• Beste Bezoeker,

Het zal je niet ontgaan zijn dat er een wereldwijde uitbraak is van een nieuw coronavirus met officiële naam SARS-CoV-2. De naam van de ziekte die dit virus veroorzaakt is COVID-19. De ziekte is besmettelijk en verspreidt zich snel. Het is niet 'zomaar een griepje'. De gevolgen van de ziekte, mede omdat er geen vaccin tegen is, kunnen ernstig zijn. Niet alleen voor ouderen en mensen met onderliggende medische problemen: momenteel betreft het in de helft van COVID-19 patiënten op IC's in Nederland mensen van onder de 50; de jongste patiënt is slechts 16 jaar oud.

De overheid heeft maatregelen ingesteld om de snelheid van verspreiding af te remmen, zodat de druk op de gezondeidszorg en andere cruciale sectoren niet in een keer te groot is. Hoewel het aantal kritieke patiënten nog relatief klein is, betekent een IC-opname wel een verblijf van een paar weken en de noodzaak tot beademing. COVID-19 kan namelijk ernstige longproblemen veroorzaken.

Veel mensen die besmet zijn met het virus zullen alleen milde klachten ervaren. Ook is het inmiddels erg aannemelijk dat mensen zonder klachten de ziekte kunnen verspreiden. Om deze reden is op 15 maart besloten tot vergaande maatregelen. Grotere bijeenkomsten worden geschrapt, scholen en horeca- en sportgelegenheden worden gesloten, iedereen wordt gevraagd sociale contacten te minimaliseren en in het dagelijks leven anderhalve meter afstand van elkaar te houden.

Help mee om de verspreiding van dit virus af te remmen. Op deze manier kan voorkomen worden dat niet teveel mensen tegelijk de ziekte krijgen. Als iedereen een steentje bijdraagt, is het mogelijk om Italiaanse toestanden te voorkomen. Wil je weten hoe je kan helpen? Kijk dan op de website van de Nederlandse overheid, het RIVM of de WHO. Op deze pagina kun je zien hoeveel bevestigde COVID-19 meldingen er in Nederland zijn.

Belangrijk: vermoed je dat je klachten hebben die duiden op een besmetting met het nieuwe coronavirus? Ga dan niet naar je huisarts toe, maar bel deze indien je hulp nodig hebt. Kijk op thuisarts.nl voor meer informatie.

Stay safe!

Diazepam en alprazolam combi

Azarius Smartshop headshop cannabis seeds
Azarius vaporizers and accessories

Mcrazy

Experimenterende gebruiker
Ik moest dit echt 3x lezen voor ik begreep wat er stond. Eigenlijk zie ik het nog niet.
Kun je het even vertalen? :thinking:
Eigenlijk het erge is, dit is maar op een forum hé.. Maar door die klote benzos klink ik ook int echt zo monotoon.. Je ben gewoon neutraal je voelt je nie blij, boos, verdrietig gewoon neutraal. Dead soul🐧

Mcrazy

Bedankt voor deze waardevolle bijdrage.
Verschrikkelijk kut spul..... Ff in gesprek met die psycholoog. Volgensmij weten ze zelf nie eens wa ze doen man. Ik loop al dagen deprimerend rond met een masker. Daarvoor was et wel beter zonder die medicatie najaaa we blijven hoop houden ff doorbijten dan.

Mcrazy

Jongens en ladies, het was een semi grap van me he, niks geen taal-gestapo actie. Het was vast straattaal of sms taal of zo. Ik als bejaarde snap dat niet.
Geen reden om zo door te hakken. Niet iedereen is een wonder der Nederlandsche taal.
Ja wist niet dat bejaarde hier op zaten dan hak wel rekening gehouden. Zo mijn excuses 🍻

Mcrazy

Ja klopt wat je psych zegt een AD duurd wel drie maanden voor het gaat werken
Jaaa en vind heeeel moeilijk voel me rot. Dus vandaar die dia's eventueel. Maar moet doorbijten ff.... Miss ff kijken met m'n psycholoog of iets anders werkt qua benzo's........

joetsie

Belezen gebruiker
Is dat een compliment voor mij
ja dat is een compliment.Ik zelf heb paroxetine.Kreeg eerst en nog lorazepam,toen alprazolam.nou ik kon er niet tegen was echt zombie.Had veel meegemaakt man kanker,dochter 23 jaar oud kreeg een hersenbloeding,hersens opgemaakt en een clip op een gesprongen bloedvat.Wonder vond de neuroloog dat ze nog leefde.Ben in een zwart gat gevallen,kreeg paroxetine.Duurde 4 maanden bij mij voor het werkte

Mcrazy

ja dat is een compliment.Ik zelf heb paroxetine.Kreeg eerst en nog lorazepam,toen alprazolam.nou ik kon er niet tegen was echt zombie.Had veel meegemaakt man kanker,dochter 23 jaar oud kreeg een hersenbloeding,hersens opgemaakt en een clip op een gesprongen bloedvat.Wonder vond de neuroloog dat ze nog leefde.Ben in een zwart gat gevallen,kreeg paroxetine.Duurde 4 maanden bij mij voor het werkte
Ja wat heftig zeg, wat erg dat je dit hébt moeten meemaken ❤ pff en vier maanden pas?! ... M'n omgeving zegt dak moe stoppen, maar merk wel in zekere zin dat ik minder angstig ben op openbare plekken etc. Nou over drie weken evaluaren met de psycholoog dus... Ben benieuwd. Dankjewel voor je reactie.

De Dunne

DF-koning
jaaaha pfftt geduld,maar daarna echt er gaat een wereld voor je open,zoder angst,en je krijgt lef.Nou ik lees het wel
Dat geldt alleen als je zelf je levensstijl ook aanpast. Alleen een pilletje lost uiteindelijk niets op.
Gezond leven, aanvullende therapie/psych, niet zelf bij-kloten met andere drugs of “zelfmedicatie” is ook van belang als je beter wil worden.

Mcrazy

jaaaha pfftt geduld,maar daarna echt er gaat een wereld voor je open,zoder angst,en je krijgt lef.Nou ik lees het wel
Echt want ben echt verdrietig zo... Ma ik hou vol. Want met die onnodige angsten leven wil ik nie meer. Slik wel xanax er naast is da erg met alcohol.. Ja ja da sws ma beperkt het de werking van de buporion?

inner_search

Badass junkie
Echt want ben echt verdrietig zo... Ma ik hou vol. Want met die onnodige angsten leven wil ik nie meer. Slik wel xanax er naast is da erg met alcohol.. Ja ja da sws ma beperkt het de werking van de buporion?
Ik denk dat je eerder even een goed gesprek met je arts moet hebben , met wat je allemaal neemt en combineert.
Zo te horen zit je in een cirkel waar je zelf niet uit zult geraken en wij je met enkel woorden via hier achter ons schermpje niet kunnen helpen.

Benzo's alleen is al zeer slecht , en met eender wat van combo is vragen om nog meer problemen.

joetsie

Belezen gebruiker
Je mag daar echt geen alcohol bij gebruiken!De AD werkt echt,het is een stofje wat je mist en AD vult dat aan.Gesprek met je psych moet je houden.

Mcrazy

Ik denk dat je eerder even een goed gesprek met je arts moet hebben , met wat je allemaal neemt en combineert.
Zo te horen zit je in een cirkel waar je zelf niet uit zult geraken en wij je met enkel woorden via hier achter ons schermpje niet kunnen helpen.

Benzo's alleen is al zeer slecht , en met eender wat van combo is vragen om nog meer problemen.
Ik neem gewoon in de ochtend buporion en daarna 1 mg alprazolam en dan in de middag weer, omdat ik me dan weer zeer slecht ga voelen en in de avond dan twee dias van 20mg. Ja ik ga binnenkort ook in gesprek. Maar denk dat eerder de buporion deze negatieve effecten veroorzaakt. Psycholoog gaf aan dat het eerst flink tegen gaat werken zo ver dat sommige mensen zelfs sucidale gedachtes kunnen krijgen. Gelukkig ben ik nog niet zo ver, maar poeeeh....

Mcrazy

Dat geldt alleen als je zelf je levensstijl ook aanpast. Alleen een pilletje lost uiteindelijk niets op.
Gezond leven, aanvullende therapie/psych, niet zelf bij-kloten met andere drugs of “zelfmedicatie” is ook van belang als je beter wil worden.
Ja ga gelukkig ook in therapie

joetsie

Belezen gebruiker
Ik neem gewoon in de ochtend buporion en daarna 1 mg alprazolam en dan in de middag weer, omdat ik me dan weer zeer slecht ga voelen en in de avond dan twee dias van 20mg. Ja ik ga binnenkort ook in gesprek. Maar denk dat eerder de buporion deze negatieve effecten veroorzaakt. Psycholoog gaf aan dat het eerst flink tegen gaat werken zo ver dat sommige mensen zelfs sucidale gedachtes kunnen krijgen. Gelukkig ben ik nog niet zo ver, maar poeeeh....
ja klopt jij hebt last van de bijwerkingen

inner_search

Badass junkie
Ik denk dat je niet Echt besef hebt van hoeveel 40mg diazepam + 1mg alprazolam is.
Dat is al een behoorlijke dosis om terug van af te geraken , al helemaal icm alcohol niet aan te raden.

Trouwens , bestaat diazepam naar mijn weten enkel in tabs van 2 , 5 en 10mg.
Dus neem je 4 tabs van 10 ?
Kan me moeilijk voorstellen dat je arts je die dosissen gewoon voorschrijft icm met de wellbutrin , zonder dat je al in therapie bent of opgevolgd word door een psych.

geflipt

Belezen gebruiker
In Amerika lopen de afkickcentra al jaren over van de benzo-slikkers, en die trend zet zich ook bij ons door. Het is echt gevaarlijk spul, en al zeker als je ermee gaat 'spelen'! Waarvoor heb je ze nodig? Bespreek met je psych of er geen andere opties zijn en evt een afbouwschema bekijken. Trouwens, je arts schrijft je 40mg Diazepam voor?? Misschien een second opinion vragen? Op deze manier eindig je binnenkort op de afkick...

joetsie

Belezen gebruiker
In Amerika lopen de afkickcentra al jaren over van de benzo-slikkers, en die trend zet zich ook bij ons door. Het is echt gevaarlijk spul, en al zeker als je ermee gaat 'spelen'! Waarvoor heb je ze nodig? Bespreek met je psych of er geen andere opties zijn en evt een afbouwschema bekijken. Trouwens, je arts schrijft je 40mg Diazepam voor?? Misschien een second opinion vragen? Op deze manier eindig je binnenkort op de afkick...
Het gaat erom dat de AD gaat werkrn dan kan je wat benzo verminderen.Ik weet wat het is die angsten.Zelfs zo dat je denkt ik wil niet meer.De angst als je naar buiten moet hart slaat op hol,durft en wil nergens naar toe zweet in je handen,verstijfde spieren dat je amper kan lopen.Ik zwem en fiets graag en nu doe ik dat weer!

joetsie

Belezen gebruiker
Nee dit word geen trigger!Je komt er doorheen he!Stapje voor stapje

joetsie

Belezen gebruiker
jij slikt ze toch ook?

Ganggang💯

Badass junkie
Het gaat erom dat de AD gaat werkrn dan kan je wat benzo verminderen.Ik weet wat het is die angsten.Zelfs zo dat je denkt ik wil niet meer.De angst als je naar buiten moet hart slaat op hol,durft en wil nergens naar toe zweet in je handen,verstijfde spieren dat je amper kan lopen.Ik zwem en fiets graag en nu doe ik dat weer!
Niet mee eens. Het heeft geen zin om jezelf plat te gooien met benzo's. Dat is een extreem ongezonde korte termijn oplossing. Met dit soort doseringen bouw je enorm snel een dikke tolerantie op.

Het is veel verstandiger om de AD the combineren met therapie.

geflipt

Belezen gebruiker
jij slikt ze toch ook?
Ja, maar enkel indien ik het nodig heb. Ik ben niet verslavingsgevoelig. Ik kan ze soms weken laten liggen, tot ik een manische opstoot krijg en dan is er écht niets anders dat me kan helpen... Vanaf het moment dat je ze dagelijks gaat nemen en/of ze NODIG hebt om de dag door te komen is het vaak al te laat....

geflipt

Belezen gebruiker
Nogmaals, zolang je ze niet nodig hebt lijkt er mij geen probleem te zijn. Maar toch is 40mg Diazepam echt veel...

Mcrazy

Niet mee eens. Het heeft geen zin om jezelf plat te gooien met benzo's. Dat is een extreem ongezonde korte termijn oplossing. Met dit soort doseringen bouw je enorm snel een dikke tolerantie op.

Ja en dat krijg ik gelukkig binnenkort maar daarnaast heeft de psycho ook alprazolam toegeschreven. Omdat het middel bij mij zwaar tegenwerkt voel me echt klote en knallende koppijn..

geflipt

Belezen gebruiker
En inderdaad, zoals hierboven ergens staat, je komt hier wel door. Ademhalingstherapie en gesprekstherapie hebben mij vroeger 15 jaar lang benzo-vrij gehouden. Tot ik ziek werd en het niet anders kon. Jij kan dat ook! Ik wens je alleszins het beste toe...

Mcrazy

En inderdaad, zoals hierboven ergens staat, je komt hier wel door. Ademhalingstherapie en gesprekstherapie hebben mij vroeger 15 jaar lang benzo-vrij gehouden. Tot ik ziek werd en het niet anders kon. Jij kan dat ook! Ik wens je alleszins het beste toe...
Oh wauw dat heb ik ook vaker gehoord ja, ademhalingsoefeningen. Hmmm ga daar wat mee doen ja. Dankjewel ❤

Mcrazy

Heb net mijn psycholoog gesproken en die gaf ook aan dat twee x per dag wel echt genoeg is en ik er niet meer van moet nemen. Dan ben je aan het overdoseren. Ik neem 't nu ook in als ik het echt nodig heb, maar werken nie echt. Alleen heel moe en schijt aan iedereen. Naja schijt, beetje dan.

Mcrazy

Jaaaa klopt en die negatieve gevoelens ook naar andere mensen toe. Nie normaal. Ik lig liefst hele dag in bed. Met iemand die z'n bek houd en me vasthoudt.

joetsie

Belezen gebruiker
Jaaaa klopt en die negatieve gevoelens ook naar andere mensen toe. Nie normaal. Ik lig liefst hele dag in bed. Met iemand die z'n bek houd en me vasthoudt.
j ta precies ik lag op de bank,tot mijn dochter smeekte ma aub neem die ad.Heb jij hulp van fam. of zo?

joetsie

Belezen gebruiker
Ik heb ook die theraphie voor ademhaling gehad zonder benzo.Yoga gedaan het mocht niet helpen

Mcrazy

j ta precies ik lag op de bank,tot mijn dochter smeekte ma aub neem die ad.Heb jij hulp van fam. of zo?
Nee niet echt maar wel van vrienden die het begrijpen gelukkig en mijn maatschappelijk werker en psycholoog. Maar meest bij mij helpt wel dat sociale leventje behouden. Lekker drankjes doen en genieten met vrienden dat doet me ook goed.

Azarius vaporizers and accessories
Bovenaan