Door truffels écht veranderd :/

LiveLife

Newbie
Dag iedereen,

Dit is mijn eerste post en ik wil ten eerste zeggen dat ik vind dat dit een Topforum is!

To the point,

In mijn verleden, dronk ik veel alcohol en was ik een middelmatige/zware wiet-roker, maar na mijn eerste truffeltrip ( 15gr Psilocybe Atlantis, een extreme trip voor mij geweest), heb ik een hekel/afkeer van alcohol/wiet gekregen.
Ik krijg het gewoonweg niet meer naar binnen en ik vind dit heel erg raar.

Ook snap ik de leerstof van school veel beter, en zijn mijn punten beter geworden en ik kan me veel beter concentreren.

Mijn vragen zijn;

IS DIT NORMAAL?,
hoe kan dit?
wat vind je hiervan,
wat raden jullie aan,
en heeft iemand anders iets soortgelijks meegemaakt?

mvg,

wakawaka

Experimenterende gebruiker
Zo te zien een groot voordeel van truffels :sunglasses: . Ga ik ook maar eens proberen :stoned: .
Ik heb veel vaker gehoord dat een 1e truffeltrip het leven veranderd voor mensen op een positieve manier. Wees blij dat het zo positief uitpakt voor jou :)

Nathaniel

Wijs gebruiker
Maar weer eens bewijs dat truffels veeeel meer zijn dan "een paar uur lekker spacen" :)

Ik heb wel veel inzichten verkregen dankzij Psylocibe Cubensis, in grote lijnen dezelfde werkzame stof. Maar nooit hebben die zo'n directe invloed gehad op mijn leven.

Ik zou graag eens het tripreport van deze ervaring lezen. Maar ik kan ook begrijpen dat deze zeer persoonlijk zou zijn,en je 'm liever lekker voor jezelf houdt.

:hearteyes:

LiveLife

Newbie
Nathaniel zei:
Maar weer eens bewijs dat truffels veeeel meer zijn dan "een paar uur lekker spacen" :)

Ik heb wel veel inzichten verkregen dankzij Psylocibe Cubensis, in grote lijnen dezelfde werkzame stof. Maar nooit hebben die zo'n directe invloed gehad op mijn leven.

Ik zou graag eens het tripreport van deze ervaring lezen. Maar ik kan ook begrijpen dat deze zeer persoonlijk zou zijn,en je 'm liever lekker voor jezelf houdt.

:hearteyes:

Ik heb teveel meegemaakt om te kunnen neerschrijven naar mijn idee, en de gevoelens die ik had, kan ik niet omschrijven, een soort van mix van euphorie en filosofie denk ik maar heel diepgaand. :)

soldiermoney

Bewuste gebruiker
Truffels hebben ook bij mij diepe sporen nagelaten in mijn manier van denken. Na elke trip heb ik weer minimaal een maand nodig om alles op een rijtje te zetten. Mijn manier van denken over de maatschappij in Nederland, en de houding van mensen op me heen is volledig door de war geschopt. Maar uiteindelijk heeft het wel voor nieuwe mooie inzichten gezorgd. Inzichten die ik zonder de truffel niet had kunnen krijgen :)

LiveLife

Newbie
soldiermoney zei:
Truffels hebben ook bij mij diepe sporen nagelaten in mijn manier van denken. Na elke trip heb ik weer minimaal een maand nodig om alles op een rijtje te zetten. Mijn manier van denken over de maatschappij in Nederland, en de houding van mensen op me heen is volledig door de war geschopt. Maar uiteindelijk heeft het wel voor nieuwe mooie inzichten gezorgd. Inzichten die ik zonder de truffel niet had kunnen krijgen :)

Ja, mijn kijk op alles is veranderd, de wereld, de maatschappij, gedrag van mensen, en ook leerstof op school, het is iets van opgehelderd ofzo, alsof je het zonder nooit had kunnen ontdekken :P

kaasbaas

Badass junkie
Ja ik vind het normaal, het verschilt per persoon natuurlijk. Maar truffel trips veranderen altijd iets in mijn leven. Ik heb maanden daarna geen last meer van ongewenste paranoia en/of hallucinaties (visueel, ik heb maar 1 periode auditieve hallucinaties gehad en zijn daarna nooit terug gekomen). Ik voel me over het algemeen euforisch en ben zéér tevreden met mijn leven :).

Maar ik heb door mijn laatste trip (die een duister tintje had) bijvoorbeeld ook een sterke afkeur voor mensen met anorexia en michael jackon's uiterlijk gekregen (sorry MJ fans, hehe).

Het punt is, dit is een mooi bij-effect. Maar ik zelf zou de truffels niet bewust willen gebruiken als een geneesmiddel of zoiets dergelijk. Veel mensen begrijpen wel waarom denk ik :).

harl

Newbie
Het is inderdaad geen geneesmiddel. Het versterkt aspecten van jezelf, die je bewust of onbewust altijd al hebt gehad.

Mijn twee paddo trips hebben mijn kijk op het leven ook echt veranderd en daardoor ook mijn gedraging en bewustzijn. Ik heb veel meer vrede en rust en kan vaker intens genieten van momenten.

Dit topic vond ik ook heel erg de moeite waard:
http://www.drugsforum.nl/viewtopic.php?f=21&t=24812

SpaceCase

Newbie
Ik kan voor 100% met je meepraten,
Na mijn laatste LSD trip kan ik een jointje gewoon niet waarderen,de ervaring is gecorrumpeerd geworden voor me.
Ik ben ook overbewust geworden van mijn alcoholgebruik en ben op dit moment zelfs gestopt met het halen van bier/drank. (dronk wel erg veel btw).

Meschien moet ik het weer leren waarderen?

paddofiel

Experimenterende gebruiker
Komt me erg bekend voor

Ben na 2 of 3 trips ook compleet gestopt met het drinken van alcohol. Dat komt denk ik doordat ik door de paddo's me veel meer bewust ben van mijn eigen bestaan en dus ook mijn eigen gezondheid. Dat klinkt misschien een beetje overdreven, maar door die paddo's hebben me echt veranderd.

Eigenlijk zou iedereen verplicht paddo's of andere psychedelica moeten nemen :grin: , dan zou de wereld er veel beter uit zien.

Lavalamp

Bewuste gebruiker
SpaceCase zei:
Meschien moet ik het weer leren waarderen?

Dat is net het mooie, Alcohol is een algemeen aanvaard vergif... niks waarderen...

En mocht je toch weer willen drinken, eerst tripje doen... ben je weer een half jaar nuchter :)

soldiermoney

Bewuste gebruiker
harl zei:
Ik heb veel meer vrede en rust en kan vaker intens genieten van momenten.

Sinds het truffelen geniet ik enorm van muziek, of een lekker stukje kaas en een biertje op vrijdagmiddag, sneeuwvlokken die rond dwarrelen of honden die spelen. Schitterend :)

azgaza

Badass junkie
Vóór maart 2006 had ik smetvrees, echt erge smetvrees, en dat is weggegaan in een paddo trip toen der tijd; ik kan dat ook wel zien als een 'verandering', maar wel een zéér positieve. Het heeft nog in de krant gestaan in 2007 :) (via DF trouwens, best leuk).

Bovenaan