Dosering

J0rrit

Badass junkie
Ik vraag me af hoe het komt dat de dosering bij mdma altijd zo lastig is. Als je piek net 10 minuten over is en je gooit weer erbij dan heb je kans dat je het niet of nauwelijks voelt zelfs. Voorbeeldje:

Op i love techno had ik eerst een bommetje van 300 mg, toen, anderhalf uur nadat ik die 1e had gepakt nog een, en deze sloeg echt knalle hard in. Ik was een uur lang echt hard van de kaart, toen werd deze weer wat minder, toen pakte ik nog een van 300 mg, en deze voelde ik nauwelijks meer opkomen, moet je dan echt precies op je piek bijnemen?

Of moet je als je piek voorbij is gewoon het dubbele pakken van wat je normaal zou pakken bijvoorbeeld, of ligt het niet aan de hoeveelheid?
En hoe komt het eigenlijk dat het dan niet meer werkt? Heeft dat met je serotonine te maken?Ik vond het echt raar dat ik 300 mg meer nauwelijks meer voelde.

Ik vind mdma in dit opzicht maar wazig soms. . .

geox

Bewuste gebruiker
Nja ik heb dit ook al een keer voorgehad, had na ongeveer 500 mg ( verspreid over 3 porties ) te nemen nog 200 mg bijgenomen maar ik ben gewoon 1,5u erna in slaap gevallen. Mss merk je het gewoon niet meer.

TrippyShit

Badass junkie
ik dacht dat vanaf een bepaalde hoeveelheid mdma alleen het oppepende effect nog werkt. kan t fout hebben hoor :P

Lektroluv

Bewuste gebruiker
Kan 't zijn dat je 't te vaak gebruikt?? Er moet echt een flinke herstel periode tussen je gebruik zitten...

Want als je na bijna 1gram mdma, je dosis nog wilt verhogen heeft dat geen zin meer hoor.. je zit dan al op (ca.)10 goede pillen!! Bij pakken heeft op een geven moment echt geen zin meer..

J0rrit

Badass junkie
Lektroluv zei:
Kan 't zijn dat je 't te vaak gebruikt?? Er moet echt een flinke herstel periode tussen je gebruik zitten...

Want als je na bijna 1gram mdma, je dosis nog wilt verhogen heeft dat geen zin meer hoor.. je zit dan al op (ca.)10 goede pillen!! Bij pakken heeft op een geven moment echt geen zin meer..

Nee, ik had extra juist 3 maanden gewacht zodat ik weer eens lekker scheef kon zijn. Ik ging ook echt suuuuper hard, maar mdma werkt niet zo heel lang en dus erna weer zo hard gaan zat er niet in helaas. . . .

J0rrit

Badass junkie
El Retro zei:
Ik denk dat je kwaliteit gewoon slecht was.

Uhm, niet veel ervaring met kristals, met 2 verschillende om precies te zijn, maar wel veel ervaring met pillen ( ook goeie ), en ik was echt heftig doormekaar van 600 mg.

Komeetman

Belezen gebruiker
600 mg is eigenlijk al veel, ik ga al flink door met 300 mg

misschien ligt het gewoon aan de zuiverheid van je kristallen

J0rrit

Badass junkie
Kan inderdaad, maar aan de andere kant pak ik wel altijd veel, ook bij pillen, vrienden van mij gingen al hard met 500 mg over een hele avond en eentje met 200 mg. Ik heb het ook wel eens met pillen gehad gewoon, dat mn 6e en 7e niet eens werkte ofzo. Nooit zoiets megeemaakt?

Ik heb ze trouwens laten testen krijg vrijdag hopelijk de uitslag.

Delirium

Badass junkie
Da's weerstand.

Als je nog weinig gebruikt heb kun je nog best veel MDMA er in gooien en de hele tijd lekker doorspacen.
Voorbeeld:
Vorig jaar met oud & nieuw was ik 12 uur lang op pillen doorgegaan (om de twee uur ofzo bijngenomen) en het was de hele tijd heerlijk.
Half jaar geleden (tussen deze avond en oud & nieuw zat een periode van best hevig gebruik) heb ik 400 mg MDMA verdeeld over 4 uur ongeveer, maar na de eerste 100 mg had de overige 300 geen effect meer, ik alleen maar nuchterder, helemaal geen space of oppeppend effect.
Afgelopen vrijdag heb ik (na een half jaar lang maar twee keer MDMA gebruikt te hebben) weer een pilletje genomen, en na 2.5 uur nog één. De werking van de tweede pil voelde ik echt wel, en het effect zelf was ook weer lekker :)

Dus; gebruik MDMA met mate :P

J0rrit

Badass junkie
Delirium zei:
Da's weerstand.

Als je nog weinig gebruikt heb kun je nog best veel MDMA er in gooien en de hele tijd lekker doorspacen.
Voorbeeld:
Vorig jaar met oud & nieuw was ik 12 uur lang op pillen doorgegaan (om de twee uur ofzo bijngenomen) en het was de hele tijd heerlijk.
Half jaar geleden (tussen deze avond en oud & nieuw zat een periode van best hevig gebruik) heb ik 400 mg MDMA verdeeld over 4 uur ongeveer, maar na de eerste 100 mg had de overige 300 geen effect meer, ik alleen maar nuchterder, helemaal geen space of oppeppend effect.
Afgelopen vrijdag heb ik (na een half jaar lang maar twee keer MDMA gebruikt te hebben) weer een pilletje genomen, en na 2.5 uur nog één. De werking van de tweede pil voelde ik echt wel, en het effect zelf was ook weer lekker :)

Inderdaad maar ik had 2 maandenh en 3 weken gewacht. Ik heb wel ongeveer een jaar geleden een periode gehad waarin k 3 maanden ofzo 2 keer per week gebruikte.Kheb het gevoel dat ik hierdoor mdma ook nooit meer zo zou voelen als de eerste tijd.

Stel dat ik een jaar stop, zou het dan weer zo magisch moeten zijn?

geox

Bewuste gebruiker
DarkScope zei:
Delirium zei:
Da's weerstand.

Voorbeeld:

Inderdaad maar ik had 2 maandenh en 3 weken gewacht. Ik heb wel ongeveer een jaar geleden een periode gehad waarin k 3 maanden ofzo 2 keer per week gebruikte.Kheb het gevoel dat ik hierdoor mdma ook nooit meer zo zou voelen als de eerste tijd.

Stel dat ik een jaar stop, zou het dan weer zo magisch moeten zijn?

Ja maar niet zoals je eerste keren denk ik. Mijn laatste keer was ik de magie ook gewoon kwijt. Het "echte" liefde gevoel krijg ik ook niet meer. Ik ben nu ook een pauze aan het inlassen van 6 maand. ( Wat ik wss niet ga volhouden :flushed: )

Bovenaan