DMT een weg naar buitenaards leven?

Moestuinier

DF-koning
Tripreporter
DMT bezorgd trippers misschien wel meer dan een psychedelische trip. Kan dit of is dit te ver gezocht voor?

Fundamenteel

Experimenterende gebruiker
Lijpe shit. Volgens mij kan het. Maar met wat zijn we bezig? Ge kunt daar allerlei aannames en veronderstellingen aan aannaaien. Maar zijn we daarom met aliens bezig? Ik ben ook geneigd iets alien te geloven. Maar als het al hier voor de mens was, is het dan alien? Kan het niet zijn dat we gewoon met iets "eternal" bezig zijn en het zich vormt naar wat je voor jezelf inbeeld? Voor de ene verschijnt het als een alien, voor de andere als Jezus, ...

Maar zoals de film aangeeft, dit is een domein dat de mens inderdaad dient te verkennen. Zoals NASA de ruimte verkent, dient men ook in andere velden te verkennen.
De mens had een relatie met psychedelica voor god weet hoe lang. Dat ging van vader op zoon en wij hebben daar in 2017 nog niet het tipje van de ijsberg van gezien. Naar mijn inzien zou het belangrijk zijn er mensen bij te betrekken die al honderdtal generaties ervaring met psychedelica hebben.

Er is toch iets van, mensen die in "contact" komen met "iets". Maar niemand van de gecontacteerde kan uitleggen waardoor men gecontacteerd is. Mysterieus en most curious.
Hoewel sommigen toch met hele vreemde verhalen naar buiten komen. :grin:

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Alles wat we (nog) niet kennen/begrijpen, bestempelen we als 'alien'.

Ik denk dat we ergens heel goed weten waar we mee in contact komen, maar dat we ons dit eerst moeten herinneren. Wat Fundamenteel zegt: de mens heeft altijd een relatie gehad met de inner wereld en de intuïtie (mbv psychedelica of anders). De laatste eeuwen/millennia is die dimensie vrijwel geheel genegeerd, vooral in het westen. We hebben geleefd in het isolement van het conceptuele 'left-brain' denken en veruit de meeste mensen doen dit nog steeds. Vanuit dat denken lijken dergelijke encounters 'alien'. Ik denk dat ze deel uitmaken van een diep deel van onszelf.

Fundamenteel

In de religies zijn dat engelen en demonen. Zelfs sjamanen zorgden er bij een ritueel voor dat de slechte geesten eerst verdwenen. Het fenomeen van deze wezens is niet verzonnen, maar gebaseerd op ervaringen uit "de andere wereld". Het monotheïsme heeft dit volledig verketterd en bij de inquisitie heeft het patriarchaat veel van deze tradities verdreven in de westerse wereld. Hier is dat echt verloren gegaan, maar er zijn nog stammen die deze relaties met "de andere wereld" onderhouden. Door deze te ontdekken is dat terug overgewaaid naar het westen. Dat was even vrij, maar toen kwam de war on drugs. En nu staan we allemaal in ons haar te krabben: what is going on?
Iedereen die een significante trip heeft ervaren weet dat in psychedelica iets te vinden is, maar kan er toch de vinger niet op leggen. Het ligt op het puntje van je tong, maar je kan het niet uitspreken. Je weet het, maar tegelijk weet je het toch niet. Edoch voelen wij instinctief aan dat we met "iets" bezig zijn dat van iets "hoger" dan onszelf moet komen. Begrijp je me een beetje?

Daarom ben ik daar rationeler in geworden. Ik kijk niet op van rare verhalen, maar zelf ga ik ze niet meer ervaren :grin:
Ik zet geen deur meer open voor "iets" en houd het liever lekker vertrouwd.
Dat er "iets" is, daar ben ik heilig van overtuigd. Maar 't leven is voor een reden ontworpen zoals het is. Wij nemen datgene waar wat de geest vatten kan. Zijn wij wel klaar voor de overgang zonder massa hysterie?
De misleiding is gigantisch en zullen wij datgene wij dan waarnemen wel zien voor wat het werkelijk is?

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Maar 't leven is voor een reden ontworpen zoals het is. Wij nemen datgene waar wat de geest vatten kan. Zijn wij wel klaar voor de overgang zonder massa hysterie?
Sommige volwassenen en vele kleine kinderen menen meer te zien. Dus is het niet eerder zo dat de meeste mensen zich afsluiten van een deel van de werkelijkheid?

De misleiding is gigantisch en zullen wij datgene wij dan waarnemen wel zien voor wat het werkelijk is?
Maybe, maybe not. Zolang je het (de innerlijke dimensie) maar gaat onderzoeken denk ik.

Fundamenteel

Zich afsluiten of gewoon hallucineren? Er zijn zoveel mensen die hallucinaties hebben in het dagdagelijks leven, maar die krijgen medicatie. Ik heb altijd geloofd dat ik met iets magisch/mysterieus/spiritueel bezig was. Ik werd geborgen en warm opgenomen. Ik ging dan altijd in mijn bed liggen en mijn hele wereld werd wollig. Iets nam mij altijd heel intens en warm op, ik geloofde niet dat hier iets slecht uit kon komen, ik had nooit een bad trip tot ik het "uitdaagde". Mijn trip werd een "demonische" ervaring. Het was als een alcoholist die niet meer kan drinken en door een delirium gaat, the gates of hell were open.
Er was geen ontsnappen aan, daarna nam de synchroniciteit in mijn leven toe en veel ander rare dingen die ik nog niet geplaatst heb.

Ik ben van naïef roekeloos reizen naar een übervoorzichtige psychonaut getransformeerd. Ik zet geen deurtjes meer open, noch nodig ik het uit in mijn leven. Ik heb dat zo dichtgeramd als ik maar kon. Momenteel heb ik ongeveer 2 jaar niet meer getript en het ziet er niet naar uit dat ik daar de eerste jaren aan toe zal zijn. Al voel ik me wel klaar, ik ben het niet.

Nu de realiteit zich terug hersteld heeft en ik terug in staat ben tot rationeel denken, ga ik niet meer terug. Aliens, demonen, engelen , goden, duivels, ... ik heb ze uit mijn operatiesysteem verbannen.
Ik heb of wel een "piek" bereikt in mijn evolutie als mens op geestelijk niveau, of ik was gek aan het worden.
Hoe dan ook, ik kies toch voor de realiteit zoals ze nu ontworpen is.
Ik had er om gevraagd, maar nu ben ik toch veel voorzichtiger geworden in mijn verzoekjes.
We mogen allemaal heel open staan, maar als de UFO bij wijze van spreken in onze achtertuin landt zou de meerderheid bang gaan lopen.
Laat alles maar zoals het is wat mij betreft. :)

Yaizer

Bewuste gebruiker
Het filmpje niet helemaal gezien maar wil alleen zeggen:

Dmt en dmt-varianten is wel echt een andere wereld-drug. De ervaringen die ik heb gehad op changa zijn heel...ja bijzonder. Toen der tijd geloofde ik er heilig in, omdat je het zelf doet (nog geen hyperspace-eniteit-breakthrough-samensmeltingmetalles gehad) maar wel echt rare dimensies en twee keer een entiteit gezien. Je legt linken zo snel waar je een hele leven over doet (de link dat alles om liefde draait, klinkt nu raar maar in die trip was het zo logisch).

Ik weet niet wat ik er van moet vinden. Ik geloof het dus diep van binnen wel maar mijn rationele gedachte stribbelt erg tegen.

Bovenaan