DMT ervaringen.

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Wag betreft bufo is het ook het totaalplaatje denk ik. De inleiding waar je als groep voor deze ervaring staat en dit met elkaar aangaat. De sjamaan die zijn woord doet. En iedereen gaat een voor een door deze ervaring heen. Ik vond het iets heel bijzonders om in een groep mensen die ik niet ken eigenlijk te sterven en opnieuw geboren te worden.

Ook voelde alles heel vertrouwt, ik kon heel makkelijk alles loslaten doordat ik op de juiste wijze werd begeleid. En zo diep als ik gegaan ben had ik nooit in m'n eentje gedurfd. Ook niet zomaar met een vriend. Dit was echt next level qua intensiteit.

Mijn eerste inhalatie was al breaktrough waardig, maar ik had aangegeven dat ik diep wou gaan. Dus toen ik al bijna helemaal weg was kreeg ik nog een keer de pijp tegen m'n mond aangedrukt. Toen heb ik ingeademd totdat ik weg was. Zonder sjamaan had ik na de eerste inhalatie wel gestopt.
Ik kan het me voorstellen dat alles eromheen de ervaring nog bijzonderder maakt.

Zo'n ceremonie is wel iets waar ik persoonlijk al gauw een weerstand voor voel. Om allemaal ogen (van vreemden ook nog) gericht op mij te hebben, terwijl ik in zo'n kwetsbare staat ben. Normaal hou ik er al niet van om in een groep in het middelpunt van de belangstelling te staan. Aan de andere kant, kan zoiets mogelijk dan ook juist goed zijn natuurlijk. Ik weet het niet...

Ik begrijp wel wat @Buu zegt over de poppenkast op nn dmt. Ik heb zelf het idee dat ik een beetje vast zit in een telkens terugkomende trip. Ik kom elke keer weer in een groot circus uit waar ik in een schommel zit met andere wezens (entiteiten en mensen). Het is ook telkens hetzelfde verloop, waar ik vroeger totaal ander soort trips had op dmt lijkt het nu telkens hetzelfde te zijn.
Is dat nog voor de breakthrough of na?

Je hebt ook vrij vaak getript op DMT toch? Ikzelf tripte een flinke periode lang nogal vaak en frequent op psilo en mijn trips werden daardoor nogal duister, overdreven duister, zelfs demonisch vanaf het begin van de trip. Een lange tijd niet trippen zorgde ervoor dat dat weer wegging. Misschien zijn het wel ervaringen die je eigenlijk max een paar keer per jaar "hoort" te hebben...

Space 🕉

Bewuste gebruiker
Is dat nog voor de breakthrough of na?
Nee dit is net geen breaktrough, ik heb op changa heel vaak dezelfde trip beleeft. En gister weer voor het eerst sinds maanden dmt puur gevaped en het verbaaste me dat ik hiermee wederom hetzelfde trip verloop kreeg.

Het verloop is standaard, eerst eneindige kleuren en patronen dit gaat over op het pletten van zielen in een grote wals en daarna het circus. En dit heb ik nu minstens 8x op precies dezelfde manier ervaren.

Ik denk dat ik toe ben aan een breaktrough, kijken of er dan iets veranderd aan de ervaring.

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Nee dit is net geen breaktrough, ik heb op changa heel vaak dezelfde trip beleeft. En gister weer voor het eerst sinds maanden dmt puur gevaped en het verbaaste me dat ik hiermee wederom hetzelfde trip verloop kreeg.

Het verloop is standaard, eerst eneindige kleuren en patronen dit gaat over op het pletten van zielen in een grote wals en daarna het circus. En dit heb ik nu minstens 8x op precies dezelfde manier ervaren.

Ik denk dat ik toe ben aan een breaktrough, kijken of er dan iets veranderd aan de ervaring.
Heeft het zien van dat pletten van die zielen denk je ook te maken met die ene trip van je waar je in jouw ogen God ontmoette? Want dat had ook allemaal te maken met zielen die moeten lijden voor God toch? Tenminste, zo interpreteerde ik je report.

Ik vraag me ook af... Is pre-breakthrough allemaal een creatie van je eigen geest zeg maar en kom je daar pas uit met een breakthrough... In dat geval zouden de entiteiten die ervaren worden na de breakthrough van een compleet andere orde zijn dan die daarvoor. Don't mind me, ik ben even hardop aan het denken. :wink:

Space 🕉

Bewuste gebruiker
Heeft het zien van dat pletten van die zielen denk je ook te maken met die ene trip van je waar je in jouw ogen God ontmoette? Want dat had ook allemaal te maken met zielen die moeten lijden voor God toch? Tenminste, zo interpreteerde ik je report.

Ik vraag me ook af... Is pre-breakthrough allemaal een creatie van je eigen geest zeg maar en kom je daar pas uit met een breakthrough... In dat geval zouden de entiteiten die ervaren worden na de breakthrough van een compleet andere orde zijn dan die daarvoor. Don't mind me, ik ben even hardop aan het denken. :wink:
Het pletten van die zielen is zeker een soortgelijk thema wat telkens terugkomt. In mijn goddelijke trip waaraan @Mindless refereert had ik wel degelijk een totaal andere trip dan wat nu telkens voorkomt. Maar de boodschap dat zielen, ook al zijn ze oneindig qua kleur en vorm, telkens door een grote wals tot moes vermalen worden is iets wat ik bijna altijd zie op DMT.

Ik zou graag weer eens in het diepe springen en doorbreken. Misschien dit weekend wel, met trip zitter dit keer!

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Het pletten van die zielen is zeker een soortgelijk thema wat telkens terugkomt. In mijn goddelijke trip waaraan @Mindless refereert had ik wel degelijk een totaal andere trip dan wat nu telkens voorkomt. Maar de boodschap dat zielen, ook al zijn ze oneindig qua kleur en vorm, telkens door een grote wals tot moes vermalen worden is iets wat ik bijna altijd zie op DMT.
Je maakt me echt nieuwsgierig naar wat ik allemaal nog ga zien op DMT... :laughing: Zo te horen is alles wat ik tot nu toe heb gezien nog maar kinderspel haha.

Ik snap wel dat het vervelend is dat je nu steeds dezelfde trip of soort trip lijkt te hebben. Vraag me af wat daar de reden van is...

Ik zou graag weer eens in het diepe springen en doorbreken. Misschien dit weekend wel, met trip zitter dit keer!
Ben erg benieuwd of een doorbraak de boel weer kan vernieuwen/veranderen voor je!

Zeelanddude

Badass junkie
Tripreporter
DMT en 5-meO DMT en ook psilocybine zijn bij uitstek middelen die hiervoor geschikt zijn. Misschien wel bedoeld zijn. Want ik denk dat maar weinigen het puur als entertainment zien.
@Buu schrijft dat hij het wel alleen recreatief gebruikt. Misschien kan hij of evt @Zeelanddude daar iets over kwijt? Want ik kan me daar zelf helemaal niets bij voorstellen. Dat je een dergelijke intense ervaring hebt en daarna gewoon verder gaat met je leven alsof er niets gebeurd is...
Ik heb nu 8x 5meo-dmt gedaan, waarvan de helft op een gewonde doordeweekse dag. Ik weet nog steeds niet wat er er nou van moet vinden, De eerste 1 of 2x was ik echt wel helemaal ondersteboven van de ervaring, heel erg intens maar niks geen visuals. Alleen maar wit, compleet wit, ik voelde wel een of andere aanwezigheid maar verder eigenlijk weinig bijzonder. De laatste keren zag ik ook echt wel duidelijke beelden, maar kwam het juist heel vredig over en na afloop complete rust. Snap net als @Buu niet wat er van te leren valt?
Mischien dat ik daar nog wel achter komt. Ik ga wel een beetje 50/50 zo een trip in. Ik hoop op een duidelijk antwoord van iets of iemand maar als dat niet lukt of gebeurd zie ik het gewoon als entertainment.
Ik leer meer van LSD als 5meo-dmt.

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Ik heb nu 8x 5meo-dmt gedaan, waarvan de helft op een gewonde doordeweekse dag. Ik weet nog steeds niet wat er er nou van moet vinden, De eerste 1 of 2x was ik echt wel helemaal ondersteboven van de ervaring, heel erg intens maar niks geen visuals. Alleen maar wit, compleet wit, ik voelde wel een of andere aanwezigheid maar verder eigenlijk weinig bijzonder. De laatste keren zag ik ook echt wel duidelijke beelden, maar kwam het juist heel vredig over en na afloop complete rust. Snap net als @Buu niet wat er van te leren valt?
Mischien dat ik daar nog wel achter komt. Ik ga wel een beetje 50/50 zo een trip in. Ik hoop op een duidelijk antwoord van iets of iemand maar als dat niet lukt of gebeurd zie ik het gewoon als entertainment.
Maar dat je niet per se iets leert van een trip waar je in je dagelijkse werkelijkheid wat mee kunt, maakt het ook niet meteen entertainment toch?

LSD trips leren mij vaak ook veel over hoe ik in mijn persoonlijke leven met dingen omga, goed of verkeerd. Psilocybine geregeld ook wel, maar heel vaak ook helemaal niet. Die trips gaan dan eerder over het kosmische bestaan, ons kosmische bestaan. Niet iets wat betrekking heeft op je persoonlijke leven, maar ook absoluut geen entertainment. Je verkent je bestaan, dieper dan de persoonlijkheid. En ik kan alleen maar raden, maar is dat met 5-MeO misschien ook niet het geval?

Space 🕉

Bewuste gebruiker
Ik kan me dit heel goed voorstellen @Zeelanddude

Ik denk echt dat voor mij de magie van de ceremonie en ook de originele vorm van 5 Meo toch een hele andere ervaring geeft. Ik vind het zelf ook niet prettig om nog met mensen te trippen, maar in met zo'n middel hoort het in zo'n setting, zegt mijn gevoel. Juist de energie van dit met z'n alle aangaan met de juiste begeleiding heeft de ervaring zo speciaal gemaakt voor me.

Zeelanddude

Badass junkie
Tripreporter
Maar dat je niet per se iets leert van een trip waar je in je dagelijkse werkelijkheid wat mee kunt, maakt het ook niet meteen entertainment toch?
Nee, zo zwart/wit is het ook weer niet
LSD trips leren mij vaak ook veel over hoe ik in mijn persoonlijke leven met dingen omga, goed of verkeerd.
Ja juist, dat heb ik ook, en misschien is dat hetgeen wat ik er zo van waardeer.
Niet iets wat betrekking heeft op je persoonlijke leven, maar ook absoluut geen entertainment. Je verkent je bestaan, dieper dan de persoonlijkheid. En ik kan alleen maar raden, maar is dat met 5-MeO misschien ook niet het geval?
Ja dat is wel het geval maar hetgeen wat ik dan verkend hebt, roepen meer vragen op als antwoorden. En in het dagelijks leven krijgen andere zaken dan toch weer voorrang en verdwijnen al die vragen binnen 48 uur weer naar de achtergrond.

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Ja juist, dat heb ik ook, en misschien is dat hetgeen wat ik er zo van waardeer.
Ook heel goed te begrijpen. Ik vind dat ook een prachtig aspect van LSD. :) En ook van andere psychedelica, al ervaar ik dat het sterkste met LSD.

Ja dat is wel het geval maar hetgeen wat ik dan verkend hebt, roepen meer vragen op als antwoorden. En in het dagelijks leven krijgen andere zaken dan toch weer voorrang en verdwijnen al die vragen binnen 48 uur weer naar de achtergrond.
Dat is wel zo ja, dat het meer vragen dan antwoorden op kan roepen.

Het is maar net wat je zelf zoekt in de psychedelische ervaring. Zelf ben ik immens gefascineerd in alles rondom het bestaan. Hoe het überhaupt mogelijk is dat we bestaan, dat er iets is en niet niets, etc. Maar je kunt daar vaak niet wat mee in de dagelijkse realiteit.

रति

Wijs gebruiker
5-MeO kan ik me nog iets bij voorstellen aangezien de intensiteit erg heftig is. n,n-DMT is gewoon een poppenkast. Ik zou oprecht niet weten wat ik er van moet leren. Ik ben gewoon naar een show aan het kijken, en wanneer het voorbij is ervaar ik extreme rust. Maar wat ik er van zou moeten leren. Geen idee.
OK thanks.
Ben wel benieuwd of je een andere ervaring hebt wanneeer je Bufo Alvarius neemt.
nn-DMT trekt mij veel minder dan Bufo Alvarius. Vanwege de visuals die je krijgt op nn-DMT. Het type visuals waarover ik hoor spreken spreekt me niet echt aan. Maar de reden waarom ik geïnteresseerd ben in Bufo is juist het totaal ontbreken van visuals. Ik ben bijvoorbeeld ook niet meer in Ayahuasca geïnteresseerd. Ik hoor heel veel verhalen van struggle tijdens Ayahuasca en wijt dat persoonlijk aan het feit dat het ego nog steeds aanwezig is tijdens de ervaring. Om eerlijk te zijn, na Bufo heb ik in geen enkel ander middel meer interesse. Maar eveneens ga ik niet vaak Bufo doen. Ik heb het nu 1 keer gedaan. Blijkbaar met een enorme impact. Het is als een doodservaring. En dat wil je niet al te vaak doen. Ik zie daar althans niet de meerwaarde van in. 1x per half jaar max. Zo denk ik er nu over. Maar het kan ook dat ik het middel na verloop van tijd helemaal los laat en het nooit meer neem. De ervaring werkt echter nog steeds door. Ik blijf mezelf monitoren wat ik wel en niet nodig heb op dit moment. Zoals ik elk moment bekijk wat mijn lichaam nodig heeft aan voedsel.
Volgens mij bevat bufo ook nog een aantal andere psychoactieve stoffen. Beetje hetzelfde verhaal als 4-AcO-DMT vs paddos. Al denk ik dat het veelal setting/placebo is.
Bepaalde dingen, op een bepaald diep niveau wanneer er geen tijd-plaats-zelf meer is, zijn niet echt in te beelden.
Alleen maar wit, compleet wit, ik voelde wel een of andere aanwezigheid maar verder eigenlijk weinig bijzonder. De laatste keren zag ik ook echt wel duidelijke beelden, maar kwam het juist heel vredig over en na afloop complete rust.
Vreemd, het kenmerk van 5-meO-DMT is juist het totaal afwezig zijn van beelden. Maar blijkbaar werkt het voor jou geheel anders. Of, mogelijk is het zoals @Space Criminal al zei, dat de werking van de RC 5 meO-DMT anders werkt dan wanneer het in Bufo Alvarius zit, samen met andere stoffen. Ik kan je toch aanraden eens Bufo Alvarius te nemen.
Ik denk overigens dat de ceremonievorm meehelpt voor de juiste mindset en het respect waarmee je de ervaring ingaat. Maar puur wat werkzaamheid betreft heeft het natuurlijk geen enkel effect. Ik zou het interessant vinden wanneer een placebo-effect mogelijk zou zijn bijvoorbeeld. Maar op dat diepe niveau ben je helemaal weg. Onmogelijk om je op dat niveau te laten beïnvloeden door een placebo :)
Ik vind het wel jammer op zich dat jij geen echt positieve ervaring hebt gehad van het middel. Of het er aan ligt dat het de RC vorm is of dat de dosering te laag was weet ik niet. Ik vind het zelf wel fijn dat ik dingen als dosering geheel aan de sjamaan in de ceremonie kan overlaten. Zoals ik eerder zei, ik ben er vrijwel geheel blanco ingestapt en kon niet voorzien wat het middel mij uiteindelijk gebracht heeft. Maar mijn ervaring met het (natuurlijke) middel was zeer diep en ik herken me niet in wat je schrijft. Maar het verklaart natuurlijk wel waarom jij en @Buu niet bepaald wild zijn van het middel.
Zo'n ceremonie is wel iets waar ik persoonlijk al gauw een weerstand voor voel. Om allemaal ogen (van vreemden ook nog) gericht op mij te hebben, terwijl ik in zo'n kwetsbare staat ben
Ik snap het en het was ook iets wat mij tegenstond voordat ik daar kwam. Echter, wanneer je het middel neemt ben jij helemaal alleen (omdat alles om je heen wegvalt). Zelfs al zijn er mensen omheen. De sfeer in de ceremonie is trouwens zeer introvert. Daar kwam bij, dat voordat ik Bufo nam die dag, we Kambo namen. Dat is het gif van een kikker, (niet psycho-actief, echter wel licht bedwelmend leek het) waar je doodziek van wordt. Het middel gebruik je om je lichaam en geest geheel te cleansen. Er wordt gekotst en je kan er ook diarree van krijgen. Het middel wordt toegebracht via 4 of 5 gebrande gaatjes in je huid; eerst branden ze gaten in je arm, dan smeren ze het Kambo er in. Je gaat er van zweten en bent meteen doodziek. Als je alles er uit hebt gegooid voel je je heel helder, geconcentreerd en gelukkig niet ziek meer. Daarna nam ik vrijwel meteen de Bufo, waardoor ik ook zeer helder en mentaal schoon de ervaring inging. De Kambo heeft beslist geholpen voor een goede meditatieve mindset.
Verder- ik ben zeer op mijn privacy gesteld en geef me niet snel bloot in het openbaar. Maar na zo'n diepe spirituele ervaring ben je ongelooflijk emotioneel. Dat had iedereen die de Bufo nam. Dus je bent alle grenzen voorbij als je terugkomt uit de ervaring en totaal niet bezig met wat de omgeving van je vindt.

Laatst bewerkt:

रति

Wijs gebruiker
Mijn ervaringen met ego-dood/ontstijging waren allemaal maar tijdelijk van aard. Hoe mooi en diep ze ook waren, ze gingen voorbij.
Voor mij is de doodservaring ook voorbij hoor. :wink: En de ontstijging duurt ook maar zolang als de ervaring.
Ervaringen komen en gaan. Maar ondertussen is daar het stille bewustzijn dat dat allemaal ziet en waar je 24/7 toegang tot hebt.
Loslaten is onderdeel van het leven. Ben niet bepaald gebonden door de ervaring. Het leven is vol mooie ervaringen gelukkig.
Ik begrijp wel wat @Buu zegt over de poppenkast op nn dmt. Ik heb zelf het idee dat ik een beetje vast zit in een telkens terugkomende trip. Ik kom elke keer weer in een groot circus uit waar ik in een schommel zit met andere wezens (entiteiten en mensen). Het is ook telkens hetzelfde verloop, waar ik vroeger totaal ander soort trips had op dmt lijkt het nu telkens hetzelfde te zijn.
Kan het, dat ervaringen op DMT gebonden zijn door je eigen frequentie? Dat je tegen je eigen plafond aan zit? In dat opzicht zou ik juist niet streven naar een breakthrough. Misschien moet je juist een tijd niets nemen en alles processen wat je tot nu toe ervaren hebt. Niet dat ik me met jouw leven wil bemoeien. Maar het kan juist jouw next-level zijn om het te verwerken ipv een nieuwe ervaring aan te gaan.

Laatst bewerkt:

Martinus

Wijs gebruiker
Terrance mckenna zij ook altijd dat DmT een soort circus is en hij beschrijft ook altijd de zelfde ervaring met DmT. Daarnaast heb ik vaak genoeg horen zeggen dat veel mensen soortgelijke trips hebben op DmT. Waar bij paddenstoelen het wel meer chaos lijk te zijn.

Ik heb met paddenstoelen in het algemeen geen duistere trips. Ze zijn meer speels en zweverig. Met wiet heb ik altijd simulatie / netwerk / iedereen is verbonden sensaties. Die zijn soms wel duister.

Ik ben erg benieuwd naar DmT.

Laatst bewerkt:

Space 🕉

Bewuste gebruiker
Kan het, dat ervaringen op DMT gebonden zijn door je eigen frequentie? Dat je tegen je eigen plafond aan zit? In dat opzicht zou ik juist niet streven naar een breakthrough. Misschien moet je juist een tijd niets nemen en alles processen wat je tot nu toe ervaren hebt. Niet dat ik me met jouw leven wil bemoeien. Maar het kan juist jouw next-level zijn om het te verwerken ipv een nieuwe ervaring aan te gaan.
Iedereen mag zich met mijn leven bemoeien! Daar leer ik alleen maar van. 🙏

Ik denk dat het anders zit. Ik verwacht eigenlijk dat ik nu al tijden dezelfde dosis neem. Op changa de wel bekende 4 a 5 trekken van de joint. En dmt puur had ik al een hele lange tijd niet aangeraakt. Gister voelde als een soortgelijke intensiteit. Ik had weliswaar 40mg in m'n liquid pad laten smelten, maar ik kreeg effectief veel minder binnen aangezien de 3e inhalatie mislukte doordat ik de diepte niet meer kon inschatten. Ik heb toen dus gewoon geaccepteerd wat er kwam en dit was precies zoals mijn laatste changa trips.

Laatst bewerkt:

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Ik snap het en het was ook iets wat mij tegenstond voordat ik daar kwam. Echter, wanneer je het middel neemt ben jij helemaal alleen (omdat alles om je heen wegvalt). Zelfs al zijn er mensen omheen. De sfeer in de ceremonie is trouwens zeer introvert. Daar kwam bij, dat voordat ik Bufo nam die dag, we Kambo namen. Dat is het gif van een kikker, (niet psycho-actief, echter wel licht bedwelmend leek het) waar je doodziek van wordt. Het middel gebruik je om je lichaam en geest geheel te cleansen. Er wordt gekotst en je kan er ook diarree van krijgen. Het middel wordt toegebracht via 4 of 5 gebrande gaatjes in je huid; eerst branden ze gaten in je arm, dan smeren ze het Kambo er in. Je gaat er van zweten en bent meteen doodziek. Als je alles er uit hebt gegooid voel je je heel helder, geconcentreerd en gelukkig niet ziek meer.
Hmm, nu klinkt zo'n bufo ceremonie ineens heel aantrekkelijk... Je weet het wel te verkopen! :sweatsmile::laughing::wink:

Daarna nam ik vrijwel meteen de Bufo, waardoor ik ook zeer helder en mentaal schoon de ervaring inging. De Kambo heeft beslist geholpen voor een goede meditatieve mindset.
Dat geloof ik zeker dat dat zo is.

Verder- ik ben zeer op mijn privacy gesteld en geef me niet snel bloot in het openbaar. Maar na zo'n diepe spirituele ervaring ben je ongelooflijk emotioneel. Dat had iedereen die de Bufo nam. Dus je bent alle grenzen voorbij als je terugkomt uit de ervaring en totaal niet bezig met wat de omgeving van je vindt.
Ik geloof je zeker, al zie ik het nu vanuit mijn ogen en lijkt het ver buiten mijn comfortzone te gaan. Maar ja, dat is natuurlijk op zich ook weer goed om te doen soms. :)

Space 🕉

Bewuste gebruiker
nn-DMT trekt mij veel minder dan Bufo Alvarius. Vanwege de visuals die je krijgt op nn-DMT. Het type visuals waarover ik hoor spreken spreekt me niet echt aan. Maar de reden waarom ik geïnteresseerd ben in Bufo is juist het totaal ontbreken van visuals. I
Eerst ervaren, dan oordelen 😉

Ik vind nn dmt veel sprekender dan 5 meo. Het zijn beide nauw verwante stoffen met een hele andere uitwerking/ervaring.

NiandraLades

Bewuste gebruiker
Tripreporter
Gister dan DMT en daarna 5-MeO-DMT. De DMT viel mild uit. We hadden veel minder DMT dan ik dacht, dus allebei slechts 1 poging van 20 mg kunnen doen. Ver z'n ervaring was wel heel indrukwekkend.
Toen besloot ik wat 5-MeO-DMT te doen.
Dat was de meest heftige ervaring van mijn leven. Alles komt samen tot dit. Dit is waar het allemaal om draait. Het was ongelooflijk mooi maar jezus wat heftig. Weet niet of ik dit nog een keer zou doen of dat dit een once in a lifetime ding was. Nu integreren. Zo veel mogelijk vasthouden. Levensveranderend dit.

Die DMT, daar komt zeker nog een herkansing van.

Buu

Wijs gebruiker
Maar het verklaart natuurlijk wel waarom jij en @Buu niet bepaald wild zijn van het middel.
Niet bepaald wild verwoord je het verkeerd. Ik vind het een erg tof middel en heb er al een hele hoop van opgerookt. Ik zie gewoon alleen niet in hoe psychidelica mijn leven en perspectie moet veranderen. Wellicht komt dit nog, maar ik ben erg nuchter van mezelf en totaal niet spiritueel.

Space 🕉

Bewuste gebruiker
Niet bepaald wild verwoord je het verkeerd. Ik vind het een erg tof middel en heb er al een hele hoop van opgerookt. Ik zie gewoon alleen niet in hoe psychidelica mijn leven en perspectie moet veranderen. Wellicht komt dit nog, maar ik ben erg nuchter van mezelf en totaal niet spiritueel.
Ik ben wel benieuwd @Buu , heb je uit andere middelen dan 5meo en nn dmt wel iets kunnen halen. Bijvoorbeeld uit psilo trips? Of zijn het allemaal recreatieve middelen geweest in jouw beleving?

Martinus

Wijs gebruiker

Als jij nuchter zijn heel prettig vind dan denk ik dat je ook niet perse spiritueel zal worden van psychedelics. Ik vind het wereldbeeld van materialisme behoorlijk koud en na lang nuchter in het leven gestaan te hebben ben ik toch meer spiritueel gaan worden door drugs omdat het voor mij plezieriger leven is.

Buu

Wijs gebruiker
Ik ben wel benieuwd @Buu , heb je uit andere middelen dan 5meo en nn dmt wel iets kunnen halen. Bijvoorbeeld uit psilo trips? Of zijn het allemaal recreatieve middelen geweest in jouw beleving?
Tot dusver ik alleen nog maar in groeps/feest setting getript op 2C-E, 2C-B, DOC en LSD. Thuis, in m'n eentje alleen nog maar DPT, DMT en 5-MeO-DMT.

Ik heb hier veel met @Psilocyloner over gepraat omdat ik toch wel benieuwd ben naar het iets dieper gaan. Wij konnen concluderen dat ik thuis alleen maar kortwerkende middelen heb gebruikt. Hij stelde voor om eens te psilo te doen en te kijken wat daar uit komt.

Dusver een keer truffels gedaan waar ik helaas alles uitkotste dus geen effect had. Ben wel van plan om het overnieuw te doen.
Als jij nuchter zijn heel prettig vind dan denk ik dat je ook niet perse spiritueel zal worden van psychedelics. Ik vind het wereldbeeld van materialisme behoorlijk koud en na lang nuchter in het leven gestaan te hebben ben ik toch meer spiritueel gaan worden door drugs omdat het voor mij plezieriger leven is.
Wie weet komt het wel, ik sta er wel voor open. Maar hoe ik sommige hoor praten, zo zie ik mezelf nooit.

Psilocyloner

Bewuste gebruiker
Ik heb hier veel met @Psilocyloner over gepraat omdat ik toch wel benieuwd ben naar het iets dieper gaan. Wij konnen concluderen dat ik thuis alleen maar kortwerkende middelen heb gebruikt. Hij stelde voor om eens te psilo te doen en te kijken wat daar uit komt.
Ja, in ieder geval een langwerkend middel, liefst - maar dat is misschien gewoon mijn voorkeur - iets uit de natuur zoals paddo's/truffels, ayahuasca of huachuma. Hoe dan ook middelen die je 'daar' brengen maar waarbij je ook nog 'hier' kunt zijn, gegrond, op aarde en de trip zich kan verweven met je zijn hier op aarde en mogelijk je beslommeringen. Dit in tegenstelling tot de ultrakortwerkende middelen als DMT en 5-MeO-DMT die je ergens naar toe schieten, wellicht iets laten zien waar je simpelweg geen chocola van kunt maken en je dan weer 'uitspugen' terug naar het leven van alledag zonder dat je je ervaring kunt integreren.

Martinus

Wijs gebruiker
Ja, in ieder geval een langwerkend middel, liefst - maar dat is misschien gewoon mijn voorkeur - iets uit de natuur zoals paddo's/truffels, ayahuasca of huachuma. Hoe dan ook middelen die je 'daar' brengen maar waarbij je ook nog 'hier' kunt zijn, gegrond, op aarde en de trip zich kan verweven met je zijn hier op aarde en mogelijk je beslommeringen. Dit in tegenstelling tot de ultrakortwerkende middelen als DMT en 5-MeO-DMT die je ergens naar toe schieten, wellicht iets laten zien waar je simpelweg geen chocola van kunt maken en je dan weer 'uitspugen' terug naar het leven van alledag zonder dat je je ervaring kunt integreren.

Ik kan me daar wel in vinden. Ik heb een keer thee gezet van psilo's en die trip was echt super snel. Ik dronk het. 10min later BAM alles golfde. 3 min daarna lag ik misselijk op de bank opgerold in een deken en met mijn ogen dicht zag ik alleen maar soep. Kan me helemaal niks van die trip herinneren. Het kwam en ging zo snel dat ik amper de tijd had om over mijn misselijkheid heen te komen.

Buu

Wijs gebruiker
En dit geldt nog meer voor n,n-DMT dan 5-MeO imo. Vooral omdat je met reguliere DMT naar de entieiten aan het kijken bent, en probeert uit te vogelen wat ze doen, en je willen vertellen. Daar aar je met 5-MeO alleen wat morphing en andere standaard visuals hebt. Dus doet het je veel meer nadenken.

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Ik denk dat je inderdaad al een beetje zoiets moet hebben van "dit kan het niet zijn", of tenminste "dit kan niet alles zijn". Er moet al een soort verlangen zijn naar iets diepers, iets meer substantieels dan het dag in dag uit overleven, geld verdienen, geld uitgeven, plezier najagen, ervaringen opdoen, gezinnetje bouwen, etc. Ik denk dat spiritualiteit komt, wanneer je eigenlijk een beetje klaar begint te zijn met de gewone wereld. En sommigen zijn gewoon nog niet klaar met de gewone wereld. Misschien vergelijkbaar met in de bioscoop zitten en een film kijken. Je was eerst compleet geïntrigeerd door de film, maar nu begin je er je interesse een klein beetje in te verliezen. Op dat moment begint de interesse te komen in dat wat niet in de film is. Als dat er eenmaal is, kun je nooit meer terug naar volledige interesse voor enkel de film. Nu ben je je bewust van een diepere realiteit.

Daarnaast denk ik net als @Psilocyloner dat een langzaam werkend psychedelicum waarschijnlijk eerder op dat gevoel inwerkt. Ik heb het natuurlijk nog maar 1 keer gedaan, maar mijn changa ervaring leek eigenlijk al te kort (20 minuten) om een vergelijkbare impact te hebben als een goede paddo- of truffeltrip. Die changa trip had wel een grote impact op me, wat betreft hoe nieuw, anders en mooi het was. Maar het leerde me niet echt iets over mezelf en daar leek ook te weinig tijd voor te zijn. Maar misschien heb ik het verkeerd hoor en moet ik er gewoon echt meer mee experimenteren. (ga ik sowieso doen wanneer ik niet meer ziek ben)

रति

Wijs gebruiker
5-MeO-DMT die je ergens naar toe schieten, wellicht iets laten zien waar je simpelweg geen chocola van kunt maken en je dan weer 'uitspugen' terug naar het leven van alledag zonder dat je je ervaring kunt integreren.
Ik heb dat dus heel anders ervaren. Maar ik heb ook zeer veel werk gestoken in integratie. En wat chocola betreft- je begrijpt juist enorm veel. Omdat het het diepste in je raakt, wat zeer dicht bij je staat. Het voelt als de meest pure staat van zijn, wat je meteen 'herkent'. Mijn ervaring was wel met Bufo, een natuurlijk middel. En dat kan net het verschil zijn met de RC versie van 5meO.

Psilocyloner

Bewuste gebruiker
Daarnaast denk ik net als @Psilocyloner dat een langzaam werkend psychedelicum waarschijnlijk eerder op dat gevoel inwerkt. Ik heb het natuurlijk nog maar 1 keer gedaan, maar mijn changa ervaring leek eigenlijk al te kort (20 minuten) om een vergelijkbare impact te hebben als een goede paddo- of truffeltrip. Die changa trip had wel een grote impact op me, wat betreft hoe nieuw, anders en mooi het was. Maar het leerde me niet echt iets over mezelf en daar leek ook te weinig tijd voor te zijn. Maar misschien heb ik het verkeerd hoor en moet ik er gewoon echt meer mee experimenteren. (ga ik sowieso doen wanneer ik niet meer ziek ben)
Ik heb dat dus heel anders ervaren. Maar ik heb ook zeer veel werk gestoken in integratie. En wat chocola betreft- je begrijpt juist enorm veel. Omdat het het diepste in je raakt, wat zeer dicht bij je staat. Het voelt als de meest pure staat van zijn, wat je meteen 'herkent'. Mijn ervaring was wel met Bufo, een natuurlijk middel. En dat kan net het verschil zijn met de RC versie van 5meO.
Hangt deels ook van je 'doel'/'wens' af denk ik. Wat wil je bereiken met psychedelica? De langwerkende, wat meer geaarde middelen zijn waarschijnlijk meer geschikt om over jezelf te leren in relatie tot je huidige leven en je alledaagse beslommeringen, in het reine te komen met je verleden, te leren over de weg die je bewandelt en je te helpen een breder perspectief te ontwikkelen, terwijl de kortwerkende middelen dat alles kan overstijgen wat het omnipotent maakt maar tegelijkertijd ook moeilijker te vatten in je alledaagse leven, daar waarin we het toch maar moeten zien te rooien, vergeet dat niet. We moeten het nu 'hier' doen, niet 'daar'.

Bufo vs. synthetische 5-MeO-DMT maakt zéker een verschil! Ik kan ze niet vergelijken vanuit mijn persoonlijke ervaring, maar heb ook gelezen dat bufo-secretie een veel beter geïntegreerde ervaring geeft dan synthetische 5-MeO-DMT. In dat eerste zit naast 5-MeO-DMT ook nog 5-HO-DMT (bufotenine), een stof die geloof ik op zichzelf niet eens psychedelische effecten geeft, maar die wellicht wel het effect van de 5-MeO-DMT moduleert.

Space 🕉

Bewuste gebruiker
Dusver een keer truffels gedaan waar ik helaas alles uitkotste dus geen effect had.
Vaak heeft dit wel te maken met hoe voorbereid je dit gaat doen. Lege maag is noodzakelijk, en ook wat je als laatst gegeten hebt. Althans dat is mijn ervaring.

Ze zeggen vaak dat je 3 a 4 uur van te voren niet moet eten, maar als je nu iets heel vettigs eet kan de verwerking hiervan velen malen langer zijn dan 3 a 4 uur. Ik raad je dan ook aan om heel licht verteerbaar voedsel van te voren eet en daarna minstens 4 uur vast zodat je het middel zo geneutraliseerd mogelijk consumeert. Met het juiste ph level van je eigen lichaam. Dus fruit en groenten geen probleem, maar patat en spareribs is een no go!

• Like
Waarderingen: Buu

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Hangt deels ook van je 'doel'/'wens' af denk ik. Wat wil je bereiken met psychedelica? De langwerkende, wat meer geaarde middelen zijn waarschijnlijk meer geschikt om over jezelf te leren in relatie tot je huidige leven en je alledaagse beslommeringen, in het reine te komen met je verleden, te leren over de weg die je bewandelt en je te helpen een breder perspectief te ontwikkelen, terwijl de kortwerkende middelen dat alles kan overstijgen wat het omnipotent maakt maar tegelijkertijd ook moeilijker te vatten in je alledaagse leven, daar waarin we het toch maar moeten zien te rooien, vergeet dat niet. We moeten het nu 'hier' doen, niet 'daar'.
Dat klopt helemaal. Om even terug te komen op mijn metafoor in mijn vorige post:

Deze metafoor klopt niet helemaal. In tegenstelling tot de film in de bioscoop gaat de "film" van het dagelijks leven - van 3D, tijd/ruimte - door, ook al heb je de diepere realiteit gezien. De diepere realiteit zorgt ervoor dat de "film" in een compleet ander licht gezien en ervaren wordt, mits je die diepere realiteit integreert. Het gaat er dus niet om, om te ontsnappen aan de "film", maar om er 'spiritualiteit' in te brengen, als je het zo zou willen noemen.

रति

Wijs gebruiker

Bufo vs. synthetische 5-MeO-DMT maakt zéker een verschil! Ik kan ze niet vergelijken vanuit mijn persoonlijke ervaring, maar heb ook gelezen dat bufo-secretie een veel beter geïntegreerde ervaring geeft dan synthetische 5-MeO-DMT. In dat eerste zit naast 5-MeO-DMT ook nog 5-HO-DMT (bufotenine), een stof die geloof ik op zichzelf niet eens psychedelische effecten geeft, maar die wellicht wel het effect van de 5-MeO-DMT moduleert.
Bufo heeft een ziel. Ik betwijfel of bijvoorbeeld de RC 5meO-DMT een ziel heeft. Ik denk niet dat wat voor RC dan ook een ziel heeft, terwijl je veel mensen hoort praten over de aanwezigheid van een entiteit, wanneer ze een natuurlijk middel nemen. Ik geloof zelf niet in entiteiten, maar denk dat mijn idee van ziel mogelijk overeenkomt met wat anderen entiteit noemen. Ik had er vandaag nog een gesprek over met een vriend. Dat RC's mij geen veilig gevoel geven. Terwijl Bufo en paddenstoelen dat mij wel geven. Bij LSD heb ik het gevoel alsof ik in een koud landschap wordt gedropt. Terwijl Bufo/psilo een warm bad is.

Ik ben het verder niet eens met wat e omschrijft als het verschil tussen de kortwerkende Bufo en de langwerkende psilo. Juist omdat Bufo alleen maar op je energiehuishouding werkt, werkt het enorm lang door. Onderrhuids vooral. De kolkende energie die je voelt in de eerrste week komt langzaam tot rust lijkt het op het eerste gezicht, maar lijkt eerder onderhuids te gaan. Je hebt een enorme helderheid en ziet ineens wat belangrijk voor je is en wat onbelangrijk, of futiel. Depressie's en angsten verdwijnen. Dat is ook wetenschappelijk onderzocht. En het geeft juist heel veel helderheid over jezelf en hoe je verhouding tot je omgeving is. Ze noemen Bufo The Liberator. En dat is niet voor niets. Het is gewoon het meest krachtige middel, wat enorme potentie heeft voor persoonlijke groei. Voorheen was ik vooral een psilo/truffel adept, maar alhoewel ik daar beslist nog de grote waarde van inzie, kan het nog niet eens de schoenen poetsen van Bufo.

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Bufo heeft een ziel. Ik betwijfel of bijvoorbeeld de RC 5meO-DMT een ziel heeft. Ik denk niet dat wat voor RC dan ook een ziel heeft, terwijl je veel mensen hoort praten over de aanwezigheid van een entiteit, wanneer ze een natuurlijk middel nemen. Ik geloof zelf niet in entiteiten, maar denk dat mijn idee van ziel mogelijk overeenkomt met wat anderen entiteit noemen.
Ik maak zelf ook onderscheid tussen middelen die een soort 'bezieling' lijken te hebben en middelen die dat niet hebben. Maar om voor mezelf te spreken, ik noem die ziel of bezieling persoonlijk niet een entiteit. Zelf heb ik 1 keer iets ervaren dat ik niet anders kan omschrijven dan een entiteit. Of het dat ook echt was is een tweede, maar ik definieer entiteit als een afzonderlijk bewustzijn zoals ik als mens bijvoorbeeld een entiteit ben en jij ook. Op dat niveau dan hè. De entiteit die ik ervoer leek dus echt buiten mij te staan. Ik was niet meer alleen in mijn kamer. Althans, er was een zeer sterke sensatie in de aanwezigheid te zijn van werkelijk iets anders dan mezelf (don't try it @Mezelf :grimacing:)

Space 🕉

Bewuste gebruiker
Bufo heeft een ziel. Ik betwijfel of bijvoorbeeld 5meO-DMT een ziel heeft.
Ik vergelijk dit verschil net zoals vitamines worden nagemaakt. Ik heb er even een boek bij gepakt om duidelijk te maken hoe ik het verschil zie. 15830017499693563848387719455865.jpg

Chemisch gezien is dit hetzelfde molecuul, maar het biologische verschil is zowel op de foto als in het menselijk lichaam enorm groot.

In geval van vitamine c is het zelfs ook enorm schadelijk, aangezien het lichaam het wel als vitamine c detecteert, maar niet de biologische kracht en werking heeft als de natuurlijke vorm. Alleen hierdoor al verstoren er enorm veel processen in het lichaam alsmede dat je vitamine c nooit op deze manier in de natuur aantreft, zonder alle spoorelementen waar de natuur dit in verpakt.

Ik denk dat bufo precies zo werkt, overigens gebaseerd op mijn eigen interpretatie.

Psilocyloner

Bewuste gebruiker
Bufo heeft een ziel. Ik betwijfel of bijvoorbeeld de RC 5meO-DMT een ziel heeft. Ik denk niet dat wat voor RC dan ook een ziel heeft, terwijl je veel mensen hoort praten over de aanwezigheid van een entiteit, wanneer ze een natuurlijk middel nemen. Ik geloof zelf niet in entiteiten, maar denk dat mijn idee van ziel mogelijk overeenkomt met wat anderen entiteit noemen. Ik had er vandaag nog een gesprek over met een vriend. Dat RC's mij geen veilig gevoel geven. Terwijl Bufo en paddenstoelen dat mij wel geven. Bij LSD heb ik het gevoel alsof ik in een koud landschap wordt gedropt. Terwijl Bufo/psilo een warm bad is.
Ja, precies dit! Daarom ook altijd mijn voorkeur voor natuurlijke middelen, voor 'plantmedicijnen', i.t.t. 'psychedelische drugs'. Ik ervaar exact hetzelfde. Die bezieling. Paddo's bijvoorbeeld, daardoor voel ik me geleid. Ik geef ze mijn vertrouwen en laat ze me leiden naar waar ik heen moet. Als ik LSD neem... er is niks. Niks om op te vertrouwen. Niks om aan vast te houden. Niks om je door mee te laten voeren. Je kan alleen door je eigen mind heen gaan. Niet dat dat niets op kan leveren, maar het is toch meer eens even goed de boel overdenken, verstandelijk, dan dat het echt een gevoelsmatige of spirituele beleving is zoals bij de natuurlijke middelen. Toch is het niet zo zwart-wit als ik het nu stel, sinds ik eenmaal een heel spirituele ervaring ruim na de piek van een hoge dosis DOC heb gehad. Dat ging tegen al mijn verwachtingen in. Bovendien heeft DPT me eens echt teruggebracht naar mijn ayahuascareizen en voelde ik bij 2C-E de laatste keer datzelfde uitnodigende met dezelfde energie als van huachuma, een spiegel en een liefdevolle schop onder me reet om aan te gaan pakken. Wellicht dat je met synthetische middelen bij de bezieling van de natuurlijke middelen kunt komen wanneer je daar in voldoende mate bij bent geweest?

Ik ben het verder niet eens met wat e omschrijft als het verschil tussen de kortwerkende Bufo en de langwerkende psilo. Juist omdat Bufo alleen maar op je energiehuishouding werkt, werkt het enorm lang door. Onderrhuids vooral. De kolkende energie die je voelt in de eerrste week komt langzaam tot rust lijkt het op het eerste gezicht, maar lijkt eerder onderhuids te gaan. Je hebt een enorme helderheid en ziet ineens wat belangrijk voor je is en wat onbelangrijk, of futiel. Depressie's en angsten verdwijnen. Dat is ook wetenschappelijk onderzocht. En het geeft juist heel veel helderheid over jezelf en hoe je verhouding tot je omgeving is. Ze noemen Bufo The Liberator. En dat is niet voor niets. Het is gewoon het meest krachtige middel, wat enorme potentie heeft voor persoonlijke groei. Voorheen was ik vooral een psilo/truffel adept, maar alhoewel ik daar beslist nog de grote waarde van inzie, kan het nog niet eens de schoenen poetsen van Bufo.
Wow, interesting...!

Martinus

Wijs gebruiker
Vaak heeft dit wel te maken met hoe voorbereid je dit gaat doen. Lege maag is noodzakelijk, en ook wat je als laatst gegeten hebt. Althans dat is mijn ervaring.

Ze zeggen vaak dat je 3 a 4 uur van te voren niet moet eten, maar als je nu iets heel vettigs eet kan de verwerking hiervan velen malen langer zijn dan 3 a 4 uur. Ik raad je dan ook aan om heel licht verteerbaar voedsel van te voren eet en daarna minstens 4 uur vast zodat je het middel zo geneutraliseerd mogelijk consumeert. Met het juiste ph level van je eigen lichaam. Dus fruit en groenten geen probleem, maar patat en spareribs is een no go!

Op de dag dat ik truffels of paddos eet dan eet ik helemaal niks. Ik stap uit bed en dan vaak rond 1 uur s'middags eet ik de paddenstoelen. Dan heb ik in theorie een uur of 12+ niks gegeten.
Toch heb ik iedere keer dat ik paddenstoelen eet steeds meer misselijkheid en de laatste keer op 4 gram heb ik vlak voor de piek alles er uit gegooit.

Ik heb wel eens gelezen dat het er ook een beetje bij hoort maar ik heb ook wel eens vernomen dat mensen een bepaald dieet volgen voor meer dan 1 dag voor de trip.

Het zou wel fijn zijn als er een manier was om de maag rust te geven in een trip. Ik eet wel eens een milde appel terwijl ik trip en dat lijkt wel iets te helpen.

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Ik heb wel eens gelezen dat het er ook een beetje bij hoort maar ik heb ook wel eens vernomen dat mensen een bepaald dieet volgen voor meer dan 1 dag voor de trip.
Het hoort er niet echt bij. Ik heb zoveel getript op paddo's (en op truffels) en ben er nog nooit misselijk door geworden en heb er ook nooit van overgegeven. En iedereen waar ik samen mee heb getript trouwens ook niet.

Heb je nooit geprobeerd er thee van te zetten? Dat komt toch een stuk minder zwaar aan op de maag. Ondanks dat ik geen misselijkheid en overgeven ervaar, voel ik wel dat truffels en paddo's aanvankelijk nogal zwaar op de maag liggen. Door er thee van te zetten is dat veel minder.

Martinus

Wijs gebruiker
Heb je nooit geprobeerd er thee van te zetten? Dat komt toch een stuk minder zwaar aan op de maag. Ondanks dat ik geen misselijkheid en overgeven ervaar, voel ik wel dat truffels en paddo's aanvankelijk nogal zwaar op de maag liggen. Door er thee van te zetten is dat veel minder.

Ja. Dat heb ik geprobeerd en daar werd ik ook super misselijk van. En ik had die thee gefilterd dus er zat geen restje paddenstoel meer in. Het lijkt ook wel erger te worden. En de mensen waar ik samen mee getript heb van de zelfde paddenstoelen hebben nergens last van. En in het dagelijks leven heb ik echt een maag van beton. Ik ben zelden misselijk.

Bovenaan