De waarheid achter GHB

Doesje

Newbie
Beste GHB-gebruikers!

Wij (twee scholieren van 1:sunglasses: doen onderzoek naar GHB. Wij willen onderzoeken of GHB echt zo gevaarlijk is als er in de media beweerd wordt. Zo hebben we de scheikundige samenstelling en recepten bestudeerd, gekeken hoe GHB op de hersenentjes werkt, onderzoekgedaan naar de verslaving en naar de combinatie met andere middelen. Nou is het zo, dat je in de media alleen de personen ziet die niet goed met GHb zijn omgegaan(te hoge dosis, zelf niet weten wat je doet, knoeien met recepten, combinatie met andere middelen).
Maar dit onderzoek is natuurlijk niet compleet zonder de ervaren gebruikers. Het is volkomen anoniem. De vragenlijst kost je nog geen minuutje en het zou ons en ons onderzoek enorm helpen!

Groetjes S. en C.

1. Hoe vaak gebruik je GHB?
a.) 1 x 3 maanden
b.) 1 x in de maand
c.) 1 x in de week
d.) 2 x in de week
e.) dagelijks
f.) om de 2-4 uur

2. Welke dosis neem je in?
a.) 2 ml
b.) 3 ml
c.) 3,5 ml
d.) 4 ml
e.) 4,5 ml
f.) 5 ml
g.) 5,5 ml

3. Wel eens out gegaan?
a.) Ja, een keer
b.) Soms
c.) Regelmatig
d.) Nooit

4. Wel eens gebruikt in combinatie met andere verdovende middelen?
a.) Nee,nooit
b.) Speed
c.) Coke
d.) Alcohol
e.) XTC
f.) Hasj
g.) Anders…._________________________________________

5. Het gevoel is het beste te beschrijven als
_________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

6. Denk je dat je afhankelijk bent van GHB?Motiveer!
_________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

7. Maak je het zelf of koop je het?
a.) Ja altijd hetzelfde adresje
b.) Ik koop het telkens ergens anders
c.) Eigen productie

Dankjewel!

Sadpanda

Bewuste gebruiker
1. A
2. F
3. D
4. B, D, F, G;(ketamine)
5. Een flinke alcoholroes, zonder de negatieve effecten (voor mij misselijkheid, niet kunnen lopen etc)
6. Nee, ik heb er niet echt behoefte aan, als t op mn pad komt vind ik het wel eens leuk.
7. B

Chris Pontius

Badass junkie
a.) 1 x 3 maanden (al heb ik het al dik 3 maanden niet gebruikt)

d.) 4 ml

3. Wel eens out gegaan?
d.) Nooit (wel 1x ghb gebruikt om te slapen)

b.) Speed
&
d.) Alcohol

Een beetje zoals alcohol.

Nee, zoals ik al zei ; ik heb het al dik 3 maanden niet gebruikt.

a.) Ja altijd hetzelfde adresje (niet dat ik het zo vaak doe hoor)

Succes

underworld

Wijs gebruiker
d.) 2 x in de week

c.) 3,5 ml

3. Wel eens out gegaan?
d.) Nooit

b.) Speed
c.) Coke
e.) XTC
f.) Hasj
g.) Anders….2c-b,2c-t7,2c-i,methylone,keta,4aco-dmt, 4FMP en nog wel een paar tripmiddelen

een warm roesig gevoel van zelfbehagen

nee, ben niet afhankelijk van ghb, gebruik het puur voor me plezier als extra

Doesje

Newbie
Bedankt! dus alleen positieve effecten?nog nooit negatieve effecten meegemaakt?
waarom denken jullie dat er zoveel ophef over is in de media?sensatie journalistiek?

underworld

Wijs gebruiker
Doesje zei:
Bedankt! dus alleen positieve effecten?nog nooit negatieve effecten meegemaakt?
waarom denken jullie dat er zoveel ophef over is in de media?sensatie journalistiek?
omdat de meeste mensen slecht geinformeerd zijn over ghb, ze weten de dosis en de tijdsduur niet en gaan er vanuit dat het net zo werkt als alcohol alleen dan een stuk geconcentreerder, maar aangezien ghb behoorlijk strikt gebruikt dient te worden gaan mensen ver over de grenzen heen en gaan ze out.

sommige gebruiken zoveel in zo'n korte tijd dat ze in een comateuze toestand belanden die levensgevaarlijk kan zijn mits er geen ambulance komt.
daardoor wordt het als gevaarlijk gezien, mede doordat het gros niet weet dat het ook zeer slecht is om met alcohol te combineren, en dit ook tot deze toestand kan leiden.
plus iemand die out is en wordt weggedragen op een feest veroorzaakt een hoop commotie.

en dan heb je ook nog de zogenaamde 'er is ghb in me drankje gestopt' verhalen, dat zijn voornamelijk mensen die zelf teveel ghb hebben genomen, daardoor out zijn gegaan en in het ziekenhuis beland bijvoorbeeld, of ze worden geconfronteerd met vrienden/familie die het niet mogen weten, dan zeggen ze dat. terwijl ze er zelf schuldig aan zijn.
er zijn wel een paar gevallen waar er echt daadwerkelijk doelbewust onwetend in iemand ze drankje zijn gestopt maar dit gebeurt helemaal niet vaak, als dat gebeurt zijn de slachtoffers meestal al dronken, want ghb proef je gegarandeerd door je drankje heen, een doordringende zoute smaak.
dit zorgt voor dat hele imago van ghb, puur door de onverantwoorde gebruikers of de gebruikers die telkens het randje opzoeken.
dit is interessant voor de media aangezien de media van sensatieverhalen houdt.

Flip Trip

Bewuste gebruiker
Tot nu toe was het misschien 1 keer in de 3 maanden (a), maar sind een maand ongeveer heb ik een vriendin die er ook niet vies van is, dus dan wordt het eerder 1 of 2 keer in de maand (B)

Het aantal mL's is geen nauwkeurige dosisaanduiding, immers kan concentratie behoorlijk verschillen. Ik heb daarom dus ook gewoon Na-GHB poeder en pak ongeveer 2-2,5 gram en na ieder uur iets van 1 tot 2 gram erbij. Na 3 of 4 uur houd ik het normaal voor gezien.

3. Wel eens out gegaan?
d.) Nooit

f.) Hasj/wiet, beetje standaard bij mij.

Een lekkere geile roes waar je heel gelukkig van wordt, zeker icm met het goeie meisje. Alleen vond ik het maar redelijk saai.

Nee, pas 5 keer ofzo gebruikt in een half jaar.

c.) Min of meer eigen productie

Dankjewel! - Asjeblieft.

Doesje

Newbie
Op de conclusie van Underworld komen wij ook uit. Wij hebben mililiters gebruikt omdat vloeibaar de populairste vorm is van GHB, maar dit is inderdaad niet helemaal nauwkeurig. door verschil in recept,grondstoffen.bovendien is GHB en GBL beide te verdunnen met water.
Zou er iets aan de slechte naam van GHB gedaan kunnen worden?meer info over het gebruik?misschien weer legaal maken om slechte productie te voorkomen?
Of denken jullie dat deze drugs gewoon niet geschikt is voor mensen die geen idee hebben wat ze doen?

underworld

Wijs gebruiker
Doesje zei:
Op de conclusie van Underworld komen wij ook uit. Wij hebben mililiters gebruikt omdat vloeibaar de populairste vorm is van GHB, maar dit is inderdaad niet helemaal nauwkeurig. door verschil in recept,grondstoffen.bovendien is GHB en GBL beide te verdunnen met water.
Zou er iets aan de slechte naam van GHB gedaan kunnen worden?meer info over het gebruik?misschien weer legaal maken om slechte productie te voorkomen?
Of denken jullie dat deze drugs gewoon niet geschikt is voor mensen die geen idee hebben wat ze doen?

het laatste ben ik bang helaas. het is een drug die te makkelijk over te doseren is. merendeel van de drugsgebruikers heeft er gewoon niet genoeg verstand van. meer voorlichting over het gebruik en hoe het werkt ivm met dosis en tijdsduur zou kunnen helpen maar je hebt altijd een deel van de gebruikers die zich hier niets van aantrekt of die je niet bereikt. of er zou grootschalige voorlichting moeten komen, maar dat brengt weer met zich mee dat meer mensen het gaan gebruiken omdat ze er nieuwschierig naar zijn.

Doesje

Newbie
underworld zei:
het laatste ben ik bang helaas. het is een drug die te makkelijk over te doseren is. merendeel van de drugsgebruikers heeft er gewoon niet genoeg verstand van. meer voorlichting over het gebruik en hoe het werkt ivm met dosis en tijdsduur zou kunnen helpen maar je hebt altijd een deel van de gebruikers die zich hier niets van aantrekt of die je niet bereikt. of er zou grootschalige voorlichting moeten komen, maar dat brengt weer met zich mee dat meer mensen het gaan gebruiken omdat ze er nieuwschierig naar zijn.

Wat wij zien is dat de drugs opzichzelf niet erg schadelijk is en geen nadelige gevolgen heeft(mits je goede zuivere GHB hebt,anders worden je lever en de andere organen erg ongelukkig).maar dat de normale dosis en overdosis te dicht bij elkaar liggen.Dat afkicken nog dramatisch is ivm met de gebrekkige kennis over GHB en het verkeerd reageren van GHB met de benzodiazepines(kalmeringsmiddelen om de afkick verschijnselen te verminderen). en dat alles wat in de media komt geen idee heeft waar ze het over hebben of niet wil dat de omgeving het weet.Er zijn teveel mensen die er eigenlijk niet aan zouden moeten zitten omdat ze geen idee hebben wat ze doen, en dit is wel erg gevaarlijk.Hier profiteert de media van.

underworld

Wijs gebruiker
Doesje zei:
underworld zei:

Wat wij zien is dat de drugs opzichzelf niet erg schadelijk is en geen nadelige gevolgen heeft(mits je goede zuivere GHB hebt,anders worden je lever en de andere organen erg ongelukkig).maar dat de normale dosis en overdosis te dicht bij elkaar liggen.Dat afkicken nog dramatisch is ivm met de gebrekkige kennis over GHB en het verkeerd reageren van GHB met de benzodiazepines(kalmeringsmiddelen om de afkick verschijnselen te verminderen). en dat alles wat in de media komt geen idee heeft waar ze het over hebben of niet wil dat de omgeving het weet.Er zijn teveel mensen die er eigenlijk niet aan zouden moeten zitten omdat ze geen idee hebben wat ze doen, en dit is wel erg gevaarlijk.Hier profiteert de media van.

precies dat. er moet meer onderzoek gedaan worden naar ghb verslaving zodat ze met een goede oplossing komen voor de verslaafden en betere voorlichting daarover en de behandeling ervan

Chris Pontius

Badass junkie
Logisch, hoe dramatischer een verhaal is hoe meer mensen er geïnteresseerd in zijn.
Ik denk niet dat het in de krant komt als ik een leuke GHB ervaring heb gehad :tongueout:.

Doesje

Newbie
Chris Pontius zei:
Logisch, hoe dramatischer een verhaal is hoe meer mensen er geïnteresseerd in zijn.
Ik denk niet dat het in de krant komt als ik een leuke GHB ervaring heb gehad :tongueout:.

Haha, dat zou het verhaal wel een stuk leuker maken :grin: . Bovendien zou het informatiever zijn om beide kanten van GHB te bespreken. Maar als je de positieve kant van GHB belicht, zullen er meer mensen nieuwsgierig worden naar GHB( zoals underworld al zei) En niet iedereen kan er verantwoord mee omgaan. Dus weegt de voorlichting over GHB op tegen nieuwe (onverantwoorde) gebruikers?

Doesje

Newbie
haha, zijn we druk mee bezig! :wink: Daar gaat ons onderzoek over, we wilden alleen ook wat meningen horen van gebruikers. Het is een soort eind werkstuk/onderzoek.

high life

Newbie
1 e

2 d

3 d

4 f

5 het gevoel dat het mij geeft is rust in mij hoofd, kan me goed focissen op de muziek (ben zelf muziekkant) Het geeft mij veel vrijheid in de muziek en krijg er oneindig inspiratie van. het scheeld dat de muziek er een stuk mooier van gaat klinken, waardoor het soms niet uitmaakt wat je speeld wand het klink zoiezo vet :hearteyes:
ook geeft het je het gevoel dat alles mooi is en je lekker kan genieten van alles! het maakt de wereld een stukje mooier :)

6 ik denk het niet.
ookal gebruik ik het bijna dagelijks ik heb niet het gevoel dat ik niet zonder zou kunnen.
zolang je weet waar je mee bezig bent en het niet gebruikt als je je verdrietig/slecht voelt.
ik vergelijk mijn gebruik met mensen die dagelijks na het werk een lekker biertje drinken.
gewoon lekker genieten en niet overdrijven en weten waar je grenzen liggen.

7 c

8 ghb is gewoon lekker :grin:

6
7

1 x per 2 weken (stond niet als optie.)

d.) 4 ml start om het 1,5 uur 2 ml

3. Wel eens out gegaan?
d.) Nooit

a.) Nee,nooit

_
Goed aangeschoten echter ben je wel scherp in wat je zegt en wat je doet. Je bent los en ongeremd net als met alcohol alleen je zegt geen dingen waar je volgende dag van denk o shit. Je vind iedereen aardig en voelt je beetje "verliefd" op iedereen. Tevens geen blackouts in je avond wat je met veel drank wel hebt.

Ik ben er lichamelijk niet afhankelijk van aangezien ik het alleen gebruik met het stappen en nooit meer thuis of op andere locaties. Ik gebruik nooit vaker als 1 x per week. Gebruik het puur sociaal. Psycholigisch is het echter net als bijna alle dingen waarvan je, je beter gaat voelen wel verslavend maar dat is bv afvallen of sporten ook. Grootste "nadeel" aan ghb is het gebrek aan een kater waardoor je de volgende dag niet denkt nee nu ff tijdje niet meer ik denk dat dit ook een van de belangrijkste redenen is omdat mensen verslaafd raken er zijn teveel situaties te bedenken waar je het voor zou kunnen gebruiken zonder stomme dingen te doen. Ik denk hierbij aan solicitaties, dates, familie bezoeken e.d je hebt het zelfvertrouwen van drank zonder het verlies van scherpte (in juiste doseringen)

c.) Eigen productie

Dig_this_vibe

Belezen gebruiker
b.) 1 x in de maand

f.) 5 ml

3. Wel eens out gegaan?
a.) Ja, een keer

b.) Speed
d.) Alcohol
e.) XTC
g.) Anders: LSD

Relaxed, warm, zorgeloos, vrolijk.

Nee, 1x in de maand bij vraag 1 is ook maar een indicatie, meestal minder. Gebruik het vaak ook alleen in combinatie of na het uitwerken van een ander middel. Dit om de eventuele kater "op te vangen", waar het, naar mijn mening, uitermate geschikt voor is.
Ik kan me overigens wel voorstellen dat mensen er afhankelijk van worden, maar ik voel zelf niet de noodzaak om het vaak te gebruiken.

Bovenaan