De laatste beetjes.... (bromazolam afbouwen)

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jazz35

Wijs gebruiker
Waarom ben je die extra 25 mg gaan slikken vraag ik me af? Waarom was dat nodig?
Als je nu even paar dagen goed gaat op 0,5 mg bromazolam en 50 mg Quetiapine, dan kun je toch pas weer omlaag met de bromazolam? Anders kun je je "indien nodige" extra quetiapine" niet meer inzetten omdat je al op de max zit.
Heb je helemaal gelijk in! Thanks. Is mijn bravoure. Ik denk fuck it, ik doe het gewoon.

Jazz35

Wijs gebruiker
Alright, in ieder geval succes. Ik had een paar regel skepsis richting psychiaters getypt maar heb die maar weer verwijderd want dat helpt jou helemaal niet :)
Als er íemand sceptisch is naar die psychiater(s), dan ben ik het hoor. Ik vertrouw mijn eigen gevoel meer dan haar nattevingerwerktips. Maar ik gebruik ze natuurlijk wél zolang ze mij uitkomen. Haha. Lekker pragmatisch.

Jazz35

Wijs gebruiker
Om nog even antwoord te geven op je vraag @Manu76 : preventief. Ik ben het preventief gaan slikken en dat werkte kennelijk. Dat was ook mijn gedachtegang. Ene een beetje eraf, andere een beetje erbij en dan weer heel langzaam terug laten lopen... Lekker omslachtig hè?

_shikantaza

Badass junkie
Waarom ben je die extra 25 mg gaan slikken vraag ik me af? Waarom was dat nodig?
Als je nu even paar dagen goed gaat op 0,5 mg bromazolam en 50 mg Quetiapine, dan kun je toch pas weer omlaag met de bromazolam? Anders kun je je "indien nodige" extra quetiapine" niet meer inzetten omdat je al op de max zit.
Dit zijn de vragen waar je wat van kunt leren door ze te beantwoorden 👍

Manu76

Badass junkie
Om nog even antwoord te geven op je vraag @Manu76 : preventief. Ik ben het preventief gaan slikken en dat werkte kennelijk. Dat was ook mijn gedachtegang. Ene een beetje eraf, andere een beetje erbij en dan weer heel langzaam terug laten lopen... Lekker omslachtig hè?
Tja, je gaat lekker in ieder geval. Ik ben meer een voorstander van: omlaag en pijn voelen en als het teveel wordt een paar dagen (of 1 dag) een hulpmiddel. Maar preventieve acties is ook wel wat voor te zeggen, maar als het dan super soepel verloopt, dan kun je de 75mg Quetiapine wel weer wat omlaag schroeven.
Enjoy the ride!

Jazz35

Wijs gebruiker
Tja, je gaat lekker in ieder geval. Ik ben meer een voorstander van: omlaag en pijn voelen en als het teveel wordt een paar dagen (of 1 dag) een hulpmiddel. Maar preventieve acties is ook wel wat voor te zeggen, maar als het dan super soepel verloopt, dan kun je de 75mg Quetiapine wel weer van omlaag schroeven.
Enjoy the ride!
Ja, ik zal het vanavond proberen met 62,5. Afhankelijk van de nacht morgen nog een keer 62,5 of anders 50. Dat vervolgens nog twee nachten volhouden en dan pas opnieuw omlaag met de bromazolam.

IK BEN GEWOON ONGEDULDIG!!!! 🥹

Jazz35

Wijs gebruiker
Haha, ik ben van de techno, @_shikantaza , niet van de hardcore. :innocent: Nee, een ontzettend vette UFO, op mijn kuit. Met een beam, dennenboompjes, de hele sh'bam. En dat naast het raketje (een tekening die mijn zoon maakte toen hij acht was) en de planeet die er al stonden, en onder de astronaut (op m'n bovenbeen) die een space walk maakt. Mijn hele been wordt space themed. Ach ja... Als we in real life zo braaf zijn, dan maar op deze manier binnen de lijntjes spacen hè.

Laatst bewerkt:

Jazz35

Wijs gebruiker
Vannacht een relatief goede nacht gemaakt op 0,5 mg bromazolam en 50 mg quetiapine. Nog één of twee keer dit recept en dan maak ik de stap naar 0,4 mg. Ik heb het idee dat mijn slaap de laatste weken waarachtiger wordt, als je je daar iets bij kunt voorstellen. Alsof ik voor het eerst in laaaaaange tijd begin te slapen zoals slapen eigenlijk bedoeld is. Don't get me wrong: een hele nacht doorslapen is nog toekomstmuziek. Ik word minstens één of twee keer per nacht wakker en het aantal uur is ook niet om over naar huis te schrijven. Maar mijn slaapritme is oneindig veel slechter geweest in het verleden. M'n slaap lijkt meer slaap te worden in plaats van sedatie. Ik kom vaker en langer in de diepe stadia van non rem sleep terecht en ook m'n dromen worden steeds levendiger, hoewel godzijdank iets minder lucide. Belangrijkste is dat ik langzaam, héél langzaam wat vertrouwen begin te krijgen in het feit dat ik het misschien, héél misschien, na meer dan twintig jaar insomnia weer kan leren, slapen. Al durf ik die gedachte bijna nog niet toe te laten.

Laatst bewerkt:

Jazz35

Wijs gebruiker
Voor iets moois moet je vaak pijnlijden dus....
Wat is het voor een afbeelding?
Groot of klein?
Het is een behoorlijk grote afbeelding. Bedekt mijn hele kuit en past mooi bij de andere tattoos op mijn been. Allemaal in het space thema. Inderdaad, voor iets moois mag je best een beetje lijden soms.

Jazz35

Wijs gebruiker
Afzonderlijk al erg leuk!

'Wildkamperende psychonaut leviteert richting vliegende schotel'

Hoe is dit van idee tot tattoo geworden?
Thanks Hippie! :heartsuit:

Haha, geen slechte deductie. Het tentje en de klapstoel staan voor de zomers die ik doorbreng op Buitenkunst, kamperend en werkend in mijn lievelingsbos in Drenthe. Mijn hele been is space themed. Da's gewoon een fascinatie van me (heb een grote astronaut op mijn bovenbeen staan o.a. als referentie naar A Space Odyssey). Het spaceverhaal is ontstaan toen ik anderhalf jaar geleden een raketje op mijn been liet zetten dat gebaseerd was op een tekening die mijn zoon maakte toen hij acht was. Echt een oldschool raketje. En nu is het hek van de dam. :tilttearlaugh: Als je er toch een verhaal op zou willen plakken (wat ik niet per se doe) dan gaat het verhaal van de UFO over de wens me over te durven geven aan het niet weten, aan de angst. Het gaat over het loslaten van oude patronen en het omarmen van het nieuwe en onbekende.

Dank voor je vraag, want ik denk er nu pas in woorden over na.

Laatst bewerkt:

_shikantaza

Badass junkie
Thanks Hippie! :heartsuit:

Haha, geen slechte deductie. Het tentje en de klapstoel staan voor de zomers die ik doorbreng op Buitenkunst, kamperend en werkend in mijn lievelingsbos in Drenthe. Mijn hele been is space themed. Da's gewoon een fascinatie van me (heb een grote astronaut op mijn bovenbeen staan o.a. als referentie naar A Space Odyssey). Het spaceverhaal is ontstaan toen ik anderhalf jaar geleden een raketje op mijn been liet zetten dat gebaseerd was op een tekening die mijn zoon maakte toen hij acht was. Echt een oldschool raketje. En nu is het hek van de dam. :tilttearlaugh: Als je er toch een verhaal op zou willen plakken (wat ik niet per se doe) dan gaat het verhaal van de UFO over de wens me over te durven geven aan het niet weten, aan de angst. Het gaat over het loslaten van oude patronen en het omarmen van het nieuwe en onbekende.

Dank voor je vraag, want ik denk er nu pas in woorden over na.
Wat zijn die hunnebedden groot en puntig :wink:

Jazz35

Wijs gebruiker
Nou, even een paar eindejaarsslippertjes hier hoor, qua drugs. 😅 Die teugels trek ik in januari weer stevig aan. Gisteren weer gebruikt. Maar!!!
Daarna gewoon de geplande 0,4 bromazolam genomen. Heb er niet er ineens een dikke benzo ingegooid, wat ik vorig jaar nog zonder nadenken gedaan zou hebben. Vannacht netjes plafonddienstje gedraaid en op de blaren gezeten.

Laatst bewerkt:

Jazz35

Wijs gebruiker
Zéker! Daar twijfel ik ook niet aan. Ik kom er honderd procent. Vanavond gewoon weer 0.4 hoor. Lief wel dat je het zegt. ♥️

Jazz35

Wijs gebruiker
Jammergenoeg gisteren en vandaag afgeweken van mijn dosering i.v.m. spannende gebeurtenissen. Nu de draad weer oppakken (benieuwd of dat straffeloos lukt). Ik merk wél dat een relatief lage extra dosering van 1 mg er nu relatief behoorlijk stevig inhakt. En dus ook dat de dosering bij dit soort gebeurtenissen ook duidelijk nog wat naar beneden kan. Op zich goed om te ondervinden. Balen dat ik mijn schema heb moeten doorbreken, maar goed, dit was ingecalculeerd, dus ik ga het mezelf niet kwalijk nemen, daar heeft niemand iets aan. It was part of the plan. Vooral goed in te merken hoezeer het me tegenstaat momenteel, het nemen van (extra) bromazolam.

Jazz35

Wijs gebruiker
Nou, ze heeft zichzelf gedwongen om een stapje te zetten naar 0,3 mg bromazolam hoor, ook al zat ze volgens het schema eigenlijk nog twee dagen 0,4. :upsidedown:

Ik baal dan zó van dat extra bijnemen van afgelopen week, dat ik dit van mezelf moet als een soort straf. Suf, maar zo werkt het dus, met een systeem van straffen en belonen. Ik nam er 75 mg quetiapine bij gisteravond. Mijn slaap was licht en doorspekt met lucide dromen die alle kanten op dwarrelden, maar kennelijk ben ik vanochtend nadat manlief opstond nog weggedoezeld, want ineens was het tweeënhalf uur later. Al met al heb ik de hoognodige uurtjes wel bij elkaar gesprokkeld. Vandaag nog maar een keer hetzelfde recept en dan weer langzaam de quetiapine naar beneden schroeven tot 50 mg.

Note: quetiapine is kut, maar wél een functioneel vangnet voor de afbouw. Want hoewel ik er een fucking zombie van word, val ik er wél makkelijker door in slaap. 't Iis even kiezen tussen twee kwaden momenteel. Fingers crossed dat ik deze motherfucker er straks óók weer vanaf krijg. Ik denk het wel, want ik wíl het namelijk heel graag. En doorgaans is dat een goede motivator.

@Manu76 Interesante vraag wel die je laatst stelde (over eerst even de 'pijn' voelen van het omlaag gaan met bromazolam of die pijn direct preventief opvangen met een ander hulpmiddel - in mijn geval quetiapine). Ik denk dat ik erachter ben waarom ik graag voor het laatste kies. Na ruim twintig jaar insomnia heb ik zó veel ervaring met slapeloosheid en de paniek, eenzaamheid en wanhoop die dat met zich mee kan brengen, dat ik mezelf nu vooral succeservaringen gun. Die helpen mij beter dan het (wéér) een nacht wakker liggen en de 'pijn' te ondergaan. Succeservaringen sterken mij in het idee dat ik slapen opnieuw kan leren, zelfs na twintig plus jaar insomnia. Dat vertrouwen is er heel lang niet geweest en begint nu langzaam, heel langzaam weer terug te komen. Dat gun ik mezelf. :heartsuit:

De Zandman

DF-koning
En zo is het.
Alles gaat ooit voorbij.
Ook bad gaan.
Het is goed om dit te weten, immers bad gaan zonder te realiseren dat dit weer voorbij zal gaan, is een reden voor extra angst en spanning....

Relmuis

Wijs gebruiker
Ik baal dan zó van dat extra bijnemen van afgelopen week, dat ik dit van mezelf moet als een soort straf.
Dat extra bijnemen had een reden toch?
Ik vind het juist getuigen van inzicht.
Een lat leggen is prima maar als je de lat iets te hoog legt struikel je gegarandeerd...

Jazz35

Wijs gebruiker
En zo is het.
Alles gaat ooit voorbij.
Ook bad gaan.
Het is goed om dit te weten, immers bad gaan zonder te realiseren dat dit weer voorbij zal gaan, is een reden voor extra angst en spanning....
Ja, goed om te blijven onthouden. Het gevoel is de hele dag gebleven helaas, behalve in de sportles en de uurtjes erna. Ergo: beweging = goed! Dit wordt iedere dag opnieuw bevestigd. Dus als ik anxious word: sporten, wandelen, dansen, stretchen, anything... als ik maar beweeg.

Jazz35

Wijs gebruiker
Slapeloze nacht tralalalalala, anxious tralalalalalalala.... het hoort erbij het hoort erbij het hoort erbij tralalalalalalaaaaaaa. Ik ga maar eens wat doen. :(:upsidedown:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan