Diazepam

Yaizer

Bewuste gebruiker
Hee DF'ers,

Is alweer een tijdje geleden dat ik benzo's heb gedaan. Nu kon ik een nieuwe benzo uitproberen maar ik heb maar gewoon diazepam gehaald.

2 x 10 mg

Dus ik was benieuwd, wat is een redelijke dosis voor diazepam? Heb dit ooit als medicatie gebruikt 3 jaar geleden 5 mg voordat ik ging slapen na een operatie dus weet weinig over de dosis.

Op het internet zegt de één dat 10 mg genoeg is. De ander raad 20-30 mg aan.

Wat is oraal en nasaal de dosis?
Ga er van uit dat ik vrij wel geen tolerantie heb :)

Liefhebbertje

Bewuste gebruiker
Waarvoor wil je het gebruiken?
10 mg met geen tolerantie kan al best inslaan.
Zeker in combi met alcohol
Zou lekker 5 mag pakken.
Uur wachten effect niet goed
Dan bog is 5

20 mg zonder tolerantie ga je zeker plat

Yaizer

Bewuste gebruiker
Waarvoor wil je het gebruiken?
10 mg met geen tolerantie kan al best inslaan.
Zeker in combi met alcohol
Zou lekker 5 mag pakken.
Uur wachten effect niet goed
Dan bog is 5

20 mg zonder tolerantie ga je zeker plat

Kijk vandaar dat ik toch alles na vraag waar ik niet veel over weet :)

Ik drink geen alcohol en doe eigenlijk helemaal geen combi's meer dus word alleen diazepam.

Ik wil het gebruiken om...ja hopen dat er een lichte euforie komt en dat ik gewoon lekker op de bank kan zitten.

Is 5 mg daar niet een beetje weinig voor? En iemand die geen benzo tolerantie heeft, is 10 mg dan echt te veel?
Hoeveel mg oxazepam staat gelijk aan 10 mg diazepam? (dan heb ik een beetje een goed beeld)
En als je iets "te" veel mg hebt gepakt, wat zijn dan de verschijnselen? Als het in slaap vallen is is het geen big deal maar wil geen gekke dingen doen :)

Lysergine

Bewuste gebruiker
Wat betreft de dosering zou deze link je op weg kunnen helpen. Je ziet dat 10 mg diazepam een gemiddelde dosis is. Heb je ervaring met etizolam? Dan kun je ervan uitgaan dat 1 mg etizolam ongeveer gelijk staat aan 10 mg diazepam. Om oxazepam met diazepam te vergelijken, wordt 0,3 als omrekenfactor gebruikt. 30 mg oxa staat dus gelijk aan 10 mg dia.

Tijdloos

DF-koning
Tripreporter
20mg is volgens het farmaceutische kompas de DDD om te slapen. Om te chillen is diazepam niet erg interessant omdat het vrij subtiel werkt. Alprazolam heeft wel een piek net als bromazepam.
Maar ik zou zonder tolerantie 20mg max aanraden. Anders wordt het gewoon een goede nachtrust :)

Enjoy!

Ps
Als je 1,5 uur van te voren grapefruitsap drinkt een groot glas werkt de diazepam wat sterker.

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter
Hoeveel mg oxazepam staat gelijk aan 10 mg diazepam? (dan heb ik een beetje een goed beeld)
En als je iets "te" veel mg hebt gepakt, wat
Google even benzo dose equivalence table en je hebt je antwoord.

Als je 1,5 uur van te voren grapefruitsap drinkt een groot glas werkt de diazepam wat sterker.
Niet doen, kan onvoorspelbare reacties geven en zelfs gevaarlijk zijn.

En als je iets "te" veel mg hebt gepakt, wat zijn dan de verschijnselen? Als het in slaap vallen is is het geen big deal maar wil geen gekke dingen doen :confused:mile:
Tenzij je echt heel veel neemt kun je vaak nog wel wakker blijven als je wilt. Als je wat teveel neemt zul je gewoon extreem suf worden. Ik denk dat 10mg zonder tolerantie al een aardig effect heeft. Je kunt na een uurtje altijd nog wat bijnemen natuurlijk als het wat tegen valt.

Houd wel rekening met de lange werkingsduur van diazepam en dat hoe meer je neemt hoe langer het duurt.

Ik heb wel eens de fout gemaakt om een aantal keer bij te slikken omdat ik dacht dat de diazepam niet werkte, heb toen bijna 2 dagen achter elkaar geslapen. Eerst de nacht in een busje (daar was het ook voor), vervolgens in het hostel tot in de middag geslapen en daarna in tuk tuks en op straat geslapen om vervolgens weer in het hostel verder te gaan slapen.

Tijdloos

DF-koning
Tripreporter
Niet doen, kan onvoorspelbare reacties geven en zelfs gevaarlijk zijn.
@Psychedelibee @Yaizer

Heb met meerdere artsen gesproken hierover de een zegt dat het bij sommige mensen helpt om beter te slapen. Zit in verhouding weinig remmer(s) in. En vitamine c is altijd goed zei een verslavingsarts lol.
Geen goed advies voor de eerste keer. Maar heb nog geen internist cardioloog of IC verpleegkundige dit horen zeggen

20mg zonder tolerantie kan je erg moe en sleepy maken inderdaad. En geen drank erbij (duh)
Enjoy!

hansje1963

Belezen gebruiker
De eerste keer Diazepam was voor mij een blauwe 10 mg en ging daar zeker 10 uur op " out" , Na tolerantie, die best wel snel bereikt is, steeds hogere doseringen.Pas op met alcohol, met name met Oxazepam 50 maar ik heb het gevoel dat er een stofje is uitgehaald, net als bij de Flunitrazepam ( Rohypnol) maar het kan ook gewenning zijn.

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter
maar ik heb het gevoel dat er een stofje is uitgehaald, net als bij de Flunitrazepam ( Rohypnol) maar het kan ook gewenning zijn.
Dat is natuurlijk gewoon gewenning... Er zit in die pillen enkel het relevante stofje, bijvoorbeeld Flunitrazepam. Er zitten niet nog andere actieve stoffen in die pil, anders zou het er wel op staan. Maar combinatie medicatie komt bij zware medicijnen sowieso bijna nooit voor.

hansje1963

Belezen gebruiker
Dat is natuurlijk gewoon gewenning... Er zit in die pillen enkel het relevante stofje, bijvoorbeeld Flunitrazepam. Er zitten niet nog andere actieve stoffen in die pil, anders zou het er wel op staan. Maar combinatie medicatie komt bij zware medicijnen sowieso bijna nooit voor.

Het kan idd de gewenning zijn destijds maar ik hoor toch nog steeds dat de variant van de 80' s sterker waren, maar goed, ik ben geen laborant dus ik kan daar vrijwel niets over zeggen. Ik slik nu nog enkel sporadisch een Diazepam voor de rugpijn/gewrichtspijn door het afbouwen van de Methadon dus ik heb geen kennis van de huidige Flunitrazepam.

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter
Het kan idd de gewenning zijn destijds maar ik hoor toch nog steeds dat de variant van de 80' s sterker waren, maar goed, ik ben geen laborant dus ik kan daar vrijwel niets over zeggen. Ik slik nu nog enkel sporadisch een Diazepam voor de rugpijn/gewrichtspijn door het afbouwen van de Methadon dus ik heb geen kennis van de huidige Flunitrazepam.
Ja maar denk nou even na, als je toen flunitrazepam kreeg en nu ook dan kan er enkel verschil zitten in de dosering van de pillen. Flunitrazepam is gewoon flunitrazepam... Als er daarnaast nog andere werkzames stoffen in hadden gezeten hadden ze het niet als enkel flunitrazepam verkocht... Met logisch nadenken kun je toch enkel bij die conclusie uitkomen.

Daarbij zullen alle mensen die dit zeggen waarschijnlijk gewoon tolerantie over de loop der jaren hebben opgebouwd of wel gewend zijn geraakt aan het effect. Wanneer je een drug voor het eerst doet of de eerste periode is het altijd heftiger, hoe vaker je gebruikt hoe minder heftig het effect word, ook zonder tolerantie.

A3-D

Newbie
Oxazepam heeft mij nooit een kick opgeleverd, enkel een wat rustiger gevoel. Diazepam daarentegen gaf mij de eerste maal met 10mg direct een high gevoel dat ongeveer een uur aanhield. Nu reageer ik wel vaak heftig op medicijnen, moet ik zeggen. De tweede keer dat ik Diazepam innam, kreeg ik van 10mg geen kick en had ik al meer nodig. Hierna nooit meer genomen.

Parnassia

Newbie
Hee DF'ers,

Is alweer een tijdje geleden dat ik benzo's heb gedaan. Nu kon ik een nieuwe benzo uitproberen maar ik heb maar gewoon diazepam gehaald.

2 x 10 mg

Dus ik was benieuwd, wat is een redelijke dosis voor diazepam? Heb dit ooit als medicatie gebruikt 3 jaar geleden 5 mg voordat ik ging slapen na een operatie dus weet weinig over de dosis.

Op het internet zegt de één dat 10 mg genoeg is. De ander raad 20-30 mg aan.

Wat is oraal en nasaal de dosis?
Ga er van uit dat ik vrij wel geen tolerantie heb :)

...

benzo's zijn niet goed voor je GABA-A receptoren. lang verhaal kort te maken. je tolerantie zal toenemen. en als je pech hebt zal je nog afhankelijkheid ervan kunnen ondervinden. dit kan zich uiten in ontwenning zoals trillen rillen gevoeligheid voor licht en geluid. Hierdoor zal je in de cirkel van van dijk kunnen komen. en alleen al benzo's moeten nemen om je normaal te voelen. ik heb deze fout gemaakt. krijg nu van de arts 40mg per dag, voel er niets van. behalve als ik 1 dag niets zal nemen dan kom ik de deur niet meer uit. krijg ik paniek aanvallen en ga zo maar door.....

Bovenaan