Diazepam en methadon

Diametha

In Memoriam, juni 2025
Of huisarts/huisartsenpost bellen als de nood echt hoog is en je concrete plannen krijgt.
Probeer er maar aan te denken dat je het écht wel volhoudt. Je voelt je al sinds 3 april zo (althans toen opende je dit topic), maar volgens mij voel je je al langer zo. Dat betekent dat je dus al heel veel dagen hebt gehad waarin je dacht “ik kan het niet meer / ik houd het niet vol”, maar je het tóch hebt volgehouden. Jij kunt dit en het wordt uiteindelijk echt wel beter! Heel veel sterkte.
Echt enorm bedankt voor je reactie je weet niet hoe goed me dit doet zulke woorden
Echt enorm bedankt voor je steun 🙏🙏🙏🙏
Bedankt
Maar heb dit al langer alleen het is erger geworden sinds ik de medicijnen krijg
En het is vooral erger geworden toen ik de overstap maakte van rivotril naar diazepam eerst te laag op de diazepam en nu zit ik op 20 mg al een tijdje
Maar ik voel me zo depressief en huilen weet echt niet hoe dat komt zelfs de psychiater weet het niet
Maar enorm bedankt voor je reactie 🙏🙏🙏

Diametha

In Memoriam, juni 2025
Het probleem is dat ik zelf niet meer weet wat ik moet doen hoe ik hulp moet zoeken waar ik hulp moet zoeken
Ik ben helemaal de weg kwijt
Voel me zo zo depressief verdrietig somber en weet niet door wat die gevoelens komen gewoon en ben helemaal machteloos ik kan alleen maar huilen en lopen op straat
Heb een capuchon op en zit maar te huilen
Daarom echt enorm bedankt voor jullie reacties
Ik kan jullie niet genoeg bedanken 🙏🙏🙏🙏🙏

Diametha

In Memoriam, juni 2025
Ik ben alleen maar aan het lopen regen of geen regen ik ben zo onrustig en slaperig tegelijk ik loop van oost neer west en weer terug tot 21 uur van 6 uur ochtend
En ik kan geen afleiding vinden behalve lopen en hier typen
Daarom bedankt voor jullie reacties 🙏🙏🙏

Bijlagen

• image.jpg
    image.jpg
    292 KB · Weergaven: 11

Diametha

In Memoriam, juni 2025
Het voelt niet dat het beter wordt het voelt dat het juist slechter gaat en niemand die me kan zeggen wat ik heb
Ik dacht eerst methadon ontwenning vanaf november toen ben ik te snel afgebouwd van methadon
Toen heb ik met ontwenning gelopen (maar toen was het onrust buikkrampen en slapeloosheid) tot en met nu
Alleen in februari ben ik onder deze psychiater in behandeling begonnen kreeg rivotril in plaats van methadon
Ik zit nu al 2 weken 70 mg methadon in plaats dat het beter wordt is het juist slechter gegaan ik zweet niet normaal als ik de methadon neem in de ochtend maar neem altijd eerst de diazepam 5 mg omdat ik wil dat ik terug kan slapen maar dat gebeurt niet en daarna neem ik de methadon dan word ik kortademig en zweet niet normaal alsof uit de douche ben gekomen en daarna begint de depressie en de onrust
Ik kan dan niet meer stil zitten en dan begint het huilen erbij en sinds een dag of zo ben ik ook misselijk
Daarom denk ik dat het juist slechter gaat in plaats van beter
En de psychiater was zo zeker dat ik verbetering zou voelen na 2 weken op 70 mg methadon
Maar ik denk niet dat dat gaat gebeuren
Ik weet niet meer wat ik moet doen ik ben helemaal kapot fysiek en mentaal 😭😭😭😭😭😭😭

Diametha

In Memoriam, juni 2025
Wat moet ik als eerste nemen de methadon of de diazepam
Ik neem altijd de diazepam eerst en na een uurtje de methadon
Ik heb om 7 uur de diazepam genomen
En neem straks de methadon 70mg
Kan je jezelf vergiftigen als de methadon te hoog is ?
Ik weet het niet maar ben zo onrustig heb niet kunnen slapen omdat ik zo nat thuis kwam en heb de 15 mg mertezepine en 10 mg diazepam samen genomen en na een half uurtje de zolpidemtartraat 10 mg was wel kapot maar niet in slaap gevallen

Diametha

In Memoriam, juni 2025
Volgens mij moet je jezelf gewoon dwingen om te eten en te drinken. Slecht eten en drinken verergerd je situatie enorm.
Het is moeilijk als je zo in de war bent en onrustig
Nu kan ik niks eten ben kapot wil slapen maar gaat niet ik ga het proberen
Bedankt 🙏
Maar heb helemaal geen trek ben zo onrustig omdat ik niet weet wat ik heb
Heb net de methadon genomen zweet als een gek en ben zo onrustig en angstig en kan alleen lopen
Ben zo onrustig sinds ik de methadon op heb daarom denk ik dat er iets is met mijn medicatie
Misschien methadon te hoog ? Mijn pupillen zijn zo groot en depressief
Maar ik ga straks proberen die yoghurt drank te kopen
Badankt voor je advies en reactie 🙏
Ben helemaal in de war weet niet of ik het goed doe
Ik kan niks doen
Maar bedankt 🙏

Diametha

In Memoriam, juni 2025
Heb niet geslapen wil zo graag slapen maar lukt niet
Ben slaperig door de diazepam en zodra ik mijn ogen dicht doe word ik zo depressief en onrustig
Ik weet het niet meer ben kapot

Diametha

In Memoriam, juni 2025
Heeft iemand verstand van methadon? Zit nu al 2 weken op 70 mg maar heb sinds vandaag weer de onrust die vanuit je buik komt hetzelfde toen ik geen methadon nam maar wel aan het ontwennen was
Ik weet niet meer wat ik moet doen ben zo in de war
De psychiater zei dat ik na 2 weken verbetering zou voelen maar het is erger geworden
Ik slaap niet en heb de onrust die ik had toen ik te snel was afgebouwd
Plus de diazepam maakt me gek of zo ik weet het niet
Ik heb het zo warm in mijn hoofd voel mijn hersenen koken of zo
Kan het
Bekijk bijlage 59667Probeer een supermarkt in te gaan en koop wat flesjes van dit. Je moet echt beter eten en drinken. Mentaal ga je echt onderuit als je geen goede voeding krijgt.
bedankt 🙏
Maar ben helemaal kapot mentaal en lichamelijk
Overdag als de diazepam neem ben ik zo slaperig maar dan kan ik niet slapen door een soort heftige depressie die bij me opkomt en druk op mijn hoofd en zweten en in de avond neem ik 10 mg diazepam 15 mg mertezepine en 10 mg zolpidemtartraat maar kon niet in slaap vallen
Meestal slaap ik 3 uurtjes maar gisteren heb ik helemaal niet geslapen en ben helemaal kapot
Geestelijk vooral ik kan niet meer nadenken
Huisarts gebeld ze zegt ze kan niks voor me doen moet de psychiater bellen
De psychiater gebeld hij zou me terugbellen
Ik weet niet meer waar ik het moet zoeken
De psychiater zei dat na 2 weken 70 mg methadon alles beter gaat worden maar het is slechter geworden
Heb nu weer die onrust die vanuit je buik komt
Deze had ik in november toen ik niks slikte en aan het ontwennen was van methadon en nu krijg ik het weer terwijl ik 70 mg methadon neem
Ik word gek en dan de depressie en het huilen
Ik weet het niet meer vooral mijn hersenen werken niet meer en het lijkt dat de medicatie me slechter maakt
De psychiater die zegt altijd wachten maar ik kan niet meer 😭😭😭😭😭😭😭
Erg bedankt voor die drankjes ga het zo proberen
🙏🙏🙏

Diametha

In Memoriam, juni 2025
De psychiater denkt dat ik post acute withdrawal syndrom heb en dat het moeilijk is te behandelen
Hij zegt dat er niet zoveel bekend over is
Maar ik zit nu wel met de diazepam verslaving en de methadon dat kan wel even duren om te stabiliseren als ik PAWS heb
Heeft er iemand ervaring met dit ?
Nu ik dit heb gehoord ben ik helemaal gek geworden en ik weet echt niet wat ik moet doen als hij het niet weet
Het ergste is dat nu aan de diazepam zit en de andere medicatie
Ik voel me gebruikt als een proefkonijn
A.u.b. weet iemand er wat over POST ACCUTE WTHDRAW SYNDROM

Diametha

In Memoriam, juni 2025
Probeer het gewoon. Kijk wat het met je doet. En wat een flut huisarts als ik het mag zeggen. Hopelijk gaat het goed met je worden. En hopelijk belt de psychiater je gauw terug.
Ja de huisarts is niks maar ook de psychiater die me als proefkonijn heeft gebruikt echt niet normaal ik flip hem helemaal vooral omdat ie heeft gezegd dat ie niks kan doen als het post acute withdraw syndroom is en dat het moeilijk te behandelen is en dat ik heel veel geduld moet hebben
Ik zit nu echt in een hel en weet echt niet meer wat ik moet doen
Als de psychiater het niet weet en zegt dat ik geduld moet hebben en hopelijk komt het goed 😭😭😭😭

Diametha

In Memoriam, juni 2025
heeft iemand enig idee wat ik moet doen nu dat de psychiater denkt dat ik Post Accute Withdrawl Syndroom
Zal ik hem vragen om de diazepam af te bouwen of moet ik gewoon mijn medicatie helemaal niet veranderen en kan ik nog stabiliseren?
Want volgens mij weet de psychiater zelf niet wat ie moet doen
En ik word zo gek van al deze depressie huilen en onrust vooral sinds vandaag onrust die vanuit de buik komt met buikkrampen erbij
Heeft iemand enige advies dat ik aan de psychiater kan voorstellen?aub alle hulp is welkom is ben ten einde raad
En heeft iemand enig idee wat ik in de ochtend als eerste kan nemen de diazepam of de methadon 70 mg eerst ? Ik neem altijd de diazepam eerst want denk kan ik misschien weer in slaap vallen maar is nog geen een keer gelukt en ben bang om het te veranderen maar als iemand hiermee ervaring heeft graag advies en dan kan ik het ook aan de psychiater voorstellen want doe alles met zijn toestemming zodat ik nergens de schuld krijg en denk steeds hij weet beter maar denk nu dat hij van methadon niet zoveel verstand heeft want hij wist bijna zeker dat ik 2 weken 70 mg methadon zou stabiliseren of zou tenminste verbetering voelen maar het is erger geworden met de onrust uit de buik en buikkrampen en de depressie komt bij mijn borst bij mijn hart vandaan
Ik wil graag advies als iemand van methadon weeet of van diazepam met methadon

_shikantaza

Badass junkie
heeft iemand enig idee wat ik moet doen nu dat de psychiater denkt dat ik Post Accute Withdrawl Syndroom
Zal ik hem vragen om de diazepam af te bouwen of moet ik gewoon mijn medicatie helemaal niet veranderen en kan ik nog stabiliseren?
Want volgens mij weet de psychiater zelf niet wat ie moet doen
En ik word zo gek van al deze depressie huilen en onrust vooral sinds vandaag onrust die vanuit de buik komt met buikkrampen erbij
Heeft iemand enige advies dat ik aan de psychiater kan voorstellen?aub alle hulp is welkom is ben ten einde raad
En heeft iemand enig idee wat ik in de ochtend als eerste kan nemen de diazepam of de methadon 70 mg eerst ? Ik neem altijd de diazepam eerst want denk kan ik misschien weer in slaap vallen maar is nog geen een keer gelukt en ben bang om het te veranderen maar als iemand hiermee ervaring heeft graag advies en dan kan ik het ook aan de psychiater voorstellen want doe alles met zijn toestemming zodat ik nergens de schuld krijg en denk steeds hij weet beter maar denk nu dat hij van methadon niet zoveel verstand heeft want hij wist bijna zeker dat ik 2 weken 70 mg methadon zou stabiliseren of zou tenminste verbetering voelen maar het is erger geworden met de onrust uit de buik en buikkrampen en de depressie komt bij mijn borst bij mijn hart vandaan
Ik wil graag advies als iemand van methadon weeet of van diazepam met methadon
Bij PAWS is het maar de vraag of het helpt als je de medicatie verandert. Misschien verergert het wel. Maar als je bereid bent om dat risico te nemen lijkt het me logisch dat je gefaseerd van de Diazepam terug gaat op de Clonazepam. Als dat niet helpt wordt het wel lastig inschatten wat nou de oorzaak is. Daarvoor is het handig als je eerst stabiel bent zodat er stuk voor stuk uitgevogeld kan worden wat het nou precies is wat je dwars zit.

Bovenal zit je denk ik jezelf dwars. Dat is nu al meerdere malen gezegd maar je blijft maar op die draaimolen van zelfmedelijden zitten en eindeloos herhalen hoe rot je je wel niet voelt. Dan ga je je vanzelf rot voelen natuurlijk. Nou wil ik niet zeggen dat het 1-2-3 op te lossen is, maar ik zou zeker psychologische hulp inschakelen want mindset scheelt wel een boel.

Rook je al minder? Eet je al beter? Dit zijn dingen die sowieso nu al binnen jouw controle liggen die je "gewoon" kunt gaan doen. Je zult je sowieso beter gaan voelen daardoor. Misschien is het even een paar dagen wennen aan niet of minder roken maar je gaat er baat bij hebben. Zorg er voor dat je dagelijks 2000 kcal binnen krijgt, liefst met gezonde voeding (dwz geen kant en klaar spul en liefst veel groente, geen Glutamaten zoals E621) die evt voor een deel best hoog calorisch mag zijn, bijv noten of chocolade of een paar koekjes. Als ik een paar dagen niet at dan voelde ik me altijd super fucked up. Na een stevig ontbijt was dat vrij snel weg.

Laatst bewerkt:

De Zandman

DF-koning
-------------Bovenal zit je denk ik jezelf dwars. Dat is nu al meerdere malen gezegd maar je blijft maar op die draaimolen van zelfmedelijden zitten en eindeloos herhalen hoe rot je je wel niet voelt. Dan ga je je vanzelf rot voelen natuurlijk. Nou wil ik niet zeggen dat het 1-2-3 op te lossen is, maar ik zou zeker psychologische hulp inschakelen want mindset scheelt wel een boel.
Juist! Vanaf April tot nu zijn alle berichten van de TS nagenoeg hetzelfde.
Er is geen spat veranderd ondanks alles wat er is aangedragen!
Zo kom je er nooit uit, alleen maar klagen en herhalen hoe slecht het wel niet gaat.
Wij kunnen op heel veel dezelfde vragen domweg geen antwoorden geven want wij zijn geen arts!
Je begeeft je alleen maar in dezelfde spanningsvelden zitten met eindeloos herhalen dat je gek wordt, en het niet meer weet.
Zoek maar eens een goede psycholoog en spreek daar wat je voelt maar eens uit.
Ik ga iig niet mee huilen met de wolven in het bos!
Gelet op alle posts sinds April, wij kunnen je gewoon niet helpen, alles blijft hetzelfde.

Dit is mijn laatste reactie in dit topic.

Diametha

In Memoriam, juni 2025
Bij PAWS is het maar de vraag of het helpt als je de medicatie verandert. Misschien verergert het wel. Maar als je bereid bent om dat risico te nemen lijkt het me logisch dat je gefaseerd van de Diazepam terug gaat op de Clonazepam. Als dat niet helpt wordt het wel lastig inschatten wat nou de oorzaak is. Daarvoor is het handig als je eerst stabiel bent zodat er stuk voor stuk uitgevogeld kan worden wat het nou precies is wat je dwars zit.

Bovenal zit je denk ik jezelf dwars. Dat is nu al meerdere malen gezegd maar je blijft maar op die draaimolen van zelfmedelijden zitten en eindeloos herhalen hoe rot je je wel niet voelt. Dan ga je je vanzelf rot voelen natuurlijk. Nou wil ik niet zeggen dat het 1-2-3 op te lossen is, maar ik zou zeker psychologische hulp inschakelen want mindset scheelt wel een boel.

Rook je al minder? Eet je al beter? Dit zijn dingen die sowieso nu al binnen jouw controle liggen die je "gewoon" kunt gaan doen. Je zult je sowieso beter gaan voelen daardoor. Misschien is het even een paar dagen wennen aan niet of minder roken maar je gaat er baat bij hebben. Zorg er voor dat je dagelijks 2000 kcal binnen krijgt, liefst met gezonde voeding (dwz geen kant en klaar spul en liefst veel groente, geen Glutamaten zoals E621) die evt voor een deel best hoog calorisch mag zijn, bijv noten of chocolade of een paar koekjes. Als ik een paar dagen niet at dan voelde ik me altijd super fucked up. Na een stevig ontbijt was dat vrij snel weg.
Bedankt voor je reactie
Geloof me hoe ik me voel is een hele andere gevoel dan je denkt
Ik had in november tot februari ook onrust en slapeloosheid en depressie m
Maar wat ik nu meemaak is hele andere koek geloof me
Geloof me als ik jullie zeg wat ik nu meemaak is niet wat jullie denken
Echt zelfs de psychiater bel ik zo vaak en heb met psycholoog gesproken maar ze kunnen niks doen ze vinden het zo een moeilijk case
Geloof me ik al jullie adviezen gevolgd en die van de psychiater en die van de psycholoog maar wat ik meemaak is zo heftig geloof me
En ik denk daarom ook dat de medicatie allang wat had moeten doen
Maar ik bedank iedereen hier die reacties gaf en geeft
Ik ben ten einde raad en zo is de psychiater ook
Als jullie iemand kennen waar hij mij kan doorverwijzen graag
Bedankt allemaal 🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏

Diametha

In Memoriam, juni 2025
Juist! Vanaf April tot nu zijn alle berichten van de TS nagenoeg hetzelfde.
Er is geen spat veranderd ondanks alles wat er is aangedragen!
Zo kom je er nooit uit, alleen maar klagen en herhalen hoe slecht het wel niet gaat.
Wij kunnen op heel veel dezelfde vragen domweg geen antwoorden geven want wij zijn geen arts!
Je begeeft je alleen maar in dezelfde spanningsvelden zitten met eindeloos herhalen dat je gek wordt, en het niet meer weet.
Zoek maar eens een goede psycholoog en spreek daar wat je voelt maar eens uit.
Ik ga iig niet mee huilen met de wolven in het bos!
Gelet op alle posts sinds April, wij kunnen je gewoon niet helpen, alles blijft hetzelfde.

Dit is mijn laatste reactie in dit topic.
Geloof me ik heb alles gedaan wat jullie me hebben geadviseerd maar als je wist wat ik voelde en wat meemaak is zo heftig
Ik heb me vanaf november tot februari slecht gevoeld en slapeloosheid ( helemaal niet slapen en dan 1 dag 2 uurtjes slapen en dan weer 5 dagen niet slapen ) toen kon ik het nog verdragen en accepteren en mijn gedachten veranderen
Maar sinds ik de overstap maakte van rivotril naar diazepam op een lage dosis is er iets gebeurd wat alles zo heftig heeft gemaakt
Geloof me wat ik al deze tijd meemaak is hele andere koek denk niet dat iemand dit heeft meegemaakt geloof het is zo heftig
Maar ik bedank iedereen hier voor zijn reactie en hulp echt ben iedereen dankbaar
Alleen ik zoek iemand die hetzelfde heeft meegemaakt die zou me beter begrijpen
Geloof me als ik je zeg het is niet normaal wat ik meemaak echt heb ontwenning meegemaakt
Maar wat ik nu meemaak heb ik nog nooit gevoeld
Maar ik bedank iedereen uit de grond van mijn hart 🙏🙏🙏🙏🙏

_shikantaza

Badass junkie
Bedankt voor je reactie
Geloof me hoe ik me voel is een hele andere gevoel dan je denkt
Ik had in november tot februari ook onrust en slapeloosheid en depressie m
Maar wat ik nu meemaak is hele andere koek geloof me
Geloof me als ik jullie zeg wat ik nu meemaak is niet wat jullie denken
Echt zelfs de psychiater bel ik zo vaak en heb met psycholoog gesproken maar ze kunnen niks doen ze vinden het zo een moeilijk case
Geloof me ik al jullie adviezen gevolgd en die van de psychiater en die van de psycholoog maar wat ik meemaak is zo heftig geloof me
En ik denk daarom ook dat de medicatie allang wat had moeten doen
Maar ik bedank iedereen hier die reacties gaf en geeft
Ik ben ten einde raad en zo is de psychiater ook
Als jullie iemand kennen waar hij mij kan doorverwijzen graag
Bedankt allemaal 🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏
Misschien kan jouw psychiater overleggen met Erik Paling van Radboud UMC Nijmegen over het Benzo-gedeelte (Clonazepam --> Diazepam).

Er is een experimentele manier om snel van de Benzo's af te komen dmv Flumazenil., mocht 'm daar toch de kneep zitten (wat me waarschijnlijk lijkt gezien de start van je symptomen).

Laatst bewerkt:

Diametha

In Memoriam, juni 2025
Ik heb meerdere dingen tegelijk gedaan
1ik heb de overstap van rivotril naar diazepam met een lage dosis voor twee weken daarna is de diazepam verhoogd
2 ik was aan het stabiliseren p methadon
3 de diazepam veranderde steeds van vier keer vijf mg naar drie keer per dag
4 de methadon werd steeds verhoogd tot ik nu op 70 mg zit
5 ik heb antibiotica gekregen omdat ze wat bacterie in de ontlasting vonden maar na 3 dagen moest ik ermee stoppen door de methadon
Ik probeer geen excuus te vinden maar dit zij allemaal dingen die tegelijk kwamen terwijl ik aan het stabiliseren was
En denk dat ik daarom zulke heftige dingen meemaak
Geloof me mensen ik wens dit niemand toe
Het is zo heftig en je wordt hopeloos omdat je na 4 maanden medicatie en naar de psychiater ga nog geen ietsje beter voelt
Je wordt zo hopeloos en ik probeer mensen te vinden die zoiets hebben meegemaakt of die de medicatie nemen wat neem en dan is er niemand
Echt geloof me als ik naar de psychiater ga huilend enige wat ie zegt is wat jij meemaakt is zo moeilijk probeer geduld te hebben want ik weet hoe moeilijk het is om afleiding te vinden voor zoiets daarom zegt ie je hebt wel je slaap nodig en daarom heeft ie me de mertezepine 15 mg zolpidemtartraat 10 mg
Echt ik zit in een situatie die heel moeilijk is
En af en toe ben ik er klaar mee 😭😭😭😭😭😭😭😭

Diametha

In Memoriam, juni 2025
Misschien kan jouw psychiater overleggen met Erik Paling van Radboud UMC Nijmegen over het Benzo-gedeelte (Clonazepam --> Diazepam).

Er is een experimentele manier om snel van de Benzo's af te komen dmv Flumazenil., mocht 'm daar toch de kneep zitten (wat me waarschijnlijk lijkt gezien de start van je symptomen).
Bedankt 🙏
Ga de psychiater meteen bellen
Bedankt 🙏

Diametha

In Memoriam, juni 2025
Bedankt 🙏
Bedankt 🙏
De psychiater zei dat ik moet wachten dat ik juist eerst stabiel moet worden op de medicatie
Heb hem uitgelegd dat het stabiliseren niet wilt lukken maar hij wil dat ik wacht hij weet dat ik het heel moeilijk heb en dat ik de crisis dienst moest bellen als het echt niet meer gaat met de zelfmoord gedachten maar hij zegt ook dat ze me daar tijdelijk kunnen helpen en als ze me naar huis sturen dat het dan veel slechter gaat
Ze helpen me wel op dat moment maar als ik naar huis ga na een paar dagen slechter alles gaat
Ik moet echt bellen als ik het niet volhoud
Ik heb 31 mei pas afspraak om 4 uur eerder kan hij niet
Ik zit in een hele moeilijke situatie zegt hij ook en dat wat ik meemaak heel moeilijk is hij heeft nog nooit zo een onrustig iemand gezien als ik
Als ik bij hem op afspraak kom dan ben ik heen en weer aan het lopen in zijn kantoortje hij heeft me vaak geprobeerd te kalmeren maar lukt niet
Daarom zeg ik wat ik meemaak is echt anders wat iedereen gewend is ik word helemaal gek en niemand die me kan helpen is toch gek 😭😭😭😭😭😭😭😭

Diametha

In Memoriam, juni 2025
Bedankt 🙏
Bedankt 🙏
De psychiater zei dat ik moet wachten dat ik juist eerst stabiel moet worden op de medicatie
Heb hem uitgelegd dat het stabiliseren niet wilt lukken maar hij wil dat ik wacht hij weet dat ik het heel moeilijk heb en dat ik de crisis dienst moest bellen als het echt niet meer gaat met de zelfmoord gedachten maar hij zegt ook dat ze me daar tijdelijk kunnen helpen en als ze me naar huis sturen dat het dan veel slechter gaat
Ze helpen me wel op dat moment maar als ik naar huis ga na een paar dagen slechter alles gaat
Ik moet echt bellen als ik het niet volhoud
Ik heb 31 mei pas afspraak om 4 uur eerder kan hij niet
Ik zit in een hele moeilijke situatie zegt hij ook en dat wat ik meemaak heel moeilijk is hij heeft nog nooit zo een onrustig iemand gezien als ik
Als ik bij hem op afspraak kom dan ben ik heen en weer aan het lopen in zijn kantoortje hij heeft me vaak geprobeerd te kalmeren maar lukt niet

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Het is al wat gezegd, dus misschien beetje spuit 11:

Dat klagen houdt je hierin. Stop nou bijvoorbeeld eens met al die huilsmilies en steeds herhalen dat je gek wordt. Ongetwijfeld voel je je vreselijk, maar je geeft jezelf niet eens een kans om te beginnen hier uit te komen zo.

Dat gevoel zal niet zomaar weggaan, maar de manier waarop je ermee omgaat kan zoveel verschil maken voor jouw beleving ervan.

Diametha

In Memoriam, juni 2025

Dat klagen houdt je hierin. Stop nou bijvoorbeeld eens met al die huilsmilies en steeds herhalen dat je gek wordt. Ongetwijfeld voel je je vreselijk, maar je geeft jezelf niet eens een kans om te beginnen hier uit te komen zo.

Dat gevoel zal niet zomaar weggaan, maar de manier waarop je ermee omgaat kan zoveel verschil maken voor jouw beleving ervan.
Ik doe dit niet met opzet het is vreselijk wat ik meemaak
Wat ik nu meemaak heb ik niet eerder meegemaakt en het is niet hetzelfde als methadon ontwenning
Ik heb van 180 mg in een keer gestopt van methadon vorige jaar het was erg die onrust en opgejaagd gevoel en de slapeloosheid gewoon dagen niet slapen
Maar wat ik nu meemaak is echt heel anders het is zo heftiger en ik doe dit niet alsof ik iets kan winnen of dat ik iets ermee verdien
Ik probeer gewoon iemand te vinden die dit heeft meegemaakt en me kan vertellen of ik er ooit van af kom en advies te krijgen hoe ik het minder heftig kan maken
Heb alles geprobeerd en ben ten einde raad ik snap dat je irriteert maar wat denk je van mij
Toen ik ontwenning had werkte dia adviezen die ik kreeg probeer het te accepteren het is tijdelijk probeer afleiding te zoeken
Maar wat ik nu meemaak helpt dat niet daarom word ik gek
Sorry echt
Maar als je maar wist hoe ik me voelde en hoe mijn hoofd en het denken gaat ik voel me niet normaal vreselijk echt wat ik meemaak is heel anders dan ontwenning
Ik wil iedereen bedanken die zijn hulp en tijd heeft gegeven maar kijk alleen vanaf wanneer ik klaag en geen enkele verbetering voel en hoe dat in je hoofd gaat spoken
In november kon ik me toen ook het onrust accepteren en afleiding vinden met tafel tennis met het huis schoonmaken met afwas
Maar echt geloof me wat ik sinds de medicatie neem de diazepam 20mg methadon 70mg mertezepine 15 mg en zolpidemtartraat 10 mg voel gewoon heel anders kan het moeilijk uitleggen
Maar ik bedank iedereen voor zijn hulp en voor zijn tijd 🙏🙏

Beyond Machine

Experimenterende gebruiker
Doe gewoon het verstandiger! Eet goed! Zoek hulp! Blijf het centrum van je eigen universum! Mind over matter! Maar ik heb nog steeds het gevoel dat je niet met voeding bezig bent! Niet! Wat doe je daar aan?? Laat zien dar je goed eet! Laat foto's zien! Eet en drink gezond! 50% verschil. Doe.het! :praying2: :praying2: :praying2: :praying2: :praying2: :praying2:

Beyond Machine

Je slaapt haast niet. Je loopt heel veel! En geen fatsoenlijke voeding. Kom op! Je mist zoveel voedingsstoffen. Ga het na. Hou op met denken wat niet in jou cirkel van beïnvloeden is? Relax! NOTHING is UNDER CONTROL! problemen oplossen is het zo helpend als een moeilijke formule oplossen door enkel en alleen op kauwgom te kauwen

Diametha

In Memoriam, juni 2025
Je slaapt haast niet. Je loopt heel veel! En geen fatsoenlijke voeding. Kom op! Je mist zoveel voedingsstoffen. Ga het na. Hou op met denken wat niet in jou cirkel van beïnvloeden is? Relax! NOTHING is UNDER CONTROL! problemen oplossen is het zo helpend als een moeilijke formule oplossen door enkel en alleen op kauwgom te kauwen
Enorm bedankt voor je advies en hulp
Geloof me ik probeer dit allemaal
Ok het eten begint een beetje ik probeer een appel per dag te eten en van die yoghurt drank en wat dadels
Eigenlijk moet ik ook het geld van sigaretten aan eten besteden
Probeer ook sinds gisteren van die linzen soep te halen bij de Turk
Kan zelf nie koken en door het roken zit ik ook krap maar dat is geen excuus
Ik probeer beter te eten maar geloof me de medicatie is mij niet aan het helpen maar is me kapot aan het maken
Tenminste bij mij is er iets wat niet klopt in de medicatie die ik neem zo voelt het
Ik heb dit nog nooit van mijn leven gehad wat ik nu meemaak
Echt wist nooit dat medicatie zoiets met je doet
Ik ben al jaren clean van drugs
Maar geloof me deze PAWS van methadon is echt erg en dan de overstap van rivotril naar diazepam is echt niet normaal het is zo moeilijk om de afleiding te vinden en gevoelens zijn zo erg
Geef mij liever pijn aan maakt niks uit in mijn lichaam dan deze gevoelens en ik kan niet meer zelf denken twijfel over echt alles
Maar bedankt voor je advies hulp en steun
Echt enorm bedankt 🙏

Diametha

In Memoriam, juni 2025

Wat is spuit 11 ?
ik zit vanaf februari al in deze situatie ben overal geweest heb alles geprobeerd
Ik zit 4 maanden en deze ellende
Wat voor kans bedoel je dat ik mezelf moet geven heb alles gedaan wat de psychiater zegt en heb àlles genomen wat de psychiater gaf
Wat mij gek maakt is dat ik geen verbetering zie helemaal niks dat maakt me gek en hopeloos
Ik wil het accepteren maar dat lukt niet eens
Daarom denk ik wat ik meemaak is niet iets wat normaal is er is meer aan de hand ze moeten me beter onderzoeken maar iedereen denkt dat het simpel is
Ik ben de gene die deze gevoelens heb en als het iets is wat je normaal is dan had ik allang gestabiliseerd moeten zijn of tenminste verbetering voelen vooral omdat ik niks doe alleen sigaretten , thee en eten ik neem niet eens koffie of frisdrank
Geloof me het is niet normaal wat ik heb en ze moeten het beter onderzoeken zenuwstelsel of zo

Paranoize.

Badass junkie
Heb net de methadon genomen zweet als een gek en ben zo onrustig en angstig en kan alleen lopen
Ben zo onrustig sinds ik de methadon op heb daarom denk ik dat er iets is met mijn medicatie
Misschien methadon te hoog ? Mijn pupillen zijn zo groot en depressief
Als de methadon te hoog is krijg je hele kleine pupillen dus de methadon is het probleem niet, ik denk ook niet dat de diazepam het is

Denk zelf dat het de anti depressiva is, staat er ook om bekend dat het de depressie en andere klachten juist eerst verergerd voordat het zn werk gaat doen

Het is ook belangrijk dat je genoeg drinkt en eet zowel dat je lichaam goed de medicijnen opneemt als voor je gezondheid (fysiek en mentaal)

Diametha

In Memoriam, juni 2025
Als de methadon te hoog is krijg je hele kleine pupillen dus de methadon is het probleem niet, ik denk ook niet dat de diazepam het is

Denk zelf dat het de anti depressiva is, staat er ook om bekend dat het de depressie en andere klachten juist eerst verergerd voordat het zn werk gaat doen

Het is ook belangrijk dat je genoeg drinkt en eet zowel dat je lichaam goed de medicijnen opneemt als voor je gezondheid (fysiek en mentaal)
Ik neem geen antidepressiva ik vroeg er alleen naar
Ik neem alleen de mertezepine 15 mg in de avond maar dat is sinds februari al
Die antidepressiva heb ik gekregen maar heb ze niet genomen ik heb genoeg medicatie
Ik vroeg er alleen naar voor dat ik ze neem
Maar ga ze niet nemen
Bedankt voor je advies echt enorm bedankt 🙏
Alleen wat ik zeg er is iets complex met me aan de hand
Het wil maar niet beter worden met me of stabiliseren
Het eten kan wel want eet heel weinig heb gewoon geen trek en ik rook ietsje minder nu anderhalf pak van 3 pakjes en drinken probeer te drinken water en thee
Maar echt enorm bedankt voor je hulp 🙏
Weet niet meer wat ik moet doen maar meer medicatie is niet de oplossing eerst weghalen als het kan dan probeer ik wel een andere medicatie maar voor nu wil ik er niks bij
Voel dat ik gek aan het worden ben het duurt zolang en word steeds hopelozer
De antidepressiva wou alleen wat informatie over weten of het goed werkt of het verslavend is en is het makkelijk af te bouwen straks ? Dat wou ik weten voor dat ik ze neem
En ik wou weten of iemand ze al hier gebruikt

Laatst bewerkt:

Beyond Machine

Ja en voor de respect naar de Zandman toe zuip ik ook nog steeds. Maar let op mijn voeding. 230% respect naar hem. Ik val ook telkens. Maar ik probeer en dwing mezelf te eten. Slik meer dan je mag vit b1 gewoon en eet meer. Luister! Ik heb vakantie. Morgen weer aan het werk. Meer moeite met de vakantie dan voorheen. Heb hele weken aan de ghb gezeten en speed. Dat is er nu 5 jaar vanaf. Kamp nu met 3 flessen wijn en om de dag met 10mg diazepam. Moeilijk zekers

Bovenaan