Dood door GHB

zuster

Newbie
Langs deze weg wil ik jullie eenmalig toch iets beter voorlichten over GHB.
Mijn werk is verpleegkundige en ik heb o.a. in een verslavingskliniek gewerkt. Nu ben ik werkzaam in een ziekenhuis.
Ik vindt het heel schokkend hoe sommigen van jullie denken over het gebruik van middelen zoals bv GHB.
Het zou bv niet verslavend zijn, lichamelijk. En het brengt ook geen schade toe als je het maar juist gebruikt en ook niet teveel. Dit zijn wat dingen die ik hier gelezen heb.

Afgelopen weekend is een jong en mooi, levenslustig meisje op onze afdeling, gestorven tgv GHB gebruik. ALLEEN GHB GEBRUIK, dus niet in combinatie met andere middelen. Dit meisje was sinds een paar jaar LICHAMELIJK verslaafd aan de GHB. Zij kwam bij ons voor detox (ontgifting). Ze heeft 10 dagen op intensive care gelegen aan de beademing om onder narcose af te kicken. Daarna is zij bij ons gekomen.....en helaas aan de lichamelijke gevolgen, aan de schade die de GHB had aangebracht, overleden.
Haar lichaam kon de zeer zware detox, die GHB nu eenmaal met zich meebrengt, niet aan.

In mijn werk ben ik nog nooit een "verslaafde" tegen gekomen die zijn eerste middel nam om verslaafd te raken. Ze zijn allemaal begonnen als jullie.......voor the fun, de kick, het heerlijke gevoel, de ontremming, om te slapen en noem het maar op. Zo ook dit meisje.
GHB is een middel, dat als je het vaker gebruikt, je er op den duur steeds meer van nodig hebt om het gewenste effect te bereiken. Het gevaarlijke is dat het spul je een allesoverweldigend gevoel geeft, waardoor de verleiding om het nog eens te doen zeer groot is.

Nu weet ik dat het merendeel van jullie zich niets van dit berichtje zullen aantrekken. Gewoon doorgaan waar je mee bezig was. Denken dat ze het beter weten en dat, als je het maar goed gebruikt en dosseert, het echt geen kwaad kan. Maar als er 1 jongeman of jongedame is die zich nog eens even 10 keer bedenkt om het wel of niet te nemen, is dit niet voor niets geweest.

Ik zal jullie verder ook niet meer lastig vallen en ook niet meer reageren. Tevens wil ik jullie heel veel plezier toewensen bij alle feesten waar jullie nog naar toe gaan. Maar......bezint eer ge begint........groetjes

Ellesdee

Badass junkie
Als je wat beter had rondgekeken hier, dan had je wel gemerkt dat we weten dat ghb lichamelijk verslavend is :wink:

Er staan zelfs meerdere topics hier met waarschuwingen.

Maar bedankt voor je bijdrage

davie

Wijs gebruiker
Ik vind dit wel een goede aktie. Het aantal verslaafde stijgt nog altijd explosief.

Het is zowel lichamelijk als geestelijk verslavend. Zelfs nog meer lichamelijk dan geestelijke denk ik.

Als je even niet oplet ermee en een weekendje doorgaat kan lichamelijke verslaving al snel optreden. Wat mij bekend is dat degene die eraan overlijden al 1 jaar of zelfs al jaren lichamelijk verslaafd zijn. Aangezien zij niet kunnen leven zonder, worden zij van binnen helemaal verpest. Detox heeft dan vaak geen zin meer, aangezien de nieren en lever en noem maar op zijn ingesteld op het nemen van GHB krijgen zij een klap nadat je niks meer gebruikt.

Maar hoe komt het dat zij is overleden? Hoe is het gesteld maar haar ingewanden? Was eerst afbouwen niet een betere aktie? Er zijn al wat gevallen bekend van mensen die op de intensive care, of daarna zijn overleden. Hoe is het eigenlijk gesteld met het afkickprogramma en de gevolgen van het Cold Turkey stoppen?

Ik ben van mening dat als je toch gebruikt met mate er niks aan de hand is. Maar je moet wel opletten. En nooit gebruiken nadat je net wakker bent. Je moet je lichaam altijd de tijd gunnen om te kunnen zonder. Dus als je alleen 's avonds gebruikt zijn de gevolgen vele malen minder.

Onwetenheid is vaak het probleem bij gebruikers. Het denken nog wel even door te kunnen gaan.

Mijn advies is daarom altijd opstaan zonder en eerst een paar uurtjes iets anders doen. Niet eerder gebruiken dan bijvoorbeeld het begin van de avond. Mocht blijken dat je na het opstaan niet meer kunt, dan direct afbouwen of indien mogelijk gelijk stoppen. Je bent dan wel een week ziek of zo, maar dat kan je het nog redden.

Vaak zijn de gevallen die bij de kliniek binnenkomen al tijden lang lichamelijk verslaafd, zonder het eerst in het begin te merken.

Het is daarom van belang dat er een campagne of zo komt. Mijn inziens zijn de grootste problemen dus van diegene die maar blijven doorgaan. Altijd opstaan dus zonder. Als je de volgende dag zweethanden hebt, dan is dat vaak ook al een signaal dat het even to much is geweest en dan gelijk stoppen.

Indien elke gebruiker een paar regels voor zich houdt, dan weet ik zeker dat het aantal patiënten zal afnemen. Zoals;

- gebruik nooit voor 17.00 of 18.00 uur,
- gebruik nooit tot aan je gaat slapen (dus minimaal 1 a 2 uur voor het slapen niks gebruiken),
- ga niet liggen kloten met slapen, dus nooit pakken om te kunnen slapen,
- gun je lichaam wat tijd om zonder te kunnen,
- indien je iets merkt, stop gelijk (zweethanden, duizelig of gewoon brak),

Dit zijn slechts de regels waar ik mij aan hou. Ik heb zelf ook last gehad van lichamelijke verslaving. Ik merkte het gelukkig tijdig, dus na 1 weekendje flink doorgaan. Ik ben toen cold turkey gestopt en 1 week me ziek gemeld en toen besefte ik pas de gevaren ervan.

Bovengenoemde regels zijn dus niet bedoelt voor de mensen om hun grens te verleggen. Of dat zij hieruit interpreteren dat het allemaal best kan. Deze regels zijn dus voor die mensen die toch willen gebruiken, maar nog niet de gevaren onder ogen hebben gezien.

En zuster, ik zou zeggen blijf nog maar op het forum. Altijd goed als er mensen aanwezig zijn die de andere kant van het verhaal kennen. Hier op het forum zijn altijd wel mensen die klagen of commentaar hebben, maar daar moet jij je niks van aantrekken. Maar ik hoop dat je ons misschien ook nog op de hoogte kunt houden. Niks van commentaar dus aantrekken. Je bedoelingen zijn iig erg goed. En ik denk dat er veel mensen bij gebaat zijn.

Zijn er misschien niet meer mensen bij de kliniek aanwezig die interesse hebben om hier te posten? Hier komen voornamelijk gebruikers. Mijn inziens ontbreken hier nog wat professionele hulpinstantie's die hun verhaal of ervaringen kunnen delen. Misschien kunnen jullie zelfs je eigen afdeling op het forum krijgen. Zoals informatie van instantie's of vraag en antwoord. Ik hoop het. Er zijn hier regelmatig mensen met problemen en vragen over verslaving. Vaak is voor hun de drempel erg hoog om naar een kliniek te stappen. Sommige zijn verslaafd, maar kunnen dat niet aangeven aangezien familie en vrienden er dan achten komen of zo.

Ik hoop niet dat dit ook echt je laatste post is. Misschien kunnen we iets voor elkaar betekenen. Indien jullie hier gebruikers kunnen adviseren voorkomt dat misschien nieuwe patiënten. Dan zullen er minder verslaafde zijn of overlijdings gevallen. Voel je er iets voor op hier je eigen afdeling te hebben? Bijvoorbeeld de afdeling onder de naam de kliniek.

Ik kan dit wel zeggen. Zoveel heb ik hier nu ook weer niet te vertellen. Maar ik denk dat de moderaters of adminstraters er best open voor staan. Info delen is toch de achterliggende gedachte hier. Hierdoor zal het niveau hier misschien ook toenemen, qua informatie voorziening.

Shana_P

Belezen gebruiker
Goed dat er weer zo'n dergelijke topic bestaat.
Ik heb ook een meisje gekend dat enkel en alleen aan de gevolgen van ghb is overleden.
Ze had een gat in haar maag en haar organen weigerden nog langer dienst.
Ze deed het iedere dag, maar niet in overdreven porties.
Maar goed, flugeltje zal allicht weer iets vinden om dit alles te ontkennen.
Hoe jij die drug ophemelt snap ik niet man.

Adrenochroom

Wijs gebruiker
Ok... dus ze stopte meteen cold turkey? Als je goed afhankelijk bent van de GHB dan ga je dan idd dood, beter was er afgebouwd lijkt mij dan, maja ik ben geen doc...

davie

Wijs gebruiker
Het is zelfs zo bewezen dat bij ratten die GHB kregen toegedient ook langer leven. Zelf oudere mensen hebben er baat bij. Het zou voorkomen dat oudere mensen minder rimpels en zo kregen, voor al veroorzaakt door de afgifte van groeihormoon, wat op latere leeftijd ontbreekt.

Maar ja dat wil niet zeggen dat GHB goed voor je is.

Er zijn 2 grote onzichtbare problemen, namelijk;
- de giftige ghb die in omloop is,
- de inwendige schade die het meebrengt,

Nu kan je makkelijk stellen dat het geen probleem oplevert, maar pas over een hele tijd kan je dat bewijzen of dat ook echt het geval is.

Giftige ghb is vooral een boosdoener. Ook al voel jij je goed en zie je er goed uit, dan wil dat niet zeggen dat jij er ook zo van binnen uit ziet.

GHB is, relatief gezien, nog een vrij nieuwe drugs. Ondaks dat het misschien al 47 jaar bestaat wil niet zeggen dat de medische wereld ook voldoende wetenschap er over heeft om te bewijzen of het nu zo goed of slecht is.

Kijk ermee uit!

minamo

Bewuste gebruiker
elke drugs is eigenlijk slecht, punt uit.

alleen zijn er gelukkig genoeg verstandige mensen die er verstandig mee om gaan:)

davie

Wijs gebruiker
Ja idd elke drugs is slecht en zelfs teveel water drinken kan dodelijk zijn.

Maar in een ander topic vond ik net ook wat interessante stukken.

Ali zei:
Alcohol heeft mijn zoon NOOIT gedronken! Ze waren beide al een tijd bezig met de afbouw van hun verslaving via het C.A.D. Niet verslavend.....? Houdt toch op, ik heb zelf gezien hoe ongelooflijk moeilijk het was om te stoppen, zelfs onder begeleiding. Deze terugval is mijn kind dus fataal geworden. Waarom ik het op deze site zet???? Niet om de wereld te verbeteren maar ik hoop dat mensen zich gaan afvragen of dit het allemaal waard is!

Ali zei:
Inmiddels heb ik diverse gesprekken gehad met deskundigen op dit gebied; hun mening is dat deze drug zwaar onderschat wordt omdat de gevolgen op lange termijn nog niet zo bekend waren. Bij verslaving is GHB gevaarlijker dan heroine en cocaine is over het algemeen hun mening. De vriendin van mijn zoon heeft nog steeds lever en nierproblemen( en absoluut geen alcohol in het spel). Volgende week heb ik nog een gesprek met het C.A.D. specifiek over mijn zoon. Bij hun was hij onder begeleiding aan het afkicken. Dinsdag j.l. is hij gecremeerd, het ergste wat mij ooit overkomen is als moeder. Gezien sommige reacties vraag ik me wel af of het zin heeft om hier te schrijven, maar vanuit mijn hart moest ik het doen! Doe er mee wat je wilt!!!

Ali zei:
IK BEN AL BLIJ...( ?) ALS ER 1 IEMAND VAN DIE ROTOOI ( ghb ) AFBLIJFT. Heb daardoor genoeg ellende gezien! De vriendin van mijn zoon ligt nog steeds in het ziekenhuis ( paarse afdeling) om af te kicken van de GHB met behulp van valium en benzo,s ! De crematie van mijn zoon zal zij alleen op video terug kunnen zien....ze woonden al wel 6 jaar samen. Helaas heb ik van dichtbij meegemaakt wat deze drug met iemand kan doen op lange termijn ( 4 jaar) ; de behoefte wordt steeds groter en is onomkeerbaar! Helaas!!! Voor mijn kind is deze waarschuwing te laat!!!! Hadden hij en IK dit maar eerder geweten....had IK hem maar kunnen helpen! Waarom hebben de artsen mij nu pas op de hoogte gesteld van de gigantische gevaren? Wellicht had dit een leven kunnen redden....van mijn kind!

Perfect Sense zei:
Laat ik even vooropstellen dat je bij GHB dus niet dood hoeft te gaan aan een overdosis. Ik weet niet hoe het met jullie zit maar je drinkt iets uit je gootsteenkastje, daar laat je je kind toch ook niet bij?!

GHB maakt je lichaam van binnenuit kapot. En afhankelijk van hoe vaak je gebruikt kun je met 3 a 4 jaar kapot zijn. Je hart trekt het niet meer of zoals bij iemand in mijn omgeving, bloedingen van binnenuit. Dat noemt de dokter dan 'een natuurlijke dood' en zo blijft deze informatie buiten de boeken. Zijn partner is gelukkig net op tijd afgekickt, onder volledige begeleiding. Het had weinig gescheeld of ook zij was er aan kapot gegaan. En dan hoor ik hier dat het niet verslavend is. Goh gek hoor, 2 mensen die ik ken, zwaar verslaafd aan GHB.

En ja alles lijkt tegenwoordig ongezond te zijn maar je hebt echt zelf in de hand hoe ongezond.

Eigenlijk is het gewoon rommel. Maar goed toch vind ik het :hearteyes: maar dit soort berichten zet je toch weer even aan het denken.

gbl verslaafd

Ik ben GBL verslaafd geweest. Als je GHB of GBL gebruikt wordt de dopamine aanmaak onderdrukt. Echter de aanmaak gaat door. Hierdoor krijg je nadat de GHB is uitgewerkt extra dopamine.

Gebruik je omide 4,5,6 uur dan is er nks aan de hand in eerste instantie maar het wordt steeds moeilijker om dat tijdsinterval te
handhaven.

Bij gebruik om de 2 , 3 uur blijft de dopamine afgifte onderdrukt. Als je dan
stopt komt er zoveel dopamine vrij dat je een delerium krijgt. Met heftige psychotische agitatie.

Meestal gebruiken ze hoge dosissen benzo's. Bij mij 400 mg oxazepam per dag in de eerste week. Ik gebruikte 5 maanden en kon nog om de 4 uuur gebruiken.

Als de verslaving te ver is dan helpt pentobarbital heel goed.

Ikheb het boek over ghb verslaving van projectghb.org besteld, daar staat veel in.

Voor mij nooit meer GBL

Martijn

zuivere GHB of GBL is totaal niet giftig. Ik gebruikte GBL vanwege de zuiverheid. Ga je GHB maken met natriumhydroxide die niet 99.99% zuiver is dan krijg je giftige stoffen binnen.

Deze kunnen wel je lichaam verwoesten.

Bijvoorbeeld gootsteenontstopper van het kruitvat is niet geschikt voor consumptie.

Sgele™

Experimenterende gebruiker
Je kan hoog en laag springen wat je wilt. Maar het bericht van de Topic starter vind ik wel goed eigenlijk. Tuurlijk weet het overgrote deel hier hoe of wat, maar ik kan het niet meer dan netjes vinden dat TS dit bericht weg zet. Zodat de wat minder begaafde gebruikers onder ons, toch een wijze les voorgeschoteld krijgen :)

knurft

zuster zei:
Het zou bv niet verslavend zijn, lichamelijk. En het brengt ook geen schade toe als je het maar juist gebruikt en ook niet teveel. Dit zijn wat dingen die ik hier gelezen heb.
Er zijn ook meerdere topics te lezen over zware verslavingen. Dit zijn schokkende feiten en ook wijze lessen. Maar wel jammer dat je het bij de openingspost houdt. Het is nu een afschrikkende waarschuwing, maar iets meer informatie zou hier een interessante discussie kunnen opleveren.
Hoeveel gebruikte ze en hoe lang? Er zijn hier al topics die uitgebreid beschrijven dat het afkicken stap-voor-stap moet gebeuren (dosissen moeten worden afgebouwd) omdat het anders levensgevaarlijk is.
Het lijkt mij dus dat hier niet alleen eigenwijze gebruikers rondhangen, maar vooral mensen met kennis. Kennis waar je als verpleegkundige misschien nog wat aan kan hebben bij de volgende ghb-verslaafde!

Flugeltje

Wijs gebruiker
Dood door ghb of dood door behandeling ......... Juist

Verder ga ik hier niets over zeggen, anders ga ik hier hevige reacties uitlokken.

Heb ik maar even gequote en zuig ik niet uit mijn duim

Minder doden door GHB
Amerikaanse toxicologen ontdekten dat een aantal 'GHB-doden' waarschijnlijk in werkelijkheid zijn gestorven aan andere middelen. Als pathologen een verkeerd conserveermiddel gebruiken om het bloed van drugsdoden te conserveren, meten ze te hoge GHB-waarden in dat bloed. Een deel van de reputatie van GHB als 'levensgevaarlijke drug' is dus onterecht.(4)

kwezel

Flugeltje zei:

Verder ga ik hier niets over zeggen, anders ga ik hier hevige reacties uitlokken.

Minder doden door GHB
Amerikaanse toxicologen ontdekten dat een aantal 'GHB-doden' waarschijnlijk in werkelijkheid zijn gestorven aan andere middelen. Als pathologen een verkeerd conserveermiddel gebruiken om het bloed van drugsdoden te conserveren, meten ze te hoge GHB-waarden in dat bloed. Een deel van de reputatie van GHB als 'levensgevaarlijke drug' is dus onterecht.(4)
van de GHB fansite gekopieerd?

Flugeltje

Wijs gebruiker
kwezel zei:
Flugeltje zei:

Minder doden door GHB

Komt van een site gericht op wetenschap.

Een ghb fansite? Het moet niet gekker worden..

kwezel

Flugeltje zei:
kwezel zei:
Flugeltje zei:

Minder doden door GHB

Komt van een site gericht op wetenschap.

Een ghb fansite? Het moet niet gekker worden..
ik dol maar wat, JWT.

BROWSER

Newbie
zuster zei:
Langs deze weg wil ik jullie eenmalig toch iets beter voorlichten over GHB.
Mijn werk is verpleegkundige en ik heb o.a. in een verslavingskliniek gewerkt. Nu ben ik werkzaam in een ziekenhuis.
Ik vindt het heel schokkend hoe sommigen van jullie denken over het gebruik van middelen zoals bv GHB.

Afgelopen weekend is een jong en mooi, levenslustig meisje op onze afdeling, gestorven tgv GHB gebruik. ALLEEN GHB GEBRUIK, dus niet in combinatie met andere middelen. Dit meisje was sinds een paar jaar LICHAMELIJK verslaafd aan de GHB. Zij kwam bij ons voor detox (ontgifting). Ze heeft 10 dagen op intensive care gelegen aan de beademing om onder narcose af te kicken. Daarna is zij bij ons gekomen.....en helaas aan de lichamelijke gevolgen, aan de schade die de GHB had aangebracht, overleden.
Haar lichaam kon de zeer zware detox, die GHB nu eenmaal met zich meebrengt, niet aan.

In mijn werk ben ik nog nooit een "verslaafde" tegen gekomen die zijn eerste middel nam om verslaafd te raken. Ze zijn allemaal begonnen als jullie.......voor the fun, de kick, het heerlijke gevoel, de ontremming, om te slapen en noem het maar op. Zo ook dit meisje.
GHB is een middel, dat als je het vaker gebruikt, je er op den duur steeds meer van nodig hebt om het gewenste effect te bereiken. Het gevaarlijke is dat het spul je een allesoverweldigend gevoel geeft, waardoor de verleiding om het nog eens te doen zeer groot is.

Nu weet ik dat het merendeel van jullie zich niets van dit berichtje zullen aantrekken. Gewoon doorgaan waar je mee bezig was. Denken dat ze het beter weten en dat, als je het maar goed gebruikt en dosseert, het echt geen kwaad kan. Maar als er 1 jongeman of jongedame is die zich nog eens even 10 keer bedenkt om het wel of niet te nemen, is dit niet voor niets geweest.

Ik zal jullie verder ook niet meer lastig vallen en ook niet meer reageren. Tevens wil ik jullie heel veel plezier toewensen bij alle feesten waar jullie nog naar toe gaan. Maar......bezint eer ge begint........groetjes

tja, nogal beperkte informatie hè...
spijt me zeer maar ik geloof er geen kloten van zoals het hier staat, lijkt mij dat er iets meer aan de hand was.

maargoed, als je er zo weinig over loslaat...

Welhallodaar

Bewuste gebruiker
Iemand zij een keer tegen mij Niet fokken met ghb mijn vriend en ik zijn opgenomen in het ziekenhuis door een overdosis en mijn vriend is dood gegaan.

TechNora

Wijs gebruiker
Tripreporter
Ik heb gemerkt dat GHB een drug is waar je voor moet oppassen. en denk echt dat GHB over het algemeen zwaar onderschat wordt.....

Een met haast alle drugs zeer ervaren wat oudere man, die ik 100% vertrouw heeft mij eens op het hart gedrukt: 'als je ergens voorzichtig mee moet zijn is het GHB... '(en dan bedoelde die niet de dosering, want hij weet wel dat ik daar voorzichtig mee ben...)

Ik zie het in mijn omgeving gebeuren... Het is niet moeilijk om verslaafd te raken. Mensen die eraan zitten, merken zelf niet hoe belachelijk ze zich gedragen, maar voor de omgeving kan het zeer vervelend zijn... Het gaat ze op een gegeven moment alleen nog maar om dat persoonlijke genotsmomentje, en vandaar dat GHB verslaafden, (net als andere verslaafden) zeer egoistisch (kunnen) zijn....

Goede post van de topic starter, het is belangrijk om hier op het forum ook tegengeluiden te horen. Drugs zijn leuk, maar de risico's zijn nu eenmaal groot. Dat maakt niet uit, maar het is wel belangrijk om op de hoogte te zijn, zodat je voor jezelf kunt beslissen of je het risico waard vind om te nemen.

Delirium

Badass junkie
@ zuster; bedankt voor je verhaaltje. Ook dit soort topics voegen iets toe aan de informatieve waarde die dit forum heeft :)

Er zijn de laatste tijd al aardig wat topic geopend met betrekking tot de zware lichamelijke verslaving aan GHB.

Don't fuck with drugs :wave:

dollegekske

Bewuste gebruiker
kvind dit wel goede actie, k weet niet echt veel van GHB en ga me er ook niet in verdiepen omdat het me niks lijkt. Bovendien hoor je soms van die erge verhalen wat er gebeurd is onder invloed van GHB..

DreamWeaver

Badass junkie
jcutter123 zei:
Jij bent niet echt humaan he?

Waarom dat nu weer? Dit topic zorgt voor niks anders dan stigmatisering van GHB en afschrikkende propaganda die wij hier zo verafschuwen. Allemaal een grote bek als het om Amerikaanse propaganda tegen bijvoorbeeld cannabis gaat maar als hier iemand iets roept over een substantie waar ze totaal geen verstand van heeft knikt iedereen meelevend mee.
Feit blijft dat niemand eigenlijk weet wat GHB nu doet, en het verhaal van de TS zorgt voor een ongegronde afkeer van een substantie.

Spor

Wijs gebruiker
jcutter123 zei:
Jij bent niet echt humaan he?

Ach hoezo ?

Is net zoiets als dat je een topic opend met de naam "drugs zijn slecht" em er dan anti drugs propaganda in zetten. Ben zeker van mening dat het een toegevoegde waarde heeft, om de reden die Delerium al zegt, maar voor de rest kan die op slot als het aan mij ligt.

Van ghb ga je, net zoals aaaaaaaaaaaaaalle drugs, maar ook (bijna) alle andere dingen dood als je TE VEEL pakt. Het zit m in het teveel, niet in wat er achter komt. TE VEEL water, worst, brood, friet, en ga zo maar door zijn net zo goed dodelijk als TE VEEL ghb.

Dus

Flugeltje zei:
Wat een kuttopic. Slotje ?

+1 :beer:

Spor

Wijs gebruiker
DreamWeaver zei:
Dit topic zorgt voor niks anders dan stigmatisering van GHB en afschrikkende propaganda die wij hier zo verafschuwen.

JUIST

Deze post stond er nog niet toen ik voor de vorige op beantwoorde klikte, maar hier ben ik het volledig mee eens. Boeeeee anti drugs propaganda !

Drugs don't kill you, life does !

TechNora

Wijs gebruiker
Tripreporter
DreamWeaver zei:
Dit topic zorgt voor niks anders dan stigmatisering van GHB en afschrikkende propaganda die wij hier zo verafschuwen.

Bullshit! :openmouth: Positieve informatie staat er met bakken op dit forum. Ook dat zou je dan propaganda, of stigmatisering kunnen noemen. De doorgewinterde drugslovers hebben vaak ook niet erg veel feitelijke kennis in huis. Juist al die positieve informatie zorgt voor een eenzijdig beeld. Er bestaan nu eenmaal risico's aan drugsgebruik... Waarom zou het slecht zijn om ook eens een negatief verhaal te lezen?

Het is ook onzin dat mensen op dit forum door één zo'n verhaal gelijk een afkeer zouden krijgen tegen GHB... Ik schat de gemiddelde df'er toch iets hoger in....

Van ghb ga je, net zoals aaaaaaaaaaaaaalle drugs, maar ook (bijna) alle andere dingen dood als je TE VEEL pakt. Het zit m in het teveel, niet in wat er achter komt.

Ja, en wat wil je daarmee zeggen? Ikzelf kan over het algemeen best verstandig omgaan met drugs, maar ik zie mezelf niet als onschendbaar...

...........................................................Go TS! :mrgreen:

DreamWeaver

Badass junkie
TechNora zei:
Het is ook onzin dat mensen op dit forum door één zo'n verhaal gelijk een afkeer zouden krijgen tegen GHB... Ik schat de gemiddelde df'er toch iets hoger in....

dollegekske zei:
kvind dit wel goede actie, k weet niet echt veel van GHB en ga me er ook niet in verdiepen omdat het me niks lijkt. Bovendien hoor je soms van die erge verhalen wat er gebeurd is onder invloed van GHB..

Hier doel ik dus op.

Spor

Wijs gebruiker
TechNora zei:
Ja, en wat wil je daarmee zeggen? Ikzelf kan over het algemeen best verstandig omgaan met drugs, maar ik zie mezelf niet als onschendbaar...

Dat is eigenlijk precies wat ik wil zeggen :) dat het zeg maar net doet overkomen alsof je van drugs zomaar dood zou gaan, maar van de rest niet, alsof je voor de rest wel onschendbaar bent. En nou weet de gemiddelde DF'er dat wat beter als de gemiddelde nederlander, maar we zijn inderdaad niet onschendbaar, ook niet als het om middelen gaat die wel legaal zijn.

Blijf erbij:

Drugs don't kill you, life does !

Cyan

Newbie
Tuurlijk moeten er zowel positieve en negatieve zaken komen, maar beginpost staat vol met vaagheden dat je het amper serieus kunt nemen.

Atropa

Bewuste gebruiker

JE KUNT NIET DETOXEN ZOALS MET CRACK EN HEROINE! COLD TURKEY IS NOOIT, HOE DAN OOK NOOIT EEN OPTIE!

Ik vindt het zeer schokkend dat zelfs sommige academici hier veelal niet van op de hoogte zijn.

Elke afkick van welk middel dan ook is een schokje vergeleken met de aardbeving en terreur die door je heenstroomt bij GHB afkicks.

Ben zelf extreem verslaafd geweest, 12 dosissen per dag minimaal. Echte hallucinaties, bizarre doodsangst, extreem zweten, zo stijf staan dan je niet eens je hand kunt bewegen, spierwit en zuurstof gebrek zijn slecht enkele effecten die kunnen optreden bij cold turkey stoppen.

Maar het allerbelangrijkste, het hartsignaal stopt volledig en ik betwijfel of een medisch instrument dit kan overnemen.

Heel subtiel aftapen is de ENIGE methode om er ongeschonden uit te komen. Als je dit bewerkstelligd, zul je er niets aan overhouden.

Ik zou graag eens met doktoren spreken over m'n ervaringen en het verschijnsel tot in de detail voorleggen.

Verwar GHB verslaafden niet zoals met opiaat verslaafden die trek hebben! Nee, ze moeten om hun lichaam draaiende te houden! Veel van hen kunnen zich niet uitdrukken vanwege het gebrek aan medische kennis en het verschijnsel GHB verslaving.

Maar instinctief voelen ze dat ze nodig hebben, en niet voor het geestelijke effect!

davie

Wijs gebruiker
Atropa zei:
Verwar GHB verslaafden niet zoals met opiaat verslaafden die trek hebben! Nee, ze moeten om hun lichaam draaiende te houden!

Inderdaad, ik vind dit wel een goede uitspraak.

GHB komt van nature in het lichaam voor: in de nieren, de hersenen, het spierweefsel en het 'bruine vetweefsel', terwijl elke andere drugs geen lichaamseigenstof is.

Er zijn zelf wetenschapers die nog steeds onderzoeken of GHB een neurotransmitter is. Daarnaast bevordert het afgifte van groeihormoon, serotonine en cortisol.

Door het gebruik ervan, krijg je meer GHB in je lichaam. Stoppen werkt dan ook alleen maar door af te bouwen en je lichaam weer te laten wennen om het zelf aan te maken.

Indien je voor een korte periode veel hebt gebruikt en je pas net lichamelijk verslaafd bent, dan zou je nog wel cold turky kunnen stoppen. Je bent dan wel 1 week ziek of zo, maar dan is het nog wel te overzien. Maar voor mensen die langdurig elke dag hebben gebruikt cold turky stoppen dodelijk.

Ineens stoppen kan je lichaam dan niet aan. GHB heeft echt veel invloed op je hersenen, zenuwen, bloedsomloop en je hart enz.

Het is idd erg jammer dat er nog veel te weinig over bekend is.

Cyan

Newbie
Ik zou zeggen voor de experts, dienen een klacht in voor de medische fout en laat de familie van de slachtoffer een fikse schadevergoeding eisen.

Flugeltje

Wijs gebruiker
Flugeltje zei:

@atropa: + 10000000000

ff geqoute van mezelf.

De dood van het arme meisje door ghb zou triest zijn, maar dood door de behandeling vind ik nog triester :(

Bovenaan