De grote truffel

Dreuzel

Newbie
hallo allemaal

ik heb al enige ervaring met truffels, als je ze koopt kunnen er 50 kleine korreltjes inzitten maar er kan ook een groot stuk inzitten. alhoewel ik niet veel verschil gemerkt heb in een trip tussen de korreltjes en het grote stuk, eet ik toch liever die grote op, omdat ik denk dat er meer werkzame stoffen inzitten. klopt dit of klopt dit niet?

groetjes

Flameon

Badass junkie
Onjuist .... zoveel gram is zoveel werkzame stof. Of dat nu een brok is of tien brokjes. Zover ik weet

MIA-1985

Wijs gebruiker
Exceptional Insight zei:
Flameon zei:
Onjuist .... zoveel gram is zoveel werkzame stof. Of dat nu een brok is of tien brokjes. Zover ik weet
Ook dit klopt niet. Het blijft een natuurproduct, dus potentie is niet te meten.

Inderdaad! Ik ben wel eens van 1 één stukje niet veel groter dan een dobbelsteen echt volledig van de kaart geweest :grin: Terwijl ik meestal toch wel het hele bakje moet leegeten, was bijna hetzelfde effect en dat op een nuchtere maag :)

MIA-1985

Wijs gebruiker
Dreuzel zei:
Dus ook per portie met ongeveer de zelfde stukjes kunnen een verschillende uitwerking hebben
Klopt helemaal! En zoals je weet is een nuchtere maag van levensbelang samen met heel fijn kauwen :grin:

PepTalk

Badass junkie
Emeritus Mod
Exceptional Insight zei:
Flameon zei:
Ook dit klopt niet. Het blijft een natuurproduct, dus potentie is niet te meten.

Plus het feit dat kleinere stukjes ook een stuk potenter zijn dan de grotere.
Dus meer werkzame stoffen per gram truffel.

Dan nog kan 1 groot stuk truffel percentueel meer werkzame stoffen bevatten..

soldiermoney

Bewuste gebruiker
PepTalk zei:
Plus het feit dat kleinere stukjes ook een stuk potenter zijn dan de grotere.
Dus meer werkzame stoffen per gram truffel.

Dan nog kan 1 groot stuk truffel percentueel meer werkzame stoffen bevatten..

Lijkt me sterk. De sterkste soort die in de lokale smartshop wordt verkocht heeft toch echt als bijnaam 'the giant truffle' En deze zijn toch echt een stuk potenter dan andere soorten, waarvan er vaak een hoop kleine stukjes bij zitten.

PepTalk

Badass junkie
Emeritus Mod
Tje, daar heb je een punt.
De Pajateros heeft inderdaad niet van die kleine bolletjes maar zijn vaak doorgesneden plakken ( huge) truffel.

mm, misschien dat die theorie alleen bij paddo's opgaat?

Edit: Of misschien klopt het wel, en zijn de kleine stukjes Pajateros NOG sterker :)

soldiermoney

Bewuste gebruiker
PepTalk zei:
De Pajateros heeft inderdaad niet van die kleine bolletjes maar zijn vaak doorgesneden plakken ( huge) truffel.

Edit: Of misschien klopt het wel, en zijn de kleine stukjes Pajateros NOG sterker :)

Dat lijkt me sterk!
:mrgreen:

PepTalk

Badass junkie
Emeritus Mod
soldiermoney zei:
PepTalk zei:

Dat lijkt me sterk!
:mrgreen:

Ervaring?

PepTalk

Badass junkie
Emeritus Mod
Aaah okee! Op die manier lol.
Tja, zo veel sterker vind ik die dragons dynamite toch niet.

Pas nog, na 2 volle maanden niet getript te hebben op wat dan ook, 10 gram van verorbert.
Behalve licht spacy ( mede mogelijk gemaakt door het blowen) geen effect.

Nu weet ik dat het een natuur product is en de potentie altijd anders. Maar het viel me wel tegen!
Normaal neem ik 10-15 gram ''gewone'' truffels, waarbij ik bij 10 gram al goed kan trippen.

funky_skunk_junky

Wijs gebruiker
Nou, ik moet zeggen dat ik van 15 gram DD's toch tering hard getript heb. Niets vergeleken met de keer daarvoor. Ook meteen een badtrip omdat het allemaal een beetje te veel werd, en mijn vriend buiten helemaal para werd. :P

PepTalk

Badass junkie
Emeritus Mod
funky_skunk_junky zei:
Nou, ik moet zeggen dat ik van 15 gram DD's toch tering hard getript heb. Niets vergeleken met de keer daarvoor. Ook meteen een badtrip omdat het allemaal een beetje te veel werd, en mijn vriend buiten helemaal para werd. :P

Achja, zullen we mijn flop dan maar wijten aan de natuurwetten en de set en setting?
Heb ook al eens knetter hard getript op 15 gram atlantis hoor, daar niet van :sunglasses:

funky_skunk_junky

Wijs gebruiker
Laten we het inderdaad daar maar op houden :P
Die keer daarvoor had ik ook 15 gram DD's op, en voelde ik er amper wat van.
Ik vind wel dat je verwachting van de trip ook mee speelt.
De eerste keer verwachtte ik er heel veel van, maar omdat het effect niet erg sterk was verwachtte ik de tweede keer niet zo veel, en toen was ik helemaal van het padje :openmouth:

PepTalk

Badass junkie
Emeritus Mod
funky_skunk_junky zei:
Laten we het inderdaad daar maar op houden :P
Die keer daarvoor had ik ook 15 gram DD's op, en voelde ik er amper wat van.
Ik vind wel dat je verwachting van de trip ook mee speelt.
De eerste keer verwachtte ik er heel veel van, maar omdat het effect niet erg sterk was verwachtte ik de tweede keer niet zo veel, en toen was ik helemaal van het padje :openmouth:

Hoort de verwachting van de trip niet gewoon bij setting? :wink:
Maar zeker waar hoor! Ik verwachte er inderdaad redelijk wat van, en nam daarom ook een lagere dosis.

funky_skunk_junky

Wijs gebruiker
Ik ben moe okay? Leave me alone :P
Ghehehe nee grapje je hebt gelijk.

Er zijn ook meerdere soorten DD's hè.
De eerste keer had ik een doosje waar dit op stond:

En de tweede keer had ik een doosje waarop overal nog 1 zo'n planeetje bij stond.
Dus dan zouden ze eigenlijk sterker moeten zijn? Kostten trouwens allebei 15 euro.

Moet je je bij truffels eigenlijk echt (of een beetje) aan de houdbaarheidsdatum houden?
Want de eigenaar van de smartshop hier knipt eigenlijk altijd de houdbaarheidsdatum eraf, omdat hij zegt dat het toch niet uit maakt hoe oud ze nou zijn, "omdat ze anders gewoon gedroogd zijn en dat maakt niet uit".

lolnoob

Bewuste gebruiker
Na een bepaalde tijd zouden de paddo's/truffels minder sterk worden. Maar hier zijn de meningen volgens mij nogal over verdeelt.

Ben trouwens erg benieuwd wat de "special edition" dan is bij die jij hebt gekocht :P

Die planeetjes zeggen trouwens niet echt veel, soms trip je keihard en soms niet, ligt net aan de sterkte en set & setting

funky_skunk_junky

Wijs gebruiker
Nee okay dat weet ik, snap ook wel dat dat ook eigenlijk geen verschil maakt.
Maar het viel me gewoon op, en het doosje was ook anders.
De eerste keer waren de doosjes gewoon rood met de gebruiksaanwijzing erop, nu heel spectaculair met draken en alles :tearsofjoy:

PepTalk

Badass junkie
Emeritus Mod
funky_skunk_junky zei:
Nee okay dat weet ik, snap ook wel dat dat ook eigenlijk geen verschil maakt.
Maar het viel me gewoon op, en het doosje was ook anders.
De eerste keer waren de doosjes gewoon rood met de gebruiksaanwijzing erop, nu heel spectaculair met draken en alles :tearsofjoy:

Gewoon verschil in kweker.
''Merk A'' overdrijft dus gewoon nog iets meer met z'n planeetjes dan ''merk B''.

lolnoob zei:
Na een bepaalde tijd zouden de paddo's/truffels minder sterk worden. Maar hier zijn de meningen volgens mij nogal over verdeelt.

Mijn mening verschilt hier dus van. Of je moet het over een periode van jaren hebben.

funky_skunk_junky zei:
IMoet je je bij truffels eigenlijk echt (of een beetje) aan de houdbaarheidsdatum houden?
Want de eigenaar van de smartshop hier knipt eigenlijk altijd de houdbaarheidsdatum eraf, omdat hij zegt dat het toch niet uit maakt hoe oud ze nou zijn, "omdat ze anders gewoon gedroogd zijn en dat maakt niet uit".

Ik zou hier dus nooit mijn truffels meer gaan halen. Deze beste man is zelfs ''illegaal'' bezig.
Truffels vallen onder de voedselwarenwet ( net zoals paddo's destijds) en moeten altijd voorzien zijn van een houdbaarheidsdatum. Of je je hier aan moet houden? Zolang ze gesloten in de koelkast liggen kan het wel een dag of wat later nog gebruikt worden, maar gebruiken alsof ze gedroogd zijn? Lijkt me sterk, in zo'n bakje in de koelkast ( met een LV van 90% ofzo)

funky_skunk_junky

Wijs gebruiker
Dan rijd ik in vervolg wel fijn naar Deventer. :P
Kijk ik weet wel veel over het effect van truffels enzo (in ieder geval genoeg om het te gebruiken :P ) maar dit soort dingen verdiep ik me niet echt in. Maar aangezien ik onzin-praatjes heb geloofd heb kan ik dat maar beter wel doen :tearsofjoy:
Het is ook wel een beetje een louche figuur, hij tattooert ook mensen terwijl hij niet gecertificeerd is en ga zo maar door. Maar ik dacht truffels zijn truffels :P

PepTalk

Badass junkie
Emeritus Mod
funky_skunk_junky zei:
Dan rijd ik in vervolg wel fijn naar Deventer. :P
Kijk ik weet wel veel over het effect van truffels enzo (in ieder geval genoeg om het te gebruiken :P ) maar dit soort dingen verdiep ik me niet echt in. Maar aangezien ik onzin-praatjes heb geloofd heb kan ik dat maar beter wel doen :tearsofjoy:
Het is ook wel een beetje een louche figuur, hij tattooert ook mensen terwijl hij niet gecertificeerd is en ga zo maar door. Maar ik dacht truffels zijn truffels :P

Tja als ze altijd gewoon goed zijn geweest??
Bij truffels kun je redelijk goed zien of ze vers zijn, tegen het randje van de datum aanzitten of bedorven zijn. Dus je zou het op eigen inzicht kunnen doen, of je vraagt gewoon nadrukkelijk oftie de datum er op kan laten zitten.

En welke smartshop figuren zijn nou niet een beetje louche?

funky_skunk_junky

Wijs gebruiker
Nahhh hij is wel echt een onguur ventje hoor :P
Hij heeft al zoveel mensen verminkt met tatoeëren dat als hij nog 1 iemand tatoeëert hij voor lange tijd vast komt te zitten.
Hij is ook degene die mij mephedrone aan probeerde te smeren voor MDMA kristal, en zei dat ik op 1 avond minstens 1 gram, misschien zelfs wel 2 moest nemen om flink uit m'n dak te gaan.
Wat een sukkel. Stuk tuig.

lolnoob

Bewuste gebruiker
Lol als ik dat zou weten zou ik helemaal niets met die gast te maken willen hebben, laat staan iets eten wat hij me aansmeert :kots:

funky_skunk_junky

Wijs gebruiker
Sja, ze zitten in een gesloten bakje met zo'n dingetje wat je af moet breken, dus het is wel allemaal goed afgesloten geweest natuurlijk. Maar hij vertelde wel dat ze flink over datum waren, maar dat maakte niet uit volgens hem. Achja, iedereen maakt wel eens fouten hè. :P

Fidge

Bewuste gebruiker
funky_skunk_junky zei:
Sja, ze zitten in een gesloten bakje met zo'n dingetje wat je af moet breken, dus het is wel allemaal goed afgesloten geweest natuurlijk. Maar hij vertelde wel dat ze flink over datum waren, maar dat maakte niet uit volgens hem. Achja, iedereen maakt wel eens fouten hè. :P

Je koopt toch ook geen champignons die over de datum heen zijn....

Ze zullen echt niet giftig zijn maar goed kan het nooit zijn

funky_skunk_junky

Wijs gebruiker
Haha inderdaad :P Alleen ging het op een gegeven moment wel wat te ver hoor jezus, werd gewoon misselijk omdat de grond zo hard aan het golven was jezusss :P Flinke badtrip van gehad ook.. dat was wel wat minder maarja :tearsofjoy:

E

Ezkaton

Gast
Hallo mensen,
ik heb ondertussen een aantal verschillende truffel"soorten" geprobeerd. Nu was ik onlangs in de smartshop en vertelde de eigenaar dat Sirius een nieuwe soort op de markt had gebracht, de zogenaamde Mother's Finest. Deze schenen ook erg sterk en ongeveer vergelijkbaar met Dragon's Dynamite te zijn. Ze kwamen ook enkel in porties van 10 gram.
Nou vroeg ik me af of iemand hier deze soort al eens geprobeerd heeft en wat zijn/haar ervaring ermee was in vergelijking met andere truffelsoorten. Zelf ben ik redelijk sceptisch tegenover zoveel verschillende soorten (Sirius heeft er onderhand 8 verkrijgbaar) en ik heb onder andere gelezen dat er eigenlijk maar 3 soorten zijn die commercieel verkocht worden, de psilocybe tampanensis, mexicana en atlantis. De verschillende sclerotia producten zouden dan weer voortkomen uit combinatiekweek en het al dan niet laten doorgroeien van de sclerotia. Zo zouden bijvoorbeeld de Dragon's Dynamite (ook wel Pajateros genoemd) langer doorgegroeide en daardoor potentere psilocybe tampanensis zijn. Er wordt elders ook wel naar gerefereerd als "giant psilocybe tampanensis". Wat hier allemaal van waar is kan ik natuurlijk niet zeggen maar de vraag of er dus daadwerkelijk meer dan 3 soorten zijn interesseert mij erg. Hier is een sclerotia faq waar ondere andere over de soorten gerept wordt: http://www.ignatzmice.com/WWWBoard/PHPB ... hp?t=15235

MIA-1985

Wijs gebruiker
funky_skunk_junky zei:

Maakt wel eens fouten? Ja, dat kun je wel zeggen...hij heeft er gewoon teveel ingekocht!
En probeerd ze dan maar gewoon te verkopen? En dan nog doodleuk zeggen dat ze flink over datum zijn? Hmmm.
Weet je wat het is, als die dingen gewoon te oud zijn en je ze niet op de gebruikelijke manier laat drogen, dan gaan die dingen gewoon rotten joh. Dan komen er hele andere schimmels op en daar kun je goed ziek van worden. Wat ie doet mag gewoon niet.

Ik heb die Dragons Dynamite ook wel eens gekoct, maar die waren geloof ik 22,50 of 20,00 voor 20 of 25 gram. Was in iedergeval een groter bakje dan normaal. Ik had het hele bakje op, en ik was echt vet uit m'n plaat zeg! :grin: :hearteyes: WOW! 100% zeker voor herhaling vatbaar, normaal let ik ook niet op al die "planeetjes shit" maar nu maakte de planneetjes zicht zeker waar!

PepTalk

Badass junkie
Emeritus Mod
van 20-25 gram DD wil je wel ja.
Meestal worden die verkocht in porties van 10 gram, wat jij had was dan zeker een 2persoons portie:wink:

Wel alles goed gegaan?

Ezkaton zei:
Heel verhaal over verschillende soorten

Tja wat je zegt is naar mijn inziens helemaal waar.
Grotere smartshops zoals Sirius gaan gewoon namen verzinnen, of zoals jij zegt kruisen.
Dat kruisen zal wel meer selecteren zijn, aangezien je moeilijk sporen kunt kruisen lol.

funky_skunk_junky

Wijs gebruiker
Fresh zei:
funky_skunk_junky zei:

Maakt wel eens fouten? Ja, dat kun je wel zeggen...hij heeft er gewoon teveel ingekocht!
En probeerd ze dan maar gewoon te verkopen? En dan nog doodleuk zeggen dat ze flink over datum zijn? Hmmm.
Weet je wat het is, als die dingen gewoon te oud zijn en je ze niet op de gebruikelijke manier laat drogen, dan gaan die dingen gewoon rotten joh. Dan komen er hele andere schimmels op en daar kun je goed ziek van worden. Wat ie doet mag gewoon niet.

Ik heb die Dragons Dynamite ook wel eens gekoct, maar die waren geloof ik 22,50 of 20,00 voor 20 of 25 gram. Was in iedergeval een groter bakje dan normaal. Ik had het hele bakje op, en ik was echt vet uit m'n plaat zeg! :grin: :hearteyes: WOW! 100% zeker voor herhaling vatbaar, normaal let ik ook niet op al die "planeetjes shit" maar nu maakte de planneetjes zicht zeker waar!

Was voor mezelf bedoeld hoor :P

E

Ezkaton

Gast
PepTalk zei:
Ezkaton zei:
Heel verhaal over verschillende soorten

Tja wat je zegt is naar mijn inziens helemaal waar.
Grotere smartshops zoals Sirius gaan gewoon namen verzinnen, of zoals jij zegt kruisen.
Dat kruisen zal wel meer selecteren zijn, aangezien je moeilijk sporen kunt kruisen lol.
Ja dat verhaal van combineren werd me door een smartshop eigenaar verteld maar leek me zelf ook al vergezocht ja.
Maar het zal inderdaad te maken hebben met het kiezen van al dan niet grotere/langer doorgegroeide truffels. Dit is ook wel aannemelijk als je bekijkt hoe Dragon's Dynamite in de verpakking komt, het lijken wel afgesneden plakken van een héle grote truffel.

Huggybear

Belezen gebruiker
Uit eigen ervaring trip ik zelf harder van grotere stukken. Eén keer had ik ook truffels die in stukken gesneden waren, omdat het anders meer dan 15g zou zijn. Ik kotste het alweer snel uit maar heb een sterke trip gehad. Daarnaast heb ik ook een keer anderhalve portie gehad van alleen maar kleine stukjes (niet gesneden) waarvan ik niets gemerkt heb. Kan puur toeval zijn, maar dit is wat ik heb ervaren....

PepTalk

Badass junkie
Emeritus Mod
Huggybear zei:
Uit eigen ervaring trip ik zelf harder van grotere stukken. Eén keer had ik ook truffels die in stukken gesneden waren, omdat het anders meer dan 15g zou zijn. Ik kotste het alweer snel uit maar heb een sterke trip gehad. Daarnaast heb ik ook een keer anderhalve portie gehad van alleen maar kleine stukjes (niet gesneden) waarvan ik niets gemerkt heb. Kan puur toeval zijn, maar dit is wat ik heb ervaren....

Waren dit niet 2 verschillende soorten?
Deze schijnen sowieso potenter te zijn. Bijv. ''Dragons dynomie'' zijn vaker in stukken gesneden truffels. Atlantis daar in tegen zijn vaak gewoon walnoot grootte of kleinere truffels.

Bovenaan