Diazepam en methadon

Manu76

Badass junkie
Ik weet niet of je andere hulp kunt krijgen, maar ik zie ook in je verhaal dat je hulp wilt op jou manier en je moet je overgeven. Je moet zeker als je het zo moeilijk hebt als nu, niet gaan zeggen dat je geen antidepressiva wilt, omdat je dat niet wilt...

Wel hele lastige situatie waar je je nu in bevindt.
Ik herhaal, als je psychiater nu denkt, dat antidepressiva je kan helpen, lijkt het me, dat je die moet slikken..

Verder heb je geen familie of iets om af en toe mee te praten? Je komt over als zeer alleen in de wereld.

Nogmaals succes toegewenst.

Diametha

In Memoriam, juni 2025
Ik ben helemaal niet aan het afbouwen nu .ik wil stabiliseren
Ik neem 20 mg Diazepam omdat ik was overgestapt van 1 mg rivotril
Ik neem in de ochtend rond 8 uur 5 mg Diazepam en 50 mg methadon en in de middag rond 15 uur weer 5 mg Diazepam en in de avond neem ik rond 21 uur 10 mg Diazepam en na een half uurtje 15 mg mertezepine en rond 23 uur 10 mg zolpidemtartraat
Alleen ben nog niet stabiel op de methadon waardoor ik onrustig ben angstig depressief
Nu ik dit van de psychiater heb gehoord dat ik zeker nog 6 maanden al deze medicatie moet slikken ben ik helemaal gek geworden
Vooral de Diazepam daar wil ik zo snel mogelijk beginnen af te bouwen
Dat afbouwen van 20 mg Diazepam duurt zeker 3 maanden
Is Jellinek de enige die detox aanbiedt?
Ik wil stabiliseren maar dat lukt niet heeft iemand enig idee welke hoeveelheid methadon zeker iemand stabiliseert?

Paranoize.

Badass junkie
Ik lijdt liever een week heel erg. Want ben er inmiddels vanaf en ontwenning is nu minimaal. Van methadon (en wat heroine af en toe) dus, geen oxy. Deed allng niks meer voor me en vond het met wat tolerantie helemaal geen fijne opiaat. En leidde af van breakup met mn ex. (mijn metha is wit trouwens, niet blauw. En in kliniek waren ze groen). En min verslaving was helemaal niet lijden, merkte het alleen beetje als het inwerkte. Verder haalde het mn depressie weg. Lijdde juist minder met methadon.
Tuurlijk kwa ontwenning zou iedereen voor hero kiezen, ik bedoelde te zeggen voor de mensen die heel veel terug vallen en contstant in die cyclus terug belandden kunnen ze net zo goed voor methadon kiezen want die mensen leiden sowieso

En ook voor veel mensen is actief gebruik lijden omdat ze zich beseffen dat ze in een gevangenis leven wetende dat ze iets nodig hebben om zichzelf normaal te voelen en anders ziek worden, terwijl ze ook in vrijheid hadden kunnen leven maar er gewoon niet (voor langdurig) vanaf kunnen komen

Ook zijn er mensen die cold turkey niet kunnen handelen en moeite hebben om hun opiaat af te bouwen en dan kan een kortdurende methadon taper juist misschien wel de trick voor ze doen

Paranoize.

Badass junkie
Ik ben helemaal niet aan het afbouwen nu .ik wil stabiliseren
Ik neem 20 mg Diazepam omdat ik was overgestapt van 1 mg rivotril
Ik neem in de ochtend rond 8 uur 5 mg Diazepam en 50 mg methadon en in de middag rond 15 uur weer 5 mg Diazepam en in de avond neem ik rond 21 uur 10 mg Diazepam en na een half uurtje 15 mg mertezepine en rond 23 uur 10 mg zolpidemtartraat
Alleen ben nog niet stabiel op de methadon waardoor ik onrustig ben angstig depressief
Nu ik dit van de psychiater heb gehoord dat ik zeker nog 6 maanden al deze medicatie moet slikken ben ik helemaal gek geworden
Vooral de Diazepam daar wil ik zo snel mogelijk beginnen af te bouwen
Dat afbouwen van 20 mg Diazepam duurt zeker 3 maanden
Is Jellinek de enige die detox aanbiedt?
Ik wil stabiliseren maar dat lukt niet heeft iemand enig idee welke hoeveelheid methadon zeker iemand stabiliseert?
Stabiliseren heeft gewoon tijd nodig, gebruikte je oxycodon of heroine dan duurt dit meestal maximaal een maand lang
In principe beginnen ze laag op de methadon en bouwen ze dit op tot dat je gestabiliseerd bent en je gewoon normaal voelt

Van 1mg rivotril naar 20mg diazepam stabiliseren zou ook gezien zeker weten maximaal een week of 3 moeten duren in principe zelfs veel korter omdat 20mg diazepam in principe gewoon gelijk staat aan 1mg rivotril

Betreft de methadon stabilisering, wat voor opiaat gebruikte je en hoeveel? Dan kan ik je een indicatie geven

Diametha

In Memoriam, juni 2025
Ik gebruikte methadon kreeg het van iemand maar was elke keer andere dosis van 20 mg en dan weer 3 keer 20 mg en dan weer 1 keer 40 mg de hoogste en dat was eenmalig was 3 keer 60 toen hij weg was bogen ontwenning ik naar eerste hulp want wist niet wat het was zei hebben gezegd ontwenning methadon ik aanmelden bij Jellinek moest 3,5 maanden wachten toen ik aan de beurt was kreeg 30 mg en ze wouden niet omhoog hoe vaak ik belde met angst en onrust zeiden ze dat het psychisch was dit was juni vorig jaar in september voelde ik me een stukje beter mocht de detox in daar met 5 mg per dag omlaag voelde er niks van toen ik daar was eenmaal thuis begon de onrust en buikkrampen zo erg daarna slapeloosheid en dit was in november ik terug naar Jellinek zei zeiden ook al was het ontwenning gaat het binnen 3 weken weg mijn huisarts wist niet beter was het eens met hun
Werd overal gestuurd niemand kon achterhalen wat ik had tot in februari ik naar boven ij ziekenhuis voor tintelingen in mijn gezicht maar was de hele tijd onrustig en kon niet slapen kwam ik een psychiater tegen en hij zei ontwenning opiaten eerst rivotril gekregen toen dat niet hielp dosis omhoog toen dat niet hielp toch methadon en terwijl ik aan het stabiliseren was van methadon moest ik overstappen naar Diazepam sinds dien ellende achter ellende en kreeg ook zolpidemtartraat omdat ik sinds november heel slecht sliep en hij vond slapen belangrijk dus nu zit ik aan 5 mg ochtend Diazepam en vanaf morgen ga ik naar de 60 mg methadon en 5 mg Diazepam in de middag en avond 10 mg Diazepam na 3 kwartier 15 mgmertezepine en als laatste 10 mg zolpidemtartraat
Wat kan ik in de ochtend eerst nemen de methadon of de Diazepam?

De Zandman

DF-koning
Ja, dit is moeilijk....toch blijven proberen om in een kliniek te komen lijkt mij het beste!
Geef nooit op. Jellinek is niet de enige in zijn soort......ga door met zoeken!

Diametha

In Memoriam, juni 2025
De zandman gebruik je ook methadon ?en hoe ben je stabiel geworden? Want mij wilt het maar niet lukken en word gek van de Diazepam

Diametha

In Memoriam, juni 2025
Het lijkt alsof mijn lichaam de methadon en Diazepam samen niet wil accepteren en de klachten daardoor komen
Maar psychiater zegt de methadon omhoog doen
Soms denk ik dat ik in de ochtend met de methadon moet beginnen en na een half uurtje de Diazepam
Ik begin met de Diazepam en dan de methadon
Zal ik morgen met de methadon beginnen of maakt het niet zoveel uit ?

Diametha

In Memoriam, juni 2025
Ik kom net thuis niks gegeten de hele en vooral de nieuws dat Jellinek niks voor me kan doen heeft me helemaal in de war gemaakt dacht ik kom bij Jellinek en daar kan ik tenminste de Diazepam afbouwen wanneer ik stabiel ben
Maar nu hoor ik dat ik minimaal 6 maanden zo moet blijven
Terwijl de prognose was opiaten ontwenning van de psychiater dus dacht methadon stabiliseren en dan Diazepam afbouwen maar nu ben ik helemaal in de war en nog onrustig de depressie is momenteel boosheid geworden wel beter maar ben helemaal in de war iemand nog suggesties wat ik kan doen
Ik ga nu de methadon blijven verhogen tot ik stabiel ben al moet ik boven de 100 mg
Diagnose is opiaten ontwenning en methadon of enige opiaat die ik gebruik dus dat moet de reden zijn voor dit allemaal toch?

_shikantaza

Badass junkie
Het lijkt alsof mijn lichaam de methadon en Diazepam samen niet wil accepteren en de klachten daardoor komen
Maar psychiater zegt de methadon omhoog doen
Soms denk ik dat ik in de ochtend met de methadon moet beginnen en na een half uurtje de Diazepam
Ik begin met de Diazepam en dan de methadon
Zal ik morgen met de methadon beginnen of maakt het niet zoveel uit ?
Als ik jou was zou ik een hogere dosis Methadon een kans geven.

Een half uur tussen de inname laten zitten zal niets uitmaken.

Diametha

In Memoriam, juni 2025
Wat is een hoge dosis methadon ik ga mogen van de 50 mg naar de 55 mg
Wil niet meteen hoog gaan
Maar sta open om hoger te gaan als het niet lukt om stabiel te raken
Maar wat is de maximum 90 mg of is dat teveel? Methadon wil ik wel verhogen
Wil alleen geen nieuwe medicatie erbij mits de Diazepam omlaag gaat dan wil ik wel antidepressiva bijvoorbeeld erbij
En wil de Diazepam niet verhogen maar voor de rest sta ik open voor alles
Hoop echt dat dit door te laag zitten aan methadon
Bedankt 🙏 allemaal voor jullie advies
Ben wel benieuwd of er nog mensen zijn die moeten stabiliseren als mij of is iedereen al stabiel hier ?

De Zandman

DF-koning
De zandman gebruik je ook methadon ?en hoe ben je stabiel geworden? Want mij wilt het maar niet lukken en word gek van de Diazepam
Ik gebruik ook methadon, voor mijn rugpijn te tackelen. 20 mg.
Ik gebruik geen diazepam, dit kreeg ik wel om toendertijd de benzo verslaving kwijt te raken en dat werkte bij mij prima alhoewel ik 5 weken van het padje was door die rotzooi.
Ik denk dat jij nog niet de juiste doseringen hebt.
Ga vooral in gesprek met je voorschrijvende arts hierover!
Want zo gaat het niet goed komen.
Alle sterkte toegewenst!

Diametha

In Memoriam, juni 2025
Bedankt de zandman
Maar mijn psychiater is 2 weken op vakantie heb de huisarts gebeld vandaag heb een bericht van haar gekregen dat zij niks voor me kan doen en dat ik op de psychiater moet wachten
Ik vond het alleen raar dat Jellinek zei dat ik minimaal 6 maanden bij mijn psychiater moet blijven en dan weer opnieuw proberen aan te melden
Ik heb de methadon verhoogd naar 55 mg vandaag maar voel er niks van ben nog steeds heel er onrustig maar vooral bang geworden dat ik nergens terecht kan
2 weken wachten weet niet hoe ik dat vol ga houden
Door de slaapmedicatie heb ik gisteren 3 pakken mars chocola gekocht bij de avondwinkel en opgegeten maar kan me niks herinneren mijn hele bed was vol met chocola toen ik opstond
Ik ben weer aan het lopen de hele ochtend en weet het niet meer .net thuis om alles in de was te doen en een beetje het huis schoon te maken maar moet steeds denken wat te doen
En hoe verder nu en dan word ik zo onrustig en bang dan pak ik mijn telefoon en typ ik hier in de hoop dat iemand me kan helpen of advies geeft
Ik ga morgen de methadon weer 5 mg omhoog doen dat is geen probleem toch of moet ik het hoger meteen naar 65 mg of naar 70 mg ?
ik voel wel dat ik niet goed kan ademen was naar de eerste hulp en werd meteen weggestuurd van ga eerst naar de huisarts
Ik weet dat jullie me zat zijn maar heb echt geen idee wat ik moet doen en hier typen geeft me een soort hoop en afleiding
Want ben zo onrustig huilen en voel dat ik gek word zo alleen de hele dag dan komen de zelfmoord gedachten naar boven ,maar ik moet het zelf doen weet ik maar weet alleen niet hoe en wat ik moet doen
Dus als iemand wat terug kan zeggen of adviseren wat ik niet moet te doen .en probeer ook een dag boek bij te houden maar dat lukt me niet weet ook niet waarom
Dit werkt wel maar iets op papier voor mijzelf te zetten lukt me niet

Laatst bewerkt:

OtherShore

Badass junkie
Ik gebruikte methadon kreeg het van iemand maar was elke keer andere dosis van 20 mg en dan weer 3 keer 20 mg en dan weer 1 keer 40 mg de hoogste en dat was eenmalig was 3 keer 60 toen hij weg was bogen ontwenning ik naar eerste hulp want wist niet wat het was zei hebben gezegd ontwenning methadon ik aanmelden bij Jellinek moest 3,5 maanden wachten toen ik aan de beurt was kreeg 30 mg en ze wouden niet omhoog
Je weet dus niet hoeveel methadon je in het verleden gebruikte? Ook niet bij benadering?

Waarschijnlijk moet je nu toch ergens in de buurt van de dosis waar je aan gewend was stabiliseren. Anders blijft het experimenteren tot je weer de juiste dosis vindt.

Ik vind het trouwens wel vreemd dat je al 3,5 maand methadon vrij was maar dat je toen nog steeds last had van ontwenning. Kan dat echt zo lang duren? Weet jij dat @Paranoize?

Edit: Ik heb het even opgezocht en blijkbaar kan het post-acute withdrawal syndrome (PAWS) soms maanden aanhouden. Ik vraag me wel af wat de juiste behandeling is voor PAWS. Ik kan me voorstellen dat het niet “weer gaan gebruiken” is. Het klinkt wel alsof Jellinek zoiets heeft van “blijf maar even stabiel op 30 mg”.

Laatst bewerkt:

Diametha

In Memoriam, juni 2025
Als je stabiel bent heb je dan de onrust nog af en toe en voel je je weleens depressief of is dat allemaal weg totdat je begint met afbouwen?nu ik heb gehoord dat ik minimaal 6 maanden aan de 20 mg Diazepam zit .
Heeft dat gevolgen voor het afbouwen straks of maakt het niks uit of je ze 3 maanden gebruikt of 6 maanden gebruikt?
Is het bij Diazepam dat je na een tijdje je dosis moet verhogen anders ontwenning krijgt of is het dezelfde als methadon je kan op je dosis blijven

OtherShore

Badass junkie
Als je stabiel bent heb je dan de onrust nog af en toe en voel je je weleens depressief of is dat allemaal weg totdat je begint met afbouwen?
Iedereen voelt zich weleens onrustig of depressief. Dat hoort bij het leven denk ik. Dus het is normaal om je af en toe onrustig of depressief te voelen. Voor mij is het lastig om te beoordelen of het ziekelijke vormen aanneemt.
Heeft dat gevolgen voor het afbouwen straks of maakt het niks uit of je ze 3 maanden gebruikt of 6 maanden gebruikt?
Hoe langer je gebruikt hoe voorzichtiger/langzamer je af moet bouwen, maar het verschil tussen 6 en 3 maanden is niet groot. Daar zou ik me niet zo druk om maken.
Is het bij Diazepam dat je na een tijdje je dosis moet verhogen anders ontwenning krijgt of is het dezelfde als methadon je kan op je dosis blijven
Je kan gewoon op dezelfde dosis blijven. Je krijgt dan wel gewenning (je merkt er minder van) maar geen ontwenning. Je krijgt pas ontwenning als je gaat minderen.

Diametha

In Memoriam, juni 2025
Ik zit nu bij een psychiater op het boven ij ziekenhuis
Othershore je maakt me nu helemaal in de war en bang over het kan niet zolang duren de ontwenning van methadon nu begin helemaal te twijfelen dit nog goed gaat komen met me
Trouwens kreeg net een bericht van de assistente van de psychiater (omdat hij op vakantie is ) dat ik de methadon mag verhogen tot 70 mg
Maar ben nu te twijfelen of het ook door de methadon komt de onrust en de huilbuien de depressie is vandaag heel licht ben daar wel blij om tenminste tot nu hoop niet dat het erger word
Maar heb wel buikkrampen of buikpijn
Othershore bedankt voor je reactie over de diazepam echt heel erg bedankt 🙏 helpt me echt die reacties en geeft me een soort hoop dus othershore thanx
Zit nu alleen met de onrust die ik heb is niet wat iedereen krijgt
Deze onrust is zo erg dat ik niet stil kan zitten voor 1 minuut en het komt vanuit mijn buik en dan weer bij mijn hart en mijn hoofd die zo aan het denken is van je neemt methadon waarom voel je geen verschil
Ik ga morgen van 55 mg naar 60 mg methadon of moet ik naar 65mg ?

Diametha

In Memoriam, juni 2025
Ik word helemaal gek zit al zolang aan het ontwennen vooral de onrust is vandaag niet normaal kan me nergens op concentreren ben alleen maar aan het lopen al vanaf 6 uur
Ben 8 uur thuis gekomen om de medicatie te nemen en dan weer naar buiten heb niks gegeten alleen een kopje thee kan en ben zo onrustig en af en toe bang en in de war nu Jellinek me niet wil helpen
Ben veel aan het huilen maar vooral door de spijt dat ik met de methadon ben begonnen en spijt dat ik rivotril heb genomen en toen overgestapt naar Diazepam
Ik heb nu geen trek in de diazePam of zo maar neem het omdat ik niks wil veranderen aan mijn medicatie wat de psychiater ook zegt gewoon de medicatie nemen en op tijd dan word je pas stabiel dat doe ik ook alleen de methadon omhoog als het moet
Kreeg net een mail van de assistente dat de methadon omhoog mag tot 70 mg
Want had haar gebeld vanochtend helemaal in de war huilen en gewoon niet weten wat ik moet doen en ik zit alleen maar te denken die ik het wel goed allemaal ik twijfel aan alles heb steeds geruststelling nodig maar als het weer erg wordt met erg bedoel ik zo onrustig dat ik begin te rennen en zo bang dat ik verkeerde dingen doe en dat ik alles erger maak
Dan weet ik het niet meer dan kom ik hier om te typen en hopen op geruststelling daarom bedankt
Daarom bedankt Othershore en Shikantaza voor jullie reacties echt bedankt 🙏

OtherShore

Badass junkie
Othershore je maakt me nu helemaal in de war
Oh dat was zeker niet mijn bedoeling! Ik was een beetje hardop aan het nadenken, maar daar moet ik voorzichtiger mee zijn.

Maar ben nu te twijfelen of het ook door de methadon komt de onrust
Dat vraag ik me ook af: komt het door de methadon of niet? Dat weet ik niet. Om die vraag te beantwoorden moet je arts zijn denk ik, en een goeie ook.

Wat ik wel weet: de acute ontwenning van methadon is na ongeveer 14 dagen voorbij. Sommige mensen hebben daarna nog last van een post-acute withdrawal syndrome (PAWS). Dat komt vooral voor als je plotseling, cold turkey bent gestopt. Dus ik kan me wel voorstellen dat je daar last van hebt. Maar over het algemeen zeggen ze dan niet: “we starten de methadon weer op”, zeker niet na 3,5 maand. Daarom hebben ze het waarschijnlijk eerst met Rivotril geprobeerd. Uiteindelijk zat er bij jou blijkbaar toch niets anders op dan de methadon weer te starten en daarom hebben ze dat ook gedaan. Nu is het even zoeken naar de juiste dosis.

Als ik jou was zou ik nu zoveel mogelijk concentreren op het duidelijk communiceren van je symptomen en dan proberen de adviezen van je arts zo goed mogelijk op te volgen. Meer kun je niet doen.

Laatst bewerkt:

Diametha

In Memoriam, juni 2025
Ik doe alles wat de psychiater zegt vooral in het begin
Nu ook alleen nu wil ik het liefst geen medicatie erbij ik gebruik al zoveel vooral de Diazepam met methadon maakt me gek
Van de de methadon merk ik niks als ik het neem maar de Diazepam maakt me slaperig
Ik word maximaal rond de 5 uur wakker dan ben ik heel onrustig (eerst ging ik naar buiten )maar door de slaapmedicatie ben helemaal suf kan ik effe rond lopen in huis en dan weer in bed liggen en maar bewegen heen en weer omdraaien mijn benen heel snel bewegen en sigaretten roken ,af en toe val ik in slaap rond de 7 uur dan weer wakker om 8 uur wekker gezet voor de methadon wil het altijd op dezelfde tijd innemen zodat ik stabiel word
Na een half uurtje de Diazepam 5 mg en dan weer naar buiten lopen word helemaal suf rond 9 uur dan ga ik naar huis af en toe val ik inslaap maar word paniekerig wakker helemaal in de war en zo depressief dat ik nu de laatste tijd wakker probeer te blijven door naar buiten te lopen
Dan kom ik rond 12 uur een thee drinken en probeer het huis schoon te maken maar lukt niet echt ben zo onrustig dus weer naar buiten
Laatste tijd vaak hier op deze forum geeft mij de beste afleiding
Probeer te eten soms lukt een sneetje brood en soms neem ik die drink yoghurt goedemorgen
En rond de half 1 begint ook het huilen door de spijt waar ik nu in zit en dan ook de depressie en zo gaat het maar door en dan denken wat nu heb overal gelopen ben kapot maar ook onrustig somber en huilen
En dit blijft zo de hele dag zo
Gelukkig nu de laatste tijd hier afleiding gevonden en sommige die echt hebben geholpen vooral Papaverman heeft me echt geholpen maar ook alle andere die reacties hebben gegeven ben jullie allemaal dankbaar
Alleen weet niet hoe ik moet stabiliseren doe echt alles wat de psychiater zegt want in mijn situatie nu wil echt beter worden is stabiliseren of wat dan ook als het maar dat ik een dag lekker thuis kan zitten goed kan eten een leuke gesprek kan voeren over van alles (en niet alleen over de ontwenning en voel me slecht ) lekker tv kan kijken een leuke film een leuke serie
Daarom ben dit helemaal zat en zie geen vooruitgang en de Diazepam laat me dingen vergeten en de slaapmedicatie laat me dingen doen net als gisteren met de Mars chocola voor 20 euro en dan de hele bed ook vies
Ben zo in de war moet ik de bed verschonen , moet ik afwassen alle kopjes van de thee , moet ik stofzuigen, Jellinek wil je niet helpen wat nu ,psychiater 2 weken weg wat als ik hem nodig heb , moet eten en drinken maar geen trek , methadon verhoogd maar gebeurt niks , straks blijf ik zo mijn hele leven dus zelfmoord is de beste, maar wat is de beste zelfmoord naar de dak en springen of alle slaappillen en in je slaap niet meer wakker worden krijg toch nooit bezoek dus niemand komt erachter pas als het begint te stinken
Maar die zelfmoord word alleen door mijn moeder tegengehouden want zij gaat ook dood en daar voel ik me schuldig maar sinds een half uurtje nu denk daar alleen maar aan
Bedankt 🙏 allemaal weet het niet meer
Iemand advies graag

De Zandman

DF-koning
Wij zijn geen arts hier op DF.
Dus wij kunnen niet zeggen hoeveel methadon je moet nemen om stabiel te worden. Dat moet de arts doen.
Maak je niet zo druk over de hoeveelheid medicijnen die je gebruikt!
Het gaat erom dat je rust krijgt en stabiel wordt!
Ik heb de indruk dat je jezelf aardig aan het opfokken bent, probeer afleiding te zoeken in eenvoudige bezigheden waar je bij moet nadenken.
Ontwenningsverschijnselen van methadon kunnen langdurig zijn.
Geef je over aan het advies van de arts.
Nogmaals, het gaat erom dat je rust krijgt, en stabiel wordt.
Ga geen research chemicals proberen! Dan raak je helemaal in de war.
Geen alcohol gaan drinken met deze medicijnen!
Volg gewoon de adviezen van de arts.

Alle sterkte toegewenst!

Diametha

In Memoriam, juni 2025
Mijn handen zijn bevroren en sorry als ik iemand hier lastig val maar het gaat echt slecht met me en niemand die wat kan doen en dat weet ik maar wat kan ik doen
Ben helemaal bevroren
Graag advies als iemand dat heeft

Manu76

Badass junkie
Mijn handen zijn bevroren en sorry als ik iemand hier lastig val maar het gaat echt slecht met me en niemand die wat kan doen en dat weet ik maar wat kan ik doen
Ben helemaal bevroren
Graag advies als iemand dat heeft
Handschoenen aandoen misschien, lekker onder een dekentje gaan liggen misschien!

Diametha

In Memoriam, juni 2025
Ik gebruik niks alleen die zonnatura thee en sigaretten 3 pakjes want rookte vroeger joint
Ik leef in een hel nu ga niks erbij gebruiken daarom wil ik ook geen antidepressiva nu
Ik moet stabiel kunnen worden zonder nieuwe medicatie erbij toch? Zit al misschien 8 weken op deze medicatie alleen de rivotril is naar Diazepam verandert en de dosis van Diazepam was 15 mg is naar 20 mg want 1 mg rivotril is 20 mg Diazepam

Diametha

In Memoriam, juni 2025
Ik wil het zo graag onder deken en zo maar ben zo onrustig en heb een hele kleine huis dus moet wel buiten lopen
Maar thanks Manu
Ik leef in een hel en het wil maar niet stoppen

Manu76

Badass junkie
sigaretten 3 pakjes want rookte vroeger joint
Ja ja, geloof je het zelf? Je hoeft echt geen 3 pakjes te roken omdat je vroeger joints rookte.
3 pakjes zou iedereen misselijk en onrustig maken denk ik. Maarja, als je denkt dat het je helpt.. ik zou zeker niet meer dan 2 peuken per uur aanraden. Misschien is dat wel deels een reden dat je het zo moeilijk hebt.

Diametha

In Memoriam, juni 2025
Ben alleen aan het lopen zijstraatje ben angstig in de drukte
Word helemaal gek
En iedereen zegt je moet volhouden ik doe mijn best maar dit is sinds november zo
Alleen nu slaap ik wel 4 a5 uurtjes maar de Diazepam maakt me overdag helemaal gek en slaperig en suf
Het huilen weet niet hoe dat is begonnen weet alleen dat het samen met medicatie is begonnen
Mensen word echt gek wist iemand wat ik doormaak ben nu lopend aan het huilen zomaar begonnen

Bijlagen

• image.jpg
    image.jpg
    350,1 KB · Weergaven: 15

Diametha

In Memoriam, juni 2025
Manu zeg niet dat het door joint komt dat ik zoveel rook maar door de onrust verder weet het ook niet maar ik blijf roken kan er ook niks aan doen probeer te verminderen echt mensen ik doe mijn best voor alles ben helemaal kapot en niks wil helpen
Manu wat denk je morgen de methadon naar 60 mg denk je dat het een beetje gaat helpen
Want hoor dat 60 mg meestal een dosis waar iedereen zich goed voelt al stabiliseer je niet maar moet wel verschil merken denk jij dat ook ?

Manu76

Badass junkie
Manu zeg niet dat het door joint komt dat ik zoveel rook maar door de onrust verder weet het ook niet maar ik blijf roken kan er ook niks aan doen probeer te verminderen echt mensen ik doe mijn best voor alles ben helemaal kapot en niks wil helpen
Manu wat denk je morgen de methadon naar 60 mg denk je dat het een beetje gaat helpen
Want hoor dat 60 mg meestal een dosis waar iedereen zich goed voelt al stabiliseer je niet maar moet wel verschil merken denk jij dat ook ?
Ik denk dat je gewoon afspraken met jezelf moet maken en je eraan houden voor een periode.
Bijvoorbeeld: ieder uur maximaal 2 peuken. Nicotine maakt een mens heel nerveus, dus zal je goed doen als je minder neemt.
Methadon moet je doen wat de voorschrijvende specialist je aanbeveelt en niet aan ons vragen. En stabiliseren betekent niet dat je je super hoeft te voelen, maar zeker beter dan nu begrijp ik.

Diametha

In Memoriam, juni 2025
Bedankt voor je reactie
De sigaretten ga ik proberen te verminderen sowieso omdat het duur is geworden maar is moeilijk omdat ik zo onrustig ben
Ik maak echt een hele moeilijke tijd door en ik doe ook wat hij zegt alleen ik slik zoveel medicijnen ook al twijfel ik aan hem
Een beetje de laatste tijd. ik doe precies wat ie zegt want ik wil me beter voelen
En wat bedoel je met stabiel is dat ik me een beetje beter voel .?ik dacht stabiel is wanneer je je normaal voelt misschien een beetje onrust dat is wat de psychiater ook heeft uitgelegd dacht ik .
Ik ben zo in de war door de Diazepam
Ik word helemaal gek maar blijf alles slikken wat ik nu slik kwa dosis en ook de tijd wanneer ik slik
Mijn leven staat nu stil eigenlijk ben alleen maar aan het lopen zodat de tijd gaat want als thuis alleen zit te lopen zit ik steeds naar klok te kijken en hoop dat de tijd snel voorbij gaat misschien is het morgen beter zo dacht ik eerst in november maar nu loop ik buiten en ben constant aan het huilen en heb zoveel spijt dat ik er alles voor over heb om me een beetje normaal te voelen niemand weet wat ik voel en wat ik doormaak daarom vraag ik steeds zijn er mensen die deze medicijnen slikken Diazepam,methadon,Mertazepine en zolpidemtartraat
Wil ze gewoon vragen wat zij voelen en hoe ze de dag doorkomen en als ze stabiel zijn hoe hebben ze dat gedaan en bij wie zijn ze in behandeling
Want wat ik meemaak is niet normaal is niet alleen ontwenning er moet nog iets zijn
Maar ik weet bijna zeker dat het niet psychisch is
Ik denk dat het door de combi val al deze medicatie dit naar boven brengen
Ik weet gewoon niet wat te doen maar het wachten de andere medicatie maken het erger niet de methadon
Mertazepine is ook antidepressiva en slaapmedicatie.Diazepam is om je rustig te maken
Zolpidemtartraat is slaapmedicatie
Terwijl prognose is ontwenning opiaten
Waarom ik dit allemaal heb gekregen begrijp ik niet en maakt me juist gekker
Als ik alleen methadon had gekregen en de dosis steeds omhoog was gegaan was ik misschien bij 50 mg al stabiel
Ik voel me steeds achteruit gaan maar niemand die naar me wil luisteren
Daarom ben mezelf kapot aan het maken en gek aan het maken ik voel mijn lichaam ik voel mijn hersens af takelen
Ik de crisis dienst bellen maar ben bang dat ze me volpompen met medicatie en dan naar huis sturen dat is wat heb gehoord tenminste
Daarom denk ik aan zelfmoord zo erg want dat is de enige optie wil alleen mijn moeder geen pijn doen maar op een gegeven moment word ik het ook zat
Bedankt allemaal dat ik me hier kon afleiden ga nu naar huis een kopje warme thee detox nemen van zonnatura hopelijk voel ik me een beetje beter
Loop net langs de moskee ga misschien straks naar binnen want dit wat ik heb kan alleen maar een grotere macht verhelpen
Maar wil jullie allemaal bedanken Manu🙏

Diametha

In Memoriam, juni 2025
Kan je depressief worden van diazepam ?kom net thuis helemaal nat bibberend en nog kan ik niet rustig zitten
Nog over de methadon heb vandaag met 5 mg verhoogd kan ik dat morgen ook weer doen of liever een paar dagen wachten en dan weer verhogen?

Diametha

In Memoriam, juni 2025
Ik voel me zo slecht en hopeloos
Kan het niet zijn dat ik wel goed zit op de methadon en dat dit wat ik meemaak komt door de overstap van rivotril naar diazepam ?
Ik ga de methadon naar 60 mg verhogen en hoop dat iedereen voor me duimt dat het morgen tenminste wat goed gaat
Ik vier geen kerst maar zat toen echt midden in de ontwenning sliep niet at niet maar had wel hoop van als ik methadon krijg komt het goed oud en nieuw ook hetzelfde had hoop ook al deed ik niks en was ik alleen maar toch hoop
Nu sinds ik de medicatie begon te slikken is de hoop weg en moet steeds denken misschien komt dit allemaal door iets anders
Die diazepam laat me steeds dingen vergeten en het lijkt dat het me geen goed gevoel geeft
Maar de psychiater is ervan overtuigd dat de diazepam bij iedereen goed valt en dat dit door te weinig methadon komt
Ik wil alleen een klein beetje verbetering voelen dan word ik gerustgesteld dat wij op de goede pad zitten en dat ik gewoon geduld moet hebben
Maar zolang ik geen verbetering merk twijfel ik of we wel de goede dingen doen

Diametha

In Memoriam, juni 2025
Heb bloedafname gedaan toen ik pas bij de psychiater kwam vitamine d tekort en magnesiumhydroxide gekregen
Vorige week thiamine nog van hem gekregen en heb zelf multivitamine Davitamon gekocht
Maar ga over 2 weken nog een keer vragen voor bloedonderzoek dit keer voor alles kanker hiv echt alles

Manu76

Badass junkie
Heb bloedafname gedaan toen ik pas bij de psychiater kwam vitamine d tekort en magnesiumhydroxide gekregen
Vorige week thiamine nog van hem gekregen en heb zelf multivitamine Davitamon gekocht
Maar ga over 2 weken nog een keer vragen voor bloedonderzoek dit keer voor alles kanker hiv echt alles
Ok, ja ik kreeg Benzodiazepines en blowde wiet om tot rust te komen, maar ik kwam pas tot rust toen er bleek dat mijn schildklier een pilletje nodig had om goed te werken.

Volgens mij mag je niet klagen met al die lekkere medicatie.

Met al dat wandelen.., heb je geen energie om wat meer te sporten? Sportschool ofzo?
Moskee klinkt ook goed, vraag maar hulp aan hogere machten.

Succes nogmaals.

Diametha

In Memoriam, juni 2025
Elke lichaam werkt anders
Die Mertazepine en zolpidemtartraat laten me wel in slaap vallen maar net als gisteren 3 pakjes Mars gekocht (pak zit 5 erin)en gegeten maar kan me niks van herinneren
Vorige week ook hele koelkast leeggehaald maar niks gegeten wil alleen zoetigheid door de mertazepine
En eet helemaal geen zoetigheid overdag ook thee zonder suiker

Diametha

In Memoriam, juni 2025
Weet je hoe erg ik snack naar een jointje of een glas Rémy Martin maar kan niet want wil niks erger maken
Ik wil rust lichamelijk en in mijn hoofd
Daarom wat ik sinds november meemaak die onrust en sinds februari is het onrust huilbuien en depressie
Ik wil zo graag een dag gewoon lekker op de bank kunnen zitten en lekker tv kunnen kijken
Ik ben nu steeds heen en weer aan het lopen al heb ik 10 mg Diazepam al op neem zo 15 mg Mertazepine en dan de 10 mg zolpidemtartraat dan kan ik effe rustig liggen maar ben rond 12 uur black out tot 5 uur en dan begint het weer
Daarom hoop ik dat het morgen met de 60 mg methadon wat beter gaat en dat het daarna steeds beter gaat maar heb weinig hoop
Ik doe precies wat de psychiater zegt en hij vindt slapen het belangrijkste (omdat ik zolang niet sliep of een uurtje per nacht sliep dus heb ik deze slaapmedicatie gekregen)hoe ik me overdag voel komt door de methadon volgens hem en dat dacht ik ook maar omdat ik niet wil stabiliseren begin ik te denken dat de diazepam iets met de methadon doet waardoor ik niet stabiliseer
Maar ik hou me aan zijn plan en hopen dat het door de methadon komt omdat ik nog te laag zit
Ik hoop dat ik morgen wat verschil merk hoe klein het ook is dan krijg ik hoop anders ga ik gek worden
Lieve mensen duimen jullie mee dat het morgen ietsje beter gaat want ben ten einde raad
De onrust die ik heb is niet normaal ik kan niet rustig zitten kan nergens op concentreren alleen het typen hier mijn gevoelens uiten geven me afleiding de laatste tijd voor de rest helpt niks ben alleen aan het huilen lopen en typen tot de dag voorbij is

Bovenaan