De intensiteit van salvia

RSW

Bewuste gebruiker
Tripreporter
Ik heb nu 3 sessies gehad waarin ik iets met salvia heb geprobeerd, de eerste keer heb ik een beetje gedroogd onversterkt blad geprobeerd, een gram of anderhalf in een paar pogingen achter elkaar. Dat was duidelijk psychoactief, maar verder dan iets 'off baseline' kwam het niet. De tweede poging was een zelf gemaakt vloeibaar extract, en dat had een te lage concentratie om echt mee te werken. De derde poging was gisteren, met 5x extract, een bong en een stormaansteker. Het deed niet veel, helaas, en ik vraag me af, hoe lang duurt het bij mensen hier voordat de salvia sessies echt dieper begonnen te gaan ?

Ook heb ik het idee dat het uitmaakt of je (sigaretten/shag) rookt in het dagelijks leven of niet. De mensen die ik ken die echt effect halen uit salvia roken allemaal niet tot nauwelijks, en de mensen die ik ken die er nooit echt iets van hebben gevoeld roken wel met enige regelmaat. Ik heb ook een jaar of 6 zware shag gerookt, en ben een paar weken gestopt, maar mijn longen zijn natuurlijk nog steeds niet mooi roze. Misschien maakt dit iets uit ?

kapitein-x

Wijs gebruiker
Tripreporter
Bij mij als niet roker ging het idd in 1 keer goed.( 1 keer maar nooit weer!) Dat wil zeggen, na 2 hijsen, die ik elk zo lang mogelijk heb binnen proberen te houden tot het echt niet meer ging. Dit was met een waterpijp.
Tja, misschien is er wel een verband tussen de longcapaciteit\efficiëntie en de werkzaamheid van de salvia.

De Sjeik

Bewuste gebruiker
Mijn eerste keer Salvia was ook gedroogd blad, en ik had dezelfde effecten als jij, bijna niets dus. De tweede keer was ook blad, en dat ging hetzelfde.

De derde keer echter, rookte ik 10x extract. En toen heb ik een erg heftige trip gehad. Dus ik zou zeggen, probeer het 10x extract. Ik denk dat er gewoon een bepaalde waarde van de werkzame stof in je bloed moet ziten, voordat je tript. En ik kan me voorstellen dat dat verschilt van persoon tot persoon. Zo zou de een al kunnen trippen bij het blad en de ander pas bij 20x extract.

Dus probeer wat uit, eerst met 10x, en neem een paar hijzen. Mocht je dan nog niets voelen, ga dan voor de 20+. Maar wees voorzichtig, want mocht het oppeens wel inslaan, kan het erg heftig zijn. Dat was het bij mij ook.

Succes!

Edit: Ik rook en blow veel. Dus ik denk niet dat het uitmaakt, kan me ook niet echt voorstellen.

Twilight

Bewuste gebruiker
Tripreporter
Ik heb toevallig woensdag avond voor het eerst Salvia geprobeerd en dat was 5x extract.
Ik merkte wel wat, maar het was nog niet bepaald intens. Maar toch wel interessant!
Binnenkort ga ik me aan 10x extract wagen.
Juist omdat ik gelijk met 5x extract begon vind ik het niet zo gek dat je nog helemaal niet echt een intense trip hebt meegemaakt. Probeer net als mij gewoon 10x. :)

Atropa

Bewuste gebruiker
Het heeft sterk te maken met ontvankelijkheid. Zorg dat je aller eerst in een stoel lekker zit of op bed ligt.

Tip: Kamer tijdens schemering of de vroege ochtend. Denk aan een wereld die voor jou verbeeldingskracht zo rein en fantasierijk mogelijk is. Rook de Salvia en terwijl je de rook diep in je longen haalt, sluit je subtiel je ogen en hou je je adem in en ontspan je je terwijl je de rook inhoud. Als je het uitgeblazen hebt, open je je ogen weer.

Ik durf niet te zeggen of die wereld echt is, maar een beeldscherm bestaat ook uit pixels en het denkvermogen van een computer heeft immers ook een controle kamer waar al z'n denkhandelingen uit komen.

En zuurstof inademingen in je longen zijn ook maar circulerende moleculen op een hoopje die jou systeem in worden gezogen en in je hersenen belanden, best krankzinnig om daar ooggetuige van te zijn. :wink:

RSW

Bewuste gebruiker
Tripreporter
Atropa zei:
Tip: Kamer tijdens schemering of de vroege ochtend. Denk aan een wereld die voor jou verbeeldingskracht zo rein en fantasierijk mogelijk is. Rook de Salvia en terwijl je de rook diep in je longen haalt, sluit je subtiel je ogen en hou je je adem in en ontspan je je terwijl je de rook inhoud. Als je het uitgeblazen hebt, open je je ogen weer.

Dat is bijna exact wat ik heb gedaan. Het was donker buiten, bijna alle lichten waren uit in de kamer, ik zat op de grond, nam een diepe hijs, een slok water en ging liggen met mijn ogen dicht. Met mijn ogen dicht gebeurde er niets, met mijn ogen open zag ik het plafond een beetje trillen, en mijn manier van denken veranderde een beetje. Lichamelijk voelde het zwaar, maar aangenaam. (dat was op het 5x extract)

Ik ben ergens een beetje bang voor wat dit middel allemaal kan uithalen, dus ik kan ook verzekeren dat ik het met het diepste respect gebruik en zal gebruiken :)

omfg

Belezen gebruiker
Ik heb dit ook een aantal keer gedaan. Het is moeilijk om het goed werkend te krijgen, maar kijk uit... als het ineens werkend wordt kan het keihard zijn ja. De beste manier voor mij was om in een donkere kamer te zitten. Een gasbrand aansteker met zo'n spitse vlam te gebruiken zodat het goed verbrand. Inhaleren en echt zo lang mogelijk inhouden. Bij andere tripmiddelen zit je half/half zoals ik dat zie. Je zit half in deze wereld en half in die andere wereld, hier vervormen dingen enzo doordat die andere wereld er doorheen komt zetten. Bij salvia zit je VOLLEDIG in die andere wereld. Rationaliseren kan niet meer. Heb inderdaad respect voor deze drug, het kan ook heel wat teweeg brengen.

Petrovic

Badass junkie
Emeritus Mod
Tripreporter
Ik heb best veel geexperimenteerd met salvia. Ik nam toen 10x en 20x. Het heeft een lange tijd zo goed als geen effect gehad, het licht van de lamp veranderde alleen wat van intensiteit. Ik vond de verhalen zo vet (in de tijd terug bijv) van salvia dat ik door bleef gaan.

Ik heb uiteindelijk 2 sterke trips gehad, en heftig is het!
Op mijn computer had ik southpark aan staan zonder geluid (ik keek er niet naar). ik nam toen 3 grote hits, legde mijn pijpje weg en keek op mijn beeldscherm. BAM. De wereld werd 2D en zag een aantal southpark figuren voor me en ze begonnen tegen me te praten. Ik kan niet veel meer van de trip meer herinneren helaas. Maar wat was dat heftig!

Sinds dien heb ik het niet meer geprobeerd, heb nog steeds wat liggen. Misschien over een tijdje weer eens proberen.

Wees voorzichtig met salvia.

Atropa

Bewuste gebruiker
Het heeft een negatieve tolerantie, als je het met de regelmaat rookt en eenmaal keer op keer kan doorbreken, zijn gewone salvia bladeren of 5 x extract voldoende om door te breken. 20 x extract zou in dat geval iemand een complete black-out geven met compleet geheugen verlies.

ArieKanariE

Bewuste gebruiker
ik heb een paar keer salvia 20x gehad en dat rookte ik puur in een wietpijpje, steeds een flinke teug .... eigelijk alsof ik een base nam :sunglasses:

persoonllijk vond ik de trips gewoon niet zo leuk, omdat ik meer een spacer ben .. ik word liever waus dan dat ik echt psychologische trips heb ... al waren ze wel heel erg sterk en intensief ... steeds was het ongeveer een kwartier lang uit mn lichaam gezogen worden naar welke plek dan ook ...
waarheen ik gezogen werd kon ik na de eerste keer door het te visualiseren tijdens het nemen van die teug (ongeveer 4 teugen uit 20 euro S20x) beïnvloeden, waardoor de 'belevenis' steeds leuker werd omdat het ik op dingen die me boeide kon richten als het ware :)

persoonlijk vind ik salvia meer iets voor zelfontwikkeling bij wat meer ervaren psychonauten ... iemand zonder tripervaring zou ik zeker geen salvia aanbevelen .. iemand die gewoon vet wil spacen en trippen zou ik ook geen salvia aanbevelen maar eerder paddo's :wink:

:wave:

henkie84

Bewuste gebruiker
Atropa zei:
Het heeft een negatieve tolerantie, als je het met de regelmaat rookt en eenmaal keer op keer kan doorbreken, zijn gewone salvia bladeren of 5 x extract voldoende om door te breken. 20 x extract zou in dat geval iemand een complete black-out geven met compleet geheugen verlies.

Dat, én, rook eerst eens een weekje iedere dag wat bladeren, en dan aan het einde van dat weekje een extract. Off you go, toedeledoki! (Zorg voor een sitter bij de extract-keer).

Welhallodaar

Bewuste gebruiker
Delirium zei:
Gewoon blijven roken en de breakthrough komt vanzelf :)
Misschien wel misschien ook niet, je leert wel meer rook binnen te houden. ik had zelf een waterpijp en salvia bladeren gekocht. misschien 8 keer met een storm aansteker gerookt was wel vaag.... veel meer desoriënterend dan wiet bijvoorbeeld. maar ja je moet gewoon 10x extract proberen daar komen de mooie trips uit maar gooi niet gelijk het hele waterpijp kopje vol. probeer het op te bouwen

Bovenaan