dood xtc

Worstenjongen

Bewuste gebruiker
ik heb een vraag

is het mogelijk dat je dood kan gaan aan xtc
en dan heb ik het niet over slechte giftige pillen ofzo

maar of je er ook dood aan kan gaan aan een over-over-over dosis heb er namelijk nog nooit van gehoord en als ik soms zie/hoor hoeveel iemand achter zen kiezen heeft kunnen krijgen en het nog heeft overleefd :openmouth:

dus kan je dood gaan aan MDMA?

nightmare

Belezen gebruiker
van Wikipedia:
Welke dosis dodelijk, of omgekeerd welke dosis veilig is, valt niet goed te voorspellen, omdat met MDMA officiële toxiciteitstudies nooit zijn uitgevoerd, en gegevens over de giftigheid bij dieren niet goed te vertalen zijn naar de situatie bij de mens.

het grootste gevaar van xtc is niet een overdosis van MDMA maar eerder de gevolgen als je er niet voorzichtig mee omgaat, zoals te weinig drinken zodat je uitdroogt of oververhit raakt.

heb trouwens wel ergens ooit gelezen dat je na 40 pillen nog niet vergiftigd raakt door mdma, maar ik kan helemaal niet met zekerheid zeggen dat die informatie betrouwbaar is :)

edit: ik vond dit net
http://juridischdagblad.nl/content/view/5736/53/

nicolai

Wijs gebruiker
mdma is direct dodelijk bij een dosis van rond 8 gram. dus zo`n 80 pillen. dit is een gemiddelde en dus zeker niet voor iedereen van toepassing. dit is de toxische hoeveelheid...waaraan je dus direct dood kan gaan.

verder is het vooral uitdroging of te veel drinken dat je das omdoet.

Worstenjongen

Bewuste gebruiker
Damn 80 pillen :openmouth:

dan vraag ik me toch af hoeveel hij er op had
en als iemand op weg is naar die dosis
Hoe hard zou je dan wel niet gaan...

J86

Bewuste gebruiker
ik heb gelezen dat een tienermeisje ooit is doodgegaan aan een overdosis van rond de 80 pillen.
je moet dus wel heel erg je best doen wil je een overdosis nemen.

de kans is waarschijnlijk nog groter dat je doodgaat aan een overdosis water :mrgreen:

waar je vooral op moet letten is combinaties met andere stoffen zoals medicijnen en andere drugs etc. en natuurlijk de schade die MDMA zelf kan veroorzaken direct en in-direct.

enne ik denk dat er wel een maximum is aan hoe hard je kan gaan, denk niet dat je verschil merkt tussen 80 of 10 pillen in 1 keer qua trip? lichamelijk wel natuurlijk :P

pbwebmaster

Bewuste gebruiker
Volgens mij zie je er van buiten uit als een lijk. En van binnen ben je zwart, er komen gaten in je maag waardoor je inwendige bloedingen krijgt. En als je kotst komt er een soort van zwarte smeer uit je bek, waar je in stikt en dus langzaam doodgaat. Dit idee heb ik omdat ik een keer iemand heb zien kotsen die een pilletje te veel ophad, en zijn kots was dus echt zwart :xtc:. creepy

VidaLoCa

Bewuste gebruiker
80 pillen dan beweeg je niet meer hoor. Ik heb periode gehad toen ik xtc misbruikte toen had ik er 30 fs op en dan beweeg je niet hoor. Je doet je ogen dicht en dan lig je in je bed, dan sta je bij een bushalte etc . Om nog maar te zwijgen over de freaky parra halucinaties.

tomz0r

Badass junkie
De stof MDMA is niet dodelijk giftig in de dosissen die door mensen gebruikt worden. Een getuige tegen Holleeder is volgens mij als enige aan een overdosis gestorven nadat er 6 gram MDMA in zijn drankje is gedaan.
Wel moet er opgepast worden voor dehydratie, combineren met andere oppeppers is ook niet aan te raden. Elk half uur een glas water drinken verkleint de risico´s en verkleint ook de kans op hersenschade.

Everio

Bewuste gebruiker
tomz0r zei:
Elk half uur een glas water drinken verkleint de risico´s en verkleint ook de kans op hersenschade.

Het probleem is dat mensen dan veel gaan drinken omdat ze bang zijn voor uitdroging

Maar daar komt dan het andere gevaar om de hoek kijken, waterintoxicatie

http://nl.wikipedia.org/wiki/Waterintoxicatie

Jij begint dus met een glas water op een half uur maar dit is teveel! Als jij hard gaat trekken al je spieren aan (kaken etc) daardor kan je dus ook niet plassen (je "urine"spier kan zich niet ontspannen en zo kan er niks uit)

Hier loop je dus echt waterintoxicatie (watervegiftiging) van op.

één glas drinken (bij voorkeur water) per uur is meer als voldoende!

De meeste mensen die op een gegeven moment kotsen van MDMA (XTC) kotsen niet van de MDMA maar van de hoeveelheden water!!

Dit is echt een serieus iets hoor!

tomz0r

Badass junkie
Everio zei:
tomz0r zei:
Elk half uur een glas water drinken verkleint de risico´s en verkleint ook de kans op hersenschade.

Het probleem is dat mensen dan veel gaan drinken omdat ze bang zijn voor uitdroging

Jij begint dus met een glas water op een half uur maar dit is teveel! Als jij hard gaat trekken al je spieren aan (kaken etc) daardor kan je dus ook niet plassen (je "urine"spier kan zich niet ontspannen en zo kan er niks uit)

De meeste mensen die op een gegeven moment kotsen van MDMA (XTC) kotsen niet van de MDMA maar van de hoeveelheden water!!

Een glas water per half uur is precies goed. Ook nodig als je je in een warme ruimte bevindt en veel danst. Waterintoxatie kan pas optreden na 3 liter water per uur en komt niet vaak voor. Mocht je echt zoveel drinken kan je er het best een zakje chips bij eten om watervergiftiging te voorkomen.
Regelmatig even afkoeling zoeken is ook een goede vervanger voor te veel drinken.
Watervergiftiging heeft overigens ook niks met de hoeveelheid water in je lichaam te maken maar doordat je een te lage concentratie elektrolyten in je bloed krijgt omdat je bloed te veel verdund is. Niet kunnen plassen heeft er niks mee te maken.

nicolai

Wijs gebruiker
een glas per halfuur is wel veel hoor. je kunt het beste AA of EXTRAN of een ander drankje dat vocht vasthoudt. water droogt op den duur namelijk uit.

Worstenjongen

Bewuste gebruiker
tomz0r zei:
Een glas water per half uur is precies goed. Ook nodig als je je in een warme ruimte bevindt en veel danst. Waterintoxatie kan pas optreden na 3 liter water per uur en komt niet vaak voor. Mocht je echt zoveel drinken kan je er het best een zakje chips bij eten om watervergiftiging te voorkomen.
Regelmatig even afkoeling zoeken is ook een goede vervanger voor te veel drinken.
Watervergiftiging heeft overigens ook niks met de hoeveelheid water in je lichaam te maken maar doordat je een te lage concentratie elektrolyten in je bloed krijgt omdat je bloed te veel verdund is. Niet kunnen plassen heeft er niks mee te maken.

lukt jou dat dan :openmouth:?

nightmare

Belezen gebruiker
tomz0r zei:
Een getuige tegen Holleeder is volgens mij als enige aan een overdosis gestorven nadat er 6 gram MDMA in zijn drankje is gedaan.
ja klopt, dat hij dood was gegaan aan overdosis mdma. had er ook al een link van gepost in me vorige post.

Immo

Badass junkie
nicolai zei:
een glas per halfuur is wel veel hoor. je kunt het beste AA of EXTRAN of een ander drankje dat vocht vasthoudt. water droogt op den duur namelijk uit.

Nou dan drink ik veel te veel water. Er zijn wel eens avonden geweest waar ik bijna een glas per kwartier dronk.

tomz0r

Badass junkie
Immo zei:
nicolai zei:

Nou dan drink ik veel te veel water. Er zijn wel eens avonden geweest waar ik bijna een glas per kwartier dronk.

Niet veel mis mee hoor. Ik weet niet wie dat watervergiftiging gelul precies in de wereld heeft geholpen. Watervergiftigingsverschijnselen treden pas op na 3 liter, ik zou me daar echt geen zorgen over maken. Een glas per uur is veel te weinig als je veel beweegt en je in een warme ruimte bevindt. Er is trouwens aangetoond dat je met genoeg water drinken minder kans loopt op blijvende schade aan je neuronen.

nicolai

Wijs gebruiker
tomz0r zei:
Immo zei:
nicolai zei:

Niet veel mis mee hoor. Ik weet niet wie dat watervergiftiging gelul precies in de wereld heeft geholpen. Watervergiftigingsverschijnselen treden pas op na 3 liter, ik zou me daar echt geen zorgen over maken. Een glas per uur is veel te weinig als je veel beweegt en je in een warme ruimte bevindt. Er is trouwens aangetoond dat je met genoeg water drinken minder kans loopt op blijvende schade aan je neuronen.
klopt, water drinken is ook wel goed. maar niet te veel. ikzelf kies voor extran of aa als die mogelijkheid er is. dat houdt je vocht vast en daar hoef je dan ook minder van te nemen.

tomz0r

Badass junkie
nicolai zei:
klopt, water drinken is ook wel goed. maar niet te veel. ikzelf kies voor extran of aa als die mogelijkheid er is. dat houdt je vocht vast en daar hoef je dan ook minder van te nemen.

Klopt, extran wordt ook vaak aangeraden omdat het zoals je zegt vocht vast houdt, maar dat hebben ze niet op elk feestje. En water is ongeveer het beste wat je op een feestje kan drinken want alcohol en cafeine wat in de meeste drankjes zit zijn ook dehydraterend.
Maar mocht je thuis XTC nemen is Extran of AA eerder aan te raden dan water inderdaad :)

Everio

Bewuste gebruiker
tomz0r zei:
Everio zei:
tomz0r zei:

Dan drink jij een glas water op een half uur :) Dan hou ik em op 3 kwartier...

Naja geloof me dat je met minder dan 3 liter op een uur ook echt waterintoxicatie kan oplopen!

Je ziet er genoeg op een feest die lopen te kotsen van de hoeveelheid vocht wat ze binnen krijgen.

Maar goed :) drink je glas water per half uur zou ik zeggen! :)

tomz0r

Badass junkie
Everio zei:
Dan drink jij een glas water op een half uur :) Dan hou ik em op 3 kwartier...

Naja geloof me dat je met minder dan 3 liter op een uur ook echt waterintoxicatie kan oplopen!

Je ziet er genoeg op een feest die lopen te kotsen van de hoeveelheid vocht wat ze binnen krijgen.

Maar goed :) drink je glas water per half uur zou ik zeggen! :)

Wat jij beschrijft is geen watervergiftiging. Dat is irritatie van de maagwand. Dat kotsen heeft niks met watervergiftiging te maken.

TrippyShit

Badass junkie
Iemand van 75 kilo kan geloof ik 6,7 GRAM mdma nemen. Verder vraag ik me af of 3gram mdma wel leuk zou zijn? Een vriend van een vriend van me had een keer 1gram in 1x op en is een maand psychotisch geweest. Hij vertelde later wel dat het wel leuk was. Volgensmij weet je met bijv. 3gram mdma niks meer en kan je geen drinken maar halen, laat staan het opdrinken. volgensmij bijt je je glas gewoon kapot. Mensen op zo'n dosis liggen vaak vastgebonden aan een bed met een bitje in en dergelijke. Lijkt me dus niks..

Worstenjongen

Bewuste gebruiker
mij ook niet echt maar ik was altijd bang dat ik teveel zou nemen en dan dood liggen

Maar ik kan dus nog gewoon lekker hardgaan zonder dat ik dalijk daar lig......
Mijn max aantal dat ik zou inemen zou niet meer dan 1 gram zijn wel niet in 1 keer he :tongueout: in totaal

tomz0r

Badass junkie
Worstenjongen zei:
mij ook niet echt maar ik was altijd bang dat ik teveel zou nemen en dan dood liggen

Mijn max aantal dat ik zou inemen zou niet meer dan 1 gram zijn wel niet in 1 keer he :tongueout: in totaal

Dat is erg dom. Tenzij je je geheugen en je goede stemming kwijt wil natuurlijk.

Worstenjongen

Bewuste gebruiker
tomz0r zei:
Worstenjongen zei:

Dat is erg dom. Tenzij je je geheugen en je goede stemming kwijt wil natuurlijk.

ja maar ik ga toch nooit zoveel doen want dan weet ik dat ik niet meer zo helder kan denken....

divided

Newbie
Khad nog vraagje over dit onderwerp, want ik ben gister out gegaan... maar dat is toch wel gevaarlijk? Ik bedoel.. het voelde bij mij egt net alsof ik bijna een beroerte kreeg ofzo.. kwil dat niet nog een keer meemaken :(

J86

Bewuste gebruiker
divided zei:
Khad nog vraagje over dit onderwerp, want ik ben gister out gegaan... maar dat is toch wel gevaarlijk? Ik bedoel.. het voelde bij mij egt net alsof ik bijna een beroerte kreeg ofzo.. kwil dat niet nog een keer meemaken :(

dit heeft niks met dood gaan te maken denk ik hoor..

miss kan je wat duidelijk uitleggen wat er gebeurd is, wat je op had en hoe de omstandigheden waren? wellicht in een nieuw topic?

divided

Newbie
Nou ik denk dat t bij mij een combinatie van omstandigheden is geweest.. kheb om 2 uur 's nachts een capsule mdma gehad (kweet alleen niet psies hoeveel) en kheb om 9 uur 's ochtends ongeveer nog geblowd en een vriend van mij heeft rond die tijd nog wat mdma-kristallen genomen en vlak daarna gaf hij me een kus op mn mond, dus ik denk datk daardoor nog wat binnen heb gekregen (proefde het) en ik had zeg maar de dag ervoor nog astmamedicijnen gebruikt en t schijnt dat dat niet samengaat.. maja had er niet over naged8 omdat t al een dag ervoor was.. erg dom natuurlijk.. magoed om 12 uur 's middags ongeveer (zondags) zat ik in de trein en toen gingen mn ogen ineens heel hard te keer (misschien ook door het naar buiten kijken ofzo) en daar schrok ik beetje van omdatk t niet begreep, omdatk al zolang nix meer genomen had.. dus toen ik eenmaal op t station was aangekomen werd ik beetje bang en t schijnt volgens mij dat je ook een paniekaanval kan krijgen als je je druk gaat maken.. dus ik had een vriend gebeld, die was nog wakker en toen ben ik op de bus gestapt naar zijn huis.. eenmaal in de bus werd ik helemaal niet goed.. ogen gingen nog steeds hard, ademhaling ging sneller, kreeg het heel heet, oren gingen zuisen en ik kreeg pijn in mn hart en mn linkerarm:confused: dus toen had ik die vriend gebeld offie naar de bushalte wilde komen en ben met mn hoofd tussen mn benen gaan zitten om niet gelijk out te gaan.. toen redde ik het gelukkig nog net tot aan de bushalte en toen ik uitstapte ben ik out gegaan.. gelukkig was die vriend er al wel.. gelukkig kwam ik wel snel weer bij en ben ik met hem mee naar huis gegaan, toen is het langzamerhand wel weer beter geworden.. magoed ik had in de bus wel egt t gevoel alsof ik een beroerte zou krijgen ofzo.. omdat ik pijn in mn hart kreeg.. maar ik las ook op internet dat je bloeddruk gevaarlijk kan stijgen als je m gebruikt in combinatie met astmamedicijnen.. maar wat ik niet snap is dat het dan niet eerder is gebeurd die avond..

maarja kheb er van geleerd.. voorlopig ff nix gebruiken voor mij iig.. en als ik het wel doe gaak er heel erg mee uitkijken..

J86

Bewuste gebruiker
ja met medicijnen moet je heel erg uitkijken inderdaad..

moeilijk te zeggen of dit nou echt door de MDMA kwam, zo lang erna, het zou natuurlijk kunnen.
het klinkt alleen niet echt als een bekend gevolg hiervan. dus houd ook de mogelijkheid open dat het iets anders kon zijn. als het nog een keer gebeurd zou ik snel naar de huisarts gaan

Bovenaan