Ik wil geen partypooper zijn, maar vind dit behoorlijk verontrustend... Dat verhoogd de risico's van je gebruik aanzienlijk, zonder al te veel extra recreatieve waarde toe te voegen. Hoe zuiver is je MDMA bijvoorbeeld? Want zelfs de kleinste impuriteiten kunnen gevaarlijk worden bij intraveneus gebruik. De kans op overdoseren is intraveneus logischerwijs ook aanzienlijk groter. Om verder nog maar niet van de risico's van spuiten opzich te spreken.MDMA intraveneus. 40mg en 56mg erbij binnen half uur. Totaal 90mg....
Daarom + Why the f.... not!![]()
Je zegt zelf waarom niet, ik zou het willen omdraaien, waarom wel? Als je op zoek bent naar een efficientere manier van drugs innemen dan kun je zeker bij MDMA toch echt het beste voor pluggen gaan. Dat biobeschikbaarheid is hoog en de werkingsduur bijna vergelijkbaar met orale inname.
Voorzichtig qua dosering omdat je oraal 100mg neemt en intraveneus 40mg? Sorry dat ik het zeg, maar ben je bekend met het first-pass effect van oraal drugs nemen? Dit betekent dat oraal vrijwel altijd aanzienlijk minder potent is, aangezien drugs eerst langs je lever gaan en daardoor soms wel tot helft al inactief gemaakt wordt. Doseringen vertalen van de ene inname methode naar de ander is daardoor extreem lastig en als je echt voorzichtig zou willen beginnen met intraveneus gebruik zou je eigenlijk moeten beginnen met 20 a 30% van je orale dosering, just to be sure.Ja zeker groot verschil al was dit echt voorzichtige dosis (oraal start ik met 100mg) maar goed, eerste keer voorzichtig. Na die 56mg erbij was het echt direct heftig. De flash/rush/on-set was erg fysiek heftig maar lekker en ook dikke space/vaagheid mentaal, al was het intenser geweest als ik 90mg in 1x had gedaan maar dat is iets om een keer in de toekomst evt te proberen.
Ook zou ik de volgende keer niet zomaar in 1 keer 90mg gaan spuiten, want dat zou wel eens een overdosering kunnen worden. Het feit dat je nu 40mg en binnen een half uur 50mg erbij nam, wilt nog niet zeggen dat 90mg in 1 keer ook leuk en veilig is. Zeker intraveneus zal MDMA vrij snel door je lichaam verwijdert worden, waardoor de piekwaardes in je bloed heel anders zullen zijn dan wanneer je in 1 keer 90mg spuit.
Sorry als ik misschien wat belerend overkom, maar aangezien niemand hier verder echt op in gaat kan ik niet anders dan mijn zorgen uitten. Bovendien praat je er vrij lackoniek over, waardoor ik de indruk krijg dat je niet volledig op de hoogte bent van alle risico's die spuiten met zich meebrengen.