dikke witte schimmel

Hey forum,

ik heb een kweekset Amazonian PES waarbij is nu al 2 flushes van 100+ gram vanaf gehaald heb,
echter een dag na het soaken voor de 3e flush ontstaat nu in een hoek een zeer dichte witte massa, niet echt van die pukjes wit die er doorheen kwamen zoals vorige keer

is dit het einde? of is het normaal?

Re: dikke schimmel

die hoek begint nu een beetje groen te kleuren, dus niet goed. Is het mogelijk om zo'n hoek er gewoon af te snijden of is dat een te groot risico en kan ik hem beter gewoon weggooien?

poison drink

Belezen gebruiker
Waarschijnlijk gaat het over Trichoderma contaminatie, zolang het geen normale blauwe kneuzing van paddestoel-mycelium was. Trichoderma is een snel groeiend wit mycelium dat groene sporen ontwikkelt. Volgens mij gaat die H2O2 weinig verhelpen aan je probleem. Alleszins goed dat je eerst het gecontamineerde deel hebt weggesneden, anders zou je alleen maar de sporen hebben verspreid met een grotere kans op contaminatie tot gevolg.

Je kan eventueel de cake buiten begraven en zo hopen op wat outdoor paddo's. Dit kan je trouwens ook doen als de cake gewoon uitgeput lijkt. Misschien zorgt dit voor wat extra opbrengst, en anders is het bemesting. :wink:

Kijk bijvoorbeeld dit topic:

http://www.shroomery.org/forums/showflat.php/Number/16409406#16409406

de kit lijkt nu wel aardig te gaan, geen andere uitzaaiingen te zien. dus ik kijk het nog even aan.

gisteren 3 gram gedroogd opgegeten en een ontzettend mooie, ontzettend energieke trip gehad. Bijnaam Amazonian XTC kon ik wel begrijpen. Heb in ieder geval een paar goede sporen printen kunnen maken. Eens kijken of het verder kweken mij ook gaat lukken.

Bovenaan