• Hey, waar zijn de Tripreports van de Maand gebleven?

Ben je de Tripreports van de Maand en andere toptripreports kwijt? Deze hebben we onlangs verzameld in een eigen subforum, getiteld Tripreport Toppers. In dit subforum staan alle toppers in chronologische volgorde verzameld. Lekker makkelijk terugzoeken!

Dexamfetamine

Enkele stripjes in handen gekregen van een vriendin die ze niet consistent gebruikt. Besloten een nachtje door te halen op dit spul.

info:
Dexamfetamine (is het rechtsdraaiende isomeer van amfetamine, wat bekend staat als speed. Echter, het verschil met speed is dat het deel amfetamine van straatpep bestaat uit een verhouding van 50/50 D-amfetamine en L-amfetamine. Structureel gezien verschillen deze isomeren in de rangschikking van de CH3-(Methyl) en NH2(amine)-groep. [zie afbeeldingen]

Links: L-amfetamine, Rechts: D-amfetamine

De D-variant geeft (veel) meer dopamine en noradrenaline vrij dan de L-variant.
Dexamfetamine is op recept beschikbaar voor mensen met ADHD.

Goed. Om 03:40 in de nacht was het zo ver. Ik had een afspraak om 10u in de ochtend, en na kort gepieker besloten de nacht door te halen. :) Setting is thuis, achter de laptop. Iedereen sliep dus geen sociaal contact gehad.

+0:00 inname: Dexamfetamine
dosis: 2x 5mg tablet = 10mg
maaginhoud: leeg, 40cl water
+0:15: geen voelbare effecten
+0:30: Motoriek versneld, vooral kleine bewegingen met vingers. Mijn aandacht gaat naar kleine jeukplekjes.
+0:45 Opgewekt. Vermoeide gevoel verdwenen. Mijn gezichtsveld lijkt wel smaller geworden. Af en toe werp ik een starende blik naar voorwerpen om me heen om dit te bestuderen. Pupillen zijn wijder, maar niet extreem. Ik besluit een glas water met 1 eetlepel suiker tot me te nemen.
1:00 Energiek gevoel. Zin om iets te ondernemen. Blikwerping op voorwerpen is snel. Schrijven gaat sneller. Hand-oog coordinaatie is onverstoord.

+1:30-2:00 Ongemerkt lees ik geschreven teksten voor, het heeft iets meditatiefs. Mijn handen blijven bewegen en ik heb de raarste tiks. Milde hoofdpijn, mogelijk door de helderheid van mijn laptopscherm of het geluid van de verwarming.
+2:00-2:30 Beide irritaties verholpen, de stilte is heerlijk. Concentratievermogen op 100%. Motorische onrust is verdwenen. Voeten zijn erg koud, kouder dan normaal. Zelfs na massage en verwarming geen verandering.
+2:30-3:00 Geen zin meer om te bewegen. Ik staar voor me uit naar de computer.
+3:00-3:30 Opgewekte gevoel verdwenen, maar ik voel me nog wel vaagjes onder invloed. Pupillen zijn nog steeds even groot.
+3:30-4:00 Geestelijke helderheid volledig terug.
EINDE

De piek voelt heel fijn. Ik voelde me letterlijk in-the-zone wat betreft concentratie. Ik had een veel beter overzicht op de dingen die ik deed, maar deze hield niet zo lang aan als dat ik had gehoopt. Mijn lege maaginhoud en het feit dat ik gedurende de dag heel weinig heb gegeten kan er veel mee te maken hebben.

joriisvw

Experimenterende gebruiker
Leuk report, maar pas hiermee op. Dex is echt verslavend, ik heb zelf add en heb dit 4 maanden geslikt. Ik nam er elke meer dan 8 omdat het zn relaxed goedje is, bijna te vergelijken met speed alleen iets minder sterk. Ik ben er een maand verslaafd aan geweest totdat ik een overdosis heb genomen en in een soort psychose ben geraakt. Pas op!!!!!

Ik gebruik het nu alleen als ik een abnormaal lange dag voor de boeg heb. Meestal is dat op vrijdag als ik na een lange dag werken nog iets leuks wil doen in de avond (uitgaan etc).

Ik heb wel gemerkt dat ik minder 'natuurlijk' glimlach bij gebruik van dexamfetamine.
Dat is jammer als je dan in gezelschap bent, dan voel je je even niet jezelf.

8 op een dag lijkt me iets te veel ja.. mijn max is 4.

joriisvw

Experimenterende gebruiker
TruffelMarokkaan zei:
Ik gebruik het nu alleen als ik een abnormaal lange dag voor de boeg heb. Meestal is dat op vrijdag als ik na een lange dag werken nog iets leuks wil doen in de avond (uitgaan etc).

Ik heb wel gemerkt dat ik minder 'natuurlijk' glimlach bij gebruik van dexamfetamine.
Dat is jammer als je dan in gezelschap bent, dan voel je je even niet jezelf.

8 op een dag lijkt me iets te veel ja.. mijn max is 4.

Je bouwt heel snel een tolerantie op je zult merken dat op een gegeven moment 4 niet meer genoeg is en dat je gauw sneller meer wilt nemen. Alsnog pas op voor verslaving, het is gewoon 100% pure drugs alleen je krijgt het vn de apotheek

Bedankt voor de waarschuwing :)

Mijn voorraad is ook niet oneindig. Ik krijg ze af en toe van iemand anders die ze wel op recept krijgt. Daarom doe ik er ook zuinig mee!

Je hebt gelijk over de tolerantie-opbouw. De eerste keer 10mg was voelbaar. Een aantal keren erna niet meer. Niet bewust in ieder geval.

Bovenaan