Deadline halen op speed?

ZandHavik

Newbie
Ik heb vrijdag a.s. een zakelijke deadline die ik MOET halen en die ik op dit moment niet ga halen. De vertragingen zijn voornamelijk omdat de klant constant van mening aan het veranderen was mbt inhoud / opzet van het op te leveren werk. Schiet niet op.

Echter, de deadline staat nog steeds, en ik wil die deadline halen om twee redenen: Het verzekert mij in de toekomst van meer werk en ik laat zien dat ik betrouwbaar ben. Iets wat ik absoluut als ZZP'er nodig heb om van werk verzekerd te zijn.

Ik heb speed thuis liggen, en heb in het verleden 2 keer speed gebruikt. Eerste keer na een nacht doorhalen op pillen en ik 's middags een afspraak had met iemand, tweede keer omdat ik naar een afspraak moest en extreem vermoeid was van iets te lang doorhalen 's nachts.

Ik ben ZZP'er in de IT, en zit dus de hele nacht. Als ik wil snuiven, wat raden jullie aan? Klein snuifje doen, werken tot ik mezelf voel inzakken en bijpunten? Of om de zoveel uur beetje bijpunten? Ik heb naar schattig ongeveer 16 uur nodig, en ik heb beschikking tot slaapmiddelen om morgenavond in slaap te komen voor het geval ik door schiet. Mijn grootste zorg is niet het inslapen morgen, maar teveel snuiven zodat ik ongelofelijk onrustig en gefrustreerd raak. Tips?

Last, but not least: Ik wil absoluut niet verslaafd raken, en nu zul je van een keer speed niet verslaafd raken, maar hoe verslavend is speed eigenlijk?

Svali

Badass junkie
Emeritus Mod
Tripreporter
Ik ben ZZP'er in de IT, en zit dus de hele nacht. Als ik wil snuiven, wat raden jullie aan? Klein snuifje doen, werken tot ik mezelf voel inzakken en bijpunten? Of om de zoveel uur beetje bijpunten? Ik heb naar schattig ongeveer 16 uur nodig, en ik heb beschikking tot slaapmiddelen om morgenavond in slaap te komen voor het geval ik door schiet. Mijn grootste zorg is niet het inslapen morgen, maar teveel snuiven zodat ik ongelofelijk onrustig en gefrustreerd raak. Tips?

Als je nog mensen onder ogen moet komen, zou ik kleine beetjes per keer nemen en tegen heug en meug in erbij eten. Te veel in één keer laat je maag krimpen (kleine beetjes ook, maar dan minder) en dan krijg je geen eten meer weg en dan kan je er nogal bleek uit gaan zien. Is echter ook afhankelijk per persoon. Maar blijf erbij eten, dat is mijn voornaamste advies. Als je te veel neemt kun je er uit gaan zien als een zombie, al heb ik daar zelf geen last van, dat verschilt per persoon.

Last, but not least: Ik wil absoluut niet verslaafd raken, en nu zul je van een keer speed niet verslaafd raken, maar hoe verslavend is speed eigenlijk?

Meestal gebruiken mensen speed recreatief en daarna praktisch. Jij slaat de eerste stap nu over en gaat het gelijk praktisch gebruiken, om een werkafspraak na te komen. Denk je dat dit soort situaties in jouw soort werk vaker kunnen voorkomen? En zul je dan weer speed nodig hebben om de deadline te halen? In dat geval moet je er goed over nadenken of het echt noodzakelijk is, want op zo'n manier kun je speed noodzakelijk gaan vinden om je werk goed te doen en dan kan het wel eens gevaarlijk worden. Voor een keer is niet zo erg maar denk erover na hoe vaak dit soort situaties zullen voorkomen in je werk.

ZandHavik

Newbie
Hey Svali,

Bedankt voor je reactie. Ik zal gewoon houden bij kleine nakken. Ik moet morgen nog naar buiten en slapen zit er waarschijnlijk niet in zoals het er nu uit ziet. De vermoeidheid begint te komen, en ik begin afgeleid te raken van me werk. Dus we gaan kleine puntjes doen, kijken wat er gebeurd.

Je brengt een goed punt aan qua verslaving. Hoewel ik niet vermoed dat ik dit wekelijks hoef te doen, het is wel erg makkelijk om naar dope te grijpen om langer door te kunnen gaan. Recreatief zie ik het nut niet zo van speed, want als ik xtc gebruik ben ik hyperdepieper genoeg om tot een uurtje of 12 de volgende dag door te gaan, en daarna is het sowieso wel mooi geweest. Maar in het kader van "doe niet dom" denk ik dat dit maar gewoon de laatste keer moet zijn.

Bovenaan