• Hey, waar zijn de Tripreports van de Maand gebleven?

Ben je de Tripreports van de Maand en andere toptripreports kwijt? Deze hebben we onlangs verzameld in een eigen subforum, getiteld Tripreport Toppers. In dit subforum staan alle toppers in chronologische volgorde verzameld. Lekker makkelijk terugzoeken!

Dmt - overwinning over de kosmos (Breakthrough?)

Angramar Temenos

Badass junkie
Wie: Ik + een nuchter persoon, vriend
Wat: DMT, 65 mg
Wanneer: Vandaag
Waar: Thuis

Vandaag was ik dus met een vriend die wel eens dmt leuk vindt. Ik voelde me heel goed en hij had net flink wat binnen; Ik vroeg wat het me zou kosten voor een hit, hij gaf het me gewoon gratis. Meevaller! Ik heb er al helemaal zin in, en een uur later ga ik daarheen, glazen pijpje in de hand en enthousiasme in m'n hoofd.

Daar aangekomen zitten al twee anderen te spacen. Het zijn maten van me, dus ik vind het wel tof, dus ik ga op de bank zitten en wacht rustig op m'n beurt, met goede muziek op de achtergrond. Ik heb een tijd geleden een extreem explosieve trip gehad op DMT, dus ik wou voor datzelfde effect gaan - geen half gevoel, want ik had de laatste tijd veel halfbakken net-niet trips door halve porties paddo's met mensen die het voor het eerst deden (half sitten eigenlijk).

"Laad maar vol", zeg ik. "hoeveel wil je?" "warp 10 kwadraat" mijn antwoord. Die kerel lacht er een beetje om, vraagt of ik het zeker weet. Uiteindelijk meet hij 70 mg af, wat hij toch extreem veel vind - ik vind dat ik het wel hebben kan. Uiteindelijk doen we dat iets minder, op zo'n 60-65 mg. Overginds besluiten we dat dat 2-3 hits is; Ik dacht dat het goed zou zijn om het uit twee pijpjes te doen, omdat dan me makkelijker leek om de hits te verdelen. Of het echt zo was heb ik echt geen flauw idee, maar het leek me op het moment logisch. Ik heb er meteen zin in.

Ik pak de eerste pijp, en begin flink te inhaleren. De rook is zwaar en plastic-achtig; Ik moet maar m'n best doen om niet te hoesten, en inhaleer diep. Als ik klaar ben dient de tweede pijp zich aan; De realiteit begint al te vervormen en ik moet m'n uiterste best doen om me te herinneren wat ik moet doen en hoe ik de tweede hijs moet nemen. Uiteindelijk lukt dit ook. De derde dient zich aan, en ik kan niet meer denken, maar onderbewust lukt het me nog net. Het uitblazen herinner ik me niet meer.

Ik word wakker in wat lijkt een totale leegte; Niet eens vacuum, niets. Een soort fluwelen, prettige en warme duisternis, waarin ik noch zweef, noch lig noch sta. Het voelt prettig, maar ik voel dat er wat mis is. Ik herinner me mijn vrienden, mijn familie, mijn wereld, maar alles is zo ver weg. Het is niet echt. Ik besef dat, en het komt direct hard bij me aan. Ik vind het zelf beangstigend dat ik zoiets weet. Ik besef dat ik de hele wereld zelf heb gedroomd; Het is er niet, er is alleen die fluweelzachte duisternis, en ik droom het universum. Ik wil weer gaan dromen. Wakker zijn is te veel voor me. Ik wil weer dromen.

Ik bedenk dingen, en hoe ik ze bedenk zijn ze er ook. Dat heb ik nog nooit met enige psychedelica meegemaakt, alhoewel ik toen totaal niet wist wat psychedelica waren. Ik begin werelden te maken, maar geen een is goed genoeg. Ik krijg geen perfecte wereld gemaakt, daar erger ik me sterk aan. Ik kom tot de conclusie dat dat zo is omdat ik zelf niet eeuwig en dus niet perfect ben. Ik roep de kosmos aan om me eeuwig te maken, en zo gebeurt het ook. Maar ik voel dat ik eigenlijk iets doe wat niet kan, wat niet hoort voor wat ik ben en wat niet natuurlijk is. Er gaan entiteiten om me heen, eerst vaag maar steeds echter. Ik voel hun stemmen; ik hoor of zie het niet, maar ik voel het in m'n hoofd. Ze zeggen vreselijke dingen; Ik heb de natuur verraden, de menselijkheid, de ziel, het universum, het bestaan, en daarom moest alles worden genezen van mij.

De energieën van de cosmos worden tegen mij gebruikt. Het alles wendt zich op mij, en met een verpletterende kracht, miljarden malen groter dan oneindig, dan alles wat ooit is en was geweest begint het in cascades op me neer te storten. Ik weiger me over te geven. Ik weiger. Dat was de hoofdgedachte. Ik weiger. En daaruit kwamen duizenden andere gedachtes, die ik ooit had, onderdelen van mijn ik; De gedachtes die mij maakten tot de persoon die ik ben. En al die duizenden gedachten samen kwamen om me heen. Sommige groots, andere zinloos of vergeten. En die gedachten samen maakten een gigantisch web van inzicht en inspiratie. Een perfect, ondoordringbaar zijn; En alle energieen die kwamen werden tegengehouden. Ik ging niet kapot, ik kon blijven bestaan. Ik stierf niet, ik werd niet weggevaagd. Ik bestond nog. Wat bestaan was wist ik niet, alhoewel ik duizenden ideeën erover had, maar ik was er. Het Ik werd niet weggevaagd. Ik begon weer te dromen, en droomde de entiteiten weg. Ze pasten niet meer in mijn plaatje. Langzamerhand begon ik te kijken. De werelden die ik maakten leken steeds meer op elkaar en werden realistischer; Ik voelde me terugzakken op de bank waar ik was.

Nog steeds licht verdwaast wist ik niet precies waar ik was, maar ik wist dat het voorbij was. volledig uitgeput bleef ik liggen; M'n ik had immers de kosmos overwonnen! Ik voelde me heel blij en opgelucht uiteindelijk. De anderen keken me aan. Ik had het gehaald! Dankbaar gaf ik het pijpje terug (die in m'n schoot was gevallen), en vulde hem met DMT voor de volgende reiziger!

Visuals: 9 Extreem gedetailieerd, niet eens dromerig, ik bestond ook echt waar ik was, haast tastbaar.
Filosofisch: 9
Body load: Geen idee. Ik voelde m'n lichaam niet meer.
Mind load: 10. Ik was helemaal weg.
Gehele ervaring: 9. Ik was heel blij met de trip, en ik wil het zeker opnieuw doen, maar voorlopig niet. Ik moet alles nog verwerken.

Angramar Temenos

Badass junkie
Het was wel een beetje een overdose denk ik, na de tweede hijs wou m'n geest het eigenlijk niet meer, maar ik bleef koppig doorgaan.

Pikachu

Wijs gebruiker
Volgens mij moet je er met dmt helemaal voor gaan of er niet voor gaan, het is een te heftig middel om met een mini dosis te beginnen om te kijken of het gevoel je bevalt; vullen en knallen! :hearteyes:

Ik denk dat het beter is als je zo helemaal in je space zit dan dat je nog steeds een beetje beseft wie je bent, komt de ervaring ten goede denk ik...

Angramar Temenos

Badass junkie
Pikachu zei:
Volgens mij moet je er met dmt helemaal voor gaan of er niet voor gaan, het is een te heftig middel om met een mini dosis te beginnen om te kijken of het gevoel je bevalt; vullen en knallen! :hearteyes:

Ik denk dat het beter is als je zo helemaal in je space zit dan dat je nog steeds een beetje beseft wie je bent, komt de ervaring ten goede denk ik...

Ik besefte nog heel goed wie ik was etc, geen egodeath; eerder world-death; Alles wat ik kende uit deze wereld begreep ik niet en leek me totaal vreemd, behalve ikzelf. Ik wist juist dat *ik* bestond, maar van al het andere wist ik het niet. Hele leuke ervaring, dat zeker

azgaza

Badass junkie
Erg vet report, lijkt me ook een hele boeiende trip. Die leegde klinkt ook interessant, ik heb vaak gedachtes over ´de omarming van de leegte´, en dat is een leegte die als een mantel je heen valt, maar ik zeg ook altijd dat het niets alles is, want waar niks is is ruimte voor creatie, dus jouw trip klinkt voor een klein deel als iets dat zo uit mijn hoofd kan komen :)

Angramar Temenos

Badass junkie
Niets bestond meer behalve ikzelf, en ik kon een nieuw universum tot leven dromen :hearteyes: . Alleen vonden de entiteiten dat niet zo leuk, maar ze konden me niks maken door de zekerheid en kracht van mijn gedachtes, daar kwam het op neer.

Flameon

Badass junkie
Mooi report over DMT. Vindt het een aparte maar mooie drugs!
Heb er ook weer zin in als ik zoiets lees, maar dat komt op korte termijn wel goed :wink:

Dumpy

Wijs gebruiker
Tripreporter
Wat je beschrijft klinkt niet als een overwinning of een breaktrough. Het is je ego wat tegenspartelde tegen de ervaring, je hebt je niet over kunnen geven maar bleef tegen de reiniging vechten. althans zo lees ik het nu...
Je ego was er duidelijk nog dus het was geen breaktrough. Als ik jou was zou ik de volgende keer wat meer voorbereiden op overgave. Want het strijden tegen de ervaring brengt alleen maar negativiteit met zich mee.

En alles in 1 pijpje doen lijkt me trouwens beter, dan krijg je waarschijnlijk meer binnen met de 1e hit. En de 1e hit is het belangrijkst, daarna begint er al tollerantie te komen.
Veel succes met de komende dmt sessies, het is een mooi middel maar probeer volgende keer je wat meer voor te bereiden op je ego los te laten en laad gewoon 85mg in die pijp. Dan word je ego in een halve seconde weggeblazen, zo heb ik dat meegemaakt dan... :wink:

Angramar Temenos

Badass junkie
Dumpy zei:
Wat je beschrijft klinkt niet als een overwinning of een breaktrough. Het is je ego wat tegenspartelde tegen de ervaring, je hebt je niet over kunnen geven maar bleef tegen de reiniging vechten. althans zo lees ik het nu...
Je ego was er duidelijk nog dus het was geen breaktrough. Als ik jou was zou ik de volgende keer wat meer voorbereiden op overgave. Want het strijden tegen de ervaring brengt alleen maar negativiteit met zich mee.

En alles in 1 pijpje doen lijkt me trouwens beter, dan krijg je waarschijnlijk meer binnen met de 1e hit. En de 1e hit is het belangrijkst, daarna begint er al tollerantie te komen.
Veel succes met de komende dmt sessies, het is een mooi middel maar probeer volgende keer je wat meer voor te bereiden op je ego los te laten en laad gewoon 85mg in die pijp. Dan word je ego in een halve seconde weggeblazen, zo heb ik dat meegemaakt dan... :wink:

Volgens erowid is 50 mg al een heavy dose :openmouth: . Ik ga meestal op erowid op zoek naar info voor ik iets doe.

Dumpy

Wijs gebruiker
Tripreporter
50mg is ook al heavy maar geen breaktrough.. tenminste ik heb wel is een breaktrough gehad op 50 maar gebeurt niet vaak. 85 is ongeveer gegarandeerde breaktrough.

maar je hoeft niet perse 85 te doen maar ik zou als ik jou was wat gaan werken aan je ego aan de kant zetten. Denken dat je de kosmos overwint is volgens mij wel een teken dat je ego goed aan t werk is, hehe :wink:
Ook als je ayahuasca gaat doen zou ik dit in de gaten houden, ik heb vaker gezien dat lessen in de DMT wereld terugkwamen tijdens een ayahuasca trip. Zit natuurlijk alletwee DMT in dus is opzich wel logisch. Maar als jij zo vast houd aan je ego word het mischien wel een langdurig gevecht terwijl je het jezelf zoveel makkelijker kan maken. En je DMT ervaringen zoveel vrediger.

TrippyShit

Badass junkie
Pikachu zei:

Dit idee heb ik dus ook een beetje. Kan helemaal verkeerd zijn :P
Maar ik ga over 2 weken ongeveer dmt doen. Ik wil gewoon een dmt ervaring meemaken hoe dmt bedoeld is. Niet een klein piepje en appart vormpje en weer terug. Ik wil het goed meemaken. Ik wou dus 60mg in het pijpen gooien. Stom idee? Of zijn jullie het met mee eens?

Sorry voor offtopic gaan :P

Wile-E-Peyote

Badass junkie
Tripreporter
Zeer herkenbaar.

DMT is alsof je de kurk uit de champagnefles laat knallen, zo zoet als champagne, maar dan ben je de kurk.

:)

Vanavond naar de K-Hole.... een psycholoog-vriend van me wees ook op DMT....

ik lees dus overgave, zoals eigelijk met alle psychidelica... niet bevechten... laat maar komen dus....

aangezien ik een behoorlijk ego heb, naar me 100000 keer is verteld, wordt dat een opgave....

goed rapport. Thanks... nu op naar DMT en K-HOLE

advaita

Newbie
Ik zou graag dmt willen proberen. Is het gemakkelijk te verkrijgen in Nederland of is het beter dat ik het zelf maak uit mimosa hostillis?

Bovenaan