Dosering voor newbiez...

Newbiez

Newbie
Hey! Mijn man en ik zijn echte laatbloeiers haha... Dit jaar voor het eerst samen XTC geprobeerd. Heeeel tof! Er ging een wereld voor ons open. We zijn wel bekend met wiet maar XTC was een hele andere en toffe nieuwe ervaring. We hadden redelijk mellow pillen is ons verteld: gele 1up paddenstoeltjes, zitten rond 100 mg. We hebben een leuke avond gehad met 1,5 pil per persoon.

Nu mijn vraag: Hoe kunnen wij nou het meeste lol hebben van 1 of 1,5 pilletje? Begin je het beste met een halve en als die inkickt nog een halve? of werk je met kwartjes... Wij moeten er zelf nog een beetje achter komen wat het beste werkt... En natuurlijk, het is voor iedereen anders.

We weten de "do's and don'ts" dus dat zit wel goed!

Ons lichaamsgewicht zit bij ons beide rond de 80 kg, we zijn goed gezond en zullen de volgende party weer uitgerust beginnen en met een goede maar lichte maaltijd achter de kiezen.

Bij mijn man kickte de eerste halve pil al na een 3 kwartier in de vorige keer. Bij mijzelf duurde het allemaal veel langer! Na 2 uur nog niks en de tweede helft al maar gepakt. Toen na haast 3 uur (!) ging ik ineens als een raket, zelfs iets te hard!!

Dus... we horen super graag van jullie wat jullie ons zouden aanraden. Meer als 1,5 pil van 100 mg willen we niet en hoeft denk ik ook niet.

Rtby

Experimenterende gebruiker
Hi Newbiez,

Alleen maar leuk om later in je leven nog iets nieuws en leuks te ontdekken!

Daarnaast denk ik dat men er op latere leeftijd toch 'verantwoorder' en 'dankbaarder' mee om kan gaan. Men is zich meer bewust van alles er rondom heen. Iets wat jongeren (lees 16-20) vaak totaal niet bewust mee maken. Plus ze gaan vaker helemaal los in hun eerste gebruiksperiode. Fijn om te lezen dat jullie de do's and don't al kennen :)

Wat betreft dosering, wordt vaak tussen de 1 en 2 mg per kilogram lichaamsgewicht aangeraden als ideale dosis. Daarbij komt nog dat de gemiddelde man iets meer kan hebben dan vrouw. Bovendien bepaalt je eerste dosering wel de 'high' van je trip. Neem je te weinig, zal extra blijven bijnemen je niet in hogere sferen brengen, enkel opgefokter en meer vaagheid.

Dat gezegd hebbende, is en blijft het altijd een beetje persoonsgebonden wat een lekkere dosering voor iemand is. Probeer ergens binnen de 1 en 2x lichaamsgewicht te blijven (over de hele avond). Nu moet ik zelf bekennen dat ik op een feestje ook dikwijls daar wel net overheen ga, zeker met de sterkere pillen die in omloop zijn. Dan is 1 hele eigenlijk al teveel, maar als ik hem bij me heb, snoep ik hem toch snel wel op.

Voel het zelf aan, het is denk ook afhankelijk van de setting, ga je het thuis gebruiken, buiten, op een feestje, etc.
Hopelijk heb je hier wat aan en veel plezier samen :grin:

Newbiez

Newbie
Super bedankt! Ja die eerste high is natuurlijk je serotonine die dan vrij komt en die eerste rush krijg je die avond niet nog eens. Dus dan maar wat experimenteren inderdaad met wat werkt en van een lichte pil beter meteen maar een hele pakken... zou zonde zijn als dat halfje lafjes binnenkomt. En we weten wat we doen als we te hard gaan.

Is jullie ervaring dat meer prikkels op een grote party dan heftiger zijn? Ons eerste experiment was thuis, wel dik feestje ervan gemaakt met partylights en lekkere muziek. De volgende keer wordt een georganiseerd house-feest in een soort grote huiskamersetting.

KropSla

Bewuste gebruiker
Emeritus Mod
Tripreporter
Leuk dat jullie XTC ontdekt hebben en zo te lezen er ook verantwoord mee om gaan! Veel plezier nog ermee en er van :grin:

Is jullie ervaring dat meer prikkels op een grote party dan heftiger zijn?
Ik vind dat op XTC zelf niet echt van toepassing :) Alles is intenser natuurlijk, maar ik vind zelf niet dat veel prikkels op zo'n feestje de ervaring heftiger maakt dan in thuissetting (op xtc dan, andere drugs kan een ander verhaal zijn haha!).

Bij mijn man kickte de eerste halve pil al na een 3 kwartier in de vorige keer. Bij mijzelf duurde het allemaal veel langer!

Dit is btw heel herkenbaar! Ik nam altijd mijn dosis al ruim voor mijn vriend zijne nam zodat hij niet al uitgespaced was als ik nog piekte.

Tegenwoordig weet ik dat hij sneller en harder inslaat als ik over de dag gewoon echt alleen maar heel licht eet. En van te voren echt 3 uur of langer niets. Maar dat zal voor iedereen anders zijn. Voor mij was dat in elke geval de 'do' om het meeste uit een beschaafde dosis te halen! Ik start dan vaak rond de 75-110mg (weeg 56kg) en voor mij persoonlijk is dat niet te 'heftig' oid, maar dat is misschien wel relatief veel. Het is een beetje ontdekken wat voor jezelf werkt. Ik hoef in principe verder dan niets meer bij te nemen voor een fijne, lange roll. Die startdosis is echt bepalend heb ik het idee. (Oké en in praktijk kan ik soms de verleiding niet weerstaan en neem nog wat bij (50mg).)

Laatst bewerkt:
H

Huis89

Gast
Ik ben 163 cm en weeg 65 kilo.
Ik had altijd pillen tussen de 170 en 200 mg
Als ik dan een halve neem ben ik helemaal van de kaart. Een vriendin van mij die rond de 90 kilo is begon altijd met 1 en ging daar dan lekker op en bij haar duurde het zo een uur voor dat het begon en bij klapte die er soms na 15 min al in.
In het begin wil je altijd voorzichtig zijn en ben je soms mischien te voorzichtig.
Als je pil rond de 100 is zou ik beginnen met 1 en niet te snel bij nemen en even rustig wachten. Daarna met kwartjes bij nemen het is niet leuk meer als je te veel hebt genomen.

Krullen

Belezen gebruiker
Ik zelf man 187, 94 kilo gooi dr zelf zo’n 80mg in als start dosis. Dan piek ik optimaal, meer is te overweldigend.

Als je wat ligter bent zou ik zeker niet met een hele beginnen, hooguit 3/4 zou eerder een halve adviseren

Bovenaan