Depressie... haha inderdaad ik heb er zelf momenteel ook last van.
Ik heb sinds 3 weken niets meer gehad (alleen wiet). Daarvoor heb ik gedurende 2.5 maand elke week pillen gehad (soms meerdere keren of achter elkaar in 1 week).
Ik ben van mijzelf altijd een zeer optimistisch persoon maar dat ter wege. De afbouw van je depressie zal geleidelijk aan aflopen. Dagen zoals de bekende dinsdag dipje zijn vrij normaal. Dingen zoals extreme humor en lachkicks zal niet zoveel voorkomen. Ik heb wel gemerkt omdat ik best wel veel wiet rook dat de depressie gigantisch meevallen (al na de 1e week). De eerste week toen ik gestopt was, was echter wel het moeilijkst en ook meest depressief.
Ik gok zelf dat ik in die 2enhalf maand ongeveer 40 a 50 pillen genomen heb en bij mij gaat het herstellen vrij vlot.
Conclusie: Ik denk dat het niet compleet ligt aan de XTC maar ook aan je eigen instelling van hoe je tegen het leven aankijkt. Persoonlijk heb ik zelf ervaren dat als je *probeert* met een positieve blik tegen het leven aan te kijken dat dit meestal ook wel lukt en het de depressie aardig wat vermindert. Plus niet te vergeten dat je een psychische afhankelijkheid van de XTC op hebt kunnen lopen, probeer dus ook hiervoor dingen te vinden die je weer leuk vind en waarmee je je kunt vermaken, hierdoor zal je het snelste herstellen (althans uit eigen ervaring).
Ik hoop dat je hier wat aan hebt gehad aangezien ik weet hoe kut het is.
EDIT: Ohja, concentratie problemen en kort termijn geheugen kan inderdaad een probleem zijn maar dat is/zal waarschijnlijk ook door andere aspecten kunnen komen (blowen speelt daar een grote rol in). Wees niet al TE bang dat je hersenen permanent beschadigt zijn. Concentratie problemen zijn vrij makelijk te verhelpen door af en toe dingen te doen die een redelijk hoge concentratie niveau bevatten, waardoor je concentratievermogen weer omhoog schiet als het ware. Geleidelijk aan met dit soort dingen zal je geheugen ook wel weer in orde komen. De kans op PERMANENTE hersenen beschadiging is vrij gering bij het gebruik van XTC maar ik denk dat je daarvoor wel wat meer moet gebruiken

.
-Flinter