Dexamfetamine

Chrizz26

Newbie
Hey , ik ben hier nieuw en zo te lezen zijn hier ook veel adhd'ers op het forum

Ik heb waarschijnlijk net zoals velen hier een hele hectische en problematische jeugd achter de rug , paar jaar in een internaat gezeten vroeger , en daar was toen ook op me 13de ADHD vastgesteld .Ik kreeg daar toen dipipreron voor geschreven en dat slik ik nu alweer 13 jaar..
Op ongeveer me 18de kreeg ik te horen dat ik waarschijnlijk ook een vorm van Borderline heb . Alleen zijn gelukkig die sympthonen nu afgenomen.Ik slik sinds bijna een jaar Citolopram ( anti deprisiva) en heb me in lange tijd niet zo goed meer gevoeld !Alleen heb wel altijd die innerlijke onrust gehad ,10.000 dingen tegelijk denken en slecht kunnen concentreren en ook moeilijk me rust kunnen pakken.

Nu heb ik dus 3 weken geleden weer een test ondergaan voor adhd , omdat ik het gewoon nog een keer voor mezelf zwart op wit wou hebben , en daar kwam inderdaad uit dat ik nog adhd heb.Ik ben wel rustiger geworden als vroeger , minder impulsief , maar vaak het drukke en gejaagde gevoel is wel gebleven, en dat is soms echt fucked up!

Om bij het punt te komen waar mijn vraag/advies ook over gaat. Ik heb sinds gisteren dus Dexamfetemine voorgeschreven gekregen en gisteren ook begonnen(3a4 5mg per dag) .Nou heb ik eigenlijk het gevoel alsof ik een soort van speed heb gebruikt , maar die niet het nare effect heeft. Word er wel rustig in me hoofd van en dat is echt een openbaring.

Heb wel weinig geslapen vanacht omdat ik gisteren nog 5mg om 22:00 naar binnen had gewerkt hahah. Maar voel me wel gewoon fit vandaag !

Zijn er hier mensen die het al langer gebruiken , en waar het ook op langere termijn een goed effect op heeft ?

Ik heb namelijk nog nooit een baan langer kunnen behouden dan max een jaartje.en ik wil nu echt iets leuks zoeken waar ik het gewoon blijf volhouden !

De tering wat een verhaal is het geworden zeg . Ik hoop op goeie/leuke reacties

Greetz Chris

lysergine25

Badass junkie
Tripreporter
Re: Dexamfetemine

Succes Chris,

Geef het goeede voorbeeld aub, verkoop je pillen niet aan kinderen en neem ze ook netjes op tijd.
Na 1600 pm geen dextro nemen ouwe , en let goed op je voeding patroon, sta vroeg op en ga op tijd naar bed.
Als je de regels niet volgt eindig je als een zombie, verslaafd en afgetakelt.

Een baan langer als een jaar, das een mooi streven, ik leg de lat iets lager.
een week zonder gejaagd gevoel, een week zonder achterstallige huishoudelijke taken of administratie. Een week op vakantie en is een week niets doen, helemaal niets.

Stil zitten en bekhouden ... 1 week lang.

:wave:

Chrizz26

Newbie

lysergine25 zei:
Succes Chris,

Geef het goeede voorbeeld aub, verkoop je pillen niet aan kinderen en neem ze ook netjes op tijd.
Na 1600 pm geen dextro nemen ouwe , en let goed op je voeding patroon, sta vroeg op en ga op tijd naar bed.
Als je de regels niet volgt eindig je als een zombie, verslaafd en afgetakelt.

Ik weet niet wat jij voor ogen heb , maar aan kleine kinderen verkopen :confused:
Het is voor mij een medicatie en geen drugs..

en ik kan rustig gewoon rond 18 a 19 uur nog de dosis nemen en kan wel gewoon slapen

Maar niemand anders hier dus die al langer dus Meds gebruikt.. ?

Cooper

Bewuste gebruiker

Heeej Chris!

Ik heb sinds net dexamfetamine voorgeschreven gekregen wegens concentratieproblemen en een soort 'brain-fog'. Het werkt wonderwel, vrij weinig bijverschijnselen. De waas in mijn hoof verdwijnt, en ik kan mij sinds lange tijd weer eens echt goed richten op zaken die ertoe doen.
Ik ervaar dit middel vrij mild, ik had er meer speedyness van verwacht. Hiervoor
kreeg ik ritalin voorgeschreven, waarvan ik zoveel bijwerkingen had dat het meer kwaad dan goed deed. I'll keep you updated...

fritzz

Newbie
rare vraag,,

heb voor een half jaar geleden een dex gekregen en geprobeerd.
het rare is dat mun maten er super druk van werden en ik totaal niet
werd er rustig van en had de hele avond het overzicht
tegenwoordig gebruik ik het ook op mun werk
en heeft alleen maar positieve werking
3x 5mg p.d. er is geen adha of add bij mij vastgesteld
word dex ook voor een ander iets gebruikt dan adhd???

kan er met mun huisarts niet meer over praten hij is valikant tegen
omdat ze niets hebben vastgesteld.

hoop op andwoord :)

Greetje

Newbie
Mijn partner krijgt het voor ADD. Wat een zooi die troep. Hij wordt er meer geïrriteerd van, merk totaal niet dat hij er beter op functioneert, komt nog steeds te laat, alleen maar harder stampen door het huis, en snerende opmerkingen. Gaan binnenkort naar een ADD centrum, Concerta werkte ook niet, maar dit is echt je eersteklas troep.

partner gebruik ook andere zware medicatie, 2x methadon (pijn) 1x 15 mg movicox (ontstekingsremmer) 1x 5 mg valium (spierontspanner) en zelden 1 mg Flunitrazepam (doorslaper)

Ik zie hem nog liever aan de coke dan aan de Dex. Ooit 30 jaar geleden een weekendgebruiker geweest, werd hij nooit agressief, maar juist heel lief. Maar toen was coke ook nog echte ethercoke, niet die troep van heden ten dage.

Maar die dex??? Wat een bende zeg...

Mocht iemand andere tips hebben, puur voor medicinale gebruik, drugsgebruikers hoeven niet te reageren, het is helemaal niet leuk als mensen dergelijke medicatie moeten slikken, dan zit ik graag te wachten..

Succes Fritzz... :wave:

Tufnut

Badass junkie
Greetje zei:
partner gebruik ook andere zware medicatie, 2x methadon (pijn) 1x 15 mg movicox (ontstekingsremmer) 1x 5 mg valium (spierontspanner) en zelden 1 mg Flunitrazepam (doorslaper)
Ik vind het niet gek dat er vreemde effecten ontstaan als je dex, methadon, movicox en valium door elkaar gebruikt.

Greetje zei:
Ik zie hem nog liever aan de coke dan aan de Dex. Ooit 30 jaar geleden een weekendgebruiker geweest, werd hij nooit agressief, maar juist heel lief. Maar toen was coke ook nog echte ethercoke, niet die troep van heden ten dage.
Ethercoke :confused: ... coke is gewoon coke of het nu met ether is gemaakt of via een andere methode.

Greetje zei:
Mocht iemand andere tips hebben, puur voor medicinale gebruik, drugsgebruikers hoeven niet te reageren, het is helemaal niet leuk als mensen dergelijke medicatie moeten slikken, dan zit ik graag te wachten..

Succes Fritzz... :wave:
Ga lekker naar een medisch forum dan :wave:

Greetje

Newbie
Tufnut,

Je commentaar, geen idee wanneer hij dit inneemt, het wordt niet gemengd. De meeste van deze lijst wordt, zo nodig en zeer afgewogen, als onderdrukker van de bijwerkingen van Fibromyalgie, wat door veel artsen miskend wordt als ADD. En ga nu maar eens bij Fibromyalgie-forum lezen wat daar de gevolgen van zijn. Dan weet je meer.

Ethercoke, was in de jaren '80 tot '90 iets wat heel normaal was, alle Coca werd gewassen in ether, totdat de ATF in Amerika Ether op de verboden stoffenlijst zette. Men extraherende hiermee zo ver dat uiteindelijk de "base" in de jaren '80 op de markt kwam. Met alle gevolgen van dien.

Bij gebrek aan Ether, is men de coke met benzine en andere extraherende middelen op de markt gekomen. Ethercoke is spierwit, net sneeuw wat reflecteert in de zon en ruikt naar bloemen. Dat spul heb ik al in geen decennia gezien. Het had ook in de jaren '80 een enorme hoeveelheid overdosissen in Nederland, met name mensen uit het buitenland.

Maar genoeg over dat spul, door mijn werk ken ik het, ik zag de zelfkant van drugsgebruik. waar ik jou niet over hoor. Toevallig leef ik samen met iemand die al vanaf klein kind Fybro heeft en een tijdje drugs gebruikte als zelfmedicatie. Het is altijd een zoektocht naar verlichting van pijn geweest, nooit om te feesten.

Ik mag dus aannemen dat jij een partydruggebruiker bent, die graag commentaar geeft, maar weet dan wel waar je over spreekt? Hoeveel jaar ervaring? En dan van beide kanten?

Leg anders maar eens uit waarom er tegenwoordig zoveel ADD-er en ADHD-ers zijn, en kom niet aanzetten met een leuk verhaal over de farmaceutische marktwerking, dat ziektes worden uitgevonden omdat medicatie al op de plank staat en geld moet blijven rollen.

Bewijs?

XYRem, nieuw, wordt alleen uitgeschreven bij slaapcentra, voor o.a. Fibromyalgie-patiënten, zij blijken niet alleen zwakke botten en gewrichten te hebben, maar ook allemaal slecht te kunnen slapen, ook met medicatie, waardoor hun lichaam dus geen mogelijkheid heeft om de schade van de dag te repareren. Vandaar de enorme progressie van pijn en vermoeidheid.

Het staat nog vers in de schoenen, maar biedt veel mogelijkheden voor mensen als mijn partner. Zo kan al die andere medicatie weggesmeten worden, het is nu alleen een kwestie van het zoeken naar een huisarts die je naar een slaapcentrum wil doorverwijzen.

En denk maar niet dat hij dan nog enige spijt heeft van zijn afscheid van bovengemelde medicatie of illegale drugs. Het is eerder een bevrijding naar wat de meeste mensen een normaal leven noemen.

Net als alcohol, je neemt een biertje, maar velen zijn niet in staat zichzelf in de hand te houden, en vormen zo wel een last voor hun directe omgeving en uiteindelijk de hele samenleving. Je hersenen gaan er niet op vooruit, alsmede je lever. En wat dan?

Nu zijn de drugsgebruikers en alcoholmisbruikers nog jong, maar die willen straks ook oud worden. En meer en meer hoor je mensen klagen over de stijgende kosten van de reguliere zorg, maar over de prijs van de "genotzorg" ach, daar hebben we het dan wel voor over?

Dubbele moraal.

Tufnut

Badass junkie
Ik ga niet weer heel uitgebreid reageren. Ik heb zo'n gevoel dat wij dan in een eindeloze discussie geraken.

Maar om wel enige reactie ste geven wil ik aangeven dat Xyrem als merk/geneesmiddel inderdaad relatief nieuw is (stamt uit de begin jaren van deze eeuw). GHB wat in feit dezelfde stof is, is al vele malen langer bekend (al sinds 1961). Ik hoop voor je dat het positieve effecten op de ziekte van je partner zal hebben. Pas wel op. Afhankelijkheid hiervan ligt ook op de loer en cold turkey stoppen kan dodelijk zijn.

Op ethercoke ga ik verder niet teveel in, omdat ik daarvan te weinig weet. Mocht je onderbouwing hebben van je bewering dat het sterker is dan coke die op andere wijze gemaakt is dan zie ik die graag. Tot die tijd blijf ik bij mijn standpunt dat het productieproces wel invloed kan hebben op de zuiverheid, maar dat coke nooit sterker kan zijn dan 89% en dat dat gehaald kan worden met de huidige methodes.

Tot slot heb jij het in je post weer over misbruik. Ik heb het telkens over gebruik. Als je drugs goed/verstandig gebruikt dan kun je er gezond oud mee worden. Het is van belang dat onderscheid goed te maken. Bij recreatief gebruik kunnen drugs misbuikt worden, maar bij medicateurs gebruik kan dat net zo goed (door zowel de dokter als de patient zelf).

Greetje

Newbie
Tufnut,

Sorry, ik blafte een beetje te hard tegen je. Mijn excuus. Wij hebben hier meer dan genoeg ervaring met drugs, of het nu voorgeschreven wordt of dat je het bij de coffeeshop haalde, of de plaatselijke dealer. Op een bepaald moment wil je er van af. En vaak zie je gewoon dat de oorzaak een medische is, waar geen aandacht aan besteed is.

Ben het helemaal eens met je wat de Dex-amfi betreft, kon het maar zo zijn dat men GHB (graag zonder ontstopper) of Coke via de apotheek over de plank verkopen. De illegale drugs hebben hun "natuurlijke" krachten wel bewezen. Ik heb ook nooit begrepen waarom het Cokablad niet gewoon te koop is (om op te kauwen, dat is zelfs voor je mondhygiëne goed). Ik snap dat wel hoor, de marktwerking.

Misbruik/gebruik ??? Ohh, smaken verschillen, dat weet jij ook. Waar ik een gram weed per maand gebruikte wat ik meer dan genoeg vond, stond een ander mij uit te lachen. Op mijn werk een keer tijdens een test een snuifje coke genomen, de reanimatie kon beginnen, ieder lichaam reageert anders, en daar zit het probleem. Daarom is het zo moeilijk anderen van advies te dienen, we kunnen wel zeggen dat bepaalde symptomen niet goed zijn, maar hoeveelheden kunnen we niet voor een ander voorleggen, al helemaal niet op het internet.

Gebruik ben ik niet op tegen, begrijp me niet verkeerd. Zolang het bij gebruik blijft en je dus kan stoppen wanneer je wil.

Wat ik wel kan zeggen, en dat telt voor iedereen, maak lekker iedere dag met melk en veel fruit drankjes uit de blender, geef je lichaam vitaminen en mineralen die ze nodig heeft, ik heb het bij sporters en cokegebruikers gezien, het werkt gewoon goed. Dan pleeg je ook geen roofbouw. En ga aub regelmatig naar de tandarts en lieg niet tegen hem, hij houdt zijn mond wel, maar weet dan ook waarom je gebit zo snel achteruit gaat en kan dan ook beter ingrijpen.

Ik kruip mijn bed in. Welterusten. :wave:

Greetje

Newbie
Hoi Anouk!

Het bevalt dus goed? Wat ervaar je? Waar had je moeite mee en wat is verbeterd? Wanneer neem je het in?

Sorry voor de vele vragen, maar ik ben gewoon nieuwsgierig hoe het verschil nu is. Mijn maatje wordt er alleen nog agressiever van, ADD. Ik weet niet wanneer deze ze inneemt, en probeer op deze wijze enige grip op de zaak te krijgen. Normaal is er geen land met hem te bezeilen, totdat hij zo nodig wat moet, en dan is hij opgefokt, tot op het punt van zweten en treiteren aan toe. Ik laat hem dan maar zijn gang gaan, maar dan komt hij weer overal te laat. En daar ben ik juist voor.

Woensdag ga ik naar een meeting over angst en agressie, wordt er weer wat bijgeleerd, ik moet heel rationeel blijven, maar het komt af en toe toch wel op een punt neer dat ik mezelf wegcijfer, en dat mag je als maatje nooit doen. Maar ga ik er tegen in, dan is het bijna een schreeuwende confrontatie.

Dus vandaar de vragen, wat er veranderd en wat je inneemt. Ik hoop voor je dat je je rijbewijs hebt, en meldt nooit dat het voor ADHD is. Dat staat op de lijst van ziektes waarmee je officieel een keuring nodig hebt. ADD staat er niet op, noch Borderline. Die laatste staat er niet op omdat deze langzaam verdwijnt tegen de tijd je over de 40 geraakt. Dan wordt je rustiger en zelfverzekerder, heb je 40 jaar ervaring en weet je eigenlijk al aardig wat je emotioneel wel en niet in het leven wil. De borderline is niet over, maar het heeft veel minder grip op je persoontje..

Ik wens je alle succes toe. Mocht je vragen hebben, of opmerkingen, je weet het, ik ben hier. Heel stoer van je om dit even te melden, niet iedereen is uit hetzelfde hout gesneden, Borderline en ADHD maar dan wel van tropisch hardhout, je hebt tenminste wel het lef. Trots mag je zeker zijn.

Groetjes.. :wave:

spuky10

Experimenterende gebruiker
let goed op:
bouw het heeel langzaam op.
dex kan je het best starten met 2 keer 2,5 mg

het werkt ongeveer 5 uur per pil.

vergelijkign met ritalin: 5 mg dex = 10 mg ritalin.

overdosis verschijnselen:

euforie, zweten, gevoel teveel koffie te hebben gedronken, slecht slapen, minder eetlust, hoofdpijn. kort lontje, sneller geiriteerd.

drukker worden, zelfverzekerder voelen, meer praten, etc.

dan heb je dus het speed effect te pakken en das niet de bedoeling van de meds.

Greetje

Newbie
Oké, bedankt, ik zie dus al veel dingen wat jij onder overdosis zet. tenminste de laatste drie, maar er wordt ook gestopt met roken, en spelen ook wat andere factoren mee, toch vind ik het een prima "maatstaaf" om in de gaten te houden. Bedankt! :)

drugs are bad!

Mijn vrouw slikt 7 x 5mg dex per dag ivm haar adhd.
Ze kan zich beter focussen op enkele dingen tegelijk ipv 1000 te gelijk.
Ze ervaart meer rust in haar gewone leven, en kan de dex ook 's avond s laat nemen zonder slaapproblemen.
Ritalin werkte erg negatief, en met dex heeft ze hier geen problemen mee.
Bij mensen met probleemgedrag bij borderline kan het nut hebben, maar is hierbij geen wondermiddel.

Greetje zei:
Hoi Anouk!

Het bevalt dus goed? Wat ervaar je? Waar had je moeite mee en wat is verbeterd? Wanneer neem je het in?

Sorry voor de vele vragen, maar ik ben gewoon nieuwsgierig hoe het verschil nu is. Mijn maatje wordt er alleen nog agressiever van, ADD. Ik weet niet wanneer deze ze inneemt, en probeer op deze wijze enige grip op de zaak te krijgen. Normaal is er geen land met hem te bezeilen, totdat hij zo nodig wat moet, en dan is hij opgefokt, tot op het punt van zweten en treiteren aan toe. Ik laat hem dan maar zijn gang gaan, maar dan komt hij weer overal te laat. En daar ben ik juist voor.

Woensdag ga ik naar een meeting over angst en agressie, wordt er weer wat bijgeleerd, ik moet heel rationeel blijven, maar het komt af en toe toch wel op een punt neer dat ik mezelf wegcijfer, en dat mag je als maatje nooit doen. Maar ga ik er tegen in, dan is het bijna een schreeuwende confrontatie.

Dus vandaar de vragen, wat er veranderd en wat je inneemt. Ik hoop voor je dat je je rijbewijs hebt, en meldt nooit dat het voor ADHD is. Dat staat op de lijst van ziektes waarmee je officieel een keuring nodig hebt. ADD staat er niet op, noch Borderline. Die laatste staat er niet op omdat deze langzaam verdwijnt tegen de tijd je over de 40 geraakt. Dan wordt je rustiger en zelfverzekerder, heb je 40 jaar ervaring en weet je eigenlijk al aardig wat je emotioneel wel en niet in het leven wil. De borderline is niet over, maar het heeft veel minder grip op je persoontje..

Ik wens je alle succes toe. Mocht je vragen hebben, of opmerkingen, je weet het, ik ben hier. Heel stoer van je om dit even te melden, niet iedereen is uit hetzelfde hout gesneden, Borderline en ADHD maar dan wel van tropisch hardhout, je hebt tenminste wel het lef. Trots mag je zeker zijn.

Groetjes.. :wave:

lees het bericht nu pas haha. slik t nog steeds. volgens mij helpt t wel . voel me wel beter op mn gemak als ik er 1 heb geslikt, maar ik weet niet of dat ondertussen tussen mn oren zit. feit is wel, als ik het om de een of andere reden een paar dagen niet slik, en ik slik er dan 1, dat ik wel enorm gefocust en geconsentreert ben.

joriisvw

Hallo chris,
Ik ben 16 jaar en heb vorig jaar dex gebruikt voor mijn add problemen, ik vind dat goedje meer een drugs dan medicatie. Ik wil je niet op het slechte pad brengen ofzo maar je zult het vanzelf merken als je stiekem een 3 dubbele dosis neemt. Dan krijg je een soort coke/speed achtige rush. Dex werkt namelijk direct op adrenaline net als echte amfetamine. Pas er mee op want het kan heel erg verslavend zijn en je gaat er aan onderdoor. Ik praat uit ervaring!! Maar als je het neemt zoals het hoort is werkt het beter dan methylfenidaat

:smoke: High there...!! Om maar gelijk met de deur in huis te vallen ik heb al 44jaar last van mijzelf vanwege mijn adhd, "vroeger"toen ik nog wat jonger was was er geen ritalin en het verschijnsel adhd werd altijd afgedaan als iemand die waarschijnlijk zuurstof tekort had bij de geboorte en daarom hyperactief zou zijn.Vanwege dit heb ik nooit een behandeling gehad voor adhd tot mijn 30ste.Voor die tijd is mijn leven een aan een schakeling van incidenten waarbij ook de justitie komt kijken vanwege mijn impulsiviteit.Voor de behandeling hebben ze mijn leven proberen te reguleren met een Vaste structuur waar door je je adhd kan controleren en zelf reguleren. Het enige probleem daarbij is dat je als adhd'r na een tijdje steeds uit die structuur ontrekt omdat het niet genoeg impulsen bevat om iets te doen met dat adhd gevoel( ik heb altijd erg veel gesport werkt ook aardig goed ) Maarja het bloed kruipt altijd waar het heen wil gaan . en ik ontdekte marihuana en hasjisch dat adhd heel goed onderdrukt maar niet verhelpt, want als je het weer wegneemt komt de adhd 3x zo hard terug met alle gevolgenvan dien .Het is dus enkel een symptoom bestrijder en geen verhelpend middel.Nadat ik zo rond mijn 30ste er door iemand op gewezen werd dat er voor mijn "probleempje" een termelogie bestond en daar ook een behandeling voor was met een medicatie.Na enige resurch ontdekte ik waarom ik zo'n hang had naar stimulerende middelen zoals coke speed caffeine enz enz. alwaar ik een aardige en ook zeer onaardige relatie mee had opgebouwd een zgn Verslaving. Na de intake gesprekken van de psychiaters werd dus duidelijk wat ik dus wel "mankeerde"en een van de zwaarste vormen had zelfs...9 op de schaal van adhd.Daarvoor werd ik dus behandeld met Ritalin ook wel methylfenidaat genoemd.Het probleem hiermee is helaas waar meerdere volwassenen mee kampen dat zij slecht tegen de methylverbinding kunnen die er in ritalin zit, en zelfs zo erg dat het depressiviteit veroorzaakt vanwege de hoge dosering , ik slikte zo'n 300stuks per maand .Daar werd ik niet vrolijker van dus ik ben naar alternatiefen gaan zoeken en kwam zo uit op een artikel uit america dat ging over behandeling met dexamphetaminesulfaat op volwassenen met adhd en dat er goedde resultaten werden behaald omdat de depressie uitblijft..Tegenwoordig heb ik dus dexies al meds en slik er +/- 170stuks per maand van en ben verder overal mee opgehouden omdat de drang is weg om drugs te gebruiken...Pfieuww..Ik moet wel zeggen ik rook nog wel steeds een stickie maar dat heeft een positief effect want dat stimuleerd je eet gedrag en je slaap cyclus in zoverre dat het bijna normaal is wat je allemaal doet en het zelfs afmaakt waar je aan bent begonnen zonder concentratie verlies. En wisten jullie dat je zelfs een F16 mag vliegen met dexamphetamine op , ze geven het nml ook aan lange vlieg missies mee zodat de piloten scherp en geconcentreerd blijven tijden de lange vluchten.It's certefied shit so to say!! En wat het relaxed maakt die dexies is de halfwaarde tijd die is maar 6 uur tegen wat de meesten gebruiken als speed Benzidrine wat een halfwaardetijd heeft van 17 tot 36 uur en nooit 100% zuiver is.Mijn conclusie is ook dan dat Dexampetaminesulfaat perfect werkt En NIET verslavend is want aan dex raak je enkel maar geestelijk verslaafd want het zit tussen je oren, het beste is nml om af entoe GEEN dex in te nemen en zo weer eens het verschil te merken voor jezelf.WANT ONHOU JE NEEMT HET IN VOOR JEZELF OMDAT JIJ LAST HEBT VAN JE ADHD,ANDEREN MOETEN ER MAAR MEE LEREN LEVEN DAT JIJ DAT HEBT,MAAR ALS JE LAST HEBT VAN JEZELF IS HET EEN OPLOSSING. :grin:
Ps. : zuivere speed bestaat niet behalve als het van de pharmacuitische industrie komt want op straat koop je altijd een half fabrikaat en dat versnijden ze dan ook nog eens en x met vanalles !

Bovenaan