DMT, Wat gebeurt er nou?

jcutter

Badass junkie
Wat gebeurt er nou in die 10 minuten precies? En wat is al wetenschappelijk bewezen? En onderzocht? Waar zit je nou in die 10 minuten?

Dumpy

Wijs gebruiker
Tripreporter
Niemand weet nog waar de stof precies voor dient. Alleen dat het gemaakt word tijdens REM slaap en vlak voordat je dood gaat. Verder nog niets officieels over bekend... :(

Adrenochroom

Wijs gebruiker
De DMT - REM slaap relatie is nog steeds theorie voor zover ik weet, ik denk dat het wel zo is maar hier is nog nooit goed wetenschappelijk onderzoek naar gedaan, lastig om subsidie voor te krijgen waarschijnlijk :P Volgens mij is wel bewezen dat het idd bij een bijna dood ervaring optreedt.

De theorie is dat DMT in de pijnappelklier wordt geproduceerd, als dit zo is dan is het waarschijnlijk dat na ongeveer 49 dagen na de verwekking van een kind er voor het eerst DMT in hem wordt geproduceerd. Het bizarre is dat boeddhisten geloven dat 40 dagen na de verwekking de ziel het lichaam betreedt.

Ik zelf geloof dat er wel een verbinding tussen de twee zit, DMT, geboorte, dromen, dood...

Maar goed ik zeg tegen jou jcutter wat ik ook tegen mezelf zeg; niet lullen gewoon doen! (ik doe het voor het eerst over 2 weken:wink: )

Adrenochroom

Wijs gebruiker
Oh ja, en wat verwacht je nou dat mensen je vertellen over wat in die 10 minuten gebeurt?

Zoals bij iedere trip ga je eigenlijk de fout al in zodra je begint de trip te beschrijven... :P

Tripper

Wijs gebruiker
Wat er gebeurd die 10 min is afhankelijk van:

-Uit wat voor een pijp je rookt
-Hoeveel je rookt
-Hoelang je de rook inhoud
-Hoe snel je rookt
-Hoe lekker zit je in je vel
-Hoe goed kun je er van natura mee omgaan

En wat die 10 min betreft, dat is natuurlijk relatief.. hoe meer DMT je neemt des te langer duurd het.

Tripper

Wijs gebruiker
De mens is een radio en die kun je afstemmen op een multidimensionale frequensie. Wij hebben de frequensie 0. DMT heeft de frequensie 5. Hoe meer DMT je neemt des de dieper ga je in frequensie 5. Daarom ziet iedereen hetzelfde en komt iedereen in dezelfde werelden. Iedereen ziet de DMT elfjes. Je hebt altijd een hoop ongelovige Thomassen die zeggen, 'Eerst zien, dan pas geloven'. Het mooie van DMT is dat je het zelf kunt zien.

Het probleem is dat je bij babies die 49 dagen na de conseptie in de buik van de moeder zitten niet ff snel kunt vaststellen dat er DMT in de pijnappel klier zit.

Omdat de enzymen de DMT zo snel afbreken kun je het ook bijna niet testen bij dode mensen. De enzymen maken een chemische reactie met het DMT molecuul en maken er een ander molecuul van. Door testen van de urine van dieren hebben ze zulke moleculen weten vast te stellen. Probleem is hiervan dat de serotonine en de Melatonine die ook in de pijnappel klier worden gemaakt er bijna hetzelfde uitzien als de DMT en ze dus niet weten van welke het afkomt.

Adrenochroom

Wijs gebruiker
Voor zover ik me heb ingelezen zijn er niet echt lichamelijke risico's aan gepaard mits je het in de juiste setting doet. Wat wel kan gebeuren is dat je negatieve entiteiten tegenkomt die energie van je kunnen wegnemen of je zelfs kunnen aanvallen en in je blijven...

Tripper

Wijs gebruiker
Adrenochroom zei:
Wat wel kan gebeuren is dat je negatieve entiteiten tegenkomt die energie van je kunnen wegnemen of je zelfs kunnen aanvallen en in je blijven...

Daar heb ik nog nooit van gehoord.. De boodschap luidt, 'liefde' in de DMT wereld.

Adrenochroom

Wijs gebruiker
Tripper zei:
Adrenochroom zei:
Wat wel kan gebeuren is dat je negatieve entiteiten tegenkomt die energie van je kunnen wegnemen of je zelfs kunnen aanvallen en in je blijven...

Daar heb ik nog nooit van gehoord.. De boodschap luidt, 'liefde' in de DMT wereld.

Ik zou 't verder natuurlijk niet weten, maar heb er een paar keer over gelezen op erowid en eens ook op nexus geloof ik. Dit zijn wel de verre minderheid van de reports though.

Tripper

Wijs gebruiker
Adrenochroom zei:
Tripper zei:
Adrenochroom zei:

Ik zou 't verder natuurlijk niet weten, maar heb er een paar keer over gelezen op erowid en eens ook op nexus geloof ik. Dit zijn wel de verre minderheid van de reports though.

Kan zijn hoor, maar zo ver ik heb gezien is er alleen maar goed met een tikkeltje speelsheid of ondeugendheid. I love DMT :hearteyes:

jcutter

Badass junkie
Ervaar je ook nog veranderingen aan je persoonlijkheid waarvan je zeker weet dat het door de dmt komt?

Tripper

Wijs gebruiker
jcutter123 zei:
Ervaar je ook nog veranderingen aan je persoonlijkheid waarvan je zeker weet dat het door de dmt komt?

Nee, aleen in de positieve manier. Ik ben er een stuk opener van geworden qua shakra's. En mijn serotonine huishouding is helemaal ok, dus geen stress meer. Ik heb een meer stabiel leven en ik ben sterker qua karakter geworden.

ErnstJünger

Bewuste gebruiker
Tripreporter
Adrenochroom zei:
Voor zover ik me heb ingelezen zijn er niet echt lichamelijke risico's aan gepaard mits je het in de juiste setting doet. Wat wel kan gebeuren is dat je negatieve entiteiten tegenkomt die energie van je kunnen wegnemen of je zelfs kunnen aanvallen en in je blijven...

Inderdaad, dat heb ik ook zo gelezen.

Maar toch stel ik me daar -intuïtief- enige vragen bij: de smaak bij het inhaleren is zo über-smerig, zo plastic-synthetisch, dat ik me maar moeilijk kan voorstellen of deze wijze van inname wel vrij van risico's is.
Een deel van de verklaring zit natuurlijk in de wijze van productie: hoe zuiverder, hoe beter.

Mogelijke nadelige effecten van DMT-gerook zou ik dan ook niet aan de specifieke molecuul toeschrijven, als wel aan eventueel resterende substanties van tijdens het productieproces.

Maar dat is slechts mijn intuïtief aanvoelen bij die afgrijselijke, verdovende rook - die tegelijk zo hemels, zo onaards van inwerking is. :grin:

jcutter

Badass junkie
Dat de dmt rook slecht is voor je longen lijkt mij vanzelf sprekend, maar hoe zit dat met je hersens?

Tripper

Wijs gebruiker
jcutter123 zei:
Dat de dmt rook slecht is voor je longen lijkt mij vanzelf sprekend, maar hoe zit dat met je hersens?

Al is het idd enkel de molecuul die je rookt dan is het nog slecht voor je, laten we zeggen niet echt goed voor.

Het lijkt me niet schadelijk voor je hersens omdat je 's nachts als je slaapt ook DMT aanmaakt.

jcutter

Badass junkie
Het lijkt me niet schadelijk voor je hersens omdat je 's nachts als je slaapt ook DMT aanmaakt.
Maar je zult het vast niet in grote hoeveelheden aanmaken. Dat doe je wel als je sterft, maar dan is het niet erg om een hersenbeschadiging op te lopen.

jcutter

Badass junkie
Kan het gebeuren dat als je een flinke hijs van een pijp met dmt neemt dat je dan opeens herinneringen opnieuw gaat beleven? Dat ik opeens naast mijn ex wakker word of zo? Want dan zie ik er al vanaf.,

neti

Badass junkie
http://www.droomvrienden.nl/DVforum/vie ... be60751d92
Bewustzijns verandering.

Recent onderzoek lijkt erop te wijzen dat een natuurlijke psychedelische stof in het menselijk lichaam de sleutel is tot paranormale begaafdheid.

Trevor MacInnes zat rustig in zijn appartement in New York toen hij merkte dat hij naar een andere dimensie werd getransporteerd. "Ik liep naar iets dat leek op het landingsplatform van een ruimteschip. Ik voelde minstens twee entiteiten, aan iedere kant één, die me naar het platform toe leidden. Plotseling werd ik me bewust van nog veel meer wezens binnen in het ruimtestation. Ze liepen op twee benen en waren ongeveer even groot als mensen."

"Eerst dacht ik dat het robots waren- androïde schepsels- omdat ze leken op een kruising van poppen voor botsproeven en de troepen van het Empire uit Star Wars. Maar het waren levende wezens, geen robots. Ze deden een of ander technisch routine-klusje en letten niet op mij."

"Ook voelde ik de aanwezigheid om me heen van iets ongelooflijk krachtigs. Het was niet angstaanjagend, maar het stelde me ook niet gerust. Het was er gewoon. En toen begon een hele troep kleine, kabouterachtige wezentjes te spelen met voorwerpen die leken op een combinatie van kristallen en machines."

Een andere werkelijkheid.

Men zou Trevors verhaal makkelijk als een klassiek geval van ontvoering door ufo's kunnen zien. Maar, zoals de vrienden die tijdens zijn "trip" bij hem zaten, kunnen bevestigen, had Trevor helemaal geen fysieke ontmoeting met een buitenaards ruimteschip. Hij had net een "piek-ervaring" gehad, of een verregaande vorm van bewustzijnsverandering, veroorzaakt door het krachtige tryptamine-hallucinogeen NN-Dimethyl-tryptamine (DMT).

Trevors ervaring staat niet op zichzelf. Duizenden gebruikers van psychedelische drugs hebben met DMT geëxperimenteerd, en er zijn veel verhalen over "ontmoetingen" met een heel scala aan mystieke of merkwaardige wezens, waaronder buitenaardsen, geesten, engelen, goden, en zelfs de Bron van de Schepping. Sommigen hebben bijna-dood-ervaringen beschreven waarbij de aanvankelijke angst voor de dood langzamerhand plaats maakt voor een verregaand gevoel van spirituele verlichting. Voor veel mensen hebben zulke ervaringen dan ook blijvende gevolgen, waardoor soms hun hele leven is veranderd. Er is geen twijfel aan dat DMT een krachtige psychedelische drug is, maar wat nog opmerkelijker is, is dat hij van nature in het menselijk lichaam voorkomt.

Psychedelische planten.

Recent onderzoek lijkt erop te wijzen dat een klein onderdeel van de hersens, de pijnappelklier, verantwoordelijk is voor een ingewikkelde chemische kettingreactie die leidt tot de aanmaak van tryptamine-hallucinogenen. Deze stoffen houden verband met ongewone bewustzijnstoestanden en men denkt dat ze de beelden veroorzaken waar onze dromen door zijn gevormd.

DMT is ook één van de chemische basiscomponenten van de plantaardige hallucinogenen die door stammen in Noord- en Zuid-Amerika worden gebruikt, zoals ayahuasca en paddestoelen met psilocybine.

Ayahuasca is de belangrijkste drug van de Amazone-Indianen, en wordt in aftreksels en snuifpoeder gebruikt, op basis van de klimplant Banisteriopsis caapi. Hij heeft ook een heleboel andere namen, zoals caapi en yagé (of yajé). Banisteriopsis bevat zelf geen DMT, en de visioenen die deze plant op zichzelf te weeg brengt, zijn meestal dofblauw of grijs. Er moeten bepaalde planten die DMT bevatten aan worden toegevoegd.

Dan worden er fellere kleuren gezien en is het hallucinogene effect veel sterker. Aan een brouwsel van ayahuasca kunnen meerdere planten zijn toegevoegd, en het is door ontelbare generaties Indianen gebruikt voor inwijdingsplechtigheden en om spirituele kennis te verkrijgen. De drug wordt ook gebruikt bij waarzeggen en voorspellen, waartoe ook het reizen in de geest naar afgelegen gebieden behoort, om te zien hoe de gebeurtenissen zich daar ontvouwen. Dit gebeurt in de vorm van een vogel of dier. Veel mensen die ayahuasca hebben gebruikt, waaronder de antropoloog Kenneth Kensinger, hebben deze helderziende gaven ook ervaren.

Tijdens een ayahuasca-sessie met de Cashinahua, een afgelegen stam in Peru, die de hele nacht duurde, vertelden zes van de negen Indianen die meededen, dat zij de dood van zijn chai "de vader van zijn moeder", hadden gezien. Dit visioen vond plaats twee dagen voordat de antropoloog via zijn radiozender bericht kreeg van de dood van de oude man.

(Teonanacatl - God’s flesh)

Behalve ayahuasca gebruikten de Indianen in veel streken van Amerika ook "heilige" of "magische" paddestoelen als rituele hallucinogenen. Dit gebruik, dat misschien wel teruggaat tot 1.000 v. Chr., werd voor het eerst beschreven door de Spaanse priester Bernardo Sahagún, in de tweede helft van de 16e eeuw. Volgens hem noemden de Azteken de heilige paddestoelen teonanacatl, "vlees van de goden".

Magische paddestoelen.

In de jaren "30 vonden etnobotanisten aanwijzingen dat er onder de Mexicaanse Indianen nog paddestoelen-rituelen bestonden. Dit werd in 1953 bevestigd door Gordon Wasson, een gepensioneerd bankier en amateur-mycoloog (paddestoelenkenner).

(Linker foto: Gordon Wasson. Rechter foto: Allan Richardson)

Wasson en de fotograaf Allan Richardson zijn, voor zover bekend, de eerste niet-Indianen die mee hebben gedaan aan een paddestoelen-ritueel. Nadat hij een paar stukjes van een hallucinogene paddestoel had gegeten voelde Wasson hoe hij uit zijn lichaam zweefde, terwijl Richardson visioenen had van een kamer in Mexico-stad die hij fysiek pas twee weken later zou betreden. Het was opvallend dat zijn voorspellende visioen zeer gedetailleerd was en klopte, tot aan een schilderij dat hij aan de muur "had gezien".

Hoewel de paddestoelen een vorm van DMT bevatten, werken ze slechts langzaam en zijn de gevolgen langduriger, terwijl pure DMT een hallucinogeen is met een dramatisch snelle werking. Bij DMT vindt de overgang naar een trance binnen enkele seconden plaats. Hoewel de effecten al na vijftien minuten zijn verdwenen veroorzaakt het de vreemdste en krachtigste vorm van bewijstzijns-verandering van alle drugs.

Een niet-fysieke realiteit.

Het is al intrigerend genoeg dat DMT van nature wordt geproduceerd in de hersenen van mensen en andere zoogdieren, en dat het de neiging heeft buitenzintuiglijke waarneming en uittredingen te bevorderen. Maar wat het nog fascinerender maakt is het gevoel dat gebruikers krijgen, dat zij buitenaardse intelligenties ontmoeten.

(Terence McKenna)

Een psychedelica-expert, Terence McKenna zegt in zijn boek The Archaic Revival dat "je in een DMT- trance entiteiten ontmoet". Hij noemt deze wezens "tryptamine-mannetjes", die volgens hem "afspiegelingen zijn van een daarvóór verborgen en plotseling autonoom gedeelte van onze eigen psyche". Na zijn eerste DMT-ervaring was McKenna geschokt door het gevoel dat er "in het hier en nu, één quanta verder, een heel universum met actieve intelligentie voortdendert, dat het menselijke voorbij, hyperdimensionaal en volkomen buitenaards is".

Het gevoel contact te hebben met buitenaardse entiteiten is niet zo maar een subjectieve ervaring van een of twee experimenterende tijdgenoten. In het verleden aten Haïtianen zaden van Piptadenia Peregrina om met hun goden te communiceren. Vandaag de dag heeft de DMT-onderzoeker Peter Meyer geopperd dat "het fenomeen van ogenschijnlijk buitenaards contact zo indrukwekkend is [tijdens een DMT-sessie] dat de zaak grondig moet worden onderzocht".

Nieuw onderzoek.

(Dr. Rick Strassman)

Onderzoek naar hallucinogenen is twee decennia lang gedwarsboomd door wettelijke en politieke beperkingen op het gebruik van alle psychedelica. Maar in de jaren "90 is er een doorbraak gekomen, nu de Amerikaans regering toestemming heeft gegeven om voor een aantal hallucinogenen onderzoeksprogramma's op te zetten. Eén hiervan betreft een driejarig onderzoek naar de effecten van DMT, dat wordt verricht door de psychiater dr. Rick Strassman van de Universiteit van Nieuw-Mexico. Hij wil er uiteindelijk achter komen waarom het menselijk lichaam DMT produceert. "Veel proefpersonen meenden dat er tijdens de hallucinatoire episode een andere intelligentie aanwezig was", zei Strassman toen hij resultaten van zijn onderzoeksprogramma bekeek.

Er zijn veel verklaringen voor deze tryptamine-entiteiten gegeven. Fascinerend is de gedachte dat zij misschien interdimensionale wezens (of intelligenties) zijn, tijdreizigers of lichaamloze geesten die alleen met mensen kunnen communiceren via een bewustzijnsfrequentie die tryptamine-drugs bereikbaar maken. Is dit de reden waarom het lichaam zulke stoffen van nature produceert?

Mystieke visioenen.

Dr. Strassman heeft een andere benadering. Hij ziet parallellen met de visioenen van goddelijke wezens die voorkomen in de ervaring van "verlichting" in veel religieuze en mystieke tradities. Hij gelooft dat er belangrijke implicaties zijn voor ons begrip van bewustzijn en niet-materiële werelden. Strassman vermoedt ook dat een combinatie van psychedelische en religieuze praktijken ons leven op ieder niveau kan verrijken.

(Dr. Charles Grob)

Strassmans ideeën worden gestaafd door de bevindingen van dr. Charles Grob van de Universiteit van Californië in Los Angeles. Begin jaren "90 bestudeerde hij op verzoek van de Braziliaanse regering de gewoonten van de Union de Vegetal en van de Stanto Daime, twee op het christendom gebaseerde kerkgenootschappen in stedelijk Brazilië. De leden krijgen wat ayahuasca toegediend als onderdeel van het wekelijkse sacrament, en de drug veroorzaakt visioenen van de goden waar ze in geloven: de "Goden van het Woud". Dr. Grob ontdekte dat de drug geen sporen van vergiftiging achterlaat of de hersenen aantast, en dat langdurig gebruik mensen beter leek te doen functioneren. Het resultaat van het onderzoek was dat Brazilië het rituele gebruik van ayahuasca in 1992 legaliseerde.

De aard van de werkelijkheid.

Met al dit nieuwe onderzoek naar DMT en andere drugs die bewustzijnsverandering veroorzaken, kunnen we misschien het geheim oplossen van hemelse wezens, paranormale ervaringen en veel andere mysteries van de geest.

Bron (NL): http://www.kronosworld.nl/DMT.htm
Paddenstoelen ritueel Waason (ENG): Seeking the Magic Mushroom
De geschiedenis van de magic mushroom (NL):Mushplanet
De geschiedenis van de magic mushroom (ENG): Magic Mushrooms
Terrence McKenna (ENG): Terrence MCKenna Land
Dr, Rick Strassman Boek (ENG): DMT: The Spirit Molecule
Dr. Charles Grob (ENG): Matrixmasters

Extra informatie...

Dimethyltryptamine, afgekort als DMT. Deze stof komt niet alleen in bepaalde planten en paddestoelen voor, maar wordt ook in zeer kleine hoeveelheden in onze hersenen (de pijnappelklier) geproduceerd, vooral wanneer we dromen.

Op de 49e dag van de zwangerschap ontwikkelt zich in de foetus de pijnappelklier en wordt er een grote hoeveelheid DMT geproduceerd, waardoor de theorie is ontstaan dat op die dag de ziel het lichaam binnengaat, en we vanaf die dag dus pas kunnen gaan spreken van een embryo, een levend wezen

Het is opvallend dat in de Christelijke traditie precies 49 dagen na Pasen (denk aan de symboliek van het ei: bevruchting) de neerdaling van de Heilige Geest wordt gevierd: Pinksteren (en precies 9 maanden na Pasen wordt het kind geboren: Kerstmis)

Ook tijdens bijna-dood-ervaringen schijnt de pijnappelklier grote hoeveelheden DMT af te scheiden (Rick Strassman, DMT: The Spirit Molecule, A Doctor's Revolutionary Research into the Biology of Near-Death and Mystical Experiences).

Daarom heerst ook de opvatting dat DMT een sleutelrol speelt in de overgang tussen leven en dood: het leven begint tijdens een entheogene toestand, we herstellen ons in een milde entheogene toestand (de slaap) en als we sterven gaat dat eveneens via een entheogene ervaring (denk aan de beschrijvingen van mensen die een bijna-dood-ervaring vertellen: een reis door een tunnel van licht, een ervaring van grote persoonlijke betekenis, niet zelden met diepe impact op het verdere verloop van iemands leven).

Er zijn ook aanwijzingen dat DMT gerelateerd is aan helderziendheid en paranormale vermogens. DMT is dus een zeer bijzondere biomolecule, waarvan de werking waarschijnlijk altijd een raadsel zal blijven. Het lijkt te werken als een soort decoder, waardoor ons zenuwstelsel afgestemd raakt op andere frequenties. Pure DMT kan gerookt worden, waardoor een trip volgt die in visueel opzicht de effecten van LSD voorbijgaat, maar die slechts 10 tot 20 minuten duurt.

Daarna is de stof niet meer in bloed of urine te vinden, en men zou gewoon verder kunnen gaan met studie of werk. DMT is uniek, omdat het de enige hallucinogeen (natuurlijk of gesynthetiseerd) is die volkomen lichaamseigen is.

De Amerikaanse regering heeft toestemming gegeven om voor een aantal hallucinogenen onderzoeksprogramma's op te zetten. Eén hiervan betreft een driejarig onderzoek naar de effecten van DMT, dat werd verricht door de psychiater dr. Rick Strassman van de Universiteit van Nieuw-Mexico. Hij wilde er achter komen waarom het menselijk lichaam DMT produceert. "Veel proefpersonen meenden dat er tijdens de hallucinatoire episode een andere intelligentie aanwezig was", zei Strassman toen hij de resultaten van zijn onderzoeksprogramma bekeek. Er zijn veel verklaringen voor deze tryptamine-entiteiten gegeven. Fascinerend is de gedachte dat zij misschien interdimensionale wezens (of intelligenties) zijn, tijdreizigers of lichaamloze geesten die alleen met mensen kunnen communiceren via een bewustzijnsfrequentie die tryptamine-drugs bereikbaar maken. Is dit de reden waarom het lichaam zulke stoffen van nature produceert?

Dr. Strassman heeft een andere benadering. Hij ziet parallellen met de visioenen van goddelijke wezens die voorkomen in de ervaring van "verlichting" in veel religieuze en mystieke tradities. Hij gelooft dat er belangrijke implicaties zijn voor ons begrip van bewustzijn en niet-materiële werelden. Strassman vermoedt ook dat een combinatie van psychedelische en religieuze praktijken ons leven op ieder niveau kan verrijken.

Bron: Sterrendans.punt.nl

Tripper

Wijs gebruiker
jcutter123 zei:
Kan het gebeuren dat als je een flinke hijs van een pijp met dmt neemt dat je dan opeens herinneringen opnieuw gaat beleven? Dat ik opeens naast mijn ex wakker word of zo? Want dan zie ik er al vanaf.,

Nee, dat kan niet. Je moet niet aan DMT doen als je niet lekker in je vel zit, als je bv. nog met je ex in je maag zit. Ik was de eerste keer ook bang.. We hebben het 2x afgeblazen, maar de 3e keer gingen we ervoor. Het is al voorbij voor je er erg in hebt.

jcutter

Badass junkie
Oke, dan word het even wachten totdat ik weer wat beter in mijn vel zit wat overigens ook logisch is natuurlijk. Tripper: heb jij tripreports van dmt? of zou je mij wat ervaringen kunnen proberen te delen over msn bevoorbeeld?

jcutter

Badass junkie
a. Maar in de jaren "90 is er een doorbraak gekomen, nu de Amerikaans regering toestemming heeft gegeven om voor een aantal hallucinogenen onderzoeksprogramma's op te zetten

En toch is er nog vrij weinig over bekend..?? Of willen ze een aantal zaken geheim houden? Jammer dat je dat niet weet he..

Adrenochroom

Wijs gebruiker
jcutter123 zei:
a. Maar in de jaren "90 is er een doorbraak gekomen, nu de Amerikaans regering toestemming heeft gegeven om voor een aantal hallucinogenen onderzoeksprogramma's op te zetten

En toch is er nog vrij weinig over bekend..?? Of willen ze een aantal zaken geheim houden? Jammer dat je dat niet weet he..

De doorbraak was dat toen wel toestemming werd gegeven in onderzoek naar psychedelica.

Spor

Wijs gebruiker
jcutter123 zei:
Dat ik opeens naast mijn ex wakker word of zo? Want dan zie ik er al vanaf.,

Heb hier nog nooit over nagedacht, maar als dit kan zie ik er ook vanaf !! :beer:

Heb t hier liggen maar ben nog iemand aan het zoeken die het me binnen op de bank laat roken vanwege de chemische plasticgeur

Tripper

Wijs gebruiker
eyebeekaii zei:
jcutter123 zei:
Dat ik opeens naast mijn ex wakker word of zo? Want dan zie ik er al vanaf.,

Heb hier nog nooit over nagedacht, maar als dit kan zie ik er ook vanaf !! :beer:

Heb t hier liggen maar ben nog iemand aan het zoeken die het me binnen op de bank laat roken vanwege de chemische plasticgeur

Dat kan niet!!

Tripper zei:
jcutter123 zei:

Nee, dat kan niet. Je moet niet aan DMT doen als je niet lekker in je vel zit, als je bv. nog met je ex in je maag zit. Ik was de eerste keer ook bang.. We hebben het 2x afgeblazen, maar de 3e keer gingen we ervoor. Het is al voorbij voor je er erg in hebt.

pythregius

Bewuste gebruiker
Tripper zei:
jcutter123 zei:

Ik ben het daar niet echt mee eens, ik zou juist zeggen gebruik dmt wanneer je niet lekker in je vel zit of aan andere dingen in jezelf wilt werken, dmt alleen voor de ervaring van de effecten tijdens de trip gebruiken zou ik juist weer niet doen, dmt geneest mensen van bijvoorbeeld crack verslaafden, meerdere crack junks zijn door 1 goede hit dmt van hun verslaving afgeholpen, mensen worden uit depressie's gehaald etc. etc.
juist wanneer je niet mentaal in topvorm bent moet je je problemen confronteren en dmt doet dat na mijn mening.

groetjes

Tripper

Wijs gebruiker
Ben ik het mee eens, maar als je bang ben om het te doen en je hebt te veel blokkades dan krijg je de meeste weerstand. Als je hogere doses neemt dan wil je echt lekker in je vel zitten. Hoe meer ervaren je dan bent des de makkelijker gaat het.

Ik begrijp heel goed wat je bedoeld hoor, dat het een geneesmiddel is. Ik denk dat je uiters voorzichtig om moet gaan met dit soort adviesen omdat er mensen zwarte trips hebben gekregen door dat ze waarschijnlijk niet lekker functioneerde.

jcutter

Badass junkie
Als je 20 min. zin hebt om naar een neuroloog te kijken die zelf een beroertje heeft gehad en het perfect onder woorden kan brengen hoe ze dat ervaarde.

http://www.ted.com/index.php/talks/view/id/229

Dieze bijna doodservaring vind ik best op een dmt trip lijken..Wat is jullie mening hierover??

En dan heb ik nog een vraag: is het beter om de muziek aan te laten tijdens een dmt trip? :wave:

takala

Bewuste gebruiker
jcutter123 zei:
Als je 20 min. zin hebt om naar een neuroloog te kijken die zelf een beroertje heeft gehad en het perfect onder woorden kan brengen hoe ze dat ervaarde.

Dieze bijna doodservaring vind ik best op een dmt trip lijken..Wat is jullie mening hierover??

En dan heb ik nog een vraag: is het beter om de muziek aan te laten tijdens een dmt trip? :wave:

ja da kan best. Ik heb altijd zelf rustige tripmuziek opstaan (psychill of ambient). Ik meen me altijd te herinneren dat ik de muziek niet meer nadat ik vertrokken ben, maar het is altijd leuk iets aangenaams op te hebben als je terug komt.

pythregius

Bewuste gebruiker
Tripper zei:
Ben ik het mee eens, maar als je bang ben om het te doen en je hebt te veel blokkades dan krijg je de meeste weerstand. Als je hogere doses neemt dan wil je echt lekker in je vel zitten. Hoe meer ervaren je dan bent des de makkelijker gaat het.

Ik begrijp heel goed wat je bedoeld hoor, dat het een geneesmiddel is. Ik denk dat je uiters voorzichtig om moet gaan met dit soort adviesen omdat er mensen zwarte trips hebben gekregen door dat ze waarschijnlijk niet lekker functioneerde.

dan komen we nu op een punt dat we elkaar begrijpen :wink:

Tripper

Wijs gebruiker
jcutter123 zei:

Dat is echt een mooi filmpje, wat een vrouw!! Hoe emotioneel gesproken, echt heel mooi. Het lijkt idd op een uittreding, zou best een DMT hit kunnen zijn.

jcutter123 zei:

Ik heb bijna altijd de muziek uit behalve als ik een MAOi heb genomen, zodat ik door kan blijven roken.

Adrenochroom

Wijs gebruiker
Stormbrandaansteker deed het ineens niet meer! :angry: En na 1 uur rond te hebben gefietst in de stad om in 3 shops,s een illegale shop, een snackbar en een nachtwinkel om om een stormaansteker te hebben gevraagt kwam ik tot de conclusie dat het niet meer ging lukken om 11 uur s' avonds. Vrijdag/zaterdag 2e poging, deze keer met een extra aansteker bij de hand...

Bovenaan