dat ook in het kruidvat kopen in Nederland?

heb nu wel Mineralen en Vitamines voor Sporters...helpt normaal ook.

Maar deze hou ik als ik moet wedstrijd spelen,en deze werken super op dat vlak:tongueout:!

Little Monk

dieter zei:
is dit typisch aan xtc? zo ja,waarom?(waarom niet bij coke)

Serotonine is het stofje dat vanalles regelt: slaap, humeur, sex(drive), depressie, verliefdheid (het gevoel althans)... Bij (chronisch) te kort aan serotonine worden mensen (zwaar) depressief. Bij normale tekorten kan slaap moeilijk zijn, worden mensen humeurig en kan er sprake zijn van een dipje.

MDMA, de werkzame stof in XTC maakt dat je hersenen een shitload aan serotonine afgeeft aan je hersenen (en lichaam) en zorgt ervoor dat de serotonine niet meer of veel minder snel wordt 'heropgenomen' in de hersenen. Uiteindelijk scheidt je de serotonine, die niet wordt opgenomen in de hersenen, uit. Omdat er maar een beperkte vooraad serotonine is, kan deze 'opgaan' tijdens of na xtc gebruik. Het duurt dan een aantal dagen voordat het serotonine-peil weer gezond is. Je lichaam moet die stof aanmaken en dat duurt even. L-Tryptofaan bijvoorbeeld zorgt dat dit proces sneller gaat.

Cocaïne werkt met andere stoffen en niet met serotonine denk ik. Vandaar dat de dip minder (of anders) zal zijn...

ballie15

Belezen gebruiker
Bijnemen

Ik heb op de dinsdag veel last als ik op zaterdagnacht veel heb "bijgepakt".
In het begin nam ik vaak veel kleine hoeveelheden verspreid over de avond. Ik voelde me dan de zondag een beetje brak, op maandag was dat weg, vervolgens was ik op dinsdag gewoon echt depri en was zelfs mijn arm optillen nog te zwaar.

Nu heb ik daar niet zoveel last meer van, zorg dat ik goed begin en niet de hele avond bij loop te slikken.

Bovenaan