Huh? Hoeveel mg neem je dan? Ik neem altijd ~100 mg en daarmee heb ik een heerlijke tijd en dan een hele geleidelijke comedown waardoor ik deze mentaal goed op kan vangen. Voorheen had ik de volgende dag veel last van blaren, gescheurde lippen en een zere kaak van al het malen. Maar geestelijk viel het allemaal wel mee. En sindsdien ik bevochtigingsgel voor mijn mond en een benzo naderhand tegen het kaakmalen neem, heb ik de volgende dag praktisch nergens last van.
Ik heb een keer 160 genomen. Veel te hoog, ik weet het! Maar dan is de kater ook écht terror... Zelfde als MDMA, maar dan keer 10.
Ken het trouwens wel dat bij een normale dosis dat het vrij geleidelijk gaat. Had het een paar maandjes geleden met de foute party van Q-music voor het laatst gebruikt. Ging om een capsule van 65 mg. Net alsof je op een vliegend tapijt langzaam omhoog gaat om daar een paar uurtjes te zweven om vervolgens langzaamaan te landen. Dit laatste heb ik op precies het juiste moment mogen ervaren, namelijk op de weg terug in de partybus. Iedereen lag te slapen en ik zat 'r te genieten van alle omgevingen waar we langskwamen.
Ik heb hetzelfde als de OP hier. Mijn ergste katers waren op speed. Echt een schim van mezelf ben ik dan. Zwak, paranoïde, extreem zelfbewust op de verkeerde manier, nergens nog kleur in kunnen zien, zelfs al is het prachtig weer. De eerste keer dacht ik echt dat het zo zou blijven en zat ik te denken dat áls dat zo zou zijn, ik zo niet verder zou willen leven...
Dit heb ik vooral met meth en 4-FMA gehad, met speed viel dat nog wel mee. Maar ken het gevoel wel, dan lijkt het net of je psychotisch wordt maar je weet dat het dan van die betreffende stim komt.
Maar... Daar moet bij gezegd worden dat dat altijd (zo vaak heb ik het ook weer niet gedaan...) na een binge van een paar dagen (3, 4, soms meer...) was. Na 1 dag is dat er allemaal niet, maar daar hield ik het dus niet bij. Gelukkig heb ik het maar zeer kort gebruikt en is er geen verslaving uit voort gekomen. Ik heb er ook totaal geen behoefte meer aan het ooit nog eens te doen. Al moet je natuurlijk altijd scherp blijven, mocht de mogelijkheid zich weer voordoen...
Ik gebruik hierom ook nooit langer dan 1 nacht per sessie. Zo valt de schade mee en is het allemaal wel te handelen. Als je jezelf een bepaalde tijd geeft om te stoppen en je je hieraan houdt, dan is een kater makkelijker te voorkomen en natuurlijk heb je toch nog de tijd van je leven. Less is more, moet je maar denken.
Wat ik me dus afvraag wanneer mensen hier zeggen dat ze de ergste kater van speed hebben. Is dat dan al na 1 dag/nacht gebruiken, of ook pas na een binge van meerdere dagen?
Dat is per mens verschillend! Als ik meerdere dagen zou bingen, dan kun je me ook meteen in The Rocky Horror Show pleuren...