Zoals iedereen al zegt: trekje van je joint nemen en daarna rustig inademen. Eerste paar keer hoef je helemaal niet per see te hoesten, als je het rustig aan doet en gewoon de tijd neemt.
Eerste tijd dat ik rookte had ik altijd vooral last van m'n strotklepje, die voelde ik onwijs goed en vooral die had last met de hete rook. Blow nu een jaar en voel het nog steeds wel eens.
Ik vind hoesten niet echt een indicatie dat je het goed doet. Ik zou zeggen: ga op een stoel zitten of zorg dat je ergens lekker ligt ( tuinstoel) en rook je jointje. Als ik dit zelf doe heb ik altijd dat ik het bloed met THC door m'n aderen voel stromen. Eerst naar je benen, dan terug omhoog, hele lijf, armen en dan je hoofd. Dan weet ik weer een lekker jamba heb gerookt

vind dit een veel fijnere indicatie dan hoesten
(persoonlijk blijf ik dit houden, ik rook er soms wel meerdere per dag en eigenlijk elke dag wel, als ik me op het gevoel concentreer en er rustig voor ga zitten, dan voel ik het bij elke hijs....
Tip: als je de smaak ranzig vind, probeer dan eens rein claude limonade ( van die groene limonade). Vind het erg lekker en het interfereert niet zo met je joint zodat je bij je eerste slok eerst zo'n tabak smaak in je mond krijgt voordat je de limonade proeft.....