Dinsdag up?

Opeenrodepaddestoel

Belezen gebruiker
Hoi jongens en meisjes,

Ik heb me net speciaal geregistreerd hier om dit topic aan te maken. Omdat ik hier al heel wat dingen over XTC heb gelezen, maar geen soortgelijke ervaringen tegen ben gekomen als die ik vandaag heb. Want alhoewel de dinsdagdip een erg bekend fenomeen is, is wat ik vandaag ervaar het compleet tegenovergestelde daarvan. Ik voel me al de hele dag onwijs goed en energiek, heb eerst een uur door de woonkamer gedanst vanochtend en toen nog een uur gesport. Nu zit ik met een heerlijk tevreden en ontspannen gevoel te studeren voor een tentamen morgen.

Even wat achtergrond info; zaterdag was voor mij pas de tweede keer dat ik XTC gebruikt heb, exact twee maanden na de eerste keer. Uitgebreid tripreportje van beide keren zal ik misschien ook nog wel plaatsen. In het kort heb ik slechts driekwart pil van 220 mg gebruikt (om ongeveer 2 uur een kwartje genomen en om half 5 een halfje erbij), minder dan ik de eerste keer heb genomen. Dit vooral omdat ik rustig aan wilde doen omdat ik midden in mijn tentamenperiode zit en ik met een vriend was die het nu voor de eerste keer deed. Die heeft het op nog minder dan ik (twee kwartjes) tot half 8 volgehouden (we deden het trouwens op een techno/house feestje). Heerlijk avondje verder.

Nu viel me op dat ik totaal geen bijwerkingen van het spul heb gehad deze keer. Waar ik vorige keer tijdens het gebruik soms lichte hallicunaties had en onwijs met mijn kaken aan het malen was, had ik dit keer van dat allebei geen last. Ook had ik na de eerste keer geen dip, maar wel twee dagen moeite met slapen en overdag voelde ik me rusteloos en kon ik mijn benen niet stilhouden. Dit keer ben ik eenmaal thuis als een blok in slaap gevallen, om vervolgens na een paar uur kiplekker wakker te worden. Even flink wat fruit naar binnen gewerkt en toen gewoon vrij goed kunnen leren voor mijn tentamen de volgende dag. Dat ging dan ook prima. Tot dan toe totaal een last gehad van moeheid of neerslachtigheid dus, maar hoe ik me vandaag voel slaat echt alles. Maar terwijl ik door de kamer dans, is de vriend die zaterdag voor het eerst gebruikte kapot, en ligt al de hele dag op bed.

Ik ben dus zeer benieuwd of iemand dit herkent, en of iemand me kan uitleggen waarom ik vandaag het compleet tegenovergestelde van een dip ervaar. :rolleyes:

MusicIsLife

Wijs gebruiker
Je hebt volgens mij goed gegeten, en vooral gelijk je vitaminepeil op orde gebracht. Dat speelt erg mee naar mijn gevoel. Ik heb ook zaterdag gebruikt en voel me vandaag kiplekker.

Maar het verschilt ook een beetje per keer. Al heb ik van een echte dip pas 2 of 3 keer last gehad

Fool

Badass junkie
En als je maar voldoende tijd ertussen laat, niet teveel neemt en gezond bent/goed voor jezelf zorgt zul je ook niet snel last krijgen van gigantische dips, ik ben tot nu toe ook nog altijd vet vrolijk de week na XTC. :)

Susanne

Bewuste gebruiker
Dinsdagdips komen ook minder vaak voor als mensen altijd denken. Ik heb het 2 keer gehad in mijn leven ofzo. Je heb ook niet zo heel veel genomen. Gewoon een normale hoeveelheid, en dinsdagdips komen vooral voor bij hoge doses.

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter
Dinsdagdips komen bij frequent of excessief gebruik. Inmiddels doe ik het niet vaak meer, maar toen ik het 6 jaar geleden ontdekte heb ik het eerste half jaar minstens elke maand gebruikt. De eerste paar keer had ik amper last van een dip, maar aan het einde van dat halve jaar begon ik redelijk heftige dips te krijgen. Sindsdien ben ik het veel minder vaak gaan doen, maar ik zit de week na MDMA nooit helemaal top in mijn vel en zorg ook dat ik geen belangrijke dingen heb in de week erna. Maar aangezien ik het nu amper nog doe en redelijk beschaafd doseer valt het meestal wel mee.

Prison

Bewuste gebruiker
Bij mij helpt vooral goed eten van te voren en na gebruik. Ook 2 dagen erna even goed sporten en flink zweten doet wonderen. Net als fruit en groenten consumeren. De keren dat ik dat niet heb gedaan had ik aanzienlijk meer last van een dip.

leipebaviaan

Wijs gebruiker
Hangt ook allemaal van de hoeveelheid af. As jij maar 3/4 van 220 mg pakt, dan valt de kater zeker wel mee. Klets je er 2 van 200+ erin (had ik zelf een handje van) dan is de dinsdag een verschrikking. Daarnaast is je mentale gesteldheid ook van belang, als jij goed in je vel zit kan je geestelijk meer hebben dan wanneer je in de knoop zit.

Alleen gebruiken tijdens tentamentijd... dat ik eigenlijk no go area. Afgezien van het feit dat jij deze keer nog goed kan leren zegt niet dat het de volgende week ook lukt. Houd je koppie schoon en leer op tijd, makkelijker kan ik het niet maken. :sunglasses:

PS: wil de heer fool bij deze even aankondigen dat hij ook niet altijd even clean is geweest tijdens tentamenperiode's? Ik kan me nog wel posts herinneren waarin meneer aan de 4-FMP zat.

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter
leipebaviaan zei:
Hebben mijn comments dan ooit inhoudelijk iets toegevoegd? :sunglasses:
Je was zo goed opweg:
leipebaviaan zei:
Hangt ook allemaal van de hoeveelheid af. As jij maar 3/4 van 220 mg pakt, dan valt de kater zeker wel mee. Klets je er 2 van 200+ erin (had ik zelf een handje van) dan is de dinsdag een verschrikking. Daarnaast is je mentale gesteldheid ook van belang, als jij goed in je vel zit kan je geestelijk meer hebben dan wanneer je in de knoop zit.

Alleen gebruiken tijdens tentamentijd... dat ik eigenlijk no go area. Afgezien van het feit dat jij deze keer nog goed kan leren zegt niet dat het de volgende week ook lukt. Houd je koppie schoon en leer op tijd, makkelijker kan ik het niet man. :sunglasses:
Maar zo kennen we je weer inderdaad:
PS: wil de heer fool bij deze even aankondigen dat hij ook niet altijd even clean is geweest tijdens tentamenperiode's? Ik kan me nog wel posts herinneren waarin meneer aan de 4-FMP zat.
:tearsofjoy:

EDIT: Misschien nog wel knapper hoe je het voor elkaar krijgt dat Fool, Smartie en ik niet meer inhoudelijk reageren...

Fool

Badass junkie
Oja, ik wil nog even toevoegen dat een tentamen maken de dag na XTC een stuk makkelijker ging dan na een avondje teveel drinken. :P

Opeenrodepaddestoel

Belezen gebruiker
Bedankt voor de reacties jongens, denk inderdaad dat het wel te verklaren is door de combinatie van niet veel gebruiken en goed en gezond eten. Maar dan blijft het toch vreemd dat mijn vriend, die nog minder heeft gebruikt (en ik heb tegen hem gezegd dat hij de dag erna lekker wat fruit naar binnen moest werken) wel een goeie dinsdagdip had.

Fool zei:
Oja, ik wil nog even toevoegen dat een tentamen maken de dag na XTC een stuk makkelijker ging dan na een avondje teveel drinken. :P

Hier ben ik het zeker mee eens. Gebruiken tijdens de tentamens is misschien niet het slimste om te doen, maar aan de andere kant heb ik die avond wel even lekker alle opgehoopte stress van me af kunnen gooien (maar ja, dat kan natuurlijk ook op andere manieren).

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter
Sæglópur zei:
Maar dan blijft het toch vreemd dat mijn vriend, die nog minder heeft gebruikt (en ik heb tegen hem gezegd dat hij de dag erna lekker wat fruit naar binnen moest werken) wel een goeie dinsdagdip had.
De ene persoon is er sowieso gevoeliger voor dan de ander. Als je er gevoelig voor bent en goed voor jezelf zorgt kun je het toch niet altijd voorkomen. Goed voor jezelf zorgen zal het dan waarschijnlijk wel iets minder heftig maken.

Sæglópur zei:
Hier ben ik het zeker mee eens. Gebruiken tijdens de tentamens is misschien niet het slimste om te doen, maar aan de andere kant heb ik die avond wel even lekker alle opgehoopte stress van me af kunnen gooien (maar ja, dat kan natuurlijk ook op andere manieren).
Ik raad het gebruik tijdens tentamen periode echt zwaar af. Hoewel het dit keer misschien goed is gegaan is het niet een garantie dat het de volgende keer ook goed gaat. Zo'n risico nemen is niet heel handig, dan kun je beter vieren dat je tentamens voorbij zijn met een pilletje. Daarbij zijn er genoeg andere manieren om je te ontspannen. Uiteraard een hoop manieren zonder drugs, maar als je dan toch wilt ontspannen met drugs kun je beter een drankje doen of jointje roken. Daarbij loop je in ieder geval een stuk minder risico om er dagen van slag van te zijn.

Bovenaan