Depressie na XTC

Meena

Newbie
Hallo,
Ik heb de laatste tijden bijna elk weekend drugs gebruikt (xtc, speed en ook door de weeks wiet) en voel me vaak erg depressief, krijg steeds huilbuien en voel me lusteloos en nutteloos.
Daardoor heb ik besloten even te stoppen met harddrugs gebruiken tot ik me weer goed voel, en het daarna wat minder vaak te doen. Ik kreeg het advies van iemand om geen drugs te doen voor 4 tot 8 weken. Toch ben ik wel gehecht aan mijn joint in de avond en ik vroeg me af of dat kwaad kan?
En heeft iemand verder nog tips tegen deze depressie?

SkittlesAndMe

Badass junkie
Emeritus Mod
4-8 weken geen harddrugs zal je wel helpen, maar alleen als je ook mindert met blowen en drinken. Je kunt van overmatig XTC gebruik niet herstellen binnen die periode, volledig herstel gebeurt in 3 maanden mits je je gehouden hebt aan de adviezen van onder andere Jellinek en Unity. Als je je daar niet aan houdt, reken dan maar rustig op een half jaar.

Blowen kan ook depressies veroorzaken en zo te horen blow je dagelijks? Als je niet stopt met blowen zal de depressie waarschijnlijk niet over gaan. Probeer het blowen in ieder geval tot de weekenden te beperken.

Moestuinier

DF-koning
Tripreporter
Herkenbaar beeld bij blowers die regelmatig aan de harddrugs gaan. Heb het ook al voorgehad en het blowen kan ik heel moeilijk laten, zoals je zegt dat avondjointje kan zo een deugd doen. Om te starten gebruik geen harddrugs meer en ik raad echt wel aan om een maand of drie te stoppen, Zoals smartie zegt beperk ook alcohol en blowen. Ivm depressie blijf gewoon sociale contacten behouden, werk de dips tegen en ga zeker niet blowen om je beter te voelen :wink:

Meena

Newbie
Bedankt voor jullie reacties!
Ik blow normaal maar ongeveer 3 dagen per week en alcohol drink ik normaal gesproken niet dus dat zit ook weer mee. ik heb ook 5-htp capsules, is dat een goed idee om deze de komende tijd op dagelijkse basis te gebruiken, of zit dat het herstelproces dan in de weg?

SkittlesAndMe

Badass junkie
Emeritus Mod
5-HTP kan het herstelproces bevorderen, maar als je teveel gebruikt kan het meer kwaad doen! Ik ben er geen fan van, als je teveel binnenkrijgt kun je het serotoninesyndroom krijgen en dan ben je nog veel verder van huis.

Ik zou als ik jou was gewoon een poosje helemaal niets meer gebruiken en het liefst ook niet of zo min mogelijk blowen. Goed eten en goed slapen en inderdaad je sociale contacten blijven onderhouden zoals Tekzor zegt dan komt het meestal vanzelf wel weer goed :)

Taedo.

Newbie
Ik heb precies hetzelfde gehad, een tijdje geleden toch wel een maand gehad waar het drugsgebruik me een beetje te overdreven werd, en ook ik voelde me verschrikkelijk, en huilde en snauwde iedereen af om niks. Nu heb ik 2 maanden niks gebruikt, op een blowtje hier en daar na. Ik voel me weer vrolijk, en het geeft me ook een goed gevoel om gewoon een beetje aangeschoten te zijn op een feest, terwijl mijn vrienden wel gebruikt hebben. Om een lang verhaal kort te maken; het is het zeker waard om er een tijd mee stoppen, ik voel me weer vrolijk en sterk. Succes ermee :)

Smikkel

Experimenterende gebruiker
Sowieso een lange pauze houden van minstens 3 maandjes..

Tis lastig, iknow.. Heb er zelf ook moeite meer.
Ik gebruik dan wel wat minder dan jou, vaak hou ik 1,5 maand pauze en dan in 3 weken tijd weer 2x gebruiken en weer 1,5 maand pauze. Is ook geen geweldig ritme, totaal niet zelfs!~

Afgelopen weekend gebruikt en heb de afgelopen week flink last van een depressie. Mentaal ben ik totaal gesloopt en ben vandaag (woensdag) voor t eerst weer deze week naar school geweest. Huilbuien uit het niets, en maar diep piekeren over mezelf.. Niet chill, maar probeer iets uit je depressie te halen. Een soort motivatie, communiceer met jezelf en schrijf dingen op. Bekijk ze later nog eens en probeer aan die punten van jezelf te werken. Communiceer met een vertrouwt iemand over je depressie, dat geeft mij het gevoel dat ik er niet alleen voor sta.

Ik hoop dat je mijn punt begrijpt, het helpt mij echt om sneller over mijn depressie heen te komen en ik werk aan mezelf, wat me sowieso al een goed gevoel van binnen geeft!

Bovenaan