De weg naar herstel

Raver

Badass junkie
'T lijkt mij verder ook wel deprimerend, dag voor dag bekijken & leven. Je kan ook maar 1 dag per dag hebben uiteraard, maar tis zo saai dan. Je plant dag in dag uit ipv gelijk 1 planning. Ik zelf heb gewoon 1 planning samen met de gedachte van we zien wel wat er vandaag voor spannend gebeurd. Dat houdt iedere dag nog een beetje verassend.

Het is zeker saai, maar het normale leven zonder middelen is sowieso saai. Het is wennen, maar liever saai dan de ellende van verslaving. Waar ik mezelf en anderen om me heen alleen maar pijn mee doe.

Thanks in ieder geval Bas. Voor mij werkt het wel, maar daarnaast dien ik wel elke dag alert te zijn.

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Het is zeker saai, maar het normale leven zonder middelen is sowieso saai.
Komt dat niet omdat we door o.a. drugs gewend zijn geraakt aan intense ervaringen/sensaties en het sobere leven daar tegenover zetten?

Imo is soberheid helemaal niet saai, maar je moet het bekijken voor wat het is. Niet in vergelijking met intense drugervaringen.

Raver

Badass junkie
Komt dat niet omdat we door o.a. drugs gewend zijn geraakt aan intense ervaringen/sensaties en het sobere leven daar tegenover zetten?

Imo is soberheid helemaal niet saai, maar je moet het bekijken voor wat het is. Niet in vergelijking met intense drugervaringen.

Zeker waar.

Ik had het wat anders moeten formuleren.

Doordat ik zo gewend ben geraakt aan abnormale pieken van geluk door middelen zijn de normale dingen in het leven ineens een stuk minder interessant. Het is wennen, wennen aan de normale dingen in het leven.

Soberheid hoeft niet altijd saai te zijn nee!

Raver

Badass junkie
Dag 11 van de benzo's af nu.

Heb het idee dat de waves van afkick wel iets minder worden, dus daarmee bedoel ik dat de afkick niet constant aanwezig is. Ik heb ook goede momenten gelukkig.

Maar als de afkick komt (vaak richting de avond) kan het soms doorzetten en dan heb ik er de hele avond flink last van. Bijna altijd ervaar ik dan vlagen van intense angst wat zich uit in paniek en flinke derealisatie.

Hoofdpijn, zweetpalmen, enorm warm hebben, derealisatie!, stijve spieren (benen, nek, schouders, borst), hyperventilatie, druk op de borst, gevoel alsof m'n keel dichtgeknepen wordt, hartkloppingen, nervositeit, overgevoeligheid voor geluiden, moeilijk om een gesprek te voeren, grieperig gevoel, zwak op m'n benen staan, lopen voelt heel raar, lichte hallicunaties (lichte vervormingen), paniekaanvallen, angsten en slapeloosheid.

Vooral die derealisatie is klote, vooral tijdens het sporten met de groep. Raak dan helemaal m'n concentratie kwijt omdat ik me zo vaag voel. Ik heb al meerdere paniekaanvallen gekregen tijdens het sporten, en zo'n aanval vliegt me ineens aan. Voel het totaal niet aankomen!

Heeft er iemand een idee hoelang dit kan duren!? Het begint aardig frustrerend te worden, de artsen hier weten er naar mijn mening maar weinig vanaf.

8️⃣6️⃣

Badass junkie
Dag 11 van de benzo's af nu.

Heb het idee dat de waves van afkick wel iets minder worden, dus daarmee bedoel ik dat de afkick niet constant aanwezig is. Ik heb ook goede momenten gelukkig.

Maar als de afkick komt (vaak richting de avond) kan het soms doorzetten en dan heb ik er de hele avond flink last van. Bijna altijd ervaar ik dan vlagen van intense angst wat zich uit in paniek en flinke derealisatie.

Hoofdpijn, zweetpalmen, enorm warm hebben, derealisatie!, stijve spieren (benen, nek, schouders, borst), hyperventilatie, druk op de borst, gevoel alsof m'n keel dichtgeknepen wordt, hartkloppingen, nervositeit, overgevoeligheid voor geluiden, moeilijk om een gesprek te voeren, grieperig gevoel, zwak op m'n benen staan, lopen voelt heel raar, lichte hallicunaties (lichte vervormingen), paniekaanvallen, angsten en slapeloosheid.

Vooral die derealisatie is klote, vooral tijdens het sporten met de groep. Raak dan helemaal m'n concentratie kwijt omdat ik me zo vaag voel. Ik heb al meerdere paniekaanvallen gekregen tijdens het sporten, en zo'n aanval vliegt me ineens aan. Voel het totaal niet aankomen!

Heeft er iemand een idee hoelang dit kan duren!? Het begint aardig frustrerend te worden, de artsen hier weten er naar mijn mening maar weinig vanaf.

Ik had dezelfde klachten eind jaren 90, oorzaak was dan we geen GHB maar misbruik van XTC. Het werd bij mij minder in de loop van een paar maanden tot het helemaal weg was. Ik hoop dat je hier wat aan hebt.

Ik ga trouwens afstand doen van mijn GHB (200ml+), heb iemand gevonden die ik wel vertrouw dat die het niet gaat misbruiken. Reden is dat ik er gewoonweg geen reet aan vind.

Nodoubts

Experimenterende gebruiker
Ik ook sinds een week afgekickt van GHB,
Ben er zo blij mee! het heeft hele leuke kanten maar ook zulke donkere, die je pas ontdekt als het eigenlijk al te laat is. Pas er mee op zou ik zeggen.

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Goed bezig Raver! En wat gaat dat alweer snel met het aantal dagen clean man.

somshoog

Heel mooi dat het zo goed gaat! Ik vind het vooral heel inspirerend hoe jij (@Raver) helemaal in de put zat en nu langzaam er bovenop komt. Het leven is ook mooi zonder drugs :) (en dat zeg ik op een drugsforum hahahaha maar is wel zo)

PinkUnicorn013

Yow @Raver,

Dit is de eerste keer na 2 maanden dat ik weer inlog op DF dus heb je afkick-proces helaas niet helemaal meegekregen.
Hoe is het nu? En in welke fase van de behandeling zit je nu?

Hou je sterk man!

Raver

Badass junkie
Yow @Raver,

Dit is de eerste keer na 2 maanden dat ik weer inlog op DF dus heb je afkick-proces helaas niet helemaal meegekregen.
Hoe is het nu? En in welke fase van de behandeling zit je nu?

Hou je sterk man!

Momenteel nog opgenomen op de detox, ik zit hier nog omdat ik 15 20 en 24 oktober neuro psychologische onderzoeken krijg om te bekijken of ik schade heb opgelopen en om eventuele diagnoses te stellen. Best spannend dus.

Het afkicken was behoorlijk zwaar, vooral de Diazepam! Flinke afkick gehad van de Diazepam die wel enkele weken aanhield.

Het afbouwen van de GHB was vooral mentaal zwaar. Lichamelijk is dat zonder heftige complicaties verlopen. 1 maal stabiel moeten blijven omdat de stap van 16ml farma GHB (4ml straat GHB) naar 14ml farma GHB (3,5ml straat GHB) ervoor zorgde dat m'n bloeddruk en pols teveel ging stijgen. Maar dat is ook het enigste, het overzetten van straat GHB naar die farma GHB ging vrij soepel omdat ik zelf al stabiel elke 2 uur doseerde.

29 oktober ga ik naar een kliniek voor 20 weken voor Intensieve Schematherapie.

Zover m'n update.

Conjo

Bewuste gebruiker
Momenteel nog opgenomen op de detox, ik zit hier nog omdat ik 15 20 en 24 oktober neuro psychologische onderzoeken krijg om te bekijken of ik schade heb opgelopen en om eventuele diagnoses te stellen. Best spannend dus.

Het afkicken was behoorlijk zwaar, vooral de Diazepam! Flinke afkick gehad van de Diazepam die wel enkele weken aanhield.

Het afbouwen van de GHB was vooral mentaal zwaar. Lichamelijk is dat zonder heftige complicaties verlopen. 1 maal stabiel moeten blijven omdat de stap van 16ml farma GHB (4ml straat GHB) naar 14ml farma GHB (3,5ml straat GHB) ervoor zorgde dat m'n bloeddruk en pols teveel ging stijgen. Maar dat is ook het enigste, het overzetten van straat GHB naar die farma GHB ging vrij soepel omdat ik zelf al stabiel elke 2 uur doseerde.

Zover m'n update.

Krijg je Baclofen ? Zoja? Welke kliniek(Naam) zit je?

Roze Olifant

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Top Tripreporter
Ter info: ik heb een deel van de reacties in dit topic opgeruimd; hopelijk kan nu weer iedereen op een volwassen manier (blijven) reageren met enig respect voor de TS.

Succes @Raver met de laatste loodjes. :)

Lytje pole

Bewuste gebruiker

Zover m'n update.
Heftig man zo’n afkick van GHB en Diazepam. Sterkte!

Raver

Badass junkie
Updatetje

Nu ook 3 daagjes van de Mirtazapine af. Ik slaap weer hele nachten zonder enige onderbreking. En dat zonder pillen meer, heerlijk!

Einde van de maand naar de volgende behandeling die 20 weken gaat duren. Behoorlijk spannend, het is een zwaar programma als ik dat allemaal zo hoor en lees. Maar dat heb ik wel nodig.

Wel heb ik behoorlijke cravings naar GHB. Het komt en het gaat, voorheen slikte ik Baclofen tegen die zucht. Maar aangezien ik nog 5 maanden opgenomen ben begin ik daar liever niet aan. Wil gewoon een pillenloos leven, en ik denk ook niet dat ik 'herstel' moet zoeken in pilletjes.

Cravings is part of the deal. De kwestie is hoe ik ermee om ga.

Tot dusver. :)

Raver

Badass junkie
Kleine update:

Toch begint m'n depressie weer op te komen nu ik enkele weken weer helemaal nuchter ben. Akelig gevoel, 'n constante 'bal' in m'n buik. Met daarbij een constant gevoel van somberheid, doelloosheid en onzekerheid. Dit is zeker in samenhang met alle middelen die ik tot me heb genomen afgelopen jaar.

Volgens de artsen hier is dit juist het gene wat blijkbaar onder de verslaving zit. Maar het lijkt mij niet dat je psychisch zo snel hersteld van zo'n uitputting van een GHB verslaving.

Wel is het écht flink klote.

Rebell

Wijs gebruiker
Toch begint m'n depressie weer op te komen nu ik enkele weken weer helemaal nuchter ben. Akelig gevoel, 'n constante 'bal' in m'n buik. Met daarbij een constant gevoel van somberheid, doelloosheid en onzekerheid. Dit is zeker in samenhang met alle middelen die ik tot me heb genomen afgelopen jaar.

Goed dat je op dit moment dan daar zit want dan kan je geen nieuwe fles kopen. Als je hier doorheen komt nu ben je weer een stap verder!

Raver

Badass junkie
Goed dat je op dit moment dan daar zit want dan kan je geen nieuwe fles kopen. Als je hier doorheen komt nu ben je weer een stap verder!

Zeker man.

Ik had denk niet meteen 'n fles GHB gehaald. Zo'n keuze duurt bij mij altijd enkele maanden, maar zodra ik 't gevoel krijg van 'dit trek ik niet meer' dan wordt het gevaarlijk voor me.

Gelukkig is er nog een lange weg van behandeling te gaan. En die heb ik ook écht nodig want ik wil gewoon niet meer in de ellende belanden. Het moet 'n keer afgelopen zijn.

Laatst bewerkt:

De Dunne

DF-koning
De Leukste Thuis!
Zeker man.

Ik had denk niet meteen 'n fles GHB gehaald. Zo'n keuze duurt bij mij altijd enkele maanden, maar zodra ik 't gevoel krijg van 'dit trek ik niet meer' dan wordt het gevaarlijk voor me.

Gelukkig is er nog een lange weg van behandeling te gaan. En die heb ik ook écht nodig want ik wil gewoon niet meer in de ellende belanden. Het moet 'n keer afgelopen zijn.
Je mindset is nog steeds goed Raver! Top man! Keep it up!

Laatst bewerkt:

Sally Tessio

Bewuste gebruiker
Tripreporter
Is het misschien een idee om aan te vragen of de naam van dit topic gewijzigd kan worden? De titel heeft zo'n negatieve lading en er zijn genoeg posts die die erop wijzen dat je het juist wel kan. Uiteindelijk bepaalt wat je zegt en schrijft mede de persoon die je bent en de mindset die je hebt. Slechts een suggestie. :)

Sterkte!

Raver

Badass junkie
Is het misschien een idee om aan te vragen of de naam van dit topic gewijzigd kan worden? De titel heeft zo'n negatieve lading en er zijn genoeg posts die die erop wijzen dat je het juist wel kan. Uiteindelijk bepaalt wat je zegt en schrijft mede de persoon die je bent en de mindset die je hebt. Slechts een suggestie. :)

Sterkte!

Daar dacht ik zelf ook aan, maar ik heb geen idee of dit mogelijk is..?

@Roze olifant @Psychedelibee @Mindless ?

Bovenaan