Doseren zonder weegschaal

benniesmitters

Bewuste gebruiker
Zoals de meesten heb ik natuurlijk wel een weegschaal, maar die is niet nauwkeurig tot de milligram. Nu ben ik een paar interessante psychedelica gevonden waar dit wel een must is. Nou heb ik eigenlijk geen zin om zoveel te betalen voor een wat nauwkeuriger weegschaal, want ben gewoon een arme student :P.

Ik dacht dus om deze stoffen op te lossen in water of alcohol ofzo. Alleen weet ik niet wat ik daar het beste voor kan gebruiken? Verschilt dit per stofjes? Zo ja, waar moet ik dan op letten? En kan ik laten we zeggen 100mg in een potje met 200ml oplossen en dit dan gewoon bewaren in de koelkast?

Hopelijk kunnen jullie me verder helpen, anders zit er niks anders op dan sparen voor een nieuwe weegschaal.

SkittlesAndMe

Badass junkie
Emeritus Mod
Sparen voor een weegschaal die nauwkeurig is tot de milligram wordt een dure hobby... Je kunt het het beste inderdaad vloeibaar doseren, echter verschilt het wel welke stof je gebruikt en waarmee je het dan moet vermengen.

Wat ben je van plan zo nauwkeurig te doseren?

Het komt er inderdaad op neer dat je bijvoorbeeld 100mg met 200ml water, alcohol of een andere stof vermengt (afhangelijk van het middel) en dan is 1ml dus 0,5 milligram.

benniesmitters

Bewuste gebruiker
De eerste die ik van plan ben zo te doseren is DOC, waar ik dan voor de eerste keer wil beginnen met 2mg. Kan dat gewoon in water?

Trouwens als ik water of alcohol gebruik, moet ik dan gedestilleerd water halen? En 91% ethanol? Of kan dit ook met kraanwater of vodka?

Tijdloos

DF-koning
Tripreporter
benniesmitters zei:
eerste die ik van plan ben zo te doseren is DOC, waar ik dan voor de eerste keer wil beginnen met 2mg. Kan dat gewoon in water?

Trouwens als ik water of alcohol gebruik, moet ik dan gedestilleerd water halen? En 91% ethanol? Of kan dit ook met kraanwater of vodka?
Beste of meest gangbare is gedestilleerd water om bijv 10 mg op te lossen en zo goed en vei Ik in te ddoseren.

Enjoy!
:)

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter
Lees ook deze guide eens door op psychonautwiki.

Verder geldt dat je altijd even moet googlen waar je stofje in oplost, niet alles lost op in water namelijk.

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter
benniesmitters zei:
Psychedelibee zei:
Lees ook deze guide eens door op psychonautwiki.

Verder geldt dat je altijd even moet googlen waar je stofje in oplost, niet alles lost op in water namelijk.
Thanks bee!

Ja daarom postte ik dit hier. Maar zover ik op internet zag lost DOC wel op.
Dan zit je waarschijnlijk goed. Houd er wel rekening mee dat een oplossing in water kan bederven. Wat betreft is alcohol beter aangezien dat veel langer mee gaat.

Ik heb ook een best onnauwkeurig weegschaaltje van de smartshop. Ga binnekort proberen een weegschaal te bestellen bij banggood of aliexpres, zijn niet duur maar wel 0.001g :wink:

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter
anonymous0172 zei:
Ik heb ook een best onnauwkeurig weegschaaltje van de smartshop. Ga binnekort proberen een weegschaal te bestellen bij banggood of aliexpres, zijn niet duur maar wel 0.001g :wink:
Houd er wel rekening mee dat ook dan alles onder de 10 tot 15mg niet betrouwbaar te wegen valt.

benniesmitters

Bewuste gebruiker
Goed dat je het zegt. was eigenlijk van plan om er 100mg in een keer te doen, maar dat lijkt me dan ook niet handig.

Hoelang zou het in alcohol ongeveer goed blijven? Of is dat moeilijk te zeggen? En moet dit dan zo puur mogelijk zijn of kan het ook wodka zijn?

Zit er nu over te denken om het dan te mengen in 100ml wodka en het potje dan in de vriezer te bewaren. Maar als dat niet langer mee gaat dan een half jaar/jaar moet ik maar kleinere porties maken.

dewilde

Experimenterende gebruiker
benniesmitters zei:
Hoelang zou het in alcohol ongeveer goed blijven? Of is dat moeilijk te zeggen? En moet dit dan zo puur mogelijk zijn of kan het ook wodka zijn?

Ik denk dat de 40% alcohol in wodka voldoende is om het spul een behoorlijke tijd te conserveren. Ik heb zelf etizolam in absint (70%) opgelost en dat werkt na anderhalf jaar nog net zo goed als de eerste keer.

Mudita

Belezen gebruiker
Een nauwkeurige digitale weegschaal hoeft niet heel duur te zijn hoor! Ik weet wel een betrouwbare Nederlandse website waar je ze kunt bestellen voor een bedrag van €13,-

Specificaties:
200 gram / 0.01 gram
2 x AAA batterijen (inclusief)
CE certificaat

Is dat even jammer dat je geen reclame mag maken :rolleyes:.

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter
Mudita zei:
Een nauwkeurige digitale weegschaal hoeft niet heel duur te zijn hoor! Ik weet wel een betrouwbare Nederlandse website waar je ze kunt bestellen voor een bedrag van €13,-

Specificaties:
200 gram / 0.01 gram
CE certificaat

Je hebt alleen niet zoveel aan een weegschaal die op de 10mg nauwkeurig is als je met stofjes werkt waar 1mg al een verschil kan maken.

Overigens is het wel zo zoals ik hierboven ook al aangaf dat weegschaaltjes die op de 1mg nauwkeurig zijn onder de 10mg a 20mg ook niet heel betrouwbaar zijn. Maargoed die zijn altijd nog beter dan weegschaaltjes die op de 10mg nauwkeurig zijn zoals jij nu aangeeft.

Mudita

Belezen gebruiker
Psychedelibee zei:
Mudita zei:

Specificaties:
200 gram / 0.01 gram
CE certificaat

Je hebt alleen niet zoveel aan een weegschaal die op de 10mg nauwkeurig is als je met stofjes werkt waar 1mg al een verschil kan maken.

Overigens is het wel zo zoals ik hierboven ook al aangaf dat weegschaaltjes die op de 1mg nauwkeurig zijn onder de 10mg a 20mg ook niet heel betrouwbaar zijn. Maargoed die zijn altijd nog beter dan weegschaaltjes die op de 10mg nauwkeurig zijn zoals jij nu aangeeft.

Ah oke, dat wist ik niet! Gelukkig nog nooit gebruik van een weegschaaltje nodig gehad :grin:.

benniesmitters

Bewuste gebruiker
Mudita zei:

Specificaties:
200 gram / 0.01 gram
CE certificaat

Die heb ik ook wel thuis :). Maar DOC is toch aardig potent. Zoals bee zegt, 1 mg maakt al een heel verschil.

Bovenaan