Dezelfde RC, maar toch verschillend?

De Zandman

DF-koning
Ik vraag me toch iets af, en dat is het navolgende:
Vrijwel alle vendors van rc's, claimen dat de rc's die zij verkopen voor minstens 98% ( soms nog meer) zuiver zijn.
Dat lijkt erg mooi, maar is dit de waarheid?
Laat ik de rc 2fdck eens nemen in dit vraagstuk.
Ik heb naast nogal wat verschillende lichamelijke reacties,
( lees: trip ervaringen) ook verschillen in smaak en uiterlijk mogen ervaren.
Ooit een vreselijke smaak, en geen echte trip bij een stevige dosis gekregen, of juisth het tegenovergestelde....en nou komt het, dit zou bij 98 of meer procent zuiverheid, toch niet mogen, nietwaar...
Dan zou het effect naar mijn idee hetzelfde moeten zijn, toch?
Ik ga er dus van uit, dat die zgn. hoge zuiverheid toch wat genuanceerder ligt, dan dat de vendors beweren. Helaas.
Het is dus niet alleen de prijs, waarin verschillen zitten.
Wie kan hier nog iets meer over toevoegen in dit kader?
Reageer!

Laatst bewerkt:

AE82

Newbie
Ik heb ooit pep via darkweb gekocht, wel een bekende vendor, dus geen oplichting ofzo. Ik kreeg mijn pakketje, het was vrijdag, dus ik dacht WTF, komop Anne, we gaan ervoor. Ik neem een flinke lijn en binnen 10 minuten word ik zo slecht als een hond, kan niet meer staan, het voelt alsof mijn handen 10x zo groot zijn, mijn voeten juist weer inieminnie.. ik strompel naar buiten, om te roken, ik voel dat ik een beetje out ga en moet overgeven. De hele wereld draait en mijn huis ziet eruit als een kermisattractie. Na 2 dagen contact gezocht met de vendor, hij bleef volhouden dat het pep was, ik wilde de rest wel retour sturen, maar wou ie niet. Heb uiteindelijk wel de pep gekregen, maar ik denk dat het Keta was en daar had ik dus een flinke lijn van genomen.. 🙈

Neo-Shulginist

Badass junkie
Vrijwel alle vendors van rc's, claimen dat de rc's die zij verkopen voor minstens 98% ( soms nog meer) zuiver zijn.
Testcentra kunnen de zuiverheid van rc's niet controleren (omdat je daar heel zuiver referentiemateriaal voor nodig hebt en dat is te duur voor die enkele samples die ze af en toe ontvangen van een specifieke research chemical). Daarom kan er alleen kwalitatief getest worden; of het inderdaad gaat om drug X.

Claims over de zuiverheid zijn daarom eigenlijk per definitië onverieerbaar. Je kan niet nagaan of het klopt.
Gezien het enigszins perverse verdienmodel van rc-vendors maak ik daarvan dat ze maar wat in het wilde weg kletsen voor de marketing.

De Zandman

DF-koning
Vlgs mij is het op darkweb aanschaffen van rc's nogal link.
Er zitten nogal wat heel foute lui op dat darkweb en ikzelf zou niet op darkweb drugs gaan bestellen.
Veel te veel kans dat je zwaar versneden rotzooi krijgt....als je al wat krijgt , en ook kan je heel wat anders krijgen in die zin samengevat: een hele grote bak vol ellende op je nek.
Het zal heus wel eens een keertje goed gaan maar veel te vaak word je genaaid.
Je denkt, dat je kunt nadien, maar je naait jezelf. Jazeker!

Laatst bewerkt:

Zoraa

Wijs gebruiker
Denk dat dat ook geld voor vendors die op het gewone web te vinden zijn. Bovendien is het ook wel een probleem omdat de meeste RC's niet te testen zijn. Het is gewoon altijd een risico.

De Zandman

DF-koning
Een rc innemen is a l t i j d een risico vlgs mij, ook al is deze zuiver.
Er is bijna nooit iets over bekend qua schadelijkheid voor je lijf en leden.
3 mmc ligt dan nu erg onder de loep, en is vlgs mij echt ongezond, maar de meeste rc's genieten op dit punt grote onbekendheid...
En ook bedwelmende stoffen die wél bekend zijn zoals ethylalcohol die overal te koop is, heeft en veroorzaakt jaarlijks vele doden en gewonden.
Typisch is dat 3 mmc naast andere rc groepen verboden worden straks maar de grootste ellendeveroorzaker, alcohol, daaraan doet men behalve accijnsverhoging, verder vrijwel niets.
Leeftijdsbegrenzing? my ass...
Niederlande, klapper de klap klap....
Niederlande, klapper de klap klap k.t!

Levensgenieter🌈

Badass junkie
Ik heb een keer 2fdck naar het testcentrum gebracht, en het werd inderdaad alleen kwalitatief getest.

Ik heb met 3mmc heel erg de laatste tijd dat de kwaliteit minder lijkt. Eerst werd ik er veel euforischer van. En nee, heb geen tolerantie, bestel dat eens in de 2 maanden ofzo.

Ik geloof niet dat je op het darkweb een grotere kans loopt op versneden spul. Je kunt eentje uitkiezen met veel goede reviews. Ik heb goede ervaringen met spul van het darkweb. Ook nog eenshalf zo goedkoop als een gewone dealer!
En een dealer die aan huis komt kan ook troep hebben.

Neo-Shulginist

Badass junkie
Nee

De Zandman

DF-koning
Is het niet zo, dat het de vendors louter en alleen om de knikkers gaat, en daarom met al die zgn extreem hoge zuiverheid verhalen ten tonele verschijnt?
Want dan zouden rc's van vendor A precies hetzelfde moeten zijn ook qua werking als dezelfde rc's van vendor B.
En dit is geenszins het geval.

vader

Belezen gebruiker
Ik heb met 3mmc heel erg de laatste tijd dat de kwaliteit minder lijkt. Eerst werd ik er veel euforischer van. En nee, heb geen tolerantie, bestel dat eens in de 2 maanden ofzo.
En toch denk ik dat de frequentie van gebruik wel degelijk grote invloed heeft op je beleving, en de mening dat men de vorige keer betere kwaliteit had.
Ook bij grote tussenpozen tussen gebruik, waar je in principe weer terug naar de baseline zou moeten zijn wat betreft tolerantie.

Hi De Zandman,

De zuiverheid van alle soorten drugs varieert over de tijd heen en verschilt naargelang de productie (plaats, methode, etc.). Over het algemeen zouden rc's zuiverder zijn dan klassieke drugs, zoals cocaïne (55%) of MDMA (84%) of amfetamine (73%).

Drugs bevatten dus, naast de stof die ze beloven te bevatten, ook altijd andere stoffen. Vaak zijn dat onschuldige stoffen (zoals bvb. suikers of vitamines) maar soms kunnen dit ook schadelijke en zelfs gevaarlijke stoffen zijn. Zoals je beschrijft, kan dit laatste tot ongewenste neveneffecten leiden en kan je dit vooraf moeilijk inschatten. Het is namelijk moeilijk om op het zicht de hoeveelheid actieve stof van je drugs te bepalen - los van wat verkopers beloven op het net of daarbuiten.

Voor enkele drugs is het vandaag wel mogelijk om met behulp van bvb. een sneltest (die je makkelijk online kan aankopen) te testen hoeveel actieve stof je drugs bevatten. Dat kan al voor bvb. MDMA, MDEA, MDA, amfetamines, DXM en 2-CB-achtigen. Voor rc's (designer drugs of NPS) is het een complexer verhaal. In elk geval geeft een test je alvast meer betrouwbare informatie dan wat je soms leest of hoort. Een overzicht van verschillende testmethodes kan je hier terugvinden: https://www.vad.be/assets/dossier-pill-testing.

Hoe nuttig vond je deze info? Het invullen van dit formulier duurt enkele seconden Modknip* vorige keer haalde we link ook al weg, volgende keer maar een bannetje om het te leren? *modknip

Laatst bewerkt door een moderator:

inner_search

Badass junkie
zoals cocaïne (89*%)
Niet alles wat op Google als eerst staat klopt :wink:

leuke manier om er een enquête in te steken in je post.
hiervoor moet je zelf een topic open hierzo , https://drugsforum.nl/forums/medewerking-gevraagd.46/
Over het algemeen zouden rc's zuiverder zijn dan klassieke drugs
waarom zouden rc’s zuiverder zijn dan illegale drugs die in een net labo of propere plaats gemaakt zijn op de manier zoals het hoort ?
graag even een source daarvan inplaats van een enquête in een topic van iemand anders ? :)

De Zandman

DF-koning
Deze reactie is zeer zeker nuttig voor ons.
Alhoewel hier op DF regelmatig gewezen wordt op: " laat je drugs testen!" Dit is natuurlijk volkomen juist.
Aan formulieren invullen heb ik een hekel via en op DF dus zul je het van mijn kant met deze reactie moeten doen.

De Zandman

DF-koning
Daar prikt men wel doorheen tegenwoordig.
Waar is de meeste en actuele informatie over drugs te vinden?
Hier op DF!
Aan daadwerkelijke reclame doe ik niet mee overigens.

Bovenaan