Dieren en drugs

Drientje

DF-koning
Vroeg me af hoe jullie staan tegenover het feit dat sommige mensen hun huisdieren drugs voeren.

Er staat een filmpje op youtube: http://www.youtube.com/watch?v=EJEw3A_QO9o

van een kat die het niet echt naar zijn zin heeft (waarschijnlijk geeft dit duidelijk weer dat de kat gestresst is omdat hij lsd kreeg)

maar er staat ook een filmpje op van een redelijk relaxte kat: http://www.youtube.com/watch?v=5JQy4Ny1D8w

hoewel ik betwijfel of deze kat echt lsd kreeg.

Nu ben ik tijdens het lezen van sommige trip reports erachter gekomen dat een paar mensen hun drugs delen met hun huisdieren, zowel perongeluk als expres. Nu wil ik geen veto uitspreken over die mensen(je kent je eigen huisdier vaak het beste en wie ben ik om te zeggen dat je hond, kat of cavia het niet ontzettend naar zijn of haar zin heeft tijdens een trip) maar ik stel toch vraag tekens. Een dier heeft niet het vermogen van een mens om oorzaak en gevolg te kunnen rationaliseren. Zijn wij als huisdier eigenaren er niet juist om het dier tegen dat soort zaken te beschermen?

Laat je mening hier achter en ik sta open voor al jullie commentaar. Misschien kun je mij overtuigen dat dieren het juist wel tof vinden om drugs te gebruken!! :)

X

Drientje

Hillbilly bastard

Bewuste gebruiker
Ik vind het zowiezo niet ethisch om je huisdieren drugs te geven voor verschillende redenen. Een huisdier vraagt hier niet om en wanneer hij het nooit zou krijgen zou hij het ook niet missen. Verder kent een huisdier zijn grenzen niet, als de drugs hem aan zouden staan blijft hij doorgaan. Dan blijft nog de toediening over, je moet je huisdier echt al onder dwang drugs voederen, wat ook niet bevorderlijk is voor het dier. Je kan ook bijna onmogelijk de geschikte dosis voor je dier inschatten. Een huisdier zou ook niet goed weten wat er gebeurt, de drugs zouden hem erg verward maken en waarschijnlijk vind hij het helemaal niet zo leuk, want hij begrijpt het niet. En dan blijft er natuurlijk nog de schade over die bij je huisdier mss nog wel groter is.
Ik zou mijn huisdieren nooit van hun leven proberen voor drugs toe te dienen en ik begrijp echt niet dat er mensen zijn die dit doen of zouden willen doen. Ik wordt er altijd een beetje kwaad van als ik op optredens van die smerige crustpunx bier aan hun honden zie geven. Je huisdier is altijd beter af zonder omdat hij zulke dingen niet kan vatten. Je huisdier verwacht van jou dat jij hem beschermd en verzorgt, en drugs geven hoort niet echt thuis in dat rijtje. Ik vind het idee alleen al eigenlijk echt belachelijk.

Drientje

DF-koning
Zo denk ik er ook over. Het viel mij gewoon op dat er mensen zijn die toch hun dier mee laten trippen met weet ik veel wat voor goedje. Je hebt de verantwoordelijkheid om je dier te beschermen tegen dit soort zaken.

Toen ik nog speed gebruikte en wat morste op het kleed dan ruimde ik het meteen op, ik heb twee katten en zag het al voor me dat ze erdoor heen liepen en daarna hun pootjes gingen schoonmaken.... Als je van je beesten houdt dan hou je drugs uit de buurt.

shokora

Wijs gebruiker
Ik vind het niet ethisch verantwoord om dieren drugs te geven. Om verschillende redenen die hiervoor ook al aangegeven zijn. Een dier heeft hier niet om gevraagd. Dosis is redelijk moeilijk in te schatten. En het dier heeft geen idee waarom de wereld er opeens zo fucking vreemd uit ziet. Als je zelf tript kun je nog zeggen 'dit komt omdat je iets hebt genomen, het is over een paar uur weer normaal', een dier heeft hier geen idee van.

azgaza

Badass junkie
Ik zou zelf niks laten slingeren, en al zeker niet opzettelijk voeren aan een huisdier. Ik vind het niet kunnen om verschillende redenen die al genoemd zijn, zoals het gebrek aan keuze of begrip over de toestand en ook zeker de moeilijkheid van een dosis inschatten (dat vooral bij het laten slingeren van drugs); het enige dat ik weet is dat de kat van mijn oma ging zwalken alsof ie dronken was van 1/16e van een asprientje, dus zal die dosisgevoeligheid bij katten voor wel meer dingen gelden.
Mijn eigen kat is volgensmij vast wel eens stoned van zijrook geweest trouwens, maar de deur stond altijd open, dus als ze de rook vervelend vond kon ze vluchten.

Drientje

DF-koning
Ik merk al dat mijn kat ergens anders heen gaat als ik een sigaret opsteek. Heb wel eens gezien dat een hond een neusshot kreeg van een joint en ik werd toen ook heel boos. Behalve dat ze de geur(hond ruikt 100x beter dan een mens ofzo) niet kunnen waarderen zullen ze het gevoel ook niet kunnen plaatsen. Gedesorienteerde dieren kunnen ook nog eens heel gevaarlijk worden.

X

Drientje

azgaza

Badass junkie
Drientje zei:
Ik merk al dat mijn kat ergens anders heen gaat als ik een sigaret opsteek. Heb wel eens gezien dat een hond een neusshot kreeg van een joint en ik werd toen ook heel boos. Behalve dat ze de geur(hond ruikt 100x beter dan een mens ofzo) niet kunnen waarderen zullen ze het gevoel ook niet kunnen plaatsen. Gedesorienteerde dieren kunnen ook nog eens heel gevaarlijk worden.

X

Drientje

Inderdaad, ik zou ook nooit rook op een dier blazen ofzo, ook zeker om hun longen te beschermen, want het is nergens voor nodig dieren in meer risico te zetten dan je al doet als je binnen rookt (want dat valt opzich nog wel mee, rook verzamelt zich toch meestal midden in de kamer en ligt niet aan de grond).
Ik ken trouwens wel iemand wiens hond juist naar hem toe komt als hij rookt of blowt, maar hij houdt de hond expres op afstand om gezondheids risico's voor het dier te voorkomen/

Annæ

Belezen gebruiker
ik vind niet dat je dat dieren aan kan doen
en aangezien ze er niet zelf om kunnen vragen hoef je het ze ook niet te geven.
Ken wel een kat die altijd bij stonede mensen op schoot kruipt en niet bij de nuchtere. wat dan we weer een bewuste keuze is.
maar drugs voeren lijkt me niet juist.

henkie84

Bewuste gebruiker
Zou het nooit doen, maar vind het erg jammer dat er niet te trippen valt met mijn hond of kat :). Lijkt me een mooie manier om nog dichter naar elkaar te groeien, al wegen de nadelen hier duidelijk zwaarder dan de (eventuele, gehoopte) voordelen.

Overigens reageren mijn beesten ook slecht als ik aan de drugs zit. Laatst tripte ik met een vriend bij mij thuis, mijn hond was paniekerig, zenuwachtig, piste de hele kamer 2x onder (doet ie normaal ook niet)... en mijn kat vulde dat schitterend aan door 2x over me heen te kotsen (zonder dat ze iets slechts hadden binnengekregen).

Aan de andere kant, er zijn ook dieren die het bewust opzoeken. Dat vind ik dan weer lief, begrijpelijk, sympathiek en grappig. Apen die rotfruit eten om aangeschoten te worden, katten die 'm volledig chillen vanwege kattenkruid, dat soort dingen.

Misschien moet je 't omdraaien, kattenkruit eten met je kat dus :).

Drientje

DF-koning
Jaah dat ga ik doen. Allemaal aan het kattenkruid... haha. Ik merk trouwens dat ik dieren wel beter bergrijp als ik bijv Lsd op heb, en sinds mijn 1ste trip heb ik een hele merkwaardige band met mijn kater. Voordat er een jong poesje kwam zat hij lekker in zijn vel en was hij de koning van mijn koninkrijk.
Nadat een vriendin mij een 2 maanden oud kitten gedoneerd had draaide hij om als een blad aan de boom. Hij gromde en kwam niet meer zoveel thuis alleen om te eten en te slapen. Na mijn 1ste lsd trip ben ik hem erg goed gaan begrijpen en ik heb gemerkt dat als ik nu heel hard aan hem denk hij naar me toe komt en met me komt kroelen. Het kleintje is echt een puber nu maar de kater is veel relaxter nu ik hem probeer te begrijpen, en dat is sinds mijn 1ste lsd trip. Alsof ik met hem kon praten zo leek het toen... Heel apart...

X

Drientje

inferno33

Bewuste gebruiker
Tripmiddelen aan dieren geven is gewoon fout... Kan het dier ongetwijfeld niet waarderen.. Het enige wat ik weleens aan een kat zou willen geven is xtc, Als dat zou werken lijkt het me echt geweldig :hearteyes: . Samen met je kat knuffelen op x :grin: . Alleen denk ik dat het bij fantaseren blijft, tot iemand me de dosis verteld, en me ervan verzekert dat die kat het prima gaat vinden, dan zal k er nog eens over nadenken.

Miss Kittin

Badass junkie
Emeritus Mod
Tripreporter
Drientje zei:
Toen ik nog speed gebruikte en wat morste op het kleed dan ruimde ik het meteen op, ik heb twee katten en zag het al voor me dat ze erdoor heen liepen en daarna hun pootjes gingen schoonmaken.... Als je van je beesten houdt dan hou je drugs uit de buurt.

Same here!! Ik gebruik nog steeds speed, maar ben altijd continue aan het opletten of er niet ergens restantjes liggen waar ze misschien doorheen kunnen lopen!

Ik vind het zware dierenmishandeling om je huisdier drugs toe te dienen: behalve dat ze niet zullen begrijpen wat er met hun gebeurt als ze drugs op hebben, bestaat er ook nog eens een kans dat ze er aan sterven. Een dier is nou eenmaal veel kleiner dan een mens en een dosis is al snel veel te hoog voor ze.

Ik heb in een tripreport wel beschreven hoe ik mijn twee katjes zag tijdens een lsdtrip en hele intieme ervaringen met ze beleefd op die manier, maar ze ooit zelf een tripmiddel of andere drug toedienen: NO WAY, absoluut NOOIT van mijn leven!!!!

Northawke

Wijs gebruiker
Ik kan me niet voorstellen dat ik een dier drugs zou geven. Dat heeft geen plaats in hun leven aangezien ze de ervaring toch niet plaatsen kunnen en hem waarschijnlijk als bedreigend ervaren. Ik laat zowiezo nooit drugs in huis slingeren.

Ik heb een keer gezien dat de kat van een vriend thc-kristallen van wiet aflikte en er echt heel raar van werd. Wij vet in de paniek, maar het kwam allemaal goed. De ervaring was vervelend genoeg voor haar.

gummyfrog

Experimenterende gebruiker
Mijn hondje komt juist graag bij mij liggen als ik een jointje rook en hij snuffelt de rook ook op en dan ligt ie de rest van de avond relaxt op de bank te ronken. K Heb wel ns de rook zijn kant opgeblazen en dan draait ie niet weg, gaat er voor liggen. Dus tja, van mij mag tie 'meeroken' haha... :stoned:

azgaza

Badass junkie
Northawke zei:
Ik kan me niet voorstellen dat ik een dier drugs zou geven. Dat heeft geen plaats in hun leven aangezien ze de ervaring toch niet plaatsen kunnen en hem waarschijnlijk als bedreigend ervaren. Ik laat zowiezo nooit drugs in huis slingeren.

Ik heb een keer gezien dat de kat van een vriend thc-kristallen van wiet aflikte en er echt heel raar van werd. Wij vet in de paniek, maar het kwam allemaal goed. De ervaring was vervelend genoeg voor haar.

De kat van een vriend van mij had een van zijn wietplanten half opgegeten, uit vrije wil. Er was zo goed als niks aan de kat gemerkt; maar het was wel zonde van de plant haha. Nu groeit hij geloof ik geen wiet meer, en de laatste keer hielt hij zijn kat er wel wat beter bij uit de buurt.

Northawke

Wijs gebruiker
Een volgroeide plant met kristallen and all? :openmouth: Nou ja, die kat van ons vond er niet veel aan. Raar met haar hoofd schudden, omvallen. Ze was gigantisch stoned.

Lsd of iets in die richting is zwaar onzin. Maar als jij een biertje drinkt en er gaat toevallig een beetje naast en je kat/hond likt het op dan vind ik dat wel kunnen, of je rookt een jointje en je kat/hond word ook een beetje knetter moet ook kunnen.

Drientje

DF-koning
Kijk dat zijn vrijwillige acties van het dier. Zolang jij je dier de keus geeft zal hij heus niet bewust speed of lsd nemen...

Had trouwens wel een keer toen ik speed gesnoven had en ik net mijn kleine katje had dat ik ze weg moest duwen omdat ze mijn neus interessant vond ruiken. Ze duwde haar neusje echt in mijn neusgat bijna. Ik dacht ho even, je bent al zo'n kleine druktemaker....

Ze zijn wel nieuwsgierig maar ik denk eerder dat ze het aflikken omdat ze het vies vinden ruiken, zo likt mijn kat ook mijn handen af als ik handcreme opgedaan heb en daar trekt hij dan zo'n vies gezichtje bij... Schattig gewoon....

X
Drientje

Mayan

Bewuste gebruiker
azgaza zei:
De kat van een vriend van mij had een van zijn wietplanten half opgegeten, uit vrije wil. Er was zo goed als niks aan de kat gemerkt; maar het was wel zonde van de plant haha. Nu groeit hij geloof ik geen wiet meer, en de laatste keer hielt hij zijn kat er wel wat beter bij uit de buurt.

Handig om te weten dat THC pas werkt na verbranding. THC verbrandt rond de 60°C.
Als de kat in je potten plast, dan zijn je plantjes om zeep.
Maar als de planten worden opgegeten zal de kat er niet stoned van zijn.

Als het een blokje hasj eet zou die kat het mss wel merken, omdat deze al verbranding heeft gehad bij het persen.

Handig is ook dat je kast afgesloten is. Er mag immers geen licht inkomen. De kast hou je best zoveel mogelijk gesloten om het vacuum te houden, aldus de gewenste temperatuur.

Maar ik heb al wel bij buitenkweek gezien, dat er vliegen dood in de haartjes van de plant zaten. Echt dood! Hij noemde haar daarom "Venus". Zoals die venusplantjes. We hebben er ons plezier aan gehad!
Dat was echt lekkere wiet, wel vroeg geoogst omdat er al wat toprot verscheen. Het was een slechte zomer, vorig jaar.

Drientje

DF-koning
Drientje zei:
Had trouwens wel een keer toen ik speed gesnoven had en ik net mijn kleine katje had dat ik ze weg moest duwen omdat ze mijn neus interessant vond ruiken. Ze duwde haar neusje echt in mijn neusgat bijna. Ik dacht ho even, je bent al zo'n kleine druktemaker....

http://i257.photobucket.com/albums/hh20 ... rtje23.jpg

Wat ze dus wel doet is aan mijn oorlelletje sabbelen... Schattig...
(heeft dan weer niets met drugs te maken...)
X

Drientje

azgaza

Badass junkie
Drientje zei:
Drientje zei:

http://i257.photobucket.com/albums/hh20 ... rtje23.jpg

Wat ze dus wel doet is aan mijn oorlelletje sabbelen... Schattig...
(heeft dan weer niets met drugs te maken...)
X

Drientje

Wat een schattige kat. Ik krijg bijna zin om foto's van mijn eigen kat te posten. Katten zijn zo leuk.

Drientje

DF-koning
Lief he? Ze doet dit sinds ik haar heb. Vervelend is wel dat als ze vind dat ik te lang in bed lig ze me op die manier wakker komt maken soms al om 5 uur 's ochtends...

X

azgaza

Badass junkie
Drientje zei:
Lief he? Ze doet dit sinds ik haar heb. Vervelend is wel dat als ze vind dat ik te lang in bed lig ze me op die manier wakker komt maken soms al om 5 uur 's ochtends...

X

Haha mijn kat doet dat met poten op je voorhoofd gaan staan en als je dan wakker wordt kijk je in twee reuzachtige blauwe ogen.

Drientje

DF-koning
Das schrikken ja haha.

Heb ook een zwarte en die is ook zo subtiel. Neus aan neus met je gaan liggen slapen en dan geeuwen, wakker worden van die overheerlijke stank uit die bek, pffff...

X

Drientje

DF-koning
Daar gaan ze alleen maar hard mee kroelen, dat eten ze niet op... misschien helpt het wel tegen een stink bekkie... :grin:

Mayan

Bewuste gebruiker
Ze vinden het althans heel leuk om zo'n zakje vol kattenkruid te verkennen.
Waarom ze dat juist doen, weet ik niet.
Maar katten vinden het althans een zeer aangenaam geurtje.

Lucy In The Sky

Bewuste gebruiker
Mijn kat gaat los op selderiezout. Heeft iemand van jullie daar ervaring mee? Bij toeval merkte ik het een keer en heb het later nog wel eens weer geprobeerd om te kijken of het echt daardoor kwam. Toen ik het zeker wist heb ik het maar niet weer gedaan. Het geeft me geen goed gevoel om mijn eigen kat zo raar te zien doen :/ Ze zijn zo ontzettend afhankelijk van je. Heeft iemand dat ook wel eens gemerkt met selderiezout? Ze gaat er heel raar van doen. Er steeds aan ruiken en er in rollen en heel hard weg rennen en raar springen enzo en dan weer er naartoe lopen. En het lijkt ook alsof ze er jeuk van krijgt. Maar toch loopt ze er streeds naar toe en is ze er amper bij weg te slaan.

xpressurself

Bewuste gebruiker
Mensen die dieren BEWUST drugs voeren daar prop ik het liefst persoonlijk 3 gram speed door hun ogen, een dier heeft geen besef van wat die krijgt of wat er met hem gebeurt en hun nieren en lever zijn ook vaak nog eens stukken gevoeliger dan die van mensen. (zo kan een kat al acuut nierfalen krijgen na het eten van wat chips en een hond van enkele druiven).

zieke figuren..

Mayan

Bewuste gebruiker
Nou nou
Wat kattenkruid en selderzout doet heus geen kwaad hoor.
Hoewel ik dat nog nooit gezien heb van selderijzout.

Je moet ze idd geen hard drugs of wiet/hasj in hun neus blazen, dat is dierenmishandeling ja.

Maar wat kattenkruid is onschuldig he

xpressurself

Bewuste gebruiker
Mayan zei:
Nou nou
Wat kattenkruid en selderzout doet heus geen kwaad hoor.
Hoewel ik dat nog nooit gezien heb van selderijzout.

Je moet ze idd geen hard drugs of wiet/hasj in hun neus blazen, dat is dierenmishandeling ja.

Maar wat kattenkruid is onschuldig he

ja tuurlek, daarom heet het ook kattenkruid:wink: heb het ook over alle andere troep die ze dieren voeren.

Lucy In The Sky

Bewuste gebruiker
Het selderijzout ging gewoon een keer per ongeluk tijdens het koken. Later nog eens gekeken of het echt het selderijzout was. Ja dus. Kan op internet verder ook niet wat vinden over de reactie van een kat op selderijzout..

Verder ben ik fel tegen het toedienen van drugs aan dieren. Om alle bovenstaande redenen. Staan btw trieste filmpjes op youtube over dieren en drugs :/

pieter-b

Wijs gebruiker
valt best mee toch..
al zou ikzelf nooit participeren in het mishandelen van diertjes bij wijze van research...ik profiteer wel dagelijks van de vruchten.

maargoed..er zal ook een grote groep mensen bestaan die geen dier zouden kunnen doden als hun eigen leven ervan afhing..
diezelfde groep mensen eet dagelijks wel een biefstukje bij de aardappels.

xpressurself

Bewuste gebruiker
pipoxyz zei:
valt best mee toch..
al zou ikzelf nooit participeren in het mishandelen van diertjes bij wijze van research...ik profiteer wel dagelijks van de vruchten.

maargoed..er zal ook een grote groep mensen bestaan die geen dier zouden kunnen doden als hun eigen leven ervan afhing..
diezelfde groep mensen eet dagelijks wel een biefstukje bij de aardappels.

maar er zit een groot verschil tussen dat biefstukje en voor de "grap" dieren drugs voeren, jaja ik weet het die beesten leiden vast nog veeeel erger enzo maar dat betekent niet dat je dan ook maar je huisdieren moet laten leiden.

Drientje

DF-koning
Mijn ex had een kat die dat ook deed, je kunt bij de dierenspeciaalzaak ook zakjes met soort bruin poeder kopen, dat nergens naar ruikt, maar waar ze ook helemaal wild van worden. Ik leg altijd de speeltjes in een trommel met die rommel en na flink schudden vinden ze de speeltjes weer helemaal top!

Bovenaan