De smaak van een joint

NZT48

Newbie
Hallo,

Ik heb wat vragen mbt tot de-smaak-van-een-joint. Ik blow zo nu en dan en ondanks dat ik het heerlijk vind om stoned te zijn, vind ik de joint zelf toch altijd vies smaken. Ik loop altijd constant te kwatten om de smaak een beetje uit m'n mond te krijgen en ik wordt ook nog wel eens misselijk van de smaak. Laatst had ik niks op zak en ik heb toen maar een voorgerolde gehaald welke ik halverwege heb weggegooid omdat ik de smaak niet uit kon staan. Ik heb 't idee dat het de teer wel zal zijn want met een waterpijp heb ik dit absoluut niet (icm bijv. fruittabak).

Meestal rollen anderen en heb ik geen idee wat voor tabak/sjek erin zit (wiet is meestal Edelweis, Silver Haze of White Widow). De vraag is nu wat voor sjek ik het beste in m'n joints kan gooien. Ik weet dat er zowel lichte, (half) zware en 3/4 sterke soorten sjek zijn, maar waar staat dit nou precies voor en waar zit em het verschil in smaak in? Ik heb gelezen dat voor joints vooral lichtere soorten goed bevallen? Ik zou 't fijn vinden om wat richtlijnen te hebben zodat ik 't de volgende keer eens uit kan proberen. :)

MDMC

Belezen gebruiker
Ik vind persoolijk een joint het lekkerst met een sigaret! Hiervoor gebruik ik meestal gauloises omdat ik deze dan ook zelf rook! Mocht je dit te zwaar of scherp vinden probeer dan een iets lichtere sigaret. Shag kan je lekker vinden, maar ik vind het altijd te overheersen. Ik vind overigens de smaak van de shag ook niet om overnaar huis te schrijven. Dus dat valt altijd voor mij af. Dit verschilt per persoon overigens, en zul je het beste zelf moeten ondervinden door te testen. Probeer ook bij het draaien de verhouding tabak/wiet op peil te houden. De regel is hoe minder tabak je gebruikt en hoe meer wiet, hoe lekkerder de joint zal smaken (hij zal in de regel dan naar de wiet smaken). Maar nogmaals het is allemaal persoonlijk! Blijf proberen zou ik zeggen... :stoned:

Pluisje12

Newbie
Belgam 21 tabak is en blijft de beste voor mij om een joint mee te rollen.
Als je zelf niet rookt en de smaak ook verschrikkelijk vindt, kun je misschien overschakelen op een bong/pijpje/vaporizer? Hiermee krijg je een betere high en hoef je niet zoveel teugen te nemen.

Tufnut

Badass junkie
Als je het roken van een joint vies vind dan is een puurpijpje een hele goede oplossing. Ook dan rook je, maar je hebt én minder nodig én je proeft alleen de smaak van de hasj of wiet die je rookt. Maakt ook dat je minder snel verslaafd wordt, omdat je geen last hebt van nicotine.

NZT48

Newbie
Ik vind voor thuis een waterpijp het fijnst. Een joint is toch meer oplossing voor op straat of in de coffeeshop. Een bong vind ik dan toch niet portable genoeg. Een pijpje heb ik ook wel eens geprobeerd en dat smaakte idd een stuk beter. Het enige nadeel vond ik al het gekloot om em telkens aan te steken als je er een pof van nam, terwijl een joint lekker blijft branden. Het is zeker een alternatief, maar lekkere tabak lijkt me de mooiste oplossing. Immers, sigaretten-rokers roken toch voor de smaak?

Ik heb nog nooit behoefte gehad aan een sigaret, dus om de nicotine maak ik me geen zorgen. Ik wist ook niet dat er zoveel verschil zit tussen sigaretten tabak en sjek. Geldt dat lichte tabak/sjek minder smaak heeft? Ik heb op verschillende fora vaak Belgam 20/21 en halfzware Van Nelle tegen zien komen, vandaar dat ik automatisch aan sjek dacht. :)

Tufnut

Badass junkie
Sigaretten rokers roken vanwege hun verslaving aan nicotine.... Als jij nicotine in je joint stopt (en dat doe je als je met tabak erbij rookt) dan zal de nicotine zeker effect gaan hebben. Naar mijn idee is het vaak zo dat een blowverslaving vaak ook een nicotineverslaving is.

Verder moet je weten dat een waterpijp een slechte oplossing is; gezondheidtechnisch gezien dan. Het water filtert THC uit de rook. Je zult dus meer moeten roken voor hetzelfde effect, waardoor je meer schadelijke stoffen binnenkrijgt.

NZT48

Newbie
Bij een waterpijp inhaleer je idd veel meer rook. Echter warmt het kooltje de tabak/wiet op ipv het te verbranden. Daarintegen krijg je ook stoffen van 't kooltje mee. Uiteindelijk is het niet iets waar ik me zorgen om maak. :)

Ik sta trouwens op het punt een eigen pijpje te bestellen om te zien of dat puur lekkerder gaat. Nou twijfel ik tussen een houten en een chillum. Wat is daar precies het verschil tussen? Volgens mij is een chillum makkelijker schoon te houden, maar koelt het de lucht ook beter (aangezien de binnenkant van steen is)? :confused:

Edit - Ik heb het over deze:
http://www.onlinesmartshop.nl/pipe-ebony-p-1150.html
http://www.onlinesmartshop.nl/pipe-ebony-p-1148.html
http://www.onlinesmartshop.nl/wooden-ch ... -1135.html

Tufnut

Badass junkie
Ach, goor worden ze allemaal die pijpjes. Ik zou gaan voor degene die je het mooist vind.
Maar om op die waterpijp terug te komen.... geloof het of niet, maar de waterpijp is echt het ongezondste roken.

Tijdloos

DF-koning
Tripreporter
Tufnut zei:
Ach, goor worden ze allemaal die pijpjes. Ik zou gaan voor degene die je het mooist vind.
Maar om op die waterpijp terug te komen.... geloof het of niet, maar de waterpijp is echt het ongezondste roken.

Geloof je op je woord, rook zelf altijd gewoon circa 40%tabak 60%wiet en vind aan de wiet liggende natuurlijk, lekker of zelden minder lekker. Maar weet wel welke lekker is inmiddels hier :stoned:
Maar goed smaken verschillen, puur vind ik ook lekker alleen gaat het me wat te snel dan met de wiet.

Bovenaan