De Goeie ouwe speed !!

Wollukker

Bewuste gebruiker
2 dagen rust is echt verstandig, en nog beter is 2+. Op de 3e dag kun je dan met wat minder mg beginnen
Doe nou niet alsof dit verstandig en normaal speedgebruik is. Nieuwe forumleden die op zoek zijn naar informatie omtrent speed zouden dit kunnen lezen en verkeerd op kunnen pakken. Dan kun je nog 100 kopjes gemberthee drinken maar elke dag pep door je neus halen met af en toe ene paar dagen "rust" is gewoon een dikke vette verslaving.

koester je lichaam en geest, en anders maar niet. Maar blijf gezond.

Dit lijkt me een beter advies.

Dirkie51

Newbie
Hehehe echt he, was het maar waar :tearsofjoy: elke dag kapot gaan en het gewoon simpel oplossen met een kopje thee.
Hahah nee, dat helpt zeker niet nee. Belangrijk is dat je er goed bij eet, drinkt en slaapt (al is dit voor velen onmogelijk). Natuurlijk ook niet teveel gebruiken. Als je het elke dag zou doen moet je zorgen dat je er doelen mee wilt behalen. Ik snap dat het middel verboden is en dat het voor een groot percentage van de gebruikers moeilijk is om ermee te doen wat je ermee kan doen. Daarom is het ook niet aan te raden.

Gr,

Dirkie51

Newbie
Zelf neem ik het al 10 jaar elke dag en ik heb geen enkele dag overgeslagen. Het helpt mij om me te focussen op dat wat relevant is zodat ik niet blijf hangen in dingen die me in de weg zitten waardoor ik niet verder kan komen.

Zodra je ten prooi bent gevallen aan een narcistische persoonlijkheid (dat kan van jongs afaan door een ouder die jou ziet als een steun en toeverlaat om de eigen narcistische frustraties op af te reageren of later als je een relatie krijgt door een narcistische partner) dan is de kans groot dat je er zelf aan onderdoor gaat en jouw persoonlijkheid zwaar beschadigt.

Ik doe het voor eigen gebruik en het helpt mij.

Alles wat ik erover te vertellen hebt wat betreft werking en vormen komt uit logisch redeneren met de kennis die ik heb over scheikunde. Ik heb deze onderwerpen over isomeren en reactievergelijkingen gehad op de Havo. Het is niet geverifieerd of het daadwerklijk klopt, maar het is wel de meest logische verklaring die ik met eigen bevindigen heb geverifieerd. Ik koop ook vaak van verschillende mesen om te kijken en te vergelijken.

Gr,

Mezelf

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Ik gebruik ook dagelijks maar wel met 2 dagen rust. Dus elke week 2 dagen achter elkaar geen pep. 2e dag is altijd moeilijk, soms red ik het nèt met de 2e dag, maar 2 dagen rust is echt verstandig, en nog beter is 2+. Op de 3e dag kun je dan met wat minder mg beginnen. ÈN.... niet te vergeten ~ compenseren ~ : elke dag 2 koppen goeie gemberthee, 2 glazen granaatappel sap met wat water want is wrangig, voldoende vit. C, omega3, magnesium, calcium, D3.... voldoende slapen, en 'helpt' 't niet, dan schaadt het ook niet, echter beter wel te doen, pep is nu eenmaal 'gif', vooral icm alcohol e/o roken... hoe dan ook, koester je lichaam en geest, en anders maar niet. Maar blijf gezond.
FOODRINKS!
Beste wat je kan doen als je niet kan eten is gewoon vloeibare drinkmaaltijden die vaak nog veel beter en gezonder uitgebalanceerd zijn dan vele normale gerechten. 4 a 500 calorien per serving die nog lekker is ook en naar smaak te kiezen. Relatief weinig suiker en zout met goed vetten dus niet die verzadigde meuk.. vezels vitamines toegevoegd met omega alles der op en der aan.. plenny food of yfood bijvoorbeeld.

Edit: Dus geen maaltijd vervangers of proteine shakes, maar echt drinkmaaltijden.

caninus

Bewuste gebruiker
FOODRINKS!
Beste wat je kan doen als je niet kan eten is gewoon vloeibare drinkmaaltijden die vaak nog veel beter en gezonder uitgebalanceerd zijn dan vele normale gerechten. 4 a 500 calorien per serving die nog lekker is ook en naar smaak te kiezen. Relatief weinig suiker en zout met goed vetten dus niet die verzadigde meuk.. vezels vitamines toegevoegd met omega alles der op en der aan.. plenny food of yfood bijvoorbeeld.

Edit: Dus geen maaltijd vervangers of proteine shakes, maar echt drinkmaaltijden.
Probleem is dat ik na +/- 27 jaar dagelijks gebruik geen verzadigd gevoel krijg van vloeibaar voedsel. (Nou scheelt het wel dat ik geen enkel probleem heb met normaal voedsel te eten ook niet wanneer ik er 3 gram geteste zuivere amfetamine verspreid over de dag bij pak. Maar eigenlijk zou je het niet zover moeten laten komen. Want ik ken maar weinig mensen die op een verstandige manier met hun speedgebruik mee om kunnen gaan en de consequenties ervan geaccepteerd hebben)

Mezelf

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Probleem is dat ik na +/- 27 jaar dagelijks gebruik geen verzadigd gevoel krijg van vloeibaar voedsel. (Nou scheelt het wel dat ik geen enkel probleem heb met normaal voedsel te eten ook niet wanneer ik er 3 gram geteste zuivere amfetamine verspreid over de dag bij pak. Maar eigenlijk zou je het niet zover moeten laten komen. Want ik ken maar weinig mensen die op een verstandige manier met hun speedgebruik mee om kunnen gaan en de consequenties ervan geaccepteerd hebben)
Ja had ik ook hoor tot ik deze echt maaltijd drinks ontdekte ipv vervangers, shakes of vla etc wat ik dan wel wegkrijg tijdens
Natuurlijk kan het zo zijn dat het evengoed bij jou niet werkt nee want als ik 3 gr zou pakken ben ik 3 weken wakker

caninus

Bewuste gebruiker
Dat noemen ze isomeren. Chemische verbindingen met dezelfde molecuulformule, maar een andere structuurformule

Ja precies haha. Je kan het ook altijd even wassen met actn. Een fluitje van een cent.

De kwaliteit is sinds halverwege 2022 behoorlijk minder geworden al zijn de testresultaten gewoon prima in orde. 68% in originele vorm en 73% als die gewassen is zonder mixproducten of bijproducten die lngewenste effecten geven.

Je kunt het ook aan het geurtje herkennen, het geurtje is veranderd wat duid op een niei soort olie.

Gr,
Dat komt omdat ze fosfor zijn gaan gebruiken in het productie proces van de A olie, ter vervanging van iets wat niet meer te krijgen was. (Mag hier niet besproken worden). Voor de rest is het productieproces hetzelfde gebleven

OtherShore

Badass junkie
Bedankt @caninus en @TrippleT voor de gedetailleerde informatie. Ik weet uit ervaring dat de speed van voor 2008 van betere kwaliteit was dan wat er tegenwoordig in omloop is (er zijn vast uitzonderingen maar dat is wel de algemene trend). Ik gebruikte nooit vaak of veel speed dus het argument van “je zult wel veel tolerantie opgebouwd hebben” gaat voor mij niet op. Zelfs na het zorgvuldig wassen met aceton blijft het huidige product inferieur (ook al test het min of meer zuiver). Ik herinner me nog de tijd dat je van een relatief kleine hoeveelheid pep (100 tot 120 mg, verspreid over een avond) nog wel eens per ongeluk twee nachten wakker was. De laatste jaren valt een lijntje bijna altijd tegen.

Laatst bewerkt:

Jeye

Experimenterende gebruiker
71% wow ! Serieus, dat is bijna niet te krijgen. Dan zou je wel verwachten dat je iets voelt. Maar ik zou alleen maar in herhaling treden het meeste is al gezegd: ff kalm aandoen.

Misschien zou dexamfetaminefosfaat voor je nog beter werken nu. Daar zit de (geloof ik) linker isomer van pep in. Die werkt dus op andere receptoren, alhoewel vergelijkbaar. Ik vind dex erg prettig. Fosfaat heeft ook fijnere structuur dan sulfaat. Amfetaminesulfaat op de markt is echter 99.9% sulfaat en dus racemisch (5050 links en rechts).

Maar bijvoorbeeld de apotheek dexamfetamine zou mogelijk wat meer effect kunnen hebben op dit moment. Rustig aandoen wel het beste advies.

Groet,

SG
ik heb toevallig richting in die buurt is onversneden 2 a 3 x duurder en je hebt er echt niet veel van nodig lijkt ook niet op regular speed de brokken lijken meer op steentjes

Hebbenze?

Bewuste gebruiker
Bedankt @caninus en @TrippleT voor de gedetailleerde informatie. Ik weet uit ervaring dat de speed van voor 2008 van betere kwaliteit was dan wat er tegenwoordig in omloop is (er zijn vast uitzonderingen maar dat is wel de algemene trend). Ik gebruikte nooit vaak of veel speed dus het argument van “je zult wel veel tolerantie opgebouwd hebben” gaat voor mij niet op. Zelfs na het zorgvuldig wassen met aceton blijft het huidige product inferieur (ook al test het min of meer zuiver). Ik herinner me nog de tijd dat je van een relatief kleine hoeveelheid pep (100 tot 120 mg, verspreid over een avond) nog wel eens per ongeluk twee nachten wakker was. De laatste jaren valt een lijntje bijna altijd tegen.
Dit ervaar ik dus hetzelfde met mdma. Sinds omstreeks 2016 is de kwaliteit daarvan ook ineens anders. Typische anijslucht is ook verdwenen.

Jeye

Hallo iedereen,

Ik vraag me af wat er 20 a 30 jaar geleden waar je met 1 gram speed een gans weekend kon stampen er welke stof inzat dat er nu dus niet meer inzit. Ik neem elke dag speed en met weinig tot geen resultaat van wat ik vroeger ervaarde. Iemand die daar meer informatie over heeft?

Thx, groeten Tom 😉
speed van 20 jaar geleden ken ik nog en dat was veel beter Qua werking ook sterker had veel minder nodig nu zitten er andere stoffen in weet alleen niet welke stoffen ze allemaal veranderd hebben

Jeye

Dit ervaar ik dus hetzelfde met mdma. Sinds omstreeks 2016 is de kwaliteit daarvan ook ineens anders. Typische anijslucht is ook verdwenen.
beide speed en mdma is anders geworden en over die anijslucht dat hij weg is de drugs ja noemen het maar gewoon mdma en speed

OtherShore

Badass junkie
Ah de deskundige is gearriveerd.
Bron: hij gebruikt al 20 jaar
Wat vind je van het hele “isomeren” verhaal? Er werd hierboven dit gezegd:
Amfetamine is C9H13N en deze stof kan heel veel aanverwante vormen aannemen die in een testlaboratorium wel als Amfetamine worden vastgesteld, maar toch niet die vorm is die goed op onze receptoren past. Met andere woorden het maximale aantal amfetamine moleculen van 73% die gebonden zijn aan het sulfaat, zegt niet veel!

Jesusondruqs

Hallo iedereen,

Ik vraag me af wat er 20 a 30 jaar geleden waar je met 1 gram speed een gans weekend kon stampen er welke stof inzat dat er nu dus niet meer inzit. Ik neem elke dag speed en met weinig tot geen resultaat van wat ik vroeger ervaarde. Iemand die daar meer informatie over heeft?

Thx, groeten Tom 😉
Hier exact het zelfde probleem..
En waar ik het ook vandaan haal het zelfde verhaal..er mist gewoon wat..
Wat dan vraag je misschien, de high, de kick, de rust, de euforie..
Zelfs zuivere ( of gezuiverde ) speed heeft tegenwoordig alleen nog maar de zelfde werking als cafeïne..
Zo kut.. en t nadeel is ook nog dat je twee keer zo veel gaat gebruiken om dat het lijkt of het niet werkt.
Ben benieuwd of er nog mensen zijn die al iets langer gebruiken dan een paar jaar en die die dingen die ik hier boven noemde nog wel ervaren.. rust, euforie

HappyMind

Badass junkie
Hier exact het zelfde probleem..
En waar ik het ook vandaan haal het zelfde verhaal..er mist gewoon wat..
Wat dan vraag je misschien, de high, de kick, de rust, de euforie..
Zelfs zuivere ( of gezuiverde ) speed heeft tegenwoordig alleen nog maar de zelfde werking als cafeïne..
Zo kut.. en t nadeel is ook nog dat je twee keer zo veel gaat gebruiken om dat het lijkt of het niet werkt.
Ben benieuwd of er nog mensen zijn die al iets langer gebruiken dan een paar jaar en die die dingen die ik hier boven noemde nog wel ervaren.. rust, euforie
mijn dagelijks speed gebruik..( ruim 20 jaar )
Tolerantie lijkt mij de reden dat je het lekkere effect van pep niet meer voelt? Of misschien heb je je neurotransmitters dusdanig uitgeput dat het de kans niet meer krijgt om te herstellen.

OtherShore

Badass junkie
Ik heb hier vrij veel over nagedacht de laatste tijd en ook wat onderzoek gedaan. Ik heb geen harde feiten kunnen vinden waaruit blijkt dat de speed van nu anders is dan de speed van toen. Dus een paar mogelijkheden:

- de testresultaten geven niet het hele verhaal weer

- je brein verandert naarmate je ouder wordt waardoor speed een andere werking krijgt

- er is bij speed sprake van een form van (perma-) tolerantie die bij andere stoffen in mindere mate voorkomt

De ervaringen van oude gebruikers worden soms een beetje te snel weggewuifd, vind ik. Het verschil tussen toen en nu is zo groot dat het soms wel een andere stof lijkt (zonder dat er bij mij ooit sprake was van misbruik). Met andere middelen heb ik dat niet.

Edit: 20 jaar dagelijks speedgebruik @Jesusondruqs? Oei, dat is andere koek

Laatst bewerkt:

Jesusondruqs

In speed zit amfetaminesulfaat. Dat is niet veranderd de afgelopen decennia. Maar omdat het illegaal wordt geproduceerd zitten er ook vaak oplosmiddelen bij (denk aan natte speed), of versnijdingsmiddelen (zoals meestal cafeïne). De sterkte van speed kan door die vervuilingen wisselen. Daarnaast verkopen dealers meestal geen volle gram, maar eerder 0,7 gram per 'gram'.

Ook hier gaat op: meten is weten.

Als je precies weegt hoeveel amfetamine je neemt, en je hebt je speed laten testen, dan weet je wat je neemt. Zo kun je uitsluiten dat er andere subjectieve ervaringen een rol spelen.

Net als alle bovenstaande reacties denk ik vooral dat je last hebt van tolerantie. Dat is ook zeker te verwachten als je dagelijks speed gebruikt. Er spelen dan verschillende processen. Enerzijds is amfetamine neurotoxisch, wat betekent dat (receptoren van) hersencellen kapot gaan en niet meer herstellen. Daardoor stompt je brein af. Als je dan nuchter bent kun je daardoor ook meer last krijgen van depressieve gevoelens, heftige emoties, moeite met slapen, vermoeidheid, vermindering van het hongergevoel of juist vreetbuien, agressie, verminderde concentratie, geheugenproblemen, en in ernstige gevallen zelfs een psychotische episode.
Aan de andere kant zal je lichaam ook altijd proberen om weer de normale balans te herstellen. Dus als je telkens oppeppende middelen gebruikt, dan zal je lichaam daarop reageren door zich ongevoeliger te maken voor zulke prikkels. Het resultaat is dan dat je lichaam niet meer reageert op de speed, maar wel reageert als je geen speed meer gebruikt (want dan krijg je last van depressieve gevoelens, vermoeidheid, enzovoorts). Dat kan dan ook een reden zijn om juist dagelijks speed te gebruiken, omdat je je niet meer prettig voelt zonder speed.
U
Tolerantie lijkt mij de reden dat je het lekkere effect van pep niet meer voelt? Of misschien heb je je neurotransmitters dusdanig uitgeput dat het de kans niet meer krijgt om te herstellen.
ik geef toe dat ik na een week niets gebruikt te hebben.. ( speciaal voor dit experiment ) de speed weer ervoer zoals ik vroeger deed..
Helaas was het alleen de eerste dag/nacht..

OtherShore

Badass junkie
ik geef toe dat ik na een week niets gebruikt te hebben.. ( speciaal voor dit experiment ) de speed weer ervoer zoals ik vroeger deed..
Helaas was het alleen de eerste dag/nacht..
Interessant! Maar waarom slaat tolerantie na 20 jaar ineens toe? Dat blijft een raar verhaal. Of merkte je al langer dat het effect achteruit ging?

Laatst bewerkt:

Jesusondruqs

Zou het je lukken om langer dan een week te stoppen met pep?
Nee ben bang van niet.. want zelfs in die ene week heb ik s'ochtends een beetje gesjoemeld door met een natte nagel een kruimel uit een pakje te vissen..
Maar echt zo weinig dat het niet telt…
Maar dat betekend wel dat ik het niet helemaal kan of durf los te laten..

caninus

Bewuste gebruiker
Niet helemaal juiste topic miss maar toen ik nog dagelijks pep snoof zweerde ik bij nat inkopen en zelf drogen. Was voor mijn gevoel iig altijd vele malen beter dan een batch die al oud en hard geworden was. Zit daar enige kern van waarheid in? :tearsofjoy: Of was dat puur omdat je het meer voelt in je luchtwegen als het nog een beetje vochtig is en dus blijft plakken?
Speed wordt alleen hard als er caf bij zit. En sowieso gaat versneden speed hard achteruit in kwaliteit naarmate hij ouder wordt. Zuivere speed van tegenwoordig wordt niet hard. Ook niet na 5 jaar. Die valt altijd direct uit elkaar, terwijl met caf versneden speed zo hard als steen wordt

Hallo iedereen,

Ik vraag me af wat er 20 tot 30 jaar geleden is waar je met 1 gram speed een gans weekend kon stampen er welke stof inzat dat er nu dus niet meer in zit. Ik neem elke dag snelheid en met weinig tot geen resultaat van wat ik vroeger heb meegemaakt. Heeft iemand daar meer informatie over?

Thx, groeten Tom 😉
Er wordt veel te veel rommel bij gegooit om Dat er 1 minder binne komt en 2 de kwaliteit ni meer zo heel goed is klimaat is ook na de klote dus ook minder kwaliteit

caninus

Bewuste gebruiker
Er wordt veel te veel rommel bij gegooit om Dat er 1 minder binne komt en 2 de kwaliteit ni meer zo heel goed is klimaat is ook na de klote dus ook minder kwaliteit
Binnen komt??? Sinds wanneer importeren we hier in Nederland de speed? En blijkbaar importeren we ook nog eens slechte kwaliteit?? Dat zou natuurlijk helemaal dom zijn? En dat allemaal omdat het klimaat ook naar de kloten is??

Zweef

Belezen gebruiker
Als je op de Deepweb het topic TheGoodSpeedGuide kunt vinden, dan gaan er hele nieuwe werelden open.

Wat ik wil zeggen, goeie speed bestaat nog zeker wel, maar je zult er ook naar betalen (wie zoekt zal vinden)

krijgt_kritiek

Hallo iedereen,

Thx, groeten Tom 😉
Zou het tolerantie of gewenning zijn? Anders heb je waarschijnlijk verrneden zooi.

Jeye

71% zegt ook niet zoveel over de kwaliteit. Want met de de nieuwe a olie, kunnen ook gewoon percentages van boven de 70% behaald worden, weliswaar dient er dan wat nauwkeuriger gewerkt te worden, maar dan komt de kwaliteit nog steeds niet in de buurt van eindproduct wat je zou krijgen uit de olie van voor 2006. Zelfs niet wanneer deze enigszins versneden zou zijn en een lager percentage zou hebben. Maar tegenwoordig is pure speed eerder de regel dan de uitzondering.
Anders zul je echt een andere dealer moeten zoeken, als je nu speed krijgt die onder de 70% of waar caf bij zit.
mee eens onversneden is wel iets te hard en veel sneller lichamelijke klachten

Hallo iedereen,

Thx, groeten Tom 😉
Awel, ik geef u voor 100% gelijk. De geur was anders, de structuur was anders, en je moest het niet eerst een uur laten drogen. Dopamine my *ss, het is troep nu.

caninus

Bewuste gebruiker
Awel, ik geef u voor 100% gelijk. De geur was anders, de structuur was anders, en je moest het niet eerst een uur laten drogen. Dopamine my *ss, het is troep nu.
Je bedoelt dat jij troep hebt? Dat wil niet zeggen dat het overal troep is. En het klinkt alsof je uit België komt, dus daar wordt het sowieso al wat lastiger zonder de juiste contacten. 20-30 jaar geleden was het veel lastiger om pure zuivere speed te krijgen en was het merendeel van de samples die ingeleverd werden in meer of mindere mate versneden. Terwijl je nu met een beetje moeite makkelijk 73 % amfetamine kan krijgen. Afgelopen anderhalf jaar is het aantal versneden samples ook weer aan her toenemen, maar dat is met name omdat omdat de olieprijs zo hoog staat.

Bovenaan