De XTC mindset met andere drugs

Grimm

Experimenterende gebruiker
XTC is een van mijn favoriete drugs. Het nadeel van XTC is dat ik het maar eens in de 2-3 maanden kan doen, terwijl ik toch wel elke week een feestje wil pakken. Nadat ik de eerste keer XTC gedaan heb, heeft dat mij permanent veranderd. Ik ben een stuk empathischer geworden, en een stuk gelukkiger in het algemeen. Welke drugs kan ik gebruiken tijdens mijn XTC pauzes van 3 maanden die me helpen in die mindset te komen?

Alcohol:Soms, als ik op een goed feestje kom en alleen alcohol gedronken heb, krijg ik een beetje een XTC-achtige roes: ik voel me gelukkig, wil lekker babbelen en voel een band met de mensen om me heen. Maar vaak wordt ik een beetje naar van alcohol en wordt ik irritant en krijg ik ruzie. Ik ben dus op zoek naar de XTC mindset, een beetje dat goede gevoel, zonder XTC gebruikt te hebben. Ook vind ik het met alcohol moeilijk te stoppen met zuipen als ik drank in mijn hand heb en geld in mijn portemonnee. Ik dronk vroeger veel te veel (i.e. elk weekend blackout).

Speed:Ik heb een paar dagen terug voor het eerst speed gebruikt (140 mg matige kwaliteit). Ik merkte meteen dat het ook invloed had op serotonine: ik wou met mensen praten en complimenten geven. Maar ik kreeg bizarre moodswings waar ik me het ene moment supergoed voelde en het andere moment alsof iedereen daar me weg wou hebben. Die moods switchten om het half uur. Ik vermoed dat dat kwam doordat ik de week daarvoor al xtc gedaan had, en ik nog niet genoeg hersteld was. Ik ga speed over een maand nog eens proberen, om te kijken of het dan beter gaat.

2c-b:Ik heb ook 2c-b al eens geprobeerd. Dat werkte perfect: Ik had het gevoel alsof ik xtc op had. Het voelde heerlijk (dosis: 20 mg oraal, en 4 uur later 10 mg nasaal). Ik bleef na mijn 2e keer 2c-b nog 3 dagen kleurtjes zien en paarse auras etc., en een week na mijn 2e keer 2c-b kreeg ik een 2c-b-achtige trip van 24 uur nadat ik een joint gerookt had (Zie mijn andere posts daarover). Ik ben dus extreem huiverig om 2c-b ooit nog te doen, want ik ben bang dat ik er permanent van ga trippen.

Welke drugs kan ik gebruiken tijdens mijn XTC pauzes van 3 maanden die me helpen in die mindset te komen?

ZERO-

Badass junkie
Emeritus Mod
Hmmmm, ik denk dat je eerder wat aan je denkwijze moet doen dan aan per sé drugs zoeken die vergelijkbaar zijn met xtc. Want je moet drugs sowieso zien als iets extra en niet als iets dat je nodig hebt om die drie tussenmaanden mee op te vullen. Doen omdat het je leuk vindt, en niet omdat je het nodig hebt om 'gelukkiger' te zijn of een bepaalde mindset te hebben.
Ik heb zelf vrijwel ieder weekend wel een technofeestje maar meestal ga ik op alcohol, soms een beetje hasj of wiet erbij kan ook wel chill zijn. Af en toe dan speed of xtc maar da's maar eens in de zoveel maanden. Als de muziek echt goed is ga ik daar eigenlijk al soms vet lekker op en dan sta ik even dromerig te dansen, haha. Heb ik niks nodig.
Xtc heeft mij ook wel een beetje veranderd op de manier die jij bedoelt, ik ben er ook in totaal wel een stuk relaxter van geworden denk ik. Maar je moet niet bang zijn dat dat weg gaat. Het gaat om jezelf en hoe jij je voelt en niet om drugs, klinkt misschien heel wazig eigenlijk, haha. En dat je het moeilijk vindt om niet te veel te drinken geeft denk ik ook al aan dat je wel moet oppassen. Kun je niet je pinpas thuis laten en 15 euro meenemen? Dan voorkom je dat je te veel uitgeeft aan alcohol.

Verder kun je best 6-apb of 4-fmp gebruiken als je kijkt naar wat lijkt op xtc, maar ja, die rammen even goed je serotonine erdoor heen. Speed doet dat trouwens wat minder en zit volgens mij voornamelijk op je adrenaline. Heeft niet (bijster) veel met serotonine te make dacht ik, alhoewel dat ook altijd wel wat vrijkomt. Denk trouwens dat als je op zoek bent naar de roes die xtc geeft, je die niet gaat vinden op diezelfde manier, enkel wanneer je xtc neemt. Dus wat dat betreft is je zoektocht bij voorbaat al vrij hopeloos.

sejku

Experimenterende gebruiker
LSD op goa's en liefst nog open air, zou het niet aanbevelen op drukke indoorfeestjes en al zeker niet op hardcore of hardstyle ofzo..

Bovenaan