Disso's: Perfect meditatiemiddel?

nausea

Wijs gebruiker
Hoi hoi jongens, zit hier al een langere tijd over na te denken maar nooit gevraagd. Weet niet waarom.

In ieder geval, tijdens dissogebruik (2fdck, o-pce) heb ik altijd het idee dat het een shortcut is naar de diepere stages van meditatie. Heb jaren geleden veel gemediteerd, tegenwoordig doe ik dat wat minder maar heb vroeger weleens gehad dat na een half uur mediteren het leek alsof alles aan het draaien was en ik m'n lichaam nauwelijks meer kon voelen, maar wel het gewicht ervan. Heb hier altijd deja vu naar tijdens disso gebruik.

Herkent iemand dit?

Boyman

Bewuste gebruiker
Ja, ik snap wel wat je bedoelt! Ik krijg na een lange zit bij meditatie altijd het gevoel dat mijn lichaam gaat zweven. Toen ik het een keer probeerde terwijl ik aan de keta zat toen was dat echt veeel sneller, bijna onmiddelijk.

Wat ik wel merkte was dat het bij dat fysieke gevoel bleef, het lukte me niet makkelijker om mentaal tot rust te komen bijvoorbeeld. Ik weet niet hoe jij dat ervaren hebt? Had niet het idee dat ik zo had kunnen aansluiten in een klooster in Tibet met mn vage kop :tearsofjoy:

nausea

Wijs gebruiker
Ja, ik snap wel wat je bedoelt! Ik krijg na een lange zit bij meditatie altijd het gevoel dat mijn lichaam gaat zweven. Toen ik het een keer probeerde terwijl ik aan de keta zat toen was dat echt veeel sneller, bijna onmiddelijk.

Wat ik wel merkte was dat het bij dat fysieke gevoel bleef, het lukte me niet makkelijker om mentaal tot rust te komen bijvoorbeeld. Ik weet niet hoe jij dat ervaren hebt? Had niet het idee dat ik zo had kunnen aansluiten in een klooster in Tibet met mn vage kop :tearsofjoy:
Hahaha, ik heb dat echt totaal niet met 2fdck! Ligt misschien ook aan de drug maar ik kan altijd echt rustig en objectief kijken naar de meest pijnlijke dingen. Denk wel veel na altijd maar m'n gedachtes wekken nooit echt emoties op

Bovenaan