Douane en benzos

Fingers

Newbie
Hallo iedereen, ik ben nieuw hier. Heb eigenlijk vooral een account aangemaakt om een paar vraagjes te stellen betreffende het bestellen van benzo RCs en de douane.

Ik heb net mijn eerste RC aankoop ooit gedaan, en alhoewel ik deze vragen waarschijnlijk vóór de aankoop had moeten stellen, heb ik nog steeds behoefte aan wat goede antwoorden op de volgende vragen:

Heeft iemand hier wel eens problemen gehad met de douane wanneer ze RCs uit het buitenland hebben besteld? Hoe is dat verlopen? En hoe groot is de kans dat de douane je spul te pakken krijgen?

Zijn benzo RCs, met name clonazolam en pyrazolam, legaal in Nederland? Ik heb op Google gezocht, maar heb niet veel forum posts gevonden uit recente maanden, dus weet niet zeker of de wetgevers deze middelen al verboden hebben. Ik heb net een beetje van beide gekocht, uit Engeland. In totaal 70 pillen, collectief 35mg. Het moet morgen aankomen, maar ik ben een beetje paranoïde aan het worden over het risico dat de douane het zullen vinden en afpakken. Denken jullie dat die kans groot is? Ik heb op de site waar ik het heb besteld al mijn persoonlijke en echte informatie gebruikt. Dus tja, ik voel me nu een beetje dom, omdat volgens de meeste forums, het gebruik van je echte informatie niet erg slim is als je RCs bestelt. Ik heb mijn naam, telefoonnummer, adres (tuurlijk), en echte email adres ingevuld bij de bestelling. Was dit een domme keuze?

Ik hoop dat ik mijn spul krijg, maar ik begin steeds meer erover te piekeren. Hopelijk kunnen jullie me een beetje tot rust brengen.

-Fingers

Timmie94

Bewuste gebruiker
het heeft voor mij nog nooit problemen opgeleverd, terwijl mijn vorige bestelling volgens mij uit spanje moest komen.

ik gebruik alleen niet mijn echte naam maar wel een pseudoniem maar volgens mij maakt het echt bar weinig uit, als ze het onderscheppen dan hebben ze sowieso je adres toch... maar het is (het meeste in ieder geval nog wel) legaal omdat het nog RC's zijn dus je zal er geen problemen mee krijgen.

ooscaar

Wijs gebruiker
Plus dat je misschien nog kunt ontkennen dat je het zelf hebt besteld, tenzij je hebt betaald via een reguliere bankoverschrijving, maar zelfs in dat geval kun je het ontkennen. De kans dat een RC-vendor de betalingsgegevens gaat verstrekken aan de douane acht ik erg klein, en volgens mij is dat ook helemaal niet verplicht. Het ergste wat er kan gebeuren is dat ze de pillekes afpakken.

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter
De RC's die jij bestelt hebt zijn gewoon "legaal" in Nederland, maar als je de legale status van drugs wilt weten dan ga je toch niet allemaal forum berichten af zitten zoeken? Dan zoek je toch gewoon direct naar de opiumlijst? Overigens geldt dat alle RC's niet volledig legaal zijn, maar dat ze niet onder de opiumwet vallen. Daardoor zouden ze je sowieso nooit onder de drugs wet kunnen berechten en bovendien ligt er geen prioriteit op RC's hierdoor.

Ik heb overigens nog nooit problemen met de duane gehad en het bestellen van RC's, daar hoef je je echt geen zorgen over te maken. Bovendien vind ik het nogal paranoide om meteen allemaal schuilnamen en weet ik het wat te gebruiken voor iets waarbij de pakkans nihil is en als ze je al pakken de straffen ook nog eens te verwaarlozen zijn.

Bobsacamano

Badass junkie
Nooit problemen gehad. Het is een beetje grijs maar ze gaan je hier echt niet mee lastig vallen. Grotendeels van Darknet pakketjes komen zelfs gewoon aan wat ik zo lees en dat zijn wel illegale stoffen.

MeejheM

Badass junkie
ik bestelde al jaren melatonine en l-trypto uit het buitenland, omdat het daar mag, en goedkoper was dan op recept bij de apotheek(er is nooit bewezen dat het werkt, dus het word niet vergoed). op het pakje stond de naam en het logo van een webshop die in voedingssupplementen en vitamines doen. nog nooit een probleem mee gehad, en ik heb zo ongeveer om de 2 maanden 3 jaar besteld.

ik zou niet weten waarom ze een rc, of medicijn zouden onderscheppen. medicijnen die toevallig wel op lijst 1 staan komen tot nu toe ook aan waar ze besteld zijn vor zover ik weet.

ik heb 1 keer gedoe gehad met een historisch wapen, wat hier volstrekt legaal is, terwijl de verzender een soort van schorsing van het ding op zijn naam in zijn land moest regelen voordat het opgestuurd kon worden.

pas liever op dat je geen waarde op het etiket laat zetten, of een lage, zodat je geen naheffing op de invoerbelasting krijgt als je buiten de eu besteld. dan ligt je pakketje echt lang bij de douane.

Bovenaan