Diazepam en methadon

Diametha

In Memoriam, juni 2025
Probleem is dat als je nu met alles stopt het waarschijnlijk nog veel erger wordt. Je kan beter die diazepam en methadon gelijk houden en hopen dat het snel stabiliseert, die verslavingsarts zegt dat niet voor niks. Ze hebben allebei tijd nodig. Mirtazepine is volgens mij totaal nutteloos in jouw geval en die zolpidem eigenlijk ook. Zou sowieso eerder zopiclon kiezen maar liever helemaal geen slaappillen. Die veroorzaken meestal juist alleen maar problemen als je ze langer dan paar weken krijgt en je hebt al zoveel downers die issues geven. Even wachten nu en niks veranderen maar dan zou ik eerst voorstelleb om die zolpidem en mirtazepine proberen te stoppen, volgens mij doen die niks nuttigs nu, zeker als je al zweet van de methadon en suf en vergeetachtig bent van diazepam. Dan zit je al vrij hoog met die middelen (valt objectief wel mee maar in verhouding tot je tolerantie bedoel ik dan). Zolpidem 10 mg doet denk ik de facto niks met al die sterke downers die je al gebruikt en mirtazepine was een raar idee vanaf het begin. Is niet geïndiceerd als middel tegen je klachten en verslavingsarts zag het nut volgens mij ook niet echt. Maar overleg met je arts, doe het ff in paar stapjes afbouwen om nog meer ellende te voorkomen iig. Als je stabiel bent op 20 mg diazepam en 70 mg methadon is het voordeel dat je zo kunt beginnen met afbouwen. Geen overstappen meer nodig.
En zijn nare bijwerkingen die je hebt maar je psychiater zou je moeten kunnen helpen om het te leren hanteren zolang. Zelfde trucjes waar ik het eerder over had. Blijf iig van drank en wiet af dat gaat het erger maken. Je moet het exht even in andere dingen dan medicijnen zoeken nu om de tijd door te komen. Je psychiater zou die trucjes moeten kennen en je coping skills moeten leren anders verstaat ie zn vak gewoon niet. Klinkt wat hard maar is wel de waarheid. Wat hij nu doet is gepruts, ik zie zeker 10-15 opties om het wat lichter te maken na slechts 1,5 jaar psychologie studie en ervaringsdeskundigheid maar hij als volleerd psychiater niet? Je hebt het niet getroffen wat dat betreft. Kijk anders eens op YouTube bij dr k van healthygamer, die leert je hele concrete trucjes om te copen met je klachten en het is een verslavingsarts van Harvard Universiteit met jaren ervaring in begeleiding van verslaving. En kost niks. Toevallig heeft ie net een filmpje over omgaan met het negeren van je impulsen en hoe je dat makkelijker kunt maken.
Als ik op een wonderbaarlijke manier stabiel wordt
Want zit nu op 70 mg methadon 20 mg diazepam (5mg ,5mg,10mg),15 mg mirtezepine (wat de psychiater geen hoge dosis vindt)en 10 mg zolpidemtartraat (wat de psychiater ook geen hoge dosis vindt)
is het beter om diazepam eerst af te bouwen toch ? Daarna mirtezepine afbouwen daarna zolpidemtartraat afbouwen en als laatste dr methadon
Ik vraag gewoon om advies . Wat zou jij doen als je geen arts had ?
Heeft er iemand ervaring met mertezepine afbouwen?

Diametha

In Memoriam, juni 2025
Weet iemand hoe de ontwenning van mertezepine is ?is het pijn of meer psychisch net als nú depressie ?
Al de medicatie die ik nu neem en waar ik verslaafd aan ben moet ik afbouwen op een gegeven moment
Over de mertezepine zegt mijn huisarts is niet verslavend
Maar een tijdje terug (5weken terug) wou 3/4 nemen maar voelde me depressiever de volgende dag weer niet of het door de mertezepine kwam of door wat ik meemaakte
Daarom vraag ik heeft hier iemand ervaring met mertezepine? En moet je het afbouwen ? En kan je met 1/4 per 4 dagen afbouwen of moet het heel langzaam?

Diametha

In Memoriam, juni 2025
Ik word helemaal gek van het huilen en lopen in deze hitte
Ik heb alles geprobeerd maar heb gemerkt dat bij mij niks wil werken
heeft iemand ervaring met het stabiliseren van methadon?is het van de ene dag slecht meteen de volgende dag goed normaal? Of gaat het met kleine stappen ( de ene dag voel je je iets goed en dan weer slecht en na 2 dagen weer ietsje beter en dan de volgende dag weer slecht?

PapaverMan

Bewuste gebruiker
Het lijkt er wel op dat die psychiater er heel slecht mee omgaat ja.

Ik wou eigenlijk aangeven dat het steeds herhalen (aan anderen maar met name aan jezelf) van in een hel leven het nog zoveel erger maakt en dat zoals jij het noemt cognitive reframing zeker helpt. Het is juist zo krachtig omdat het waar is: de hel is in ons, niet andersom. Wil er niet mee zeggen dat je er je mee kunt uit denken in de zin van dat het allemaal weg zal gaan, maar je kunt er momenten van rust in vinden. Dat is toch heel waardevol en ook hoopvol in een staat van in een oneindige hel voelen te zitten.

Het is krachtig omdat het waar is: we zitten nooit in een hel, de hel (de storm, de onrust, de depressie, de vreselijke gevoelens) is altijd in ons. Nooit andersom.

Dus niet: je ergens uit kunnen denken. Maar: zien dat je er nooit écht in zit, maar dat het (tijdelijk) in jou zit. Dat kan het draaglijker makeeenn.
Ja cognitive reframing is bewezen effectief in het reduceren van de ervaren stress en onrust. Heel effectief cognitief trucje, Hoewel ik handelen in een ongerelateerd gebied vaaak effectiever vind, daar activeer je je brein ook mee en vereg je d aandacht van wat er op je afkomt naar een uitdaging die je zelf kiest. Dat vermindert het gevoelvan overweldigd zijn heel effectief.

PapaverMan

Bewuste gebruiker
heeft iemand ervaring met het stabiliseren van methadon?is het van de ene dag slecht meteen de volgende dag goed normaal? Of gaat het met kleine stappen ( de ene dag voel je je iets goed en dan weer slecht en na 2 dagen weer ietsje beter en dan de volgende dag weer slecht?
Mirtzepine zou geen ontwennig moeten geven tenzij je het jaren hebt gebruikt. Dan komen de oorspronkelijke klachtenen meeestal versterkt terug. Depressie in de meete gevallen,,

PapaverMan

Bewuste gebruiker
Als ik op een wonderbaarlijke manier stabiel wordt
Want zit nu op 70 mg methadon 20 mg diazepam (5mg ,5mg,10mg),15 mg mirtezepine (wat de psychiater geen hoge dosis vindt)en 10 mg zolpidemtartraat (wat de psychiater ook geen hoge dosis vindt)
is het beter om diazepam eerst af te bouwen toch ? Daarna mirtezepine afbouwen daarna zolpidemtartraat afbouwen en als laatste dr methadon
Ik vraag gewoon om advies . Wat zou jij doen als je geen arts had ?
Heeft er iemand ervaring met mertezepine afbouwen?
Ik zou eerste de nuttteloze dngen weghalen, dsus eerst mirtazepine, geeft alleen maar veel bijwerikingen, en zolpidem is ook onnodig met zoveel downers in je lijf en eeft ook wel regelmtatg rare bijwerkingen. Maar luister naar je arts, die heeft er voor geleerd (vooral de verslavingsarts, die psychiter is een beetje aparrt). Mischien is di zolpidem later in het proces wel heel nuttig, dat kan ik niet goed overzien, Maar die mirtazepine begreep de verslavingsarts ook niet helemaal had ik het idee. Is niet geïndiceerd voor je klachten in principe en is een heel gek middel dat bekend staat om zn vele bijwerkingen.

En mirtazepine kun je zo mee stoppen als je het niet al jarn gebruikt. Afbouwen zou niet nodig moeten zijn. Maar bj joui is alles zo ontregelt dt je beter voorzichtig kan doen en dat extra stapje inbouwen, scheelt hoogut een weekje ofzo.

Laatst bewerkt:

PapaverMan

Bewuste gebruiker
Stop eens met dat lopen zou ik zeggen, Uurtje per dag is echt wel genoeg beweging. Of hebje RLS (rusteloze benen.). dan kan magnesiumcitraat in hoge dosering wel helpen. En stbielwil idd niet zegggen dst je geen mindere dagn meer ebt. Dat hoort bij het leven. Maar je zou niet meer steeds accute ontwenning moeten voelen.

Laatst bewerkt:

Paranoize.

Badass junkie
Stop eens met dat lopen zou ik zeggen, Uurtje per dag is echt wel genoeg beweging. Of hebje RLS (rusteloze benen.). dan kan magnesiumcitraat in hoge dosering wel helpen. En stbielwil idd niet zegggen dst je geen mindere dagn meer ebt. Dat hoort bij het leven. Maar je zou niet meer steeds accute ontwenning moeten voelen.
Kan wel de eerste paar maanden dat maakt methadon afkick zo heftig maar is gwn raar als die persoon nog steeds op 70mg zit

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Kan het niet zijn dat dit gedeelte meer geestelijk is? "Ik moet lopen, anders word ik gek"

Van wat ik lees is er ook een extreme fixatie op alles wat "niet hoort".

Diametha

In Memoriam, juni 2025
Door het lopen gaat de dag wat sneller voorbij en ik kan niet stil zitten en onrustig of opgejaagd
Ik weet niet als ik loop is de depressie ietsje minder heftig af en toe
En vooral door de onrust ben zo onrustig ik kan me nergens op concentreren

Diametha

In Memoriam, juni 2025
Zit nu 10 dagen op 70 mg methadon maar kan het ook door de overstap van rivotril naar diazepam ? Eerst kreeg ik een lage dosis diazepam 15 mg in plaats van 20 mg en dat voor 1 week
Dus kan het niet zijn dat de overstap al klachten geeft en dan ook nog op een lage dosis voor 1 week ?
de psychiater zegt dat ik de methadon 2 weken de tijd moet geven om een beetje verbetering te voelen richting stabiliseren
Vrijdag is het 2 weken dat ik op 70 mg methadon zit
Maar hij zegt ook als het door de overstap is van rivotril naar diazepam dat deze klachten nog langer kunnen duren
Want zit nu bijna op 3 maanden sinds de overstap en hij zegt als het daardoor komt moeilijk te zeggen is hoelang het duurt maar terug gaan naar rivotril is geen optie na zoveel tijd
Soms denk ik dat het door de overstap komt en door de methadon die nog moet stabiliseren en het komt ook door mertezepine 15 mg of zolpidemtartraat 10 mg bijwerkingen geven met methadon samen
Dus door 3 dingen tegelijk
Want het is zo heftig wat ik meemaak en het duurt zo lang zonder enige kleine verbetering het is letterlijk elke dag dezelfde shit een soort depressie somberheid, heel veel huilen vooral in de middag en heel erg onrustig opgejaagd terwijl ik slaperig ben door de diazepam dat is zo een kut gevoel ook
Mensen echt wat ik meemaak weet bijna zeker dat niemand zoiets heeft gehad
Het is verschrikkelijk
De psychiater weet het ook niet meer denk ik
Ik moet steeds denken waarom geen stukje verbetering ik neem nu dezelfde medicatie al een tijdje dezelfde dosis dezelfde tijd behalve de methadon zit ik nu pas 10 dagen op 70 mg
Dus eigenlijk zit ik 10 dagen echt op alles hetzelfde maaar merk 0 verbetering dan word je toch gek
Als iemand deze combinatie medicatie heeft genomen graag advies wat mijn psychiater nog kan aanraden? Of wat voor advies dan ook
Ik ben sinds januari helemaal clean van alles zelfs koffie alleen sigaretten
Drugs al een jaar niet gebruikt net als alcohol jointje en koffie sinds januari
Ik weet het niet meer echt dus elk advies is welkom die ik aan de psychiater kan voorstellen want die echt niks zonder zijn toestemming ben zo bang om iets te doen en het erger maakt
Ik wil zo graag beter worden gewoon weer lekker op de bank zitten tv kijken of met mensen kunnen lachen en praten
Ik ben zo alleen en trek me met de dag steeds terug
Heb echt hulp nodig en de zelfmoord neigingen worden alleen maar sterker en sterker
Heb nu al een ladder geregeld die naar de dak kan gaan heb al plannen over hoe het gaat gebeuren ben ten einde raad 😭😭😭😭😭😭😭😭😭

Diametha

In Memoriam, juni 2025
Ik hoop dat ik vrijdag ietsje verbetering voel want dan zit 2 weken op 70 mg methadon
Anders komen mijn klachten door de overstap van rivotril naar diazepam die eerst te laag was en door een van deze medicatie mirtezepine of zolpidemtartraat gaat niet samen met methadon of gaat niet met diazepam
En de klachten van depressie en huilen zijn precies begonnen toen ik in 1 keer de overstap had gemaakt
Ik moest de overstap geleidelijk doen en ik moest meteen de goeie dosis krijgen
Maar ja nu is het gebeurt dit en in november te snel afgebouwd methadon met 5 mg per dag
Heb gewoon 2 keer zware pech gehad die me mijn leven gaan kosten 😭😭😭😭😭

Diametha

In Memoriam, juni 2025
Kan wel de eerste paar maanden dat maakt methadon afkick zo heftig maar is gwn raar als die persoon nog steeds op 70mg zit
Ik zit nu 10 dagen op 70 mg maar denk dat ik over een week misschien wel goed zit met methadon alleen word niet stabiel omdat ik denk dat de andere medicatie mij niet laat stabiliseren zoals de bijwerkingen van diazepam en mertezepine
Denk dat ik diazepam niet goed bij mij valt waardoor ik deze soort depressie heb en huilbuien krijg zonder reden en voel dat mijn hart of borst bij mijn hart daar de somberheid komt en moet dan huilen 😭 zonder reden
Ik voel me zo depressief en dat komt niet door de methadon want toen ik aan het ontwennen was van methadon was het hele erge onrust angstig en slapeloosheid
Wat ik nu meemaak is iets heel anders daarom denk aan bijwerkingen van medicatie of een combinatie van een van deze medicatie die niet goed valt ( vooral de diazepam valt niet goed bij mij denk ik )

Paranoize.

Badass junkie
Ik zit nu 10 dagen op 70 mg maar denk dat ik over een week misschien wel goed zit met methadon alleen word niet stabiel omdat ik denk dat de andere medicatie mij niet laat stabiliseren zoals de bijwerkingen van diazepam en mertezepine
Denk dat ik diazepam niet goed bij mij valt waardoor ik deze soort depressie heb en huilbuien krijg zonder reden en voel dat mijn hart of borst bij mijn hart daar de somberheid komt en moet dan huilen 😭 zonder reden
Ik voel me zo depressief en dat komt niet door de methadon want toen ik aan het ontwennen was van methadon was het hele erge onrust angstig en slapeloosheid
Wat ik nu meemaak is iets heel anders daarom denk aan bijwerkingen van medicatie of een combinatie van een van deze medicatie die niet goed valt ( vooral de diazepam valt niet goed bij mij denk ik )
10 dagen is pas het begin joh, na 14 dagen zou het in een stabiele lijn steeds beter moeten gaan en na 1-3maanden is je lichaam pas stabiel, zo lang duurt dat bij methadon

Rivotril naar diazepam zou sneller moeten gaan maar geef het ook minimaal 14 dagen

10 dagen pas nu pas begrijp ik al dat geklaag je was pas aan het begin van je journey

MR_CHIP

Badass junkie
"10 dagen pas nu pas begrijp ik al dat geklaag je was pas aan het begin van je journey"

dit vind ik zelf wel een beetje niet respectvol klinken zo komt het op me over althans kan er naast zitten ..
of je nu aan het begin zit of aan het einde maar dan zeggen "nu begrijp ik je geklaag" vind ik zelf not done

Diametha

In Memoriam, juni 2025
10 dagen is pas het begin joh, na 14 dagen zou het in een stabiele lijn steeds beter moeten gaan en na 1-3maanden is je lichaam pas stabiel, zo lang duurt dat bij methadon

Rivotril naar diazepam zou sneller moeten gaan maar geef het ook minimaal 14 dagen

10 dagen pas nu pas begrijp ik al dat geklaag je was pas aan het begin van je journey
Ik slik ook mirtezepine 15 mg en zolpidemtartraat 10 mg in de avond geeft dat geen bijwerkingen met methadon 70 mg als depressie en huilbuien wat ik nu meemaak
want ben helemaal kapot
En als ik in de middag een dutje wil doen omdat ik zo slaperig ben van de diazepam en dan bedoel ik 2 a 3 minuten mijn ogen dicht doen dan krijg ik ook zo een depressief gevoel is hebben jullie dat ook ?
Dus ik heb nog een tijdje te gaan weet niet hoe ik het vol ga houden ben nu al kapot
Maar bedankt voor je reactie 🙏🙏🙏

Diametha

In Memoriam, juni 2025
"10 dagen pas nu pas begrijp ik al dat geklaag je was pas aan het begin van je journey"

dit vind ik zelf wel een beetje niet respectvol klinken zo komt het op me over althans kan er naast zitten ..
of je nu aan het begin zit of aan het einde maar dan zeggen "nu begrijp ik je geklaag" vind ik zelf not done
Bedankt voor je reactie 🙏🙏🙏🙏🙏

Diametha

In Memoriam, juni 2025
Ik voel me met de dag slechter worden de soort depressie die ik heb en de diazepam is zo sterk geworden dat ik me helemaal slaperig voel niet normaal ik ben de hele dag zo slaperig van 5 mg om 8 uur ochtend en dan nog de methadon 70 mg en 5 mg rond 15 uur en avond neem ik eerst 10 mg diazepam dan 15 mg mirtezepine en dan 10 mg zolpidemtartraat maar dan val ik moeilijk in slaap
Overdag wil ik slapen terwijl ik heel erg onrustig ben en heel erg aan het huilen en een soort depressie somber ( gewoon op mijn borst bij mijn hart zo een druk gevoel) en in de avond val ik zo moeilijk in slaap terwijl ik hogere dosis neem
Ik slaap maar 3 uurtjes nu en ik word gewoon gek want ik weet dat de depressie en huilbuien ergens van de medicatie komt
Of mertezepine gaat niet samen met methadon of de mertezepine gaat niet samen met diazepam of de zolpidemtartraat gaat niet met methadon t
Tenminste dat gebeurt er met mij het geeft deze heftige bijwerkingen
Heeft iemand ervaring met mertezepine en methadon?hoe zijn de ontwenning klachten van mertezepine? De psychiater heeft de afspraak afgezegd van vrijdag terwijl ik hem zo hard nodig heb
Wil hem vragen over de mertezepine en of het niet goed gaat met methadon na zo lang al 3 maanden? Ik weet niet eens meer wat ik moet typen ik raak de weg kwijt door deze medicatie
De methadon die helpt wel denk ik
Maar de andere medicatie maakt me alleen maar gek
Als er iemand is die wat meer weet over mertezepine wat het doet na 3,5 maanden gebruiken ? En of het bijwerkingen heeft als je het samen met methadon neemt of met diazepam?

Diametha

In Memoriam, juni 2025
is het geen idee om tijdelijk af te kicken in een ziekenhuis of kliniek ?
Dat wil ik zo graag maar de psychiater heeft Jellinek gebeld en die wouden me niet accepteren
Ik wil zo graag opgenomen worden en van alles af komen
De psychiater zegt je moet eerst stabiliseren maar dat wil maar niet lukken bij mij
Omdat ik denk dat sommige medicatie niet samen gaat waardoor ik zo onrustig , depressief en huilen ben
Maar weet jij hoe ik kan opgenomen worden
Wat ik aan de psychiater moet zeggen om opgenomen te worden want dat is wat zo graag wil

Diametha

In Memoriam, juni 2025
Ik weet bijna zeker dat wat ik voel door de medicatie komt
Het is begonnen bij de overstap van rivotril naar diazepam
Maar het kan ook zijn door de mertezepine die niet samen gaat met methadon
Omdat ik dit al 3,5 gebruik dan krijg je zulke bijwerkingen denk ik
Als je het maar 1 maand tot 2 maanden gebruikt dan is het ok maar denk na 3 maanden dan krijg je deze bijwerkingen wat ik nu heb

Diametha

In Memoriam, juni 2025
Mirtazapine en methadon gaan wel goed samen, dus dit klopt niet. Mirtazapine en diazepam / zolpidem gaan ook goed samen trouwens. Daar dit het probleem niet.
Ok bedankt
Was een beetje bezorgd daarover omdat ik kreeg mijn medicatie in het begin van het boven ij apotheek waar de psychiater werkt en 3 weken terug kreeg ik de methadon voor het eerst bij mijn eigen apotheek en die vroegen of ik antidepressiva nam als escitalopram want dat gaat niet met methadon zeiden ze
En omdat ik de hele tijd op internet zit te zoeken over wat ik heb en waardoor het komt zag ik dat mertezepine ook een antidepressivum is dus dacht misschien gaat dat ook niet samen
Maar Othershore bedankt voor je hulp heeft me wat gerustgesteld
Alleen weet nog steeds niet waardoor dit allemaal komt en waarom het niet wil beter worden
Maar bedankt 🙏

OtherShore

Badass junkie
Alleen weet nog steeds niet waardoor dit allemaal komt en waarom het niet wil beter worden
Het lijkt me toch het post-acute withdrawal syndrome (PAWS) van methadon en misschien ook van de overstap van Rivotril naar diazepam. Waarom je daar gevoelig voor bent is een tweede.

Het heeft gewoon tijd nodig en jij bent erg ongeduldig 😅 Je wilt nu resultaten zien, maar het kan echt nog maanden duren.

Laatst bewerkt:

Diametha

In Memoriam, juni 2025
Eventueel contact leggen met huisarts zou kunnen helpen
Die stuurt me naar de psychiater
Die zegt steeds je bent bij hem in behandeling hij moet het voor je regelen
Ik zeg tegen de huisarts alles wat ik meemaak maar toch zegt ze je moet het met de psychiater regelen
Ik word helemaal gek maar niemand die me serieus neemt
Ik bel de huisarts bijna elke dag net als de psychiater
Huisarts zegt ik heb je de medicatie niet voorgeschreven dus kan je niet helpen daarmee en de psychiater zegt je moet wachten en nu heeft ie de afspraak voor vrijdag geannuleerd ook al zei ik het gaat zo slecht
Heeft me vaak zien huilen op zijn praktijk en dan zegt ie ik weet dat je het moeilijk hebt ik voel met je mee ik probeer je beter te maken maar heeft tijd nodig
Hij heeft zijn collega gebeld vorige week en die zei ook de methadon heeft tijd nodig en antidepressiva gaat niet helpen
Wat hij een maand geleden wel heeft aangeraden maar gelukkig wou ik het niet

Diametha

In Memoriam, juni 2025
Het lijkt me toch het post-acute withdrawal syndrome (PAWS) van methadon en misschien ook door de overstap van Rivotril naar diazepam. Waarom je daar gevoelig voor bent is een tweede.

Het heeft gewoon tijd nodig en jij bent erg ongeduldig 😅 Je wilt nu resultaten zien, maar het kan echt nog maanden duren.
Ik ben niet ongeduldig maar ik voel dat hielanger ik de medicatie neem hoe gekker ik word
Ik wil wel wachten maar misschien kan ik tijdens het wachten de mertezepine of de zolpidemtartraat afbouwen
Vooral de mertezepine weghalen
Want voel dat ik teveel medicatie neem en mijn hersens gaan eraan
Is dat geen goed idee om aan de psychiater voor te stellen?
En vinden jullie ook niet dat ik teveel medicatie neem ?
Ik voel gewoon mijn lichaam en mijn hersens kapot gaan ?
Geloof me er komt elke keer wat bij sinds vandaag ben ik zo misselijk dat wat ik ook drink moet overgeven
Wil de huisarts niet bellen omdat ze me niet serieus nemen

OtherShore

Badass junkie
Ik wil wel wachten maar misschien kan ik tijdens het wachten de mertezepine of de zolpidemtartraat afbouwen
Maar je slaapt al zo weinig… Is het dan wel verstandig om je slaapmedicatie af te bouwen?

Is dat geen goed idee om aan de psychiater voor te stellen?
Ik vermoed dat de psychiater je medicatie niet zal willen aanpassen totdat je stabiel wordt. Om stabiel te worden moet je de medicatie zoveel mogelijk gelijk houden, niet weer tussentijds gaan afbouwen. Eerst stabiel worden, dan afbouwen.

Ik voel gewoon mijn lichaam en mijn hersens kapot gaan ?
Van de medicatie die je neemt gaan je lichaam en hersenen niet kapot. Je zult vast wel wat vervelende bijwerkingen hebben, maar je maakt het nu erger dan het is door je er zo over op te winden. Het is al vaker gezegd, maar het komt niet helemaal aan geloof ik.

Diametha

In Memoriam, juni 2025
Ik weet niet wat ik moet doen dat is het ben zo in de war
Ben zo onrustig heb zo een opgejaagd gevoel
En ben heel slaperig door de diazepam met de dag wordt ik slaperiger overdag maar kan niet in slaap vallen
Of als ik een beetje slaap 30 seconden 1 minuut dan word ik heel depressief en somber wakker
Ik ben zo in de war dat ik niet weet wat ik moet doen kan ook geen beslissingen nemen twijfel over alles
Ik weet het niet meer en het wordt met de dag erger
Ik ben weer buiten aan het lopen en het huilen wil maar niet stoppen
Ik heb hulp nodig maar weet ook niet wat voor hulp
En heb zelfmoord gedachten die niet weg willen gaan alleen maar denken dood dan heb je rust
Ik kan niet eten of weet niet wat ik moet eten
Ik kan alleen denken wat moet ik met zo een leven het is lijden en huilen
Erg bedankt voor je reactie echt heel erg bedankt 🙏
Maar heb weer die buikkrampen die ik in november had toen ik aan het ontwennen was van methadon terwijl ik op 70 mg methadon zit nu al 12 dagen
Ik voel dat ik gek word in mijn hoofd ik kan niet nadenken ik zit vast
Vooral deze soort depressie en het huilen
Othershore echt bedankt voor je reactie 🙏🙏
Ik weet het niet meer 😭😭😭😭😭😭

Beyond Machine

Experimenterende gebruiker
Hey, als je zoveel loopt en weinig slaapt. Hoe zit het dan met voedingsstoffen? Ga je wel naar de winkel als ik vragen mag? Bepaalde maaltijd shakes, of andere multi vitaminen? Ik heb wel vaker gehoord van mensen dat als je voeding niet goed is, je mentaal je ook heeel erg slecht kan voelen. Ik las eerder al dat je moeilijk kan eten en of drinken. Kan het zijn dat je ondervoed bent en niet de juiste vitamines en mineralen krijgt?

Diametha

In Memoriam, juni 2025
Hey, als je zoveel loopt en weinig slaapt. Hoe zit het dan met voedingsstoffen? Ga je wel naar de winkel als ik vragen mag? Bepaalde maaltijd shakes, of andere multi vitaminen? Ik heb wel vaker gehoord van mensen dat als je voeding niet goed is, je mentaal je ook heeel erg slecht kan voelen. Ik las eerder al dat je moeilijk kan eten en of drinken. Kan het zijn dat je ondervoed bent en niet de juiste vitamines en mineralen krijgt?
Dat kan maar ik kan niks eten en drinken meestal neem ik die yoghurt drink goedemorgen en drink in de avond 2 kopjes thee van die zonnatura immuun met vitamine c en heb thiamine van de psychiater gekregen
Eten is in de avond een sneetje brood met kaas bij de thee
Voor de rest ik kan niet ben zo aan het huilen en depressief achtig zo down
In de nacht ben ik weleens naar de avondwinkel gegaan chocola Mars gehaald
Door de mertezepine maar kan me niks van herinneren
In de ochtend is dan mijn hele bed met gesmolten chocola
Voor de rest kan moeilijk eten is deze toestand ik ben zo down en huilen niet normaal zonder reden eerst en dan moet ik denken aan mijn ziekte en dat niemand weet hoe het behandeld moet worden want voel geen verbetering en dan word ik effe rustig en denk ik volhouden en dat blijft een kwartiertje zo en dan weer 3 uurtjes lopen en huilen en depressief
Maar bedankt voor je reactie 🙏🙏🙏
Voel alsof ik aan mijn lot ben overgelaten en ben zo hopeloos
Dus daarom bedankt voor je reactie 🙏🙏
😭😭😭😭👍

Beyond Machine

Experimenterende gebruiker
Pffff. Hoop echt dat het gauw beter gaat. En vooral dat je de hulp krijgt die je nodig hebt. Maar geef vooral niet op. Makkelijk gezegd gezien jou situatie, maar toch hoop ik het beste voor je. :praying2:

Diametha

In Memoriam, juni 2025
Echt heel erg bedankt 🙏 🙏🙏🙏
Bedankt
Ik ben op het randje om op te geven
Echt ben zo in de war
Weet niet meer waardoor het komt en de behandeling en de medicatie voelen niet goed
Vooral de medicatie ben aan zoveel medicatie verslaafd geraakt
De methadon dat was mijn schuld maar daarna rivotril 1mg ,mertezepine 15 mg en zolpidemtartraat 10 mg
En nu is de rivotril al 2 maanden vervangen door eerst 15 mg diazepam voor 1 week en is het 20 mg diazepam
Voel dat mijn lichaam die medicatie niet aankan of zo
Maar het kan ook iets anders zijn
Ik weet het gewoon niet
Ik weet alleen dat het slechter gaat in plaats van beter en dat mijn hersens mijn mentale gezondheid erg achteruit gaat
Lichamelijk ook maar mentaal gaat het sneller slechter
Daarom weet niet of ik het nog lang kan volhouden 😭😭😭😭😭

Pompoen

Bewuste gebruiker
Is de gemeente betrokken? Wijkteam? Als je niet voor jezelf kan zorgen door deze ellende (boodschappen doen, gewoon normaal koken/eten en kan me voorstellen dat andere zaken nu ook stil liggen als hygiëne en financiën etc) is extra hulp/begeleiding niet zo verkeerd. Als de basis dingen niet op orde zijn en je bijv niet voldoende vitaminen binnenkrijgt kan dat herstel inderdaad ook in de weg zitten. Los van een luisterend oor, dat iemand even checkt hoe je erbij zit (loopt :wink:, sorry flauw..).

Ook ik hoop dat je snel de juiste hulp krijgt maar vraag me af of enkel deze psychiater voldoende is momenteel! Blijf vooral contact zoeken met 113 wanneer je het gevoel hebt dat suïcidale gedachten de overhand krijgen.

Pompoen

Bewuste gebruiker
Daarom weet niet of ik het nog lang kan volhouden
Of huisarts/huisartsenpost bellen als de nood echt hoog is en je concrete plannen krijgt.
Probeer er maar aan te denken dat je het écht wel volhoudt. Je voelt je al sinds 3 april zo (althans toen opende je dit topic), maar volgens mij voel je je al langer zo. Dat betekent dat je dus al heel veel dagen hebt gehad waarin je dacht “ik kan het niet meer / ik houd het niet vol”, maar je het tóch hebt volgehouden. Jij kunt dit en het wordt uiteindelijk echt wel beter! Heel veel sterkte.

Bovenaan