Alle ''grensshops'' sluiten is inderdaad een optie.
Maar dan zullen veel (en dan vooral belgen denk ik) nog naar Rotterdam of verder rijden.
En waarom zou de wietpas (en dan vooral op langere termijn) het illegale circuit bevorderen?
Natuurlijk zullen er in het begin drugstoeristen blijven komen, waar dealers op in zullen springen.
Maar als blijkt dat de dealer wiet hier evenveel kost als in de regio waar ze vandaan komen, dan lijkt het me sterk dat je eerst x aantal km gaat rijden om even illegaal en duur (of goedkoop) je wiet kunt kopen. De drugstoeristen blijven weg, en daarmee de dealers ook ivm. geen klandizie.
Ik zal namelijk gewoon wiet blijven kopen in de chop met m'n passie.
eXeCuze zei:
- Ze prive gegevens opslaan, ik las in een vorige reactie dat deze niet toegankelijk zijn maar geloof mij maar als jij je id aan de politie moet geven zij ook wel even kunnen checken hoe vaak jij in de coffeshop zit. Heb je dan ook nog een kop die ze niet aan staat blijft het misschien niet bij alleen een ID.
Ik ben er vrij zeker van dat de politie niet aan de hand van je BSN kan checken hoe vaak je in de shop komt. Als je een Gamma klantenkaart hebt, kan de politie toch ook niet zien hoe vaak je hout en verf gaat halen? Shops blijven particulieren bedrijven, waar de overheid nooit van kan verplichten om gegevens door te spelen. Mits het van belang is bij een misdrijf uiteraard.
Mocht dit toch het geval zijn, dan zal ik daar toch niets om geven.
In sommige shops kan je ook pinnen (wat ik dan ook geregeld doe), dan kunnen ''ze'' ook nachecken hoeveel je waar gekocht hebt.
En wat dan nog?? Stel meneer agent weet dat ik een kei harde junk ben..
Het kopen en bezitten word dan misschien steeds minder gedoogd, ze kunnen je niets maken omdat je in de geschiedenis wiet gekocht hebt.