Doe ik het goed?

Welhallodaar

Bewuste gebruiker
Hoi ik heb 21 plantjes in 18 potjes met stekaarde gezet zonder de aarde te veel aan te drukken, doe ik het goed?
en wanneer kan ik zien of het een mannetje of vrouwtje is?

(dat flesje op tafel hoort er niet bij)

De Sjeik

Bewuste gebruiker
Ziet er ok uit, zorg wel dat de aarde niet te losjes in het potje zit. Houd de aarde ook goed vochtig, op de foto ziet het er een beetje droog uit. Of ze mannelijk of vrouwelijk zijn weet je pas over een paar weken. Als ze vrouwelijk zijn zullen bij de internodes 2 witte haren tevoorschijn komen. Als ze mannelijk zijn stuifmeelbolletjes.

Good luck :grin:

gtje

Bewuste gebruiker
tip als je de volgende keer weer gaat kwkeen in dit soort potjes ( turf potjes meen ik ??? am i right ?? ) leg je zaden eerst tussen natte watte of keukenpaier ... ik gebruik van dat duurder toillet papier !!! daar zitten van die lucht dingen in ( zou niet weten wat voor naam ik het geven moet :P ) maar oged daar zit veel meer lucht tussen

als je goed zaad hebt zullen binnen 3 dagen de worteltjes zichtbaar zijn !!! bij autoflowering soorten waar dus lowryder gene in verwerkt zitten kan dit oplopen tot 7 dagen omdat deze gewoon weg moeilijker ontkiemen ..

eenmaal worteltjes zichtbaar van een millimeter of 3 tot 5 kun je ze de LICHT!!!!! bevochtigde grond stoppen je planten zullen nu veel sneller opkomen en de kans dat er eentje niet opkomt is veel en veel kleiner !!!

pitpot kun je ook gebruiken voor het ontkiemen zijn te koop bij

http://www.sanniesshop.com/ daar zijn ook goede zaden te koop en krijg je ze erbij ... deze laten zaden het best ontkiemen doordat ze de perfect verhouding lucht ( zuurstof ) en water vasthouden :grin:

een flesje wortelstimulator van bijv canna is ook niet verkeerd !!! óp jouw schaal heb kan je de kleinste flesje nemen ...zorg ook voro een klein spuitje zonder naald om te doseren ... je planten zullen sneller ontwikkelen tevens ook prima voeding om als groeivoeding te geven wanneer je voeding in de aarde slechter word en wanneer je plqnten er minder fris uitzien :grin: ...

en tsjaa wanneer je kunt zien of het mannen of vrouwen zijn ???? kweek je buiten of binnen

als je buiten kweekt zul je het uiterlijk weten eind augustus of wanneer je planten iig een aantal inernodes hebben aangemaakt ... kweek je binnen zul je het weten binnen 14 dagen wanneer je je planten op 12/12 heb gezet

suc6

greetzzz gjte

gtje

Bewuste gebruiker
laat dat woordje AL maar zitten ... je bent verdomme 9 dagen verder ....

je had er minstens 10 moetne laten op komen nu en ze al onderhand moeten overpotten!!!

ach ja verstand komt met de jaren heah :beer: :grin: :beer:

Xtc Bob

Belezen gebruiker
gtje zei:
laat dat woordje AL maar zitten ... je bent verdomme 9 dagen verder ....

je had er minstens 10 moetne laten op komen nu en ze al onderhand moeten overpotten!!!

ach ja verstand komt met de jaren heah :beer: :grin: :beer:

gtje

Bewuste gebruiker
oww btw zie daaro ook een flesje op je afbeelding staan ... komt mij niet bekend voor ... je geeft ze tog geen rozenvoeding heah ...want dan ken je het shaken

gtje

Bewuste gebruiker
uhmm sorry niet scherp gelezen ... :P

je plantjes zijn niet groot ...je plantjes zijn gestrekt dat krijg je eigenlijk altijd als je ze achter het raam gooit .... maar dat geeft, strax bij het overpotten zet je dit potje zover in de grond dat de 2 blaadjes die je nu ziet bijna op de grond liggen,

doe je dit niet en je krijgt planten met redelijk opbrengst zal de stam het niet kunnen houden !!!

overpotten doe je pas zodra er een worteltje zichtbaar begint te worden

suc6

Bovenaan