Dosering eerste keer XTC

Hallo Allemaal,

Aankomende zondag ben ik van plan om samen met een paar vrienden xtc te proberen op een feest. Nu ben ik niet iemand die dit zomaar even doet dus heb ik redelijk wat research gedaan.
De pilletjes die we hebben zijn blauwe supermans en we hebben ze laten testen.

Nadat er was gechekt of de pilletjes een breeklijn hadden, de dikte bepaald was en er in de computer was gekeken kregen we te horen dat er 100mg MDMA in zit.

3 van ons gaan een half pilletje nemen en de andere 2 gebruiken niks (behalve bier) zodat ze op ons kunnen letten. Verder drinken de mensen die gaan gebruiken geen alcohol.

Nu is de vraag of we aan een half pilletje wel genoeg hebben. We wegen 75,65 en 65 kg en ik heb gelezen dat 1mg per kg lichaamsgewicht veilig is voor de eerste keer, maar daar zitten we met 50mg dus wel echt onder.

Is dit genoeg voor een leuke eerste ervaring of niet? graag eerlijke antwoorden, we hebben niks aan mensen die alleen stoer willen doen :P

Bedankt!

SkittlesAndMe

Badass junkie
Emeritus Mod
Dat is wel prima voor een eerste keer, je kunt altijd nog wat bijnemen. die 1mg per kilo lichaamsgewicht geldt in principe voor de hele avond. Ik neem zelf altijd ongeveer 50mg.

MIA-1985

Wijs gebruiker
Eerste keer of niet, ik vind minder dan 50mg per keer wel echt weinig afgaand op jullie lichaamsgewicht. Kijk als je er een heel klein beetje van wilt proeven is het wel ok, maar als je gewoon een goede, relatief veilige, en lekkere eerste ervaring wilt opdoen kun je best iets meer nemen. Bijv. 75mg en dat is nog steeds heel goed te doen!
Je moet niet vergeten dat je eerste keer ook echt je eerste keer is, de keren daarna zullen nimmer meer hetzelfde voelen en je kan het niet opnieuw doen :wink:

Super! Thanks voor de tips! Ik neem dan voor ik naar binnen ga een halfje en later een kwartje erbij.
Op welk moment kan ik dit tweede kwartje dan ongeveer nemen?

T-Bone

Experimenterende gebruiker
Heb ook liever 'ietsje' meer binnen dan 'ietsje' minder om dan uiteindelijk een "net niet" avond op xtc te hebben. Heb dit al eens gehad en vond het echt een kut avond omdat het meer in van die flauwe golven kwam die mij niet het echte gevoel gaven. :). Als ik jou was zou ik na een uurtje je volgende kwartje slikken. :wink:. Het zal zowiezo een geweldige avond worden voor jou ! :hearteyes:

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter
Een veilige dosis is tussen de 1 a 1,5 mg per kg voor de avond. Aangezien jullie pillen getest zijn op 100 mg zou ik gewoon beginnen met drie kwart pil. Dat moet genoeg zijn voor jullie om er direct lekker in te komen. Mochten jullie later nog bij willen nemen neem dan niet meer dan een kwartje of halfje bij. Wacht sowieso minstens 2 uur met bijnemen in dat geval. Verder is het ook goed om te weten dat bijnemen de euforie eigenlijk nooit groter maakt, het maakt je vooral extra vaag.

Psychedelibee zei:
Een veilige dosis is tussen de 1 a 1,5 mg per kg voor de avond. Aangezien jullie pillen getest zijn op 100 mg zou ik gewoon beginnen met drie kwart pil. Dat moet genoeg zijn voor jullie om er direct lekker in te komen. Mochten jullie later nog bij willen nemen neem dan niet meer dan een kwartje of halfje bij. Wacht sowieso minstens 2 uur met bijnemen in dat geval. Verder is het ook goed om te weten dat bijnemen de euforie eigenlijk nooit groter maakt, het maakt je vooral extra vaag.
Thanks voor je bericht en info :grin: hieronder leg ik even uit wat ik van plan ben.
T-Bone zei:
Heb ook liever 'ietsje' meer binnen dan 'ietsje' minder om dan uiteindelijk een "net niet" avond op xtc te hebben. Heb dit al eens gehad en vond het echt een kut avond omdat het meer in van die flauwe golven kwam die mij niet het echte gevoel gaven. :). Als ik jou was zou ik na een uurtje je volgende kwartje slikken. :wink:. Het zal zowiezo een geweldige avond worden voor jou ! :hearteyes:
Ik denk dat ik dit inderdaad ga doen, ik vind het niet zo'n chill idee om te veel te krijgen omdat ik het gevoel niet ken.Ik heb de eerste keer dat ik wiet gebruikte ook te veel gehad en omdat ik het gevoel niet kende was dat juist vervelend. Halfje van te voren heb ik alle vertrouwen in en dan inderdaad nog een kwartje zodra dat kan. Bedoelen jullie 1 of 2 uur nadat ik het eerste halfje heb ingenomen of nadat hij is ingeslagen?

T-Bone

Experimenterende gebruiker
Moeilijk om te zeggen. Als ik x op heb dan slik ik altijd bij als ik mijn eerste golf tegen kom van nuchterheid . :sunglasses: Het klinkt misschien raar maar zo doe ik het toch :grin:

MusicIsLife

Wijs gebruiker
Ik pak idd altijd bij op het moment dat ik het gevoel heb dat de piek van de eerder genomen dosis een klein beetje begint af te nemen. Dit kun je zelf wel aanvoelen. Ik zou als ik jou was dat halfje pakken. En dan na een uurtje of 1,5-2 (na inname) het kwartje. Dan zit je wel goed.

Mensen heel erg bedankt voor alle info! Hierbij even een verslagje van wat ik heb gedaan en hoe het was :)

Voordat we naar binnen gingen bij het feest hadden we alle 3 een halfje genomen.Toen we binnenkwamen natuurlijk even lekker gedanst.Na ongeveer een half uurtje voelde ik me best wel blij worden maar ik voelde niet dat ik onder invloed van iets was.We liepen een kwartiertje later ongeveer naar een andere zaal.Onderweg daar naar toe begon ik te merken dat de ruimte heel "open" voelde. (ik weet niet hoe ik dit beter kan omschrijven).
Als ik oogcontact maakte met mensen had ik gelijk een connectie en de behoefte om even met ze te praten.Ik vond het super fijn om zo sociaal te zijn en lekker los te gaan.Wel had ik last van een hele droge mond.Ik kon een slokje water krijgen van iemand en ik heb nog nooit zo genoten van water.Toen ik merkte dat het effect begon af te nemen heb ik ook het tweede kwartje genomen.

Maar: Ik heb ook gelijk de gevaren van XTC gemerkt. Op het gegeven moment raakte iemand mijn wang aan en ik voelde een soort spoor over mijn wang. Een spoor van koelte. ik had het blijkbaar echt veel en veel te heet. Daarom heb ik toen mijn armen en gezicht ingesmeerd met water en zo ging het dan weer even goed maar dit moest ik wel regelmatig blijven doen.
Ook merkte ik het gevaar voor te veel drinken. Ik had een flesje water gekocht en ik betrapte mezelf er op dat ik redelijk vaak even een slokje nam.Ik heb het flesje ook 2 keer bijgevuld. Na het feest voelde ik ook dat ik best wel nodig moest plassen maar dit lukte natuurlijk niet.

Het was super leuk om het te proberen en ik denk dat ik het nog wel vaker ga doen. (na minstens 3 maanden) Maar ik zie ook in waarom het bij mensen die geen research gedaan hebben, of die er niet verstandig mee om gaan fout kan gaan.
Nogmaals bedankt allemaal :P

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter
Klinkt als een mooie eerste keer, verstandig dat je de adviezen hebt opgevolgd.

kokosmakroon900

Bewuste gebruiker
Leuk dat het een geslaagde avond was :)

Als ik een erg droge mond heb maar niet teveel wil drinken, dan neem ik gewoon een slokje water en spuug ik die uit. Dan voorkom je dat je teveel drinkt.

Bovenaan