Dex als je ADHD hebt

Dok

Newbie
Hey, ik heb waarschijnlijk adhd, als ik dat niet heb heb ik add. (al weet ik bijna zeker dat ik adhd heb).

Nou krijg ik daar Dexamfetamine voor voorgeschreven, maar ik zou af en toe die dex willen gebruiken op een recreatieve manier, kan dat?
Zo ja, Hoeveel moet ik er dan voor slikken?

Thanx alvast :P

Helenas

Bewuste gebruiker
Volgens mij kan dat niet echt. Mijn vriend heeft ADD en krijgt het ook voorgeschreven. Als hij meer neemt wordt hij er onrustig en slapeloos van. Ook heeft hij geen eetlust meer en klamme handjes. Niet echt iets om recreatief te doen lijkt me
*edit
Laat maar, hij heeft methylfenidaat dus dat is wat anders :tongueout:

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter
Helenas zei:
Volgens mij kan dat niet echt. Mijn vriend heeft ADD en krijgt het ook voorgeschreven. Als hij meer neemt wordt hij er onrustig en slapeloos van. Ook heeft hij geen eetlust meer en klamme handjes. Niet echt iets om recreatief te doen lijkt me
*edit
Laat maar, hij heeft methylfenidaat dus dat is wat anders :tongueout:
Dat klinkt gewoon als bijwerkingen van stimulanten die iedereen ervaart als je recreatieve doseringen gaat nemen.

Dok zei:
Zo ja, Hoeveel moet ik er dan voor slikken?
Wat voor dosering slik je normaal? Waarschijnlijk zul je wat meer nodig hebben vanwege tolerantie, maar ook met AD(H)D kun je volgens mij prima dex ook recreatief gebruiken. Of je leuk moet nog blijken natuurlijk.

ZERO-

Badass junkie
Emeritus Mod
Hoe kan je niet zeker weten dat je een gedragsstoornis hebt en daar wel medicatie voor voorgeschreven krijgen? :confused:
Hoe kan je trouwens ook niet zeker weten dat je hyperactief bent of niet? :confused:

Maar verder: ja, volgens mij moet dat technisch gezien wel lukken, maar je moet een stuk hoger gaan zitten met je dosis. Ik sprak nog iemand vd week die dat deed. Of het echt leuk is / goed werkt, is idd een tweede.

Heb je geen Speed/Pep ervaring, Gebruik eerst je voorgeschreven dosis voor 2-3 week. Dan begin je met 30mg en reageer je daar goed op, kan je nog wat meer nemen als je wilt. Ben je wel ervaren, neem dan 50 mg, en neem een beetje om de zoveel tijd wil je lang doorgaan.

leipebaviaan

Wijs gebruiker
Waarom stunten met medicijnen die je krijgt voorgeschreven voor je aandoening? Als recreatief wilt gebruiken moet je 2 naar binnen gooien, gegarandeerd dat je de hele nacht gaat dansen en scherp blijft. Als je het beest in jezelf los wilt maken moet je in 1x 5 naar binnen tieven, let wel, hierbij loop je kans op een licht klapperende kaak en zeker plafonddienst.

Voor de rest zou ik bovenstaand advies trouwens niet opvolgen.

MeejheM

Badass junkie
ik ken het gevoel zelf niet, maar een vriend van me is gediagnoseerd ADHD-er, maar heeft duidelijk ADD, aangezien echt niemand hem druk vind, en hijzelf de enige is die drukte ervaart tussen de oortjes, die gebruikt aardig wat pep, of het recreatief is is nu niet echt meer te zeggen, het is nu een verslaving.

je kan het een keer proberen, het zal niet veel kwaad kunnen. ervaar je alleen gespannen, nerveuze of anderwijs vervelende effecten doe je het niet meer. er zijn echt genoeg middelen die ook kunnen werken.

mand!

Newbie
ik ken Dex niet en nooit gebruikt of andersom.
Ik heb ritalin. Dat heb ik verpulvert en gesnoven. TROEP van de eerste orde, superdroog en mega irritant in de neusholte. Maar het werkt wel, een beetje als pep. Maar om nou te zeggen dat ik dit nou echt tof vind, nou nee.

Een hogere dosis van je tabs of capsules te nemen, dat zou ik niet doen. Om een of andere reden is de werking, in ieder geval van Ritalin, anders gesnoven dan geslikt. Uit ervaring.

Een hogere dosis van je tabs of caps levert een gelijkwaardige opwaardering van de werking. Dus ik zit apatisch en sloom voor mij uit te kijken. Dus die euforie is er niet zoals hierboven door niet-gebruikers gedacht wordt . Het luistert nauw dus die dosering.

Aan de andere kant, ik ben niet representatief voor de rest van Nederland, iedereen heeft zijn eiigen ervaring.

arrakis

Newbie
Ok, ik wil niemand gaan bashen o.i.d., maar het feit dat mensen continu(op meerdere internationale fora) 50mg als een ''high'' benoemen is i.m.o. echt total fucking bullshit.

Ik heb zelf meerdere keren 20x5mg pillen Dexamfetamine(De Magistrale Bereider) genomen, en ervaarde niks anders dan een negatieve stimulatie die resulteerde in een cognitie-benadelend toestand.. totaal niet aan te bevelen.

Ik heb geen ADD, geen ADHD, geen genetische/fysieke/mentale handicap/hindernis whatsoever.. dus ik kan gegarandeerd zeggen dat alles boven de 10mg alleen maar voor inhibitie van een potentiele ''speed''-ervaring zorgt, mits je dus 100% gezond van lichaam en geest bent.

Mind you, dit is obviously geen wetenschap, maar als praktijk-voorbeeld: sober is mijn K/D ratio in Counter Strike 1,5/1, met 10mg Dexamfetamine 2,3/1, met alles boven 20mg 1,3/1 of minder.

Het is uiteraard een retarded as fuck argument, maar in de praktijk heeft het keer op keer zichzelf bewezen als 100% fact.

MeejheM

Badass junkie
wat je cs k/d is is toch niet zo relevant? ik speel enkel highskilled en online competities, en de mijne is 1,2 ofzo(1.6 en GO).

het beste werk bij mij koffie drinken ipv avondeten nuttigen. op de een of andere manier word ik daar een stuk sneller van.

terug on-topic:

nogmaals, je kan je medicatie beter zo laten als de arts voorschrijft, misschien laten verhogen, maar ga niet bingen, je verneukt je normale bloedspiegel. je kan beter af en toe iets erbij regelen van een ander soort, als je recreatieve dosissen wilt gebruiken.

Fool

Badass junkie
arrakis zei:
Ok, ik wil niemand gaan bashen o.i.d., maar het feit dat mensen continu(op meerdere internationale fora) 50mg als een ''high'' benoemen is i.m.o. echt total fucking bullshit.

Ik heb zelf meerdere keren 20x5mg pillen Dexamfetamine(De Magistrale Bereider) genomen, en ervaarde niks anders dan een negatieve stimulatie die resulteerde in een cognitie-benadelend toestand.. totaal niet aan te bevelen.

Goed dat je het even noemt inderdaad, ik slik ze ook niet regelmatig, maar 1x5mg of 2x5mg merk ik al behoorlijk.

Tommie_K

Bewuste gebruiker
Tripreporter
Ik ben / was tot voor kort dexamfetaminegebruiker (therapeutisch).

Ik vind het veel prettiger dan methylphenidaat. Andere mensen prefereren dat laatste, gek genoeg met dezelfde argumentatie

Veel nemen / recreatieve dose nemen ervaar ik als zeer aangenaam (speed maar dan zonder overdreven veel geklemkaak en andere lichamelijke overstimulatie) maar je tolerantie groeit snel sky high en dan is het lang wachten voordat je weer wat aan je medicatie hebt. Don't go there. Vrijwel alle stimulantia zijn overigens cross tolerantie veroorzakend, dus als je denkt dan pak ik wel iets anders voor de fun, en daarna weer fijn aan de dex, zet het uit je hoofd.

Belangrijkste opmerking van mijn post:

Het is tegenwoordig veel beter dan vroeger mogelijk om objectief aan te tonen hoe hyperactief / ongefocusd en impulsief je bent, namelijk met een QB-test of aanverwante test.

Dit voor mij heel aangenaam geweest, omdat ik nooit helemaal zeker wist of ik de arts nou wel of niet een lulverhaal had staan vertellen. Klinkt misschien raar, maar ik was als onbehandeld ADHD-er gewend om de hele dag een soort show op te voeren en me door dingen heen te ouwehoeren...

https://www.qbtech.com/qbtest.html

Bovenaan