Hmm lijkt me lastig te typen.. Mijn eerste jointje dat ik heb gerookt was ook zelf gedraaid, kende n iemand die kon draaien. De jointsdie ik toen rolde waren van die kleine dikke gevalletjes, hier is verbetering in gekomen toen ik de kans kreeg de draaikunsten van anderen te bewonderen.
Maar goed zal een poging doen het goed uit te leggen..
1. Je draait een tipje, dit zal niet zo veel problemen opleveren neem ik aan. Gewoon voor zorgen dat er genoeg lege ruimte is in het tipje, dit kan je testen door het tipje gewoon aan je mond te zetten en te hijsen, komt er genoeg lucht doorheen? Dan is dit een goed tipje.
2. Je grind de wiet, of verkruimelt dit in je hand. Voeg er nog een beetje tabak bij..
3. Leg het tipje aan het uit einde. Ze zeggen dat als je rechts handig bent, je de tip het beste links kan leggen en andersom.(omdat je het meeste werk zegmaar doet met de hand die niet bij de tip zit, zoals vormen enzo. Ik ben echter andersom begonnen want niemand die mij dit verteld had, en te lui om het anders aan te leren. Maargoed, leg het tipje dus links of rechts. Gooi de wiet en tabak in je vloeitje, plakrand boven, met het glimmende gedeelte naar de lucht gericht.
4. Schuif de tip een beetje opzij zodat het de wiet opzij duwt, in het lege stukje kan je een beetje tabak plaatsen
5. Nu het echte werk, zorg dat het vloeitje aan de kant van jouw iets omhoog komt.. Wrijf de 2 kanten van het vloeitje langs elkaar, zo zal de joint een ronde vorm aan nemen. Dit doe je door 1 hand bij de tip te houden en de andere hand over de breedte van de joint te verschuiven terwijl je die kanten dus over elkaar wrijft.
als het goed is heeft de joint hierna een rond vorm en zit de wiet gelijk matig over de joint verdeelt.
6. Het vloeitje aan jouw zijde nu iets naar onder brengen, zodat het randje ervan wel om de tip gewikkeld zit, maar de andere kant niet meer overlapt.
7. Verplaats nu je niet-tip hand naar het einde van de joint (dus waar je m aan zou steken) en zorg ervoor dat het randje tegen het overstaande vloe stukje ziet (Dus niet het vloeitje vouwen).
Als je de kant aan jouw kant zo met je duim vast houdt, en met je wijsvinger die aan de andere kant zit het grotere stuk vloei eromheen draait, heb je je joint.
Persoonlijk vind ik het makkelijker om de tip lager dan het uiteinde te houden en terwijl ik deze draai beweging maak de tip iets omhoog te 'tillen' en de andere kant iets omlaag te doen.
nouja tot slot dicht likken, goed aan tikken ( Het tuipje vand e joint als het ware tegen een hard oppervlak aan gooien, niet vast houden tijdens het tikken maar dus echt een gooi beweging). Het stukje papier dat uitsteekt vast houden en vanuit de pols een beetje schudden. Papier er af, en de fik erin!
Hoop dat he er iets aan hebt