Dit moet veranderen.

Azarius Smartshop headshop cannabis seeds
Azarius Smartshop headshop cannabis seeds
Azarius vaporizers and accessories

bert567

Experimenterende gebruiker
Goedenavond forumleden,

Ik ben nieuw op dit forum en heb een vraag over het gebruik van xtc. Eind oktober 2012 gebruikte ik voor het eerst xtc. Dit was voor mij, zoals voor bijna iedereen, een werkelijk fantastische ervaring. Ik heb mij nog nooit zo goed gevoeld om eerlijk te zijn. Na dit gebruik was ik van plan om mij netjes te houden aan de drie maanden-regel aangezien ik verantwoord met dit goedje om wilde gaan.

Begin december had ik weer een nieuwe lading binnen en heb dit toen na een avond uitgaan weer gebruikt. Hier begon het eigenlijk al fout te gaan want de weken erna bleef ik terugverlangen naar deze fantastische, nieuwe roes voor mij. Ik had voor xtc enkel ervaring met alcohol en wiet en hasj. Van wiet en hasj was ik nooit zo'n' fan, dus ik heb het gebruik daarvan altijd binnen de perken gehouden. In die laatste drie weken van december heb ik 4x xtc gebruikt. Vrienden (waarvan sommigen ook gebruiken) zeiden toen al tegen mij dat ik enorm overdreef met mijn frequentie. Ik lachte dit toen een beetje weg. Wel merkte ik toen al dat ik uitgaan zonder xtc behoorlijk saai begon te vinden en dat mijn dips steeds erger werden. Ik besloot toen om na de jaarwisseling mij in ieder geval wel aan de driemaandenregel te gaan houden.

Dit bleek lastiger dan gedacht, want zo'n 10 dagen later had ik weer na uitgaan (slaat helemaal nergens op) xtc genomen. Ik nam mij wederom voor het voorlopig echt niet meer te doen, maar al gauw stond er een feestje gepland met vrienden voor begin februari waarbij geslikt zou worden. Al gauw overtuigde ik me ervan dat het nog wel een keer kon, dat het allemaal wel mee zou vallen met de ongezondheid ervan. In februari heb ik toen weer in 4 weken drie keer geslikt.

En toen begon het gezeik, op een zondag nadat ik die laatste keer in februari begon ik lichtflitsen in het donker in bed te zien. Ik dacht toen dat ik het misschien verbeelde of iets dergelijks, maar kort daarna merkte ik ook dat ik bij niet-zonnig weer veel mouches volantes zag (dus ook bijvoorbeeld terwijl ik achter de computer zat zonder dat er zonlicht naar binnen scheen). De lichtflitsen bleven ook aan, soms heviger dan de andere keer. Dit was voor mij wel een schock want als je er opeens achter komt dat je dit soort hppd-achtige verschijnselen hebt denk je hoe kon ik zo stom zijn? Ik besloot nu echt ermee te kappen voorgoed. Maar met mijn domme, domme kop heb ik toen na 2 weken weer geslikt in een zwaar aangeschoten bui, en twee weken later gebeurde mij hetzelfde. Na deze keren was ik het spuugzat, ik ben toen echt gestopt. Ik merkte tijdens die eerste maanden van dit jaar en daarna ook dat mijn humeur zwaar verslechterde, dat ik last kreeg met simpele dingen onthouden en dat ik vaak 's nachts wakker werd (waarschijnlijk depressieve verschijnselen door serotininegebrek en/of hersenschade). Ik begon uitgaan langzamerhand wel weer leuk te vinden zonder xtc en merkte wel verbetering, zij het zeer langzaam, in mijn humeur.

Eind juni ben ik echter wederom de fout in gegaan door te slikken. Nu lijkt het problematisch gebruik weer gestart te zijn. Sindsdien heb ik nog twee keer geslikt. Ik ben bang dat ik een groot probleem heb met mijn gebruik.

Mijn probleem is dat ik een soort van verliefd ben op de roes van xtc, ik voel mij dan de meest gelukkige mens op aarde. Het werkte soms wel minder omdat ik het zo vaak deed, maar met de goede setting (ik hou enorm veel van die technofeestjes) was het toch altijd weer echt geweldig. Ik gebruikte ook nooit zo veel per keer. Een xtcpil van 190-220 mg mdma was het meestal (deze deed ik dan in tweeën of het liefst in een keer. Bijnemen werd ik meestal alleen maar vager van, en het gevoel van ineens goed de weg kwijt zijn is fantastisch) of minder nog zelfs (bijvoorbeeld na dat uitgaan). Dus echte tolerantie bouwde ik ook niet op. Ik wil echter nu echt ophouden met xtc aangezien ik niet weer een verheviging wil van mijn hppd-achtige verschijnselen, de dips achteraf en de hersenschade die je oploopt door zo vaak te gebruiken. Nu vroeg ik mij af of jullie tips hebben om met xtc te stoppen. Echt niet meer naar technofeestjes gaan lijkt mij ook een groot gemis aangezien ik de muziek en sfeer nog steeds super vind (ook zonder xtc). Ook vraag ik mij af of jullie een minder schadelijk middel kennen dat ik eventueel kan nemen op mysteryland? Sos valt dan in ieder geval af, dit heb ik een paar keer gedaan en vond dit ook wel relaxt (maar lang niet zo fijn als xtc en wil hier zeker niet 'verliefd' op worden). Eventueel zou ik ook gewoon rustig aan kunnen doen met wat biertjes (en dan niet teveel). Ik ben voor het overige enkel verslaafd aan sigaretten, maar ben al zwaar geminderd hiermee.

Veel dank alvast!

Gr.

Bert

ZERO-

Badass junkie
Emeritus Mod
Ik denk dat het veel verschil maakt hoe de rest van je leven eruit ziet. Op momenten dat ik heel druk met school of stage ben, wat ik echt leuk vind en waar ik me verantwoordelijk voor voel, dan vind ik het niet erg om een tijdje geen drugs te gebruiken of doe ik het juist liever niet (of zelfs, het kán echt niet, zoals tijdens mijn afstuderen). Je moet xtc zien als iets extra's op je leven, dus; je leven is leuk maar af en toe een avondje superleuk. En niet als; je leven is eigenlijk niet zo bijzonder behalve die paar avonden. Dat fijne gevoel is leuk voor af en toe maar het is kunstmatig en ik vind het veel waardevoller om zonder drugs naar zo'n gevoel toe te werken dmv contact met vrienden en hard werken op school/werk, doen wat ik leuk vind, dus ook (juist) zonder drugs.
Daarnaast vind ik het zelf altijd fijn om te weten dat ik het over 2/3 maanden weer doe. De avond is afgelopen, en dat is kut, maar je bent nog jong en er komen ongetwijfeld nog een heleboel leuke avonden. Oftewel, beetje geduld hebben :wink: En proberen de tijd ertussen niet alleen als wachttijd te zien maar ervoor zorgen dat je genoeg andere leuke dingen hebt om je op te focussen.

Maar goed, misschien helpt het om het met de mensen die wel xtc nemen met uitgaan te bespreken dat jij het een tijdje niet wil gebruiken. Dan kunnen ze je daar toch in steunen. En ja wat die technofeestjes betreft, ik weet het niet. Ikzelf ga ook echt prima op alcohol en een beetje hasj, en van de wappie mensen om me heen word ik dan juist alleen maar vrolijk omdat zoveel mensen naar je lachen. Misschien is dat in het begin gewoon wennen?

Bovenaan