• Hey, waar zijn de Tripreports van de Maand gebleven?

Ben je de Tripreports van de Maand en andere toptripreports kwijt? Deze hebben we onlangs verzameld in een eigen subforum, getiteld Tripreport Toppers. In dit subforum staan alle toppers in chronologische volgorde verzameld. Lekker makkelijk terugzoeken!

De wereld achter de beplakte ramen van leegstaande panden

TechNora

Wijs gebruiker
Tripreporter
We hebben de goede scene te pakken. Samen met mijn vriend heb ik de afgelopen tijd veel tijd gespendeerd in leegstaande panden, besloten kroegen, en duistere bossen. Mijn stad waarin ik al drie jaar rondhuppel blijkt een wereld in zich te dragen die ik nooit herkende, maar die altijd al bestond.

En ineens is het overal om je heen. Panden die je eerst niet kon zien, of waar je een bouwval vermoedde achter het afgeplakte karton, blijken ermee vol te zitten, altijd. Op zaterdagmiddag midden tussen het winkelend publiek zijn dealers aan het werk, in je vertrouwde danstent blijkt een luik te zitten. Zo’n luik dat je past kent, als je erin zit.

Maar ze zien het niet, zoals ik het niet zag voordat het allemaal begon.

Dit report zal niet gaan over een nacht, of de ochtend erna. Het is lastig om de nachten en dagen van elkaar te scheiden, de uren van de minuten. Het smelt allemaal samen tot een roes, een energie, een wereld waarin ik deuren opende, ruimtes betrad die ik als kind al kende, maar waarvan ik de sleutel kwijt was.

Ze zijn met veertig, vijftig, honderd misschien? We komen elkaar tegen zonder afspraak, maar zodra je er bent verzameld alles zich rond je heen. Ze zijn anders dan ik had verwacht. Het is een bloedeerlijke wereld. Niemand draagt een masker, zoals in de wereld die me nu vaak vreemd voorkomt. Het is onmogelijk een masker te dragen. We zetten ons te kijk op een manier waarin je normaal gesproken de grond in zou worden gedrukt. Maar het mooie is, niemand velt een oordeel, iedereen is hetzelfde, en we zijn gelukkig.

Het is vooral de ketamine die me de weg heeft gewezen naar die ruimte achter de gesloten deur waaraan je nog een vage jeugdherinnering hebt.

Zolang je druk met iemand in gesprek bent merk je er niks van. Je geest leeft in een ei samen met die van de ander. Maar dat voelt niet vreemd, misschien gebeurt het altijd wel tijdens een passioneel gesprek, wanneer je opkijkt en de tijd verliest. Niet alleen uit het oog, je leeft even in de wereld waarin tijd niet bestaat.

Dan schrik je op, en kijkt rond en je ziet dat alles menselijk is. De tafel is nog steeds een tafel, maar hij heeft iets wezenlijks gekregen. Deze personificatie der dingen is zo breed als de ruimte. Alles ademt, alles leeft. De ene energie in een wat vastere vorm dan de andere, maar toch is het allemaal hetzelfde. Het enige waarin de mens verschilt is dat het de energie bij zich draagt die het ruimste is, die het meeste lijkt op de pure losse energie waaruit alles is opgebouwd.

Je lichaam lijkt dood, je kunt er naar kijken, het voelen alsof het van een ander is. Het ligt als een hoopje onder je, alsof je in een zandkuil zit. Het lichaam naast je is al niet anders, en het maakt allemaal niet uit. Het maakt je niet bang, want angst bestaat niet meer, en je bent nog steeds jezelf alleen lijkt er iets bij gekomen te zijn. Je bent alles tegelijk, maar toch nog steeds wie je was.

Het passionele gesprek gaat over het leven van de ander, maar het is even belangrijk voor je dan dat van jezelf. We kijken er van een afstandje naar, analyseren, diepen op, en weten het antwoord.

Dan sta je op en je verwondert je erover dat je dat lichaam - die hoop cellen - met je geest in beweging kunt zetten. De besturing verloopt wat lastiger, omdat je geest in osmose is met de rest van de kosmos, maar zolang je gelooft dat je het kan, ben je er al mee bezig voordat je het door hebt. Dan zit je ineens op de fiets, en schrikt op, en vraagt je af: kan ik dit wel? Je lacht in jezelf, en weet dat je alles kunt waarin je gelooft.

Het gaat erom altijd op het juiste level te blijven, en dat voel je feilloos aan. Speed als je wat inkakt, GHB 4 ML als je zit, en half wilt inpitten met een gelukzalig gevoel door je aderen. 3 ML als je op een tof feest bent en wilt dansen. Wat Mdma erbij voor de samenzwerende gemeenschapszin, en de spreekkorende werking. Valium als je wat rustiger wilt worden, eindelijk een nacht wilt slapen, of voor de fijne sex.

En dan, zo na een paar dagen, beland ik met een klap terug op aarde. En kijk ik vol verbazing naar de activiteiten van de normale mens. Lopend langs rijtjeshuizen zie je dezelde kamers, met de tv in dezelfde hoek, met altijd die meneer met de bierbuik liggend op de bank. En een vrouw laat haar hond uit, en kijkt wanneer hij poept, en zegt goedzo fikkie. En een groep meisjes ruziet op straat over waar ze iets zullen gaan eten, en ze komen er niet uit. En de huizen lijken echter, en je ziet elke steen, en je voelt je boven alles verheven, maar ineens ook erg alleen.

teebo

Bewuste gebruiker
mooi verhaal
ik begrijp het niet 100% maar toch.
zalig om je als druggebruiker beter te voelen dan de niet gebruikers
:wave:

Goanaut

Bewuste gebruiker
Zitten herkenbare dingen in.. Het is ook altijd zo typisch. Juist veel (recreatieve..) drugsgebruikers hebben het gevoel van.. cool ik ontdek meer over mezelf, ik weet meer van bepaalde dingen af. En niet-gebruikers komen juist altijd met 'pfff daar komt niks van terecht, die zal nooit iets weten want hij/zij zit aan de drugs'.

Argulas

Bewuste gebruiker
Tripreporter
Heel mooi geschreven, Soms wat verwarrend, maar ik denk wel dat ik toch de grote lijn begrijp.

So true.

Bedankt TechNora voor weer een zalig stukje tekst :)

Dumpy

Wijs gebruiker
Tripreporter
Re: De wereld achter de beplakte ramen van leegstaande pande

TechNora zei:
en je voelt je boven alles verheven, maar ineens ook erg alleen.

Heel erg herkenbaar, mooi geschreven!

HTID

Bewuste gebruiker

TechNora zei:
Het passionele gesprek gaat over het leven van de ander, maar het is even belangrijk voor je dan dat van jezelf. We kijken er van een afstandje naar, analyseren, diepen op, en weten het antwoord.

Zo herkenbaar :)

Sweet_Shadow

Badass junkie
Tripreporter

Origineel en interessant verslag!! :)
Ik vind dat je een mooie schrijfstijl hebt.
't Heeft allerlei gedachten losgemaakt maar ik heb ze nog niet op een rijtje :P

Serenity

Badass junkie
Ontzettend mooi geschreven, je hebt talent. Ik herken alles wat je zegt, een heerlijk wereldje, maar toch ook.. Anders?

In ieder geval, ik begrijp je dondersgoed :mrgreen:

TechNora

Wijs gebruiker
Tripreporter
Bedankt voor alle lieve reacties :hearteyes:

Moet wel zeggen als ik het zo teruglees (had dit geschreven, toen ik nog half aan het ontnuchteren was), ik ook zie dat het wel een gevaar met zich meebrengt. Het is zo'n compleet andere wereld waarin je je ook perfect kunt wegstoppen van de 'echte wereld', en daarvan kunt vervreemden. En dat wil ik niet, ik heb tijdens mijn trips juist geleerd dat ik hier niet op aarde ben om in de lucht te zweven,... dat kan altijd nog.

Dus, zodra mijn studie weer begint wordt het voor mij weer eens in de 2/3 maanden mdma. Back to basic... :mrgreen:

en misschien eens een ghb'tje ... en ik wil nog eens lsd proberen... :)

Sweet_Shadow

Badass junkie
Tripreporter
^ ja zo'n gevoel roept het bij mij ook een beetje op. En 't is allemaal wat te rooskleurig om waar te zijn (geen maskers, geen oordelen).

Zoals je zegt, zit er inderdaad gevaar in zo'n drugs-utopie.

Wat ik verder denk: door gebruik van bepaalde middelen kan een mens heel makkelijk geluk vinden, maar het brengt ook een trieste realisatie met zich mee; namelijk dat je er minimaal van kunt proeven doordat het op bepaalde tijdstippen, met een beperkte groep mensen, in een soort aparte wereld gebeurt. Je kunt minimaal van deze vorm van geluk genieten, want er is ook nog de wereld van alledag (zoals je aan het einde beschrijft). Maar de sleur van het leven en de kleinburgerlijkheid van mensen heb je in feite nodig als tegenhanger van ervaringen zoals de jouwe. Dus van de meest normale dingen zou je eigenlijk de charme in moeten zien, wat best moeilijk kan zijn.

Wat op het eerste gezicht alledaags lijkt, hoeft dat niet te zijn. Het hangt allemaal af van je eigen perceptie. Door sommige drugs word je je daarvan heel bewust. Wat een zegen... of een vloek!? :)

matthijs

Badass junkie
Vette shit, maar doe het rustig aan hé... Zo geweldig zijn drugs echt niet om je elven erdoor te laten verneuken.

TechNora

Wijs gebruiker
Tripreporter
Dus van de meest normale dingen zou je eigenlijk de charme in moeten zien, wat best moeilijk kan zijn.
Ja, heb je helemaal gelijk in, en dat probeer ik de laatste tijd ook weer te doen... (Gister nog naar zo'n kleine rommelmarkt geweest in een gehucht, aaaahhhh :mrgreen: )

Vette shit, maar doe het rustig aan hé... Zo geweldig zijn drugs echt niet om je elven erdoor te laten verneuken.

Elven? Maareh, begrijp wat je bedoeld denk ik... ben nu bezig maand niks te doen, en dan op lowlands maar weer es kijken. Sowieso is mdma even een no go area, want daar wil ik over een paar maanden weer eens écht goed van genieten... Kijk er nu al naar uit! :hearteyes:

pepito

Bewuste gebruiker
Goh leuk die beplakte ramen. Wat was de gemiddelde leeftijd van die personen? En waarom denk je is dat zo?
Laat jezelf niet afglijden in die - voor even leuke- illusie. Het gaat uiteindelijk om het hier en nu. En dus die wonderlijke normale wereld. Uiteindelijk sta je toch met je boodschapjes in de rij voor de kassa....
Neem de rijke ervaring mee in het hier en nu, zonder die ervaring verder te beoordelen op waar-niet waar, goed-slecht.
Mooi geschreven!!

TechNora

Wijs gebruiker
Tripreporter
Uiteindelijk sta je toch met je boodschapjes in de rij voor de kassa....
Mooi dat je juist dat zegt, voor mij is de supermarkt altijd de grootste reality check :)
drugsverheerlijking heb ik veel gezien en is best riskant.
Ja, ik kom er steeds meer achter... Zie mijn visie maar als een naieve duikeling in het onbekende. Ik ontdek nu ook steeds meer een andere kant aan die drugswereld - (bv. als de drugs op zijn....)

Maargoed... het is nu idd back to reality, en ik ben weer een mooie, en verdomd leerzame ervaring rijker...

matthijs

Badass junkie
TechNora zei:

Elven? Maareh, begrijp wat je bedoeld denk ik... ben nu bezig maand niks te doen, en dan op lowlands maar weer es kijken. Sowieso is mdma even een no go area, want daar wil ik over een paar maanden weer eens écht goed van genieten... Kijk er nu al naar uit! :hearteyes:

Bedoelde dus "leven" maar maakte een typefout.
Wat ik wilde zeggen is dat je niet moet eindigen als iemand die overdag in het martini zit tussen de middelbare scholieren en 's nachts knoeterlijp naar de knarie.
En dat hoeft heus niet persé "je leven verneuken" zijn maar het lijkt me niet echt de toekomst die je voor je ziet.

TechNora

Wijs gebruiker
Tripreporter
Kanarie kom ik graag, maar in tegenstelling tot de meesten die daar rondlopen zorg ik er wel voor dat ik gewoon mn studie blijf doen, en dat lukt prima volgend jaar heb ik mn bachelor in de pocket :mrgreen:

Ik hou er juist van om verschillende levensstijlen met elkaar te combineren, alleen studeren, en bierzuipend door de blauwe engel poloneren is ook niks voor mij.... :wink:

Kreeg het idee dat jij daar hetzelfde over denkt?

matthijs

Badass junkie
TechNora zei:
Kanarie kom ik graag, maar in tegenstelling tot de meesten die daar rondlopen zorg ik er wel voor dat ik gewoon mn studie blijf doen, en dat lukt prima volgend jaar heb ik mn bachelor in de pocket :mrgreen:

Ik hou er juist van om verschillende levensstijlen met elkaar te combineren, alleen studeren, en bierzuipend door de blauwe engel poloneren is ook niks voor mij.... :wink:

Kreeg het idee dat jij daar hetzelfde over denkt?

Denk er precies hetzelfde over en denk dat het zo'n vaart ook wel niet zal lopen, maar ik ken (en jij ongetwijfeld ook wel) ook genoeg voorbeelden van mensen die daar wel zijn blijven hangen. Heb ook niet het idee dat jij daar aanleg voor hebt, maar het blijft uitkijken natuurlijk :wave:
Moet trouwens wel bekennen dat ik, de twee keer dat ik in de blauwe engel geweest ben, wel geniale avonden heb gehad :beer:

Bovenaan