Hey , ik ben hier nieuw en zo te lezen zijn hier ook veel adhd'ers op het forum
Ik heb waarschijnlijk net zoals velen hier een hele hectische en problematische jeugd achter de rug , paar jaar in een internaat gezeten vroeger , en daar was toen ook op me 13de ADHD vastgesteld .Ik kreeg daar toen dipipreron voor geschreven en dat slik ik nu alweer 13 jaar..
Op ongeveer me 18de kreeg ik te horen dat ik waarschijnlijk ook een vorm van Borderline heb . Alleen zijn gelukkig die sympthonen nu afgenomen.Ik slik sinds bijna een jaar Citolopram ( anti deprisiva) en heb me in lange tijd niet zo goed meer gevoeld !Alleen heb wel altijd die innerlijke onrust gehad ,10.000 dingen tegelijk denken en slecht kunnen concentreren en ook moeilijk me rust kunnen pakken.
Nu heb ik dus 3 weken geleden weer een test ondergaan voor adhd , omdat ik het gewoon nog een keer voor mezelf zwart op wit wou hebben , en daar kwam inderdaad uit dat ik nog adhd heb.Ik ben wel rustiger geworden als vroeger , minder impulsief , maar vaak het drukke en gejaagde gevoel is wel gebleven, en dat is soms echt fucked up!
Om bij het punt te komen waar mijn vraag/advies ook over gaat. Ik heb sinds gisteren dus Dexamfetemine voorgeschreven gekregen en gisteren ook begonnen(3a4 5mg per dag) .Nou heb ik eigenlijk het gevoel alsof ik een soort van speed heb gebruikt , maar die niet het nare effect heeft. Word er wel rustig in me hoofd van en dat is echt een openbaring.
Heb wel weinig geslapen vanacht omdat ik gisteren nog 5mg om 22:00 naar binnen had gewerkt hahah. Maar voel me wel gewoon fit vandaag !
Zijn er hier mensen die het al langer gebruiken , en waar het ook op langere termijn een goed effect op heeft ?
Ik heb namelijk nog nooit een baan langer kunnen behouden dan max een jaartje.en ik wil nu echt iets leuks zoeken waar ik het gewoon blijf volhouden !
De tering wat een verhaal is het geworden zeg . Ik hoop op goeie/leuke reacties
Greetz Chris
Ik heb waarschijnlijk net zoals velen hier een hele hectische en problematische jeugd achter de rug , paar jaar in een internaat gezeten vroeger , en daar was toen ook op me 13de ADHD vastgesteld .Ik kreeg daar toen dipipreron voor geschreven en dat slik ik nu alweer 13 jaar..
Op ongeveer me 18de kreeg ik te horen dat ik waarschijnlijk ook een vorm van Borderline heb . Alleen zijn gelukkig die sympthonen nu afgenomen.Ik slik sinds bijna een jaar Citolopram ( anti deprisiva) en heb me in lange tijd niet zo goed meer gevoeld !Alleen heb wel altijd die innerlijke onrust gehad ,10.000 dingen tegelijk denken en slecht kunnen concentreren en ook moeilijk me rust kunnen pakken.
Nu heb ik dus 3 weken geleden weer een test ondergaan voor adhd , omdat ik het gewoon nog een keer voor mezelf zwart op wit wou hebben , en daar kwam inderdaad uit dat ik nog adhd heb.Ik ben wel rustiger geworden als vroeger , minder impulsief , maar vaak het drukke en gejaagde gevoel is wel gebleven, en dat is soms echt fucked up!
Om bij het punt te komen waar mijn vraag/advies ook over gaat. Ik heb sinds gisteren dus Dexamfetemine voorgeschreven gekregen en gisteren ook begonnen(3a4 5mg per dag) .Nou heb ik eigenlijk het gevoel alsof ik een soort van speed heb gebruikt , maar die niet het nare effect heeft. Word er wel rustig in me hoofd van en dat is echt een openbaring.
Heb wel weinig geslapen vanacht omdat ik gisteren nog 5mg om 22:00 naar binnen had gewerkt hahah. Maar voel me wel gewoon fit vandaag !
Zijn er hier mensen die het al langer gebruiken , en waar het ook op langere termijn een goed effect op heeft ?
Ik heb namelijk nog nooit een baan langer kunnen behouden dan max een jaartje.en ik wil nu echt iets leuks zoeken waar ik het gewoon blijf volhouden !
De tering wat een verhaal is het geworden zeg . Ik hoop op goeie/leuke reacties
Greetz Chris

High there...!! Om maar gelijk met de deur in huis te vallen ik heb al 44jaar last van mijzelf vanwege mijn adhd, "vroeger"toen ik nog wat jonger was was er geen ritalin en het verschijnsel adhd werd altijd afgedaan als iemand die waarschijnlijk zuurstof tekort had bij de geboorte en daarom hyperactief zou zijn.Vanwege dit heb ik nooit een behandeling gehad voor adhd tot mijn 30ste.Voor die tijd is mijn leven een aan een schakeling van incidenten waarbij ook de justitie komt kijken vanwege mijn impulsiviteit.Voor de behandeling hebben ze mijn leven proberen te reguleren met een Vaste structuur waar door je je adhd kan controleren en zelf reguleren. Het enige probleem daarbij is dat je als adhd'r na een tijdje steeds uit die structuur ontrekt omdat het niet genoeg impulsen bevat om iets te doen met dat adhd gevoel( ik heb altijd erg veel gesport werkt ook aardig goed ) Maarja het bloed kruipt altijd waar het heen wil gaan . en ik ontdekte marihuana en hasjisch dat adhd heel goed onderdrukt maar niet verhelpt, want als je het weer wegneemt komt de adhd 3x zo hard terug met alle gevolgenvan dien .Het is dus enkel een symptoom bestrijder en geen verhelpend middel.Nadat ik zo rond mijn 30ste er door iemand op gewezen werd dat er voor mijn "probleempje" een termelogie bestond en daar ook een behandeling voor was met een medicatie.Na enige resurch ontdekte ik waarom ik zo'n hang had naar stimulerende middelen zoals coke speed caffeine enz enz. alwaar ik een aardige en ook zeer onaardige relatie mee had opgebouwd een zgn Verslaving. Na de intake gesprekken van de psychiaters werd dus duidelijk wat ik dus wel "mankeerde"en een van de zwaarste vormen had zelfs...9 op de schaal van adhd.Daarvoor werd ik dus behandeld met Ritalin ook wel methylfenidaat genoemd.Het probleem hiermee is helaas waar meerdere volwassenen mee kampen dat zij slecht tegen de methylverbinding kunnen die er in ritalin zit, en zelfs zo erg dat het depressiviteit veroorzaakt vanwege de hoge dosering , ik slikte zo'n 300stuks per maand .Daar werd ik niet vrolijker van dus ik ben naar alternatiefen gaan zoeken en kwam zo uit op een artikel uit america dat ging over behandeling met dexamphetaminesulfaat op volwassenen met adhd en dat er goedde resultaten werden behaald omdat de depressie uitblijft..Tegenwoordig heb ik dus dexies al meds en slik er +/- 170stuks per maand van en ben verder overal mee opgehouden omdat de drang is weg om drugs te gebruiken...Pfieuww..Ik moet wel zeggen ik rook nog wel steeds een stickie maar dat heeft een positief effect want dat stimuleerd je eet gedrag en je slaap cyclus in zoverre dat het bijna normaal is wat je allemaal doet en het zelfs afmaakt waar je aan bent begonnen zonder concentratie verlies. En wisten jullie dat je zelfs een F16 mag vliegen met dexamphetamine op , ze geven het nml ook aan lange vlieg missies mee zodat de piloten scherp en geconcentreerd blijven tijden de lange vluchten.It's certefied shit so to say!! En wat het relaxed maakt die dexies is de halfwaarde tijd die is maar 6 uur tegen wat de meesten gebruiken als speed Benzidrine wat een halfwaardetijd heeft van 17 tot 36 uur en nooit 100% zuiver is.Mijn conclusie is ook dan dat Dexampetaminesulfaat perfect werkt En NIET verslavend is want aan dex raak je enkel maar geestelijk verslaafd want het zit tussen je oren, het beste is nml om af entoe GEEN dex in te nemen en zo weer eens het verschil te merken voor jezelf.WANT ONHOU JE NEEMT HET IN VOOR JEZELF OMDAT JIJ LAST HEBT VAN JE ADHD,ANDEREN MOETEN ER MAAR MEE LEREN LEVEN DAT JIJ DAT HEBT,MAAR ALS JE LAST HEBT VAN JEZELF IS HET EEN OPLOSSING.